Olen 29v ja minut meinataan laittaa kesällä armeijaan. En kyllä mene. Mulla on työ ja lapset kolmas lapsitulossa.
En ole lainkaan isänmäälinen. Ehkäpä mene sitten sivariin, tai tuskinpa. Saavat tulla ja laittaa mut linnaan.
En tule saamaan itselleni mitään hyötyä siitä armeijan käymisestä. Siitä ei edes makseta. Siellä käsketään ja komennellan.
Minä en sinne mene. Odotan mielenkiinnolla mitä seuraa kun olen kesällä ulkomailla kun pitäisi astua armeijan pakkoon.
TÄTEN ILMOITAN! EN OLE HALUKAS PALVELEMAAN MAATANI! EN OLE HALUKAS JA VALMIS KUOLEMAAN SUOMEN PUOLESTA!
Mitä armeija tarjoaa minulle???
Eipähän ainakaan, rauhaa, rahaa, omaa-aikaa kirjoitella runoja.
MINÄ KIELTÄYDYN!!!
Olen päätökseni tehnyt
19
278
Vastaukset
- siipeilijätkö
Jos tulisi sota? Kuka puolustaisi lapsiasi?
- ei tartte mennä
Maailmassa on ihmisia jotka sotii ja ihmisiä jotka sovittelee. Ei mun mielestä tarvitse mennä aarmeijaan, jos ei halua.
- Hummeri111
Olet 29 vuotias, asevelvollisuus loppuu kun täytät 30.
Lähde perheesi kanssa lomalle ja tule takaisin vuoden päästä niin ei tarvitse mennä armeijaan. - 20
> Ei mun mielestä tarvitse mennä aarmeijaan, jos ei halua.
No ei munkaan sitten tarvitse auttaa sua kun sota iskee. Miksi pitäisi? Et osaa edes rynkkyä käyttää.- intin myös käynyt
Sun on pakko vi-tun orja. Olet intin käynyt, sun on pakko totella koko ELÄMÄSI ajan taluttajia ja käskyttäjiä, KOIRA!
Todellisuudessa tappaisin upseerini ja loikkaisin Venäjälle. - hjnmk
Sinä tosiaan olet sotilasvalasi tehnyt. Mietitkö yhtään sen sisältöä? Vala velvoittaa, mitäs menit vannomaan.
Itsehän en maattomana täällä mätäne varttiakaan, vaan lähden levittämään voittajan geenejäni välittömästi muualle, jos rytinät alkavat.
Onnea sinullekin, kaltaistesi idioottien tuella valtaeliittimme toiminta ainoastaan mahdollistuu.
- Intti *_*
29v? Älä vitussa mene sinne leikkikouluun.
- Inkkarikanootti
"TÄTEN ILMOITAN! EN OLE HALUKAS PALVELEMAAN MAATANI! EN OLE HALUKAS JA VALMIS KUOLEMAAN SUOMEN PUOLESTA!
Mitä armeija tarjoaa minulle???
Eipähän ainakaan, rauhaa, rahaa, omaa-aikaa kirjoitella runoja."
-ilmoitus täällä varmaan riittää? Vai että runoja pitäis kirjoitella.? Mistäs tiedät, ettei siellä ole aikaa runoiluun? Kantsii kai hankkia ne paljon puhutut "hullun paperit" tai pyrkiä sivariin. Teet miten haluat, oma on asiasi. 29-vuotiaan ei joka tapauksessa kantsi mennä kakaroiden kanssa sotaleikkejä leikkimään. Asevelvollisuus on turha ja kallis hanke. Toivotan lykkyä pyrkimyksellesi, mikä se sitten onkaan.
- Tasajako
Näin armeijan käyneenä tulee mieleen, että miksi ikinä puolustaisin tuollaisia raukkoja?
- hummeri111
Aivan. Puolustat arkadianmäellä istuvia kukkahattu poliitikkoja jotka haluaa vaan lisää maahanmuuttoa Suomeen.
On kunnia kuolla maahanmuuton puolesta! (jos tulee sota..) - Isänmaaton
Puolustaisit miltä? Sota on itsessään katastrofi jokaiselle, jota se koskettaa. Sodan pahimmat seuraukset voi omalta kohdaltaan pyrkiä minimoimaan vaikkapa opettelemalla venäjää, jotta pystyy sitten yhteistyöhön uusien isäntien kanssa.
- ghjnmk,l
Eipä sinulla ole vaihtoehtoja. Muistathan vielä sotilasvalasi vannomispäivän? Muistatko?
- irak=Kari
se oli tyhmää olla intissä. Ne olivat huonoja aikoja. Kapiaiset olivat tyhmiä.
kakkaa kakkaa kakkaa kakkaa kakkaa ja maahan nakkaa
kakkaa kakkaa kakkaa kakkaa kakkaa ja maahan nakkaa - näin se käy
Itse venytin tarkoituksella armeijaa ja lopulta sivaria yli 25 ikävuoden kunnes kävin hain vapautuksen. Oli perhe, työ ja ei yhtään kiinnostusta lähteä ilmaiseksi sotilaaksi tai rangaistustyöhön. Vapautuksen saa todella helposti, kun esität jotakin harmitonta persoonallisuushäiriötä. Esim. estynyt persoonallisuus tai sosiaalisten tilanteiden pelko. Perheestä ja työstä ei tarvitse mainita, lääkäri ei niitä tarkista. Lääkäriin voi mennä siviilissä, varuskunnassa tai sivarikeskuksessa.
- voe luoja
Tuossahan se pointti tulikin aika selvästi. Mitä armeija tarjoaa sinulle?! WTF!! Miehet käyvät armeijan naisten, lasten, kodin ja ystävien takia. Ja mitä Suomi on sinulle tarjonnut? Ja mitä se odottaa vastapalvelukseksi, sitä että puolustat sitä.
Ja parasta oli tuo "siellä käsketään ja komennellaan". Niin sillä tehdään juu. Sitä se sota on, ei siellä rintamalla mitään demokratiaa harrasteta. Siinä kuolisi kaikki.
Mutta ei sun kaltaista ressua kannata mun mielestä vankilaankaan laittaa. Jos 29v äijän ketale on ajatuksiltaan ja peloiltaan tuossa mielentilassa, niin mun mielestä sen pitäis antaa jäädä kotiin vaimon viekkuun. Se voi paijata päätä kun iso maailma on paha. - Osku
Sillä oletko isänmaallinen tai haluatko puolustaa maata ei ole mitään merkitystä. Asevelvollisuus on kirjattu lakiin jossa määritellään miten yhteiskunta toimii.
Yhteiskunnassa on tarkoitus noudattaa vuorovaikutusta. Olet nauttinut yhteiskunnan eduista, lapsistasi on maksettu lapsilisiä, olet käynyt kouluja ja saanut terveydenhuoltoa. Nyt yhteiskunta odottaa että maksat sille takaisin palvelemalla sitä. Sinä et ymmärrä armeijan tarkoitusta koska se ei hyödytä juuri sinua.
Olethan jo hakenut rahat sosiaalitoimelta ulkomaanmatkaasi varten?
Sen valtion sosiaalitoimelta jota et itsekkyydessäsi ole valmis palvelemaan.
Hyvää matkaa! Onneksi-39 oli miehiä jotka eivät kieltäytyneet. Nyt teikeläinen vellihousu voi tehä mitä lystää. Miks oot vaivautunu tekee niitä kakaroita. Samoja paskoja niistä tulee....
- vit tu ta
Varmaan heitä vituttais kun Suomi on myyty maa, kaukana itsenäisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837