Ensinnäkin, jo tuhansia vuosia maailmassa on vieroksuttu erilaisia ihmisiä ja toisinajattelijoita. Kaikki outo ja ''massasta erottuva'' on kiinnostanut niinsanottuja tavallisia ihmisiä. Myös toisinajattelijat ovat joutuneet kansan syyniin. Esimerkkeinä Antiikin filosofi Sokrates, tai Jeesus.
Eli, kun ihmettelette minkä takia muut katsoo koulussa omituisesti tai sulkevat ulos porukasta, tähän löytyy täysin looginen selitys. Olet yksinkertaisesti oudon näköinen, ruma, läski, muista ihmisistä erottuva. Jos haluat ikinä tulla sulautumaan muiden ihmisten joukkoon, näytä edes jokseenkin normaalilta. Näin sinun on paljon helpompi saada kavereita, työpaikkoja ja harrastuksia sekä tulla hyväksytyksi yhteiskunnassamme.
Jos olet lihava, syö vähemmän ja liiku enemmän.
Gootit, angstipellet, nörtit ja muut oliot jotka erottuvat poikkeavasti joukosta,voivat normalisoida tyylinsä ja ryhtyä liikkumaan ulkona. En tarkoita että ns '' hiket '' joutuvat luopumaan rakkaasta elämäntyylistään, mutta ei sen lukemisen tarvitse olla koko elämä. Harrastusten kautta löytää parhaimmin samanhenkiset ystävät.
Te surkeat jotka itkette että ei kavereita
30
538
Vastaukset
- 6+14
Poliisi kahlasi läpi takavarikoidun web-materiaalin ja pystyi sieltä identifioimaan 24 uhria, mutta todennäköisesti vakoiltuja oli enemmän.
- kysyn vaan.
No voi vittu! Millä erikoisoikeudella sinäkin kuljet vapaalla jalalla?
Aloittaja on trolli, tai sairas, tai molempiakin. Ei se kavereiden hankkiminenkaan kaikille helppoa ole, ja voi yksinäisyydestäkin oikeasti tulla tosi pahoja ongelmia, jos sitä kauan jatkuu.
- katsokaa itseänne
En ole trolli enkä sairas. Suosittu ja kaunis kyllä olen. Mietiskelen vain, miten nää ihmiset ei tajuu asioita. Tää homma nyt vaan toimii niin, että ne jotka ovat hyvännäköisiä, hauskoja, mukavia, luonteeltansa avoimia ihmisiä, huumorintajuisia ja ystävällisiä saavat eniten kavereita. Kukapa tällaisen kaveri ei haluaisi olla? Yhteeiskunnassamme tulet hyväksytyksi kun näytät ihmiseltä, etkä rasvaa valuvalta hikipingolta jolla on naama täynnä näppylöitä :-----) sorry, jos totuus ei sulle vielä oo valjennu?
Ps, ei sillä että itse olisin tismallleen tätä mieltä, mutta niinkuin aiemmin mainitsin, niin se vaan menee. Halusitpa tai et ;) - sairas olet.
katsokaa itseänne kirjoitti:
En ole trolli enkä sairas. Suosittu ja kaunis kyllä olen. Mietiskelen vain, miten nää ihmiset ei tajuu asioita. Tää homma nyt vaan toimii niin, että ne jotka ovat hyvännäköisiä, hauskoja, mukavia, luonteeltansa avoimia ihmisiä, huumorintajuisia ja ystävällisiä saavat eniten kavereita. Kukapa tällaisen kaveri ei haluaisi olla? Yhteeiskunnassamme tulet hyväksytyksi kun näytät ihmiseltä, etkä rasvaa valuvalta hikipingolta jolla on naama täynnä näppylöitä :-----) sorry, jos totuus ei sulle vielä oo valjennu?
Ps, ei sillä että itse olisin tismallleen tätä mieltä, mutta niinkuin aiemmin mainitsin, niin se vaan menee. Halusitpa tai et ;)Aloittaja on trolli, tai sairas, tai molempiakin. Ei se kavereiden hankkiminenkaan kaikille helppoa ole, ja voi yksinäisyydestäkin oikeasti tulla tosi pahoja ongelmia, jos sitä kauan jatkuu.
Ps, ei sillä että itse olisin tismallleen tätä mieltä, mutta niinkuin aiemmin mainitsin, niin se vaan menee. Halusitpa tai et ;)Mitä tarkoitat kavereilla, tosi hyviä kavereita vai vaan pinnallisesti ulkonäön ja hauskuuden ja muiden sanomies asioitten perusteella kaverina olevia? Ei se määrä aina ratkaise, vaan laatukin.
On totta kyllä, että sun mainitsemanlaiset ihmiset saavat paljon kavereita, mutta omakohtaisen kokemukseni perusteella tuollaiset henkilöt ovat myös harmittavan usein itsekkäitä, ylimielisiä kusipäitä, jotka jopa voivat kiusata heikompiaan.
On myös tosi vaikea välillä olla iloinen, avoin ja hauska, jos elämä kusee täysin tai jos on vieraantunut muista esim. juuri kiusaamisen takia. Ei tuollaseks hauskaks hyvännäköseks täydelliseks ihmiseksikään tulla ihan tuosta noin vaan.user.name kirjoitti:
Mitä tarkoitat kavereilla, tosi hyviä kavereita vai vaan pinnallisesti ulkonäön ja hauskuuden ja muiden sanomies asioitten perusteella kaverina olevia? Ei se määrä aina ratkaise, vaan laatukin.
On totta kyllä, että sun mainitsemanlaiset ihmiset saavat paljon kavereita, mutta omakohtaisen kokemukseni perusteella tuollaiset henkilöt ovat myös harmittavan usein itsekkäitä, ylimielisiä kusipäitä, jotka jopa voivat kiusata heikompiaan.
On myös tosi vaikea välillä olla iloinen, avoin ja hauska, jos elämä kusee täysin tai jos on vieraantunut muista esim. juuri kiusaamisen takia. Ei tuollaseks hauskaks hyvännäköseks täydelliseks ihmiseksikään tulla ihan tuosta noin vaan.P.s. alotusviesti on myös kirjoitettu aika suoralla tyylillä, tuon voi kokea helposti loukkaavaksi, ainakin jos nopeesti lukee sen läpi.
- katso sinä itseesi
Ps, ei sillä että itse olisin tismallleen tätä mieltä, mutta niinkuin aiemmin mainitsin, niin se vaan menee. Halusitpa tai et ;)Uskon että olet hyvännäiköinen, jos edes sitäkään, mutta jotenkin rivien välistä luen että et olet hauska, mukava, avoin, huumorintajuinen etkä ystävällinen. Teksteistäsi päätellen olet ylimielinen, heikkoja alistava, kateellinen, kaikki tietävä, säälittävä, itseensä kyllästynyt luuseri. =)
- omeropomero
Ps, ei sillä että itse olisin tismallleen tätä mieltä, mutta niinkuin aiemmin mainitsin, niin se vaan menee. Halusitpa tai et ;)Oot aika itse rakas Kusipää
- Katsokaa itseänne
Ei se ole pinnallisuutta, että joku on hyvännäköinen, helvetin mukava ja menestyvä, ja hänellä on sen vuoksi paljon ystäviä. Näiden ihmisten kanssa on helppo tulla toimeen ja pitää hauskaa. En ymmärrä, miksi joku olisi mielummin hiljaisen nörtin ystävä, kuin huumorintajuisen ja kauniin/komean henkilön ystävä. Tähän ei yksinkertaisesti löydy syytä.
Koet määrittelemäni ihmiset ''kusipäiksi'' ja ylimielisiksi. Tähänkin löytyy täysin looginen syy. Kun niitä ystäviä tuppaa löytymään joka nurkalta, on henkilöillä varaa valita kaverinsa. Ne joilla on kaikista vähiten kavereita, joutuvat ikävästi sanottuna tyytymään siihen mitä saavat.Luitko viestini tarkasti? Taisinpa mainita mm. myös siitä että nuo mainitsemasi ihmiset välillä ovat myös kiusaajia. Eivät kaikki, mutta osa. Ja osa on ns. oikeasti ylimielisiä, eivätkä vain vaikuta siltä siksi, että heillä on varaa valita kaverinsa. Suht nopeasti voi joillakuilla se keltainen neste nousta päähän, jos on erittäin suosittu... Aika pahaa yleistystä muuten, ei ihmisen tarvitse olla nörtti ollakseen hiljainen... voi olla vaikkapa helvetin huono itsetunto ja huonot sosiaaliset taidot, esim. juuri kiusaamisen, huonojen kotiolojen jne jne jne. seurauksena.
Sitäpaitsi hiljaisillakin voi olla huumorintajua ja he voivat olla mukavia, se ei vaan helposti näy pinnalle, ja on sekin toisaalta hyvä, että osaa edes joskus pitää sen turpansa kiinni.
Se, ettet ymmärrä, miksi joku olisi hiljaisen ihmisen kanssa mieluummin, ei myöskään tarkoita sitä, että kaikki olisivat samaa mieltä. En minäkään löydä siihen mitään syytä, miksi joku olisi koko ajan kovaäänisesti puhuvan ylimielisen kusipään kanssa, jos nyt vähän yleistetään kuten tässä on jo tehtykin.
Kuten sanoit, olet siis itsekin suosittu... et varmasti ole kokenut ainakaan kovin vakavaa kiusaamista, ainakin kirjoituksesi perusteella. Sitä olen tässä koittanut enemmän tai vähemmän suorasti sanoa, että tuollainen massaan sulautumisen ihaileminen ja erilaisuuden kammoksuminen aika usein juuri johtaa kiusaamiseen, jolloin ei kannatakaan ihmetellä, miksi yhtäkkiä onkin hirveästi ihmisiä valittamassa täälläkin... ja kun ne kiusaajat suht usein, ei tosin varmaankaan aina, tuntuvat löytyvän sieltä suosittujen joukosta. En tiedä mahtaako tästäkään mitään selvää saada ja kiviäkin kiinnostaa, ja on mahdollista että olen vain katkera, valittava epäsosiaalinen nörtti, mutta saahan täällä mielipiteensä ilmaista. Kai.user.name kirjoitti:
Luitko viestini tarkasti? Taisinpa mainita mm. myös siitä että nuo mainitsemasi ihmiset välillä ovat myös kiusaajia. Eivät kaikki, mutta osa. Ja osa on ns. oikeasti ylimielisiä, eivätkä vain vaikuta siltä siksi, että heillä on varaa valita kaverinsa. Suht nopeasti voi joillakuilla se keltainen neste nousta päähän, jos on erittäin suosittu... Aika pahaa yleistystä muuten, ei ihmisen tarvitse olla nörtti ollakseen hiljainen... voi olla vaikkapa helvetin huono itsetunto ja huonot sosiaaliset taidot, esim. juuri kiusaamisen, huonojen kotiolojen jne jne jne. seurauksena.
Sitäpaitsi hiljaisillakin voi olla huumorintajua ja he voivat olla mukavia, se ei vaan helposti näy pinnalle, ja on sekin toisaalta hyvä, että osaa edes joskus pitää sen turpansa kiinni.
Se, ettet ymmärrä, miksi joku olisi hiljaisen ihmisen kanssa mieluummin, ei myöskään tarkoita sitä, että kaikki olisivat samaa mieltä. En minäkään löydä siihen mitään syytä, miksi joku olisi koko ajan kovaäänisesti puhuvan ylimielisen kusipään kanssa, jos nyt vähän yleistetään kuten tässä on jo tehtykin.
Kuten sanoit, olet siis itsekin suosittu... et varmasti ole kokenut ainakaan kovin vakavaa kiusaamista, ainakin kirjoituksesi perusteella. Sitä olen tässä koittanut enemmän tai vähemmän suorasti sanoa, että tuollainen massaan sulautumisen ihaileminen ja erilaisuuden kammoksuminen aika usein juuri johtaa kiusaamiseen, jolloin ei kannatakaan ihmetellä, miksi yhtäkkiä onkin hirveästi ihmisiä valittamassa täälläkin... ja kun ne kiusaajat suht usein, ei tosin varmaankaan aina, tuntuvat löytyvän sieltä suosittujen joukosta. En tiedä mahtaako tästäkään mitään selvää saada ja kiviäkin kiinnostaa, ja on mahdollista että olen vain katkera, valittava epäsosiaalinen nörtti, mutta saahan täällä mielipiteensä ilmaista. Kai.Se lisä vielä, että vois koittaa kans miettiä, miltä täällä ongelmistaan puhuvista tuntuu... vaikka voikin vaikeeta olla ymmärtää jos on itse tosi suosittu ja kaikkee.
- looginen syy
Minulla on looginen syy siihen miksi roskaat palstaa tällaisella paskalla.
Olet totaalisen ylimielinen ja hemmoteltu kusipää, joka sorsii ihmisiä, jotka ovat persoonallisia. - omeropomero
Vittu mitä Paskaa sä tänne kirjotat siis oikeesti sulla on joku Vitun ongelma
- omeropomero
Vittut varmaan oot oikeesti aikuisena Forever alone oikeesti sä oot jo tollanen täys paska
- ap:lle
Katso sä peiliin, vitun idiootti.
- deal with it!
omistatteko ongelman te palstan lukijat? siis mikä tässä ny on ongelma ku ap kertoo asiat niinkun ne on. ite oon keskikastii joka kyl sais kavereita jos sosiaaliset taidot olis hyvät->siks tyydyn siihe mihi mulla on mahdollisuudet eli kaltasiini.
TEHKÄÄ SOPIMUS SEN KANSSA ETTÄ ASIA ON NÄIN!
meinaa turha sitä on alkaa ittellee uskotella et "oon hikinen nörd, mut mä voin saada kenet vaa koska sisimmässäni oon kiva"Miksi ees kysyt, onko lukijoilla ongelmaa, kun selvästi sellainen on? Jos lukisi enemmän ajatuksella, voisi huomata muutaman asian: 1. Ilmaisin, että viesti on kirjoitettu erittäin suoraviivaisesti, yleistävästi ja lukijasta riippuen jopa loukkaavaksi. 2. Tässäkin on suht paljolti mielipidekysymys siitä, miten asiat ovat, ja yhäkään se oma mielipide ei ole yksi ja ainoa fakta. Joten turha tyrkyttää mielipiteitään absoluuttisina totuuksina. 3. Kukaan ei ainakaan suoraan ole sanonut uskottelevansa itselleen et "oon hikinen nörd, mut mä voin saada kenet vaa koska sisimmässäni oon kiva" kuten sanoit.
Oma itsetuntoni on itse asiassa ihan hyvä (tosin se oli huono vielä jonkunaikaa sitten, ja kyllä, olen kiusaamistakin kokenut), kavereita ei ole kauheaa määrää, mutta hyviä kavereita on muutama, ja se riittää minulle. Tiedän, mitä mm. kiusatuksi ja yksinäisyys ja huonot sosiaaliset taidot ovat kokemuksesta, niitä ei kannata kenenkään vähätellä, etenkään jos ei itse ole koskaan kokenut mainitsemiani asioita.
Loppuun vielä, se, miten asiat ovat, ei ole aina sitä, miten asioiden pitäisi olla. Aloittaja ja deal with it! omistavat myös ongelman selvästi, kun tänne kirjoittavat... puhuiko joku jotain itsensä katsomisesta???
- Luoja sentään
voi luoja -.- käy sua sääliksi. Ehkä ne ihmiset, jotka on niiden "hiljaisempien" ihmisten kanssa ovat viisaampia ku sun kaveris. Ne ymmärtää, että ei tommosen epäaidon , joka ajattelee olevansa maailman napa kannata olla. Maailmassa ei pärjää jos on vain koko ajan minä minä minä minä. Kyllä sinä varmaan muutaman vuoden päästä hoksaat kuinka nolo oikein olet ollut.
- jane-
Kaikki minun tuntemani ihmiset, jotka ovat yksin tai heillä on vähän kavereita ovat sata kertaa syvällisempiä, ystävällisempiä ja mielenkiintoisempia ihmisiä. He eivät vain ole löytäneet vielä omaa porukkaansa tai heillä niinkuin minullakin on niin paskoja kokemuksia ihmisistä, etten pysty luottamaan ihan jokaiseen. Jos minullakin olisi kaikki mennyt nappiin ja kaikki ihanat narsistiset teiniprinsessat olisivat jättäneet rauhaan tilanne voisi olla toinen.
En silti valita, olen mieluummin yksinäinen ja erilainen.Minusta sellaisissa ihmisissä joilla on kavereita ei ole mitään kadehdittavaa. Sellaiset kaverisuhteet ovat monesti pinnallisia ja itse tulen ainakin toimeen vähemmälläkin kaverimäärällä. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa ja erilaisuus on rikkautta. Itse toivon, että olisin tavannut enemmän massasta erottuvia ihmisiä. - asd--
Ömh , vitun itserakas pelle.
- girlover
Ulkonäöllä ei kaverisuhteissa ole paljon paskaakaan merkitystä, naamakerroin menee pääosin vain seurustelun puolelle. Tai en ainakaan tiedä millaisia kavereita teillä on, mutta näissä asioissa pelataan pitkälti ihan sosiaalisen taitavuuden kautta.
- !!!
KATO PEILIIN !!!
- !!!
Kyllä jokanen saa olla sellanen ku haluaa. Oli se sit läski, lyhyt, gootti tjn. Kaikki on silti saman arvoisia. Se miltä näyttää ulospäin ei kerro MITÄÄN siitä millanen se ihminen oikeesti on!
Ihan kuin kaveruus ois tosiaan noin pinnallista? Tai, kyllä kokemuksesta tiedän että voikin, mutta niiden ihmisten huomiota ei kannata tavoitella, jos ne ei pysty hyväksymään sua juuri sellaisena kuin olet. Tämän takia mullakin on vähän kavereita, muta ne onkin sitä priima luokkaa
- ainjonkjnk
Ehkä sun pitäis ite mennä ittees vähäsen ootko huomannu et kukaan ei ajattele noin kaikki tulee toimeen toistensa kanssa aivan hyvin ilman että kaikkien pitäis olla samanlaisia MAAILMASSA TARVITAAN ERILAISIA IHMISIÄ sun pitäis rajottaa tota sun ahdasmielisyyttä.
- Kiusattu.
Mua just ärsyttää tuollaaset vitun lissupaskat jotka kiusaa kaikkia jotka on vähäkin erilaisia! Joo no oon masentunut(KIITOS KIUSAAJAT) Oon muuten normaali mutta mulla on musamaku sellane masentava suomalaine räppi.. ja mä taidan vihata itseeni aika paljon. Rakastan itkemistä koska se vapauttaa tunteet. Että ole sinä siinä hiljaa äläkä dissaa muita sillä mun mielestä kaikki on saman arvoisia.. joillaki ny vaa noussu suosio päähä...
- omeropomero
Oot varmaan ite kokenu tollasta O.o.Ja oot varmaan tommone Läski?
Mut ei sulla oo oikeutta tulla sanoon että olisit normaali.ku maailmassa ei oo normaalia kaikki on erilaisia.Mietippä sitä enneku tuut tänne aukoon päätäs
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864650Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1793655Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.682096Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791288- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471094- 501000
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904