Lopun alkua.

kaikki pois vaan!

Ei tätä stressiä enää jaksa..mutta pakko vaan jaksaa.
Kaikki kun tuntuu menevän ihan päin v.tä!
Yrittäminen on ihanaa!!! voi jee!
Tämä vuosi menty 600€ kuussa mitä on voinu nostaa itelle "palkkaa" ja nyt varmaan loppuu sekin.
Hiljasta aikaa on ollut yrityspuolella!
Rästiin jääneitä laskuja yrittänyt hoitaa parhaansa mukaan mutta ei auta ei...kaikki vaan kerääntyy lisää.
Nyt sitten vouti vie tililtä rahat ennekö kerkeää tulemaan edes yrityksentilille....Kyllä on ihanaa! Minä en oikeasti enää tiedä mitä tehdä. No vouti nauttii tilanteesta ja on suorastaan vahingon iloinen tästä. Milläs nyt sitten taas maksellaa laskuja ja vuokraa????? No ei hitto millään kun ainoastaan tilittyy firman tilille enää mitä käteisellä maksetaan, kortilla maksu kun on valtaosa liikkeen tuloista millä asiakkaat maksaa....Kyllä taas vituttaa! Minkä hemmetin takia aikoinaan ryhdyin yrirräjäksi! MIKSI!!!!!!

20

1769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • areåogjåroinå

Ei mitään muuta kun firma lihoiksi. Sen jälkeen otat kunnon loman ja elät hetken aikaa yhteiskunnan varoilla. Tämän jälkeen aloitat vahingosta viisastuneena homman alusta.

Suomi ei ole huono maa yrittäjälle. Suomalaiset osaavat olla v-ttumaisia yrittäjille.

Jaksamista!

• ncfjnasjdjs

Jos yhtään lohduttaa niin itssellä pyyhkii hyvin. Tosin palkkaa en ole maksanut euroakaan vielä tämän vuoden puolella. Onneks on säästöt! Niitä pitää olla n. 30 000 euroa ennen firman perustamista!

onneksi aloin yrittäjäksi.Ps. Ei vinoilua aloittajalle, vaan kannustusta niile ketkä harkitsevat yritystoiminnan aloittamista.

• Mikä tilanne tää?

>>Nyt sitten vouti vie tililtä rahat ennekö kerkeää tulemaan edes yrityksentilille....>>

Voiko muuten oikeasti olla tällaista tilannetta? Että omia verosaamisiaan valvova Verottaja nappaisi kaiken rahan mitä yrityksen tilille mistään päin vaan tulee?

Mikä tällainen tilanne oikein on? Onko siinä ollut jotakin Verottajan ja yrityksen välillä käytyjä verorästien maksusuunnitelmien keskusteluja tms.?

En ole ennen tällaisesta, että Verottaja kahmisi yrityksen tililtä kaiken sinne tulevan rahan.
      Oliko siis koko edellä kerrottu juttu täysin tekaistua ja keksittyä sepustusta vai mitä?

• kaikki pois vaan.

Ei verottaja vaan vouti eli ulosottomies...rahaa kun ei ylimääräsitä ole maksaa rästii jääneitä velkoja meillä ulosottomies päätti tehdä soiton luottokunnalle ja ottaa kaiken korttimaksujen tilitykset ulosottoon.... Eli ei siis tekaistu juttu todellakaan.
        Sehän se olisikin jos säästöjä olisi elämän aikana kertynyt niin ei tässä varmaan olis edes alunperin mitään hätää ollut..harmi vaan kun syntynyt persaukisena ja elantosa yrittäjänä koittaa tehdä...SÄÄSTÄKÄÄ siis ihmiset ennen yrittäjäksi alkamista!
        Valtio on v.mäinen yrittäjille. kaikki viedään joko veroina tai muina maksuina mitä pikkusenkin saa tehtyä käteistä ja jos ei onnistu niin ulosotto mies vie loputkin.
        Yrityksen pussiin laittoa en haluaisi tehdä mutta mitä muita vaihtoehtoja tässä olisi jatkuvuuden kannalta.....

• kansalainen k
        kaikki pois vaan. kirjoitti:

Ei verottaja vaan vouti eli ulosottomies...rahaa kun ei ylimääräsitä ole maksaa rästii jääneitä velkoja meillä ulosottomies päätti tehdä soiton luottokunnalle ja ottaa kaiken korttimaksujen tilitykset ulosottoon.... Eli ei siis tekaistu juttu todellakaan.
        Sehän se olisikin jos säästöjä olisi elämän aikana kertynyt niin ei tässä varmaan olis edes alunperin mitään hätää ollut..harmi vaan kun syntynyt persaukisena ja elantosa yrittäjänä koittaa tehdä...SÄÄSTÄKÄÄ siis ihmiset ennen yrittäjäksi alkamista!
        Valtio on v.mäinen yrittäjille. kaikki viedään joko veroina tai muina maksuina mitä pikkusenkin saa tehtyä käteistä ja jos ei onnistu niin ulosotto mies vie loputkin.
        Yrityksen pussiin laittoa en haluaisi tehdä mutta mitä muita vaihtoehtoja tässä olisi jatkuvuuden kannalta.....

jaa......sekö on valtion vika jos yrittäjä ei osaa "leipoa " esim . veroja lopputuotteen hintaan ?

• 30

Mulla oli samaa paskaa ja stressiä . Raha ei riittäny muuta kuin maksaa palkat ja pakolliset vakuutukset ym. Mulla meni hermot ja lopetin. En jaksanu enää ja olin yrittäjänä melkein 20 vuotta. Olen melkein 60v. nainen ja ei ole talo maksettu niin kuin muilla ystävillä vaikka yötä päivää tein töitä. Viimeinen oikea kesäloma oli vuonna 93. Kyllä sitä onki ollu idiootti!! Muut jää eläkkeelle niin minä alan suunnitella uraa !! Ei koskaan sitä paskaa enää..

• voivoi_

Suunnitella uraa? 60-vuotiaana?

Onneksi olkoon vaan. Et ehkä ole asiaa siltä kannalta joutunut katsomaan, mutta tiedätkö, että tänä päivänä yli 4-kymppisetkin, jopa yliopistokoulutetut ihmiset kokevat suunnattomia ongelmia etsiessään työtä? Yli 5-kymppisenä vakituisen palkkatyön saadessaan pääsee jo lehtiotsikoihin ja 6-kymppisiä ei palkkaa enää kukaan.

Valmistaudu sihen, että se loppuelämän "ura" on sitten työkkärin "työmarkkinoiden käytettävissäoloa" ja joutavia kursseja, jos toki niitäkään enää tuonikäisille, mikä voi olla se ainoa positiivinen puoli.

Eli seuraavat lähes 10 vuotta menee työmarkkinatuella ja sen jälkeen eläkkeelle, joka tosin taitaa olla aika pieni sekin.

• 34
        voivoi_ kirjoitti:

Onneksi olkoon vaan. Et ehkä ole asiaa siltä kannalta joutunut katsomaan, mutta tiedätkö, että tänä päivänä yli 4-kymppisetkin, jopa yliopistokoulutetut ihmiset kokevat suunnattomia ongelmia etsiessään työtä? Yli 5-kymppisenä vakituisen palkkatyön saadessaan pääsee jo lehtiotsikoihin ja 6-kymppisiä ei palkkaa enää kukaan.

Valmistaudu sihen, että se loppuelämän "ura" on sitten työkkärin "työmarkkinoiden käytettävissäoloa" ja joutavia kursseja, jos toki niitäkään enää tuonikäisille, mikä voi olla se ainoa positiivinen puoli.

Eli seuraavat lähes 10 vuotta menee työmarkkinatuella ja sen jälkeen eläkkeelle, joka tosin taitaa olla aika pieni sekin.

Kyllä nyt nappasit palan paskaa!!! Kerkesin olla neljä päivää työttömänä ja nyt olen taas töissä. 14 vuotiaana lähdin kotoa ja olen eltäänyt itseni ja koskaan en ole ollut työtön!! että voivoi

• hä?
        voivoi_ kirjoitti:

miten niin 10v työmarkkinatuella, eikös se eläke-ikä ole vielä se 63v, ei sitä vielä ole nostettu 70v.

• valtion tappama

Ehkä aloittajan kannattaisi ottaa yhteys velkaneuvojaan.
      Itse kun muutama vuosi sitten olin tuossa samassa tilanteessa menin velkaneuvojan juttusille...
      Tosin itse tein sen juuri hiukan liian myöhäisessä vaiheessa. Sinne oli pitkä jono, ja kun varasin aikaa, niin sain ajan kahden kuukauden päähän, ja juuri samana päivänä kun pääsin neuvojan luo ensimmäisen kerran tuli tieto että verottaja oli hakenut firmani konkurssiin.
      Firmaani en siis ehtinyt pelastaa, enkä ihan virallisesti henkilökohtaista omaisuuttani, vaan talo, auto yms. meni ulosmittauksen kautta myyntiin.
      Loput velat jäivät minun henkilökohtaisiksi veloikseni koska yritys oli toiminimellä toimiva.
      Osan olisin ehkä saanut laillisestikin pelastettua, mikäli olisin ollut hiukan tarkempi kirjanpidossa. Konkurssin yhteydessä sain tuomion kirjanpito rikkomuksesta ja velallisen epärehellisyydestä koska oli muutama ostokuitti kadonnut/ unohtunut kirjanpidosta.
      Tämä siis aiheutti sen että en päässyt silloin velkasovittelun piiriin (eli lasketaan tulot ja pakolliset menot, ja ylijäävästä maksetaan velkojille sovitun ajantuo summa. )
      Tuo velkasovittelu kestää kahdesta viiteen vuotta, ja mitä sen jälken jää velkoja, niin ne "armahdetaan".

No koska itselleni jäi edelleen noita velkarästejä senverran että pelkät korot ovat enemmän kuin normaalin duunarin ansiot (ja oikeuden tuomion jälkeen niiden vanhenemisaika on 20 vuotta) olen nyt viimeiset viisi vuotta elättänyt itseni vähemmänlaillisilla ansioilla, mutta olen juuri hakemassa uudestaan itseäni tuohon velkajärjestelyyn, ja alustavan arvion mukaan onnistuukin, kunhan vain saan jotenkin järjestettyä itselleni vakituisen työpaikan.
      Eli pelkillä pätkätöillä on onnistuminen epävarmaa.

• Vilkaisu peiliin

>>Itse kun muutama vuosi sitten olin tuossa samassa tilanteessa menin velkaneuvojan juttusille...
      .... ja juuri samana päivänä kun pääsin neuvojan luo ensimmäisen kerran tuli tieto että verottaja oli hakenut firmani konkurssiin.>>

Mikähän ihme "velkaneuvoja" on mahtanut olla kyseessä?
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx Nuohan ovat etupäässä kuluttajille tarkoitettuja palveluita, ei sinne yrityksiä rahahuolinensa huolita.
      Siinä mielessä minun korvaan kuulostaa ärsyttävältä seli-selitykseltä tuo, että muiden hitailun vuoksi oma firma sit meni konkurssiin.

>>Osan olisin ehkä saanut laillisestikin pelastettua, mikäli olisin ollut hiukan tarkempi kirjanpidossa. Konkurssin yhteydessä sain tuomion kirjanpito rikkomuksesta ja velallisen epärehellisyydestä koska oli muutama ostokuitti kadonnut/ unohtunut kirjanpidosta.>>

Tässä alkaa jo hiukan enemmän olla rohkeutta sen oikeamman syyllisen silmiin katsomiseen. Ja asioista oman vastuun ottamisen meininkiä.

Normaali, kohtalaisen kokemuksen omaava Tilitoimisto olisi aivan hyvin pystynyt neuvomaan sinua samalla tavalla kuin se mainitsemasi "velkaneuvoja" tahokin.
      Jos tauti on jo pahana, kyse on kuitenkin vain lievästä vahinkojen minimoinnista. Kumpikaan näistä ei olisi pystynyt nostamaan sinua kuiville, jos olit jo tehnyt niin suuren luokan pimitykset ja tositteiden hävittämiset, että niistä väistämättä kosahtaa tarkastuksissa kiinni.

>>mutta olen juuri hakemassa uudestaan itseäni tuohon velkajärjestelyyn, ja alustavan arvion mukaan onnistuukin, kunhan vain saan jotenkin järjestettyä itselleni vakituisen työpaikan. >>

Tuollaiseksihan homma sitten lopulta menee. Luottokelvottomana, liiketoimintakiellossa ja verovelkakuorma niskassa on aika vaikeata lähteä uudelleen liitoon.
      Sellaisella vajaa 5-10 v. säntillisellä duunaamisella siitäkin kuormasta toki lopulta selviää, ja pääsee takaisin yhteiskuntakelpoisten kirjoihih.

• pyllistän peilillesi

Kunnallinen velkaneuvoja hoitaa myös toiminimellä toimivien yrittäjien asioita, sillä toiminimihän on käytännössä sama kuin "tavallinen ihminen".
      Tilitoimisto ei pysty hoitamaan tuota tärkeintä osaa tuossa, eli hakemaan oikeudesta päätöstä korkojen jäädyttämisestä toimenpiteen ajaksi, ja saamaan tuota maksuhommaa kohtuulliseksi.
      Eli koitappa itse korkojen juostessa säntillisesti työssä käyden maksaa 300 000€ maksaen samalla pakolliset menot. Ehkä silloin voisi teoriassa onnistua JOS asuisi kaupungissa tai edes melko lähellä suuria keskuksia, ja JOS puolisolla olisi kohtuulliset tulot (työkyvyttömyyseläke vajaa 900€/kk).
      Yhteiskuntakelpoiseksihan en edes pyri, vaan yrittäjyys on kuitenkin se minun elämäntapani, sillä ei kuitenkaan täällä syrjäseuduilla peruskoulupohjalla mitään mielekkäitä töitä löydy työsuhteisina.

Niin ja en muuten ole liiketoimintakieltoon määrätty.

• jddf

saanko kysyä, että miten tuota velkaa nyt noin paljon on kertynyt?

• *naurukin maistaa*
        jddf kirjoitti:

saanko kysyä, että miten tuota velkaa nyt noin paljon on kertynyt?

Sama tuli mieleen itselle.
        On tainnut jäädä kirjanpidosta pois useampikin viesnti kuin muutama pikku kuitti :)
        Ja että talo ja autokin (varmaan hulppea) meni rytäkässä, kun on pitänyt kylillä näytellä ja esittää että tässä ollaan meheviä ja hyvin menestyviä yrittäjiä.
        Mahtaa kyläläisille nauru maittaa, selän takana puhumattakaan vahingonilosta.

Ei ole juipilla mahiksia yrittäjäksi vielä pitkään pitkään aikaan. Sossu elättää.

• Myytkö?

Onko kyseessä nettikauppa? Jos on, saatan olla kiinnostunut.

• Osaamisen eväät

>>Tilitoimisto ei pysty hoitamaan tuota tärkeintä osaa tuossa, eli hakemaan oikeudesta päätöstä korkojen jäädyttämisestä toimenpiteen ajaksi, ja saamaan tuota maksuhommaa kohtuulliseksi.>>

Mun tietämyksen mukaan velkaneuvojat eivät ole minkäänlaisia viranomaistajoja. Vaan sekalaisen peruskoulutuksen saaneita tavallisia maistereita ja hum-kandeja ja muita sosiaalisia ymmärtäjiä.

Käsittääkseni homma kaikissa tapauksissa pannaan liikkeelle täyttämällä VELKAJÄRJESTELYHAKEMUS http://www.oikeus.fi/uploads/8r8cu1.pdf

Tietenkään pienet tilitoimistot eivät tällaisia harvoin eteen tulevia asioita hallitse. Mutta käsitykseni mukaan sellaisen kaavakkeen saa silti täyttää ja lähettää kuka tahansa.

> vaan yrittäjyys on kuitenkin se minun elämäntapani,

Kyllä kaikkien on vaan lopulta tyydyttävä sen "elämäntavan" toteuttamiseen mihinkä omat rahkeet kelläkin riittävät.

Minun elämäntapani olisi Bermudalla rannalla loikoilu, ja yökerhoissa naisten perässä bilettäminen. Valitettavasti en kykene elämäntapaani toteuttamaan. Ja siksi pitää käydä yrittämisen ohella myös palkkatöissakin vielä.

• näin se tulee

Velkaahan tuli helposti kun oli "pieni yritys".... 70 miestä töissä, ja ensin tuli yhden minun aliurakoitsijan takia verottajan ylläri kun olikin ton entisen työnantajani joka teki minulle hommia aliurakointina firma poistettu ennakkoperintärekisteristä... Eli hänen verotilitykset ja sotu-maksut maksettavaksi ( 30 000 €) muitten juoksevien kulujen päälle... Ja ihan pian tän jälken kaksi urakoitsijaa jättivät urakat tarvikkeet maksamatta... Ja ennestäänkin jo oli vähän sovittelua noista maksuista kun oli vaan jäänyt kirjanpitäjältä hoitamatta parilta kuukaudelta nuo ALV-ilmoitukset verottajalle (eli parin kuukauden ALV:t, sotumaksut tietysti veronkorotukset...
      Ja valmiiksi jo oltiin siinä rajoilla että sai edes osan hoidettua maksuista pois ilman neuvotteluja...
      Eli senhän myönnän että siinä vaiheessa meni metsään kun aloin haaveilla samanlaisista tuloista kuin palkkatyössä ollessani, ja sen saavuttamiseksi palkkasin lisää väkeä.

• teppo tappi

tuliko tämä kaikki yllätyksenä ?
        Jos tuli, katso vain peiliin.....

• Savuaa.
        teppo tappi kirjoitti:

tuliko tämä kaikki yllätyksenä ?
        Jos tuli, katso vain peiliin.....

Ristiriitaista kertomusta tuolta vastaajalta. Jos on kirjanpitäjä, sillä on jo laillinen velvoite hoitaa eri ilmoittamiset yms. On tainnut olla kirjanpitäjä paikallisesta baarista:)

"Osan olisin ehkä saanut laillisestikin pelastettua, mikäli olisin ollut hiukan tarkempi kirjanpidossa. Konkurssin yhteydessä sain tuomion kirjanpito rikkomuksesta ja velallisen epärehellisyydestä koska oli muutama ostokuitti kadonnut/ unohtunut kirjanpidosta"

Kumpiko oli kirjanpitäjä? Se kirjanpitäjä vai yrittäjä?"

• helperrrr

ota yhteyttä [email protected] niin päästetään sut korvausta vastaan pois ongelmista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen