Viime aikoina olen alkanut ihmittelemään ihmisluonteen eroavaisuuksia näin asuinpaikkakohtaisesti. Asuttuani vuosia Kouvolan alueella ja sen jälkeen lukuisia vuosia muualla, en voi sanoa katuvani muuttoani.
Kouvolalaisten nuorten käyttäytymisessä on piirteitä, jollaisiin missään muualla ei törmää. Ehkä jossain Lahdessa päästään paikoin lähelle, mutta tässä tapauksessa puhutaankin kaupungista, jota Kouvolaiset idoliseeraavat. He haluavat olla kuin Lahden pikku kriminaalit ja kuin huomaamatta ovat kaikessa hiljaisuudessa hiipineet lahtelaisista ohitse.
Kouvolalaiselle tyypillistä on helvetillinen uhoaminen ja väkivallalla uhkailu. Suuta soitetaan herkeämättä ja haastetaan riitaa. Itse Kouvolalainen ei kuitenkaan vittuilua kestä vaan turvautuu välittömästi nyrkkeihinsä. Jostain käsittämättömästä syystä Kouvolalaiset itse pitävät tällaista käyttäytymistä äijämäisenä ja kunnioitusta herättävänä.
Kouvolalainen on kateellinen, katkera ja taipuvainen ilkivaltaan. Lisäksi kaupunkilaisten keskuudessa velloo liki käsittämätön naapuriviha joka konkretisoituu kaikkialle muualle paitsi mainittuun Lahteen joka Kouvolalaisten silmissä siintää Edenin paratiisina.
Kouvolalainen ei kykene empatiaan. Kouvolalainen katsoo kanssaihmsitä alas päin ja pitää itseään parempana. Ylimielisyys on yksi Kouvolalaisen leimaavimmista luonteenpiirteistä tyhjäpäisen uhoamisen lisäksi. Kuntaliitosten myötä Kouvolalaiset kuvittelevat asuttavansa kouhuvaa metropolia, suur-kaupunkia, jossa kaikki on kimmeltävää ja mahtavaa.
Kouvolalainen ei myöskään ole valmis kantamaan vastuuta teoistaan. Vaikka kouvolalaiset ovat herkästi tuomitsemassa ja syyllistämässä muita, ovat he itse mestareita vastuunpaikoilussa ja vähättelyssä. Poliisia ja muita auktoriteetteja kouvolalainen vihaa. Kouvolalainen ei ota vastaan käskyjä, Kouvolalainen käskee itse ja alistaa.
Tiivistettynä kouvolalainen on:
- Kateellinenja katkera
- Paha suustaan, sietämätön uhoaja
- Tapuvainen väki- ja ilkivaltaan
- Ylimielinen ja ylpeä, äärimmäisen kotipaikkakeskeinen ja isänmaallinen
- Rasistinenkin, mitä tulee naapurikaupunkien ihmisiin
Tällä keskustelun avauksella ei ole mitään tekemistä provoamisen kanssa. Lähinnä tämä on vain ihmettelyä siitä, kuinka samankaltaiset ihmiset kokoontuvat samoihin paikkoihin. Ennen viihtyisästä ja mukavasta Kouvolasta on tullut paikka, jossa saa alituiseen pelätä tulevansa hakatuksi tai ryöstetyksi. Onneksi itse pääsin pois tästä kaunaisuuden tyyssijasta ja voin nyttemmin jatkaa turvallista ja onnelsita elämääni toisaalla.
Mitä mieltä arvon Kouvolalaiset? Tunnistatteko itsenne tästä tarkoituksellisen yleistävästä ja karrikoidusta kuvauksesta? Vai olisiko syytä opetella katsomaan peileihin?
Kouvola- ihmisjäteviemäri Kymijoen varrella?
21
497
Vastaukset
- Musta_ammas
Tunnistan tästä sukuni, joka ei kyllä ole Kouvolasta kotoisin. Viihtyisivät ehkä täällä.
- Spyrttä
Kieltämättä vihoviimeisen surkea paikka olla ja elää. Inkeroinen, Kuusankoski, Kuusaa, Kiljua jne...
"Tiivistettynä kouvolalainen on:
- Kateellinenja katkera
- Paha suustaan, sietämätön uhoaja
- Tapuvainen väki- ja ilkivaltaan
- Ylimielinen ja ylpeä, äärimmäisen kotipaikkakeskeinen ja isänmaallinen
- Rasistinenkin, mitä tulee naapurikaupunkien ihmisiin"
Myös selkään puukottajia, se jäi sinulta pois.
Muutin takaisin pääkaupunkiin, enkä ole katunut. En viihtynyt Suur-Kouvolassa.- ent:muurari
Kouvola=muutamam ratakiskon risteys,joka on tänne saattanut epämääräisi pelureita
ja kähmijöitä.Eli surkea alku. Sitten muutama ökyukko alkoi pitää kylää otteessaan
lypsääkseen rahat alueen ihmisiltä.
Kouvolan keskittäminen johtuu siitä,että noissa rakennustouhuissa pyörii valvomatonta yhteiskunnan rahaa, mitä on kiva siirtää omalle että kavereiden tilille.
- shurtygo
Kyllähän se jo hiljaisempaakin miestä rupeaa vituttamaan asua kouvolassa, koska Kouvostoliiton päättäjät vetävät kaiken läskiksi ja kuntalaiset maksavat kaiken sähläyksen ja kähmimisen ja loisimisen ja välistävedon. Paikkakunta on sen näköinen kuin päättäjätkin.
Kouvolan maine ei johdu sen asukkaista vaan ns. isokenkäisistä. Siellä pitäisi tajuta, että hallintoa ja virkamiehiä on puolet liikaa, enkä nyt puhu suorittavan portaan virkamiehistä vaan tyhjäntoimittajista pikkupomoista. Näitä lakeijoita riittää kuntaliitoksen jäljiltä monen kunnan tarpeisiin.- tyytyväinen olio
Kannattaiskohan ensimmäiseksi katsoa peiliin?? Kaksi vuotta nyt Kouvolassa asusteltu eikä ole mitään valittamista. Kaikki on toiminut loistavasti. Tarkoitus oli muuttaa kesään mennessä etelä-suomeen mutta vaimon kanssa menneellä viikolla tehtiin päätös jäädä tänne pidemmäksi aikaa.
- nuorihitler
tyytyväinen olio kirjoitti:
Kannattaiskohan ensimmäiseksi katsoa peiliin?? Kaksi vuotta nyt Kouvolassa asusteltu eikä ole mitään valittamista. Kaikki on toiminut loistavasti. Tarkoitus oli muuttaa kesään mennessä etelä-suomeen mutta vaimon kanssa menneellä viikolla tehtiin päätös jäädä tänne pidemmäksi aikaa.
otan osaa olet gtyhmä kun tänne jäit
- nuorihitler
- nuorihitler
- shurtygo
Tilaappa aika hammaslääkäriin niin mieli muuttuu. Hyvähän täällä on elellä jos tulee omillaan toimeen.
Itse olen pakko-kouvolalainen. Mielestäni Kuusankoskella meni paremmin ennen kuntaliitosta. - Pehi81
Ei niinä peiliin katsomiset pahemmin paina kun pitää vaimon kanssa liikuskellessakin varoa milloin nurkan takaa ilmaantuu piripääjengi. En minä sentään muualla ole törmännyt tällaisiin nuoriin, jotka jopa naisille uhittelevat. Jossain muualla moista ei katsottaisi hyvällä.
Kinttuihinsa voi toki turvata aina, mutta iän myötä on vauhti hidastunut ja aina olen ollut tappelijana kehno. Täällä luotetaan teeseihin: "se joka vittuilee takaisin, aloittaa tappelun", sekä toiseen: "väkivalta lopettaa vittuilun". Poliisikaan ei auta sillä näiden raggareiden ja kyttien kesken vallitsee outo yhteisymmärrys.
Nim. 1vs.5, turpa rullalla&ainut sakotettu - voetakkiinsa
näe savosta tänne muuttaneena täätyy myöntää että on tullu ihimeteltyy tätä koovolan mennoo ja meeninkii... tarkennettuna koovolalaisten...
- nöyrää miestä?
"Kinttuihinsa voi toki turvata aina, mutta iän myötä on vauhti hidastunut ja aina olen ollut tappelijana kehno."
V*tut se vauhti mitään iän myötä hidastu stanan neitimies.
Senkun paranee vaan, ei ole minulle ongelma! - shurtygo
Taas joku uhoava kouvolalainen täällä kuittailemassa.
Nämä joka tilanteessa väkivaltaan ja uhkailuun turvautuvat pipipäät ovat sellaisia kuin ovat, koska eivät näe tulevaisuudessaan mitään toivoa. Siispä on ihan sama mennä väkivaltaisen elämän mukana ennenaikaiseen hautaan.
Tervemenoa! On täällä sivistyneitäkin ihmisiä, joille valitettavasti jää teidän aiheuttamien ongelmien korjaaminen. Kun ette itse hallitse elämäänne. - Viemärijätteestä
tehdään maakaasua. Se on moternia.
- LerziHege
Kouvola tai oikeastaan koko Kymenlaakso voitaisiin myydä vaikka venäläisille. Tosin nekään ei kuulemma enää suostu ostamaan epäkuranttia tavaraa niin kuin vanhoina aikoina, joten taitaa jäädä kauppa syntymättä :/
- Miuku
Mihinköhän "Eedeniin" on kirjoittaja muuttanut? :) Suomea sen verta kiertäneenä osaan kyl sanoa ett ei Kouvola kuitenkaan ainoa paikka ole mis on kirjoittajan kuvailemaa touhua ihan julkisestikin havaittavissa :D
- Aikuinen ja vahva!
"Tervemenoa! On täällä sivistyneitäkin ihmisiä, joille valitettavasti jää teidän aiheuttamien ongelmien korjaaminen. Kun ette itse hallitse elämäänne. "
Onko se tosiaan sivistynyttä lässyttää "Kun mie oon jo niin vanha.. " ?
taitaa olla ukko tosiaan pehmennyt.. - Tosi Kirjoitus
Joitain vuosia Kouvolassa asuneena olen huomannut täällä olevan ehkä keskisvertoa enemmän ihmisiä joilla huono itsetunto ja jonka seurauksena tuskaa puretaan haukkumalla/kiusaamalla muita. Suvatsevaisuus ei ole kouvolalaisen vahvempia piirteitä, ja hiemankin erinlainen ihminen joutuu helposti silmätikuksi.
En ole ikinä missään muaalla törmännyt niin röyhkeisiin aikuisiin ihmisiin kuin Kouvolassa. Kyseessä on ehkä vain pienestä ihmisryhmästä kysymys, mutta näissä pienissä ympyröissä tälläinen negatiivisuus korostuu ja tulee voimakkaasti esiin.
En voi muuta kuin ihmetellä kuitenkin kuinka monelta puuttuu toisen ihmisen kunnioitus ja surutta haukutaan ja puhutaan muista pahaa.
Mitä voit tehdä tälläisessä tilanteessa, jos olet yksin ja puolustuskyvytön ja joudut muiden silmätikuksi? Mahdoton tilanne...täytyy vain jatkaa eteenpäin ja pitää pääpystyssä itsensä vahvana. - MakeOriginaali?
Voi voi teitä raukkoja. Itse olen asunut Kouvolassa, Muualla ja taas Kouvolassa. Olen asunut jopa "pahamaineisessa" Lehtomäessä, enkä ole kertaakaan joutunut tappeluun, en ylipäätä kokenut juurikaan mitään väkivallan uhkaa ellei siksi lasketa baarissa tapahtuvaa örvellystä, joka ei ole ainoastaan Kouvollalaisten ominais piirre. No kerran piti ottaa jalat alle joskus -80 luvulla nuarena miehenä. No jos sen perusteella pitää sitten leimata Kouvola väkivaltaiseksi niin sitten se on.
- Kaisu3
Kouvolalaiselta puuttuu siisteyskasvatus. Kaikki kulkee lattian kautta, Ja lattiat tahrataan.
Sekä koiran ulostetta ja virtsaa on jalkakäytävillä puolen metrin välein. Siellä on vaikea liikkua, jos ei halua kenkien likaantuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904