Onko adventistit Jumalan valittu kansa israelin/juutalaisten sijasta -- lopunajan jäännös juutalaisten tilalla?
- valhejuutalaisiako?
- uususkonnollinen 1800-luvun lopulla syntynyt sapattia viettävä kirkko USA:sta?
MIKSI OLLA ISRAELIN PUOLELLA TÄNÄÄN?
Israel on maa, josta Jumala sanoo – Raamatussa vertaansa vailla olevasti, profeetallisesti,
lunastukseen tähtäävästi ja toistuvasti – ”Tämä on Minun.” Jumala viittaa Israeliin toisella tavalla
kuin mihinkään muuhun maahan maan päällä. Israel nostettiin esiin olemaan valona pakanoille.
Seurakunta oli syntymästään lähtien käytännössä juutalainen, ja sellaisena se pysyi siihen asti
kun evankeliumi alkoi levitä. Lopulta evankeliumi levisi Antiokiaan – jossa ensimmäinen
pakanaseurakunta syntyi – tukikohtaan, josta evankeliumi levisi kaikkialle maailmaan.
Roomalaiskirjeen luvuissa 9-11 apostoli Paavali käsittelee kysymystä Jumalan huolenpidosta ja
tarkoitusperistä juutalaisia kohtaan. Nämä kolme lukua yksistään, käytännöllisesti katsoen koko
Raamatussa, ovat tarkempi selitys siihen teologiaan, miten Jumala käsittelee juutalaisia. Juutalaiset
olivat ”ensihedelmä”…”ensimmäinen kansa” (Aabrahamin kautta), joka ymmärsi Jumalan liiton.
Sen jälkeen he välittivät tämän totuuden rikkaudet maailmalle ja heidän kauttansa Messias tuli
maailmaan. Jumalan Sana kutsuu juutalaisia ”juureksi” ja pakanoita ”oksiksi”.
Silloin kun pakanoiden täysi luku on tullut täyteen, ”koko Israel on
pelastuva” (Room. 11:16-27).
Me elämme historiassa sellaista hetkeä, joka vakavoittaa ja myös kutsuu meitä Jeesukseen
uskovina ottamaan kantaa Israelin puolesta. Me saatamme olla niitä ihmisiä, jotka elävät viimeisiä
aikoja. Emme saa olla passiivisia profetian suhteen.
Adventistit - Jumalan valittu kansa sapatinvieton perusteella?
8
51
Vastaukset
- koko Israel..
Ensin kysymys, ketkä pääsevät perille, pääseekö sinne syntyperänsä mukaisesti (juutalaiset), vai sen mukaan, että elää Jumalan tahdon mukaan?
Toinen kysymys, että se maa, johon perustuu tämä Uusi taivas ja maa, niin polkeeko jalkamme tätä nyt ajallista tannerta, johtajineen, johtamassa meitä?!
kolmas kysymys, että kun ja jos juutalaiset ovat lihan puolesta johtokansa, niin eikös kristityt ja luterilaisetkin"!
Vastatkoon asian kukin sydämelleen.
Minulle sana Israel, puhuu 1. Moos. 32 luvussa, kun Jaakob, pettäjä painii Jumalan kanssa ja nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel..
Tavallaan Israel sanan siemen syntyy kansaksi sen Jumalasuhteen painin jälkeen, "en päästä sua, ennenkuin siunaat mua". jälkeen.
Tietenkin tullaan 12 heimon näytöksiin, -mutta ei Egyptistä lähdön jälkeen perille päässyt kuin osa, epäuskon takia, eli Sanan mukaan on varottava esimerkki meille lopun ajan ihmisille.. Niinpä siinä on välille jäänyt epäuskoisten joukko, vaikka kuinka oli Israel- matkalla luvattua kohti ..
Sydämessäni siunaan Israelia, juutalaisia, onhan suvussanikin juutalaisia, mutta syntyperä juutalaisuuteen, tahi luterilaisuuteen ei meitä pelasta, vaan usko Kristukseen. Tähän raamatullisesti rakentuu kerran Uusi taivas ja maa, entinen hävitetään ja luodaan uusi, sekä Pyhä Kaupunki se Taivaallinen Jerusalem lasketaan maanpäälle, vanhaa ei korjata.
Miten on, juutalainen, kreikkalainen, tahi suomalainen?? Eikös painimme ole lihassamme, taistelu pahan henkivaltoja vastaan ensin, että pääsemme painissamme siihen Jumalan painiin, että hyväksymme Hänet Herraksemme, se on Jumalan työ meissä.
Ontuen jatkamme, mutta se porukka pelastuu, eli ts. on se pelastuva Jumalan kansa, joka käy porteista sisälle, kun aika koittaa.
Johtaako meitä Jeesus, vai ihmisvalta? Kysytäänkö me taisteluissamme, että Ilmoita nimesi, että saamme Kansansa (Jumalan) johtajan nimen tietoomme, "Minä olen se, joka minä olen"!
Minä Olen. Jahve, JHWH. Jeshua! Kristuksen ruumis on yksi, morsian on yksi, se koostuu kaikesta kansasta, jonka suulla on tämän seurakunnan rakentajan nimi!
Jokainen ihminen on luotu Jumalan kädestä, Jumalansa kuva, siksi Uudessa liitossa, mennään jokaiseen maahan, jokaiseen kansaan, evankeliumin tähden ja julistetaan Sanaa.
Siitä kääntyneistä tulee valittu kansa, muutoinhan se ei olisi Pyhä kansa, jos se ei olisi Jumalan valittu. Kristuksessa olemme kaikki Pyhiä, julistamaan Jumalan pelastussuunnitelmaa, ja Pyhä Henki johtaa tätä työtä.
Ei hyljäten juutalaista, mutta ei korostaen sitä sellaiselle jalustalle, että kaikki olisi siinä Jumalasta, eikä korosteta muutakaan väärälle jalustalle, mutta todeta, että onko se Jumalasta, eli Jumalan tahdosta. Siksi jokainen, joka on Kristuksesta, on veli ja sisar Herrassa, Israel, joka on taistellut ja voittanut.
Muutoin palvomme väärää kohdetta, kansaa, jos korostetaan yksin ja vain oikeaksi pelastuslähteeksi juutalaisuutta.
Mutta lisäksi aloittajan kysymykseen ja ajatukseen valhejotakin!
Valhejoku on se, joka tuomiolla joutuu jäämään ulos Jumalan valtakunnasta.
Siellä on Herra, Herra vaeltajia, jotka ovat hänen nimissään toimineet, mutta sana sanoo myös, että he ovat laittomuuden tekijöitä.
Laittomuus, on syntiä. Synnin palkka on kuolema. Lain päämäärä on rakkaus.
Siihen nivoutuu niin paljon asiaa, että ehkä väärähenkiset aloituksen ja kirjoitukset voi johtaakin väärässä hengessä vain Herra, Herra joukkoon.
Oletko valmis, Oletko luvattua kansaa, vai rakennatko vain "juutalaisille", vain kreikkalaisille" vain suomalaisille" taivasta?
Eikö se olekin se, joka tekee Isän tahdon ja sydämestä käsin, Pyhän Hengen voimalla? Luulen ja uskon, että se on juuri se kansa.
Koko Israel- puurot ja vellit
Raamatussa juutalaiset ovat Jumalan silmäterä / valittu kansa ja se on harhaoppi "hengelliset juutalaiset" joksi amerikkalaiset lahkot yms. luulevat olevansa.
Raamatussa tunnetaan pakanat ja juutalaiset sekä valhejuutalaiset.
Kääntyneet pakanat eivät ole juutalaisia vaan juutalaiset on oma kansansa jolla on erityisasema ja tehtävä vanhasta liitosta uuteen liittoon myös profetioiden valossa.
Kuinka paljon adventtikirkko auttaa juutalaisia ja siunaa heitä?
Onko adventtikirkolla yhteistyötä messiaanisten juutalaisten kanssa ja mitä apua he vievät heille? - vain Jumala pelastaa
puurot ja vellit kirjoitti:
Raamatussa juutalaiset ovat Jumalan silmäterä / valittu kansa ja se on harhaoppi "hengelliset juutalaiset" joksi amerikkalaiset lahkot yms. luulevat olevansa.
Kääntyneet pakanat eivät ole juutalaisia vaan juutalaiset on oma kansansa jolla on erityisasema ja tehtävä vanhasta liitosta uuteen liittoon myös profetioiden valossa.
Onko adventtikirkolla yhteistyötä messiaanisten juutalaisten kanssa ja mitä apua he vievät heille?"Kuule, kansani, mitä sinulle puhun, kuule, Israel, mitä sinulta liitossani vaadin! Minä olen Herra, sinun Jumalasi. 8. En nuhtele sinua uhriesi tähden, sillä polttouhrisi ovat aina edessäni. 9. En vaadi härkää talostasi, en vuohia tarhoistasi, 10. sillä minun ovat kaikki metsän eläimet, kaikki eläimet tuhansilla vuorilla. 11. Minun ovat kaikki vuorten linnut ja laaksojen moninaiset eläimet. 12. Jos minun olisi nälkä, en sanoisi sitä sinulle, sillä minun on koko maanpiiri, kaikki mitä on. 13. Söisinkö härkien lihaa, joisinko vuohien verta? 14. Anna Jumalalle uhriksi kiitos, täytä lupauksesi Korkeimmalle. 15. Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastan sinut, ja sinä kunnioitat minua."
16. Jumalattomalle Jumala sanoo: "Miten sinä voit kertoa käskyistäni, kuinka uskallat puhua minun liitostani, 17. sinä, joka et ota vastaan ojennusta vaan heität käskyni selkäsi taakse? 18. Jos näet varkaan, otat hänet ystäväksi, pidät yhtä avionrikkojien kanssa. 19. Sinä annat suusi puhua pahaa, kielesi punoa petosta. 20. Sinä istut ja puhut pahaa veljestäsi, panettelet oman äitisi poikaa. 21. Pysyisinkö hiljaa, kun sinä teet noin? Sinä luulet, että minä olen sinun kaltaisesi. Mutta minä panen sinut vastaamaan teoistasi, asetan sinut tuomiolle. 22. Ymmärtäkää tämä, te jotka unohdatte Jumalan! Muuten minä raatelen teidät, eikä pelastajaa ole. 23. Joka uhraa kiitosta, se kunnioittaa minua. Joka pysyy oikealla tiellä, saa nähdä, kuinka Jumala pelastaa."
myös siinä silmäterälle neuvoa. - silmäterän kuritus.
puurot ja vellit kirjoitti:
Onko adventtikirkolla yhteistyötä messiaanisten juutalaisten kanssa ja mitä apua he vievät heille?14. Tottelemattomuudesta seuraa rangaistus
"Jos ette kuuntele minua ettekä noudata kaikkia näitä säädöksiä 15. ja jos te halveksitte minun käskyjäni ja ylenkatsotte minun lakejani ettekä noudata kaikkia minun säädöksiäni, vaan rikotte liiton, 16. niin minä rankaisen teitä......
Minä käännyn teitä vastaan, niin että viholliset lyövät teidät taistelussa. Teidän vihamiehenne hallitsevat teitä, ja lopulta te pakenette silloinkin, kun kukaan ei aja teitä takaa.....
21. "Jos te yhä vain niskoittelette ettekä suostu kuulemaan minua, minä kuritan teitä vielä seitsemän kertaa ankarammin syntienne tähden......
23. "Jos ette tästäkään kurituksesta ota opiksenne vaan edelleen vastustatte minua, 24. minä itse käännyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsemän kertaa ankarammin syntienne vuoksi. ...
32. Minä teen teidän maanne niin autioksi, että teidän vihollisennekin, jotka tulevat sinne asumaan, kammoksuvat sitä. 33. Ja teidät minä hajotan vieraiden kansojen sekaan, minä karkotan teidät paljastettu miekka kädessäni. Teidän maastanne tulee autiomaa, ja teidän kaupunkinne muuttuvat rauniokasoiksi. 34. Niin maa saa autiona levätessään hyvityksen sapattivuosista, joita te ette sille antaneet. ...
Te ette kestä vihollistenne edessä, 38. vaan katoatte vieraiden kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät. 39. Teistä jäljelle jääneet riutuvat vihollismaassa syntiensä tähden, ja myös isiensä syntien tähden he riutuvat.
40. "Sitten he tunnustavat omat syntinsä ja isiensä synnit, luopumuksensa ja niskoittelunsa, 41. joiden takia minä asetuin heitä vastaan ja vein heidät vihollismaahan. Jos heidän paatunut mielensä silloin nöyrtyy ja he sovittavat syntinsä, 42. minä muistan lupaukseni, jonka annoin Jaakobille, Iisakille ja Abrahamille, ja muistan myös heidän maataan. 43. Mutta maan on ensin tultava tyhjäksi ja oltava autiona korvaukseksi pitämättä jääneistä sapateista. He itse joutuvat sovittamaan syntinsä, koska hylkäsivät minun lakini ja halveksivat minun säädöksiäni.
JUUTALAISET HYLKÄSIVÄT - PAKANAT YLISTÄEN VASTAANOTTIVAT !
Mutta aloittaja väittää:
## Seurakunta oli syntymästään lähtien käytännössä juutalainen,
ja sellaisena se pysyi. ##
Toki 12 apostolia (Juudas Iskariotin tilalla Mattias) evankelioi ensisijaisesti juutalaisia ja vain Paavali ensisijaisesti pakanoita, mutta juutalaiskansa kielsi Jeesuksen - pakanat uskoivat. Se jopa ennustettiin.
Matt. 21:43
Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
Jes. 65:1
Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!
MATTEUS 8 -- JUUTALAISET ULOS, PAKANAT SISÄÄN
Jo 8. luvussa Matteusta Jeesus julistaa:
"10
Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
11
Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
12
mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen;
siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Apt.18:6
Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
Nooh . . . luulenpa, ettei minullakaan olisi toivoa, ellei iankaikkinen Isä kaiken kurituksen jälkeen kuitenkin armahtaisi - niin alkuperäiskansaansa kuin uskon kautta Messiaaseen oksastettuja -->
PSALMI 89.
31 (89:32) jos he halveksivat minun säädöksiäni eivätkä pidä minun käskyjäni,
32 (89:33) niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan, kuritan heitä heidän syntiensä tähden.
33 (89:34) Mutta armoani minä en ota heiltä pois, minun uskollisuuteni ei horju.
34 (89:35) Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
35 (89:36) Minä olen vannonut pyhän nimeni kautta, ja minun valani pitää. En valehdellut, kun lupasin Daavidille: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 89:1&rnd=1334088552742
Jes. 48:9
Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen.
Jotta minua yhäti ylistettäisiin, minä hillitsen vihani enkä tuhoa sinua.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
HALLELUJA, MIKÄ YLLÄTÄVÄ JYTKY, JOTA LAKIKAAN EI VOI KÄSITTÄÄ ! :
Jes. 62:4
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 62:1&rnd=1334089051122 )
" Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti,
kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
ja niin kaikki Israel on pelastuva "
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room. 11:1&rnd=1334089315322
anttiHuomenta !
Pikku kiire minulla, lyhyesti huomioon;
Gal 3:28 !/ Kol 3:11.
Apt 10:34-36.
Kukaan ei pelastu kansallisuuden, maan rajojen rodun eikä kielen perusteella !
yst. jari- pyh!
PIELEEN MENI!!!!
Joos. 8:33 "Koko Israel, niin muukalaiset kuin syntyperäiset israelilaisetkin, kaikki kansan vanhimmat, päällysmiehet ja tuomarit seisoivat arkun molemmin puolin niiden leeviläispappien edessä, joiden tehtävänä oli kantaa Herran liitonarkkua."
Koko Israel = muukalaiset syntyperäiset = pakanat juutalaiset = KRISTILLINEN SEURAKUNTA.- ....................
Kyllä. Koko Israel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827