http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2012/04/psn_enemmisto_esittaa_hirvisaaren_avustajalle_potkuja_3401205.html
http://pirkon.info/blogi/1063/tavoitteena-suvaitsevainen-suomi/
"Kuten puolueen puheenjohtaja Timo Soini on sanonut: Jos olet rasisti, älä äänestä Perussuomalaisia. "
Kun varsin hyvin tiedetään PerusSuomalaisten riveissä, ettei rasismia suvaita omienkaan piirissä, niin pitäisi sen mukaan myös olla kirjoittelematta tietyn suuntaisia kirjoituksia. Itse toki ajattelin, ettei tuollainen edustajan avustaja olisi juuri minkään sortin sanoja, jotta siitä pitäisi edes lööppiä tehdä, koska onko milloinkaan kenenkään avustajan sanomisia tähänkään mennessä lööpeissä näkynyt. Mutta kirjoitushan oli rasistinen ja viittaus natsikulttuuriin ja kun tuollainen häly nousi, niin perustelut on varsin riittävät erottamiselle ja hyvä niin, että tiukka linja tässä asiassa on otettu. Enemmistö PerusSuomalaisista ei ole rasistisia.
Oli vain ja ainoastaan Soinin tiukan linjan ansiota, että itse liityin PerusSuomalaisien riveihin.
PerusSuomalaiset eivät ole rasistinen puolue.
66
183
Vastaukset
http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme
"Perussuomalaisten toiminnan perustana ovat rehellisyys, oikeudenmukaisuus, inhimillisyys, tasa-arvo, työn ja yrittämisen kunnioittaminen sekä henkinen kasvu. Sukupolvet ylittävänä tavoitteenamme on kestävä kehitys kaikilla hyvinvoinnin mittareilla tarkasteltuna: Maamme tulee jättää uusille sukupolville sosiaalisesti, taloudellisesti, sivistyksellisesti ja ekologisesti sekä moraaliselta tasoltaan paremmassa kunnossa kuin se on tänä päivänä."- Erosen kohukirjoitus
"Ratkaisu poliisin ulkomaalaisratsioihin
by Helena Eronen
Vähemmistövaltuutetun toimiston mukavasilmäinen setä kertoi YLE:n aamu-uutisten jutussa olevansa perin pöyristynyt siitä, kun hän oli kuullut poliisin harjoittamasta apartheidimaisesta toiminnasta ulkomaalaistaustaisia kohtaan.
Poliisit olivat jossain tilanteessa käyneet kyselemässä itäeurooppalaiselta miesryhmältä henkilöllisyystodistuksia ilman pienintäkään syytä, siis vain siksi, että henkilöt olivat ulkomaalaisia.
Näitä ilmoituksia virtaa vähemmistövaltuutetun toimistoon alvarinaan, mistä syystä mm. valtiontalouden kehykset 2013-2016 –lärpäkkeessä on – luojalle kiitos – mainittu 75 000 euron lisäyksestä määrärahoihin, jotta voivat sitten sinne vähemmistövaltuutetun toimistoon perustaa kaksi uutta virkaa.
Koska taloudellinen tilanne on kuitenkin heikko ja poliisinkin resurssit riittämättömät jokaista tummatukkaista ja pitkäsääristä pysäyttelemään, niin ajattelin ehdottaa jotain huokeampaa käytäntöä, joka myöskin poistaisi maastamme tuon ihmisoikeusloukkaavan käytännön.
Hihamerkit.
Jos jokaiselle ulkomaalainen velvoitettaisiin pitämään taustastaan kertovaa hihamerkkiä, niin poliisi näki heti ekalla vilkaisulla, että ”ahaa, tuo on muslimi Somaliasta” tai ”ahaa, tuo on kerjäläinen Romaniasta”. Muslimeilla se voisi olla vaikka puolikuu, jonka värityksen määrittelisi esim. joku koti- tai lähtömaan kansallinen juttu, venäläisillä sirppi ja vasara, kambodzalaisilla maamiina ja yhdysvaltalaisilla hampurilainen. Eli siis vaikkapa Sortavalasta tullut (pimeän) taksinkuljettaja pitäisi hihassaan punamustaa sirppiä ja vasaraa.
(Tässä kohtaa Karismaattinen Herrasmies Espoosta kommentoi,
että demareitten mieliksi voisi velvoittaa ihan suomalaiset yrittäjätkin
pitämään jotain hihamerkkiä, jotta kaikille olisi varmasti selvää, kenen
taskulla käydä).
Noh, ehkä teille nyt tulee tuosta ehdotuksestani mieleen jotain negatiivisia mielenyhtymiä, mutta ajatelkaa niin, että sitten kun vaikkapa pakolaiskurdi saisi pysyvän oleskeluluvan, niin hänen punainen puolikuu –hihamerkkinsä vaihdettaisiin sinivalkoiseksi puolikuuksi. Sitten kun
tai jos hänestä tulisi Suomen kansalainen, hän voisi luovuttaa uskontoneutraalein juhlamenoin tuon hihamerkkinsä maahanmuuttoviraston kellarissa järjestettävissä bakkanaaleissa hihamerkkihallintoviranomaiselle. Ajatelkaa kuinka merkittävä hetki se olisikaan tuon kurdihenkilön elämässä. Vahvistaisi kotoutumisen tunnetta ja se tekisi varmasti Suomesta ja suomalaisuudesta jotain aidosti tavoittelemisen arvoista.
Ja koska aivoni käyvät taas tämän loistavan idean vuoksi ylikierroksilla, niin jatkokehittelin tätä jo: suomenruotsalaiset voisivat myöskin kantaa jotain hihamerkkiä, jolloin muut tunnistaisivat jo kaukaa, että iiik, nuita ei muuten saa sit jonossa töniä. Samoin ehkäpä myöskin seksuaalivähemmistön edustajilla olisi hyvä olla se sateenkaari hihassa…
Okei, eli tuo hihamerkki poistaisi siis sen ongelman, etteivät enää poliisit joutuisi ihmisoikeussopimusten vastaisesti pysäyttelemään ihan ketä tahansa ulkomaalaiselta näyttävää henkilöä henkilöllisyystodistusta kyselläkseen.
Mutta.
Poliisi kai kyselee henkkareita siksi, että on kiinnostunut ulkomaalaisten ihmisten taustoista, siis järjestäytynyt rikollisuus ja laiton maahanmuutto sekä karkotuspäätöksiä pakoilu ovat ehkä syitä sille, miksi poliisit käyttäytyvät vähän gestapomaisesti.
Siis, kun vailla Suomen passia oleva henkilö saapuisi Suomeen, hänen täytyisi tehdä tarkka selvitys taustoistaan ennen kuin hän edes saisi sen hihamerkin. Näin ollen jo tuossa vaiheessa voitaisiin henkilöltä evätä oikeus hihamerkkiin tai epäilyttäville henkilöille voitaisiin esimerkiksi sijoittaa ihon alle mikrosiru seurantaa varten. Terroristiyhteyksiä omaava voitaisiin lisäksi velvoittaa käyttämään vihreää päähuivia.
Jos tämä ehdotukseni vaikuttaa jotenkin ei-nyt-ehkä-niin-hyvältä-idealta, niin entäs jos tuon kuvion kääntää toisin päin? Silloinhan kaikki Suomen kansalaiset voidaan velvoittaa kantamaan hihamerkkiä, joka voisi yksinkertaisesti olla vaikkapa Suomen leijona tai vastaava, tai esimerkiksi maakunnittain voisi olla sellaiset liput, ja ulkomaalaiset tunnistaisi siitä, ettei niillä ole hihamerkkiä?"
Vain täysin huumoritajuton idiootti voi väittää tuota Helena Erosen sarkastista kirjoitusta rasistiseksi. - lisää sarkasmia
Siinä tuli taas annos persujen keksimiä vitsejä.
Erosen kohukirjoitus kirjoitti:
"Ratkaisu poliisin ulkomaalaisratsioihin
by Helena Eronen
Vähemmistövaltuutetun toimiston mukavasilmäinen setä kertoi YLE:n aamu-uutisten jutussa olevansa perin pöyristynyt siitä, kun hän oli kuullut poliisin harjoittamasta apartheidimaisesta toiminnasta ulkomaalaistaustaisia kohtaan.
Poliisit olivat jossain tilanteessa käyneet kyselemässä itäeurooppalaiselta miesryhmältä henkilöllisyystodistuksia ilman pienintäkään syytä, siis vain siksi, että henkilöt olivat ulkomaalaisia.
Näitä ilmoituksia virtaa vähemmistövaltuutetun toimistoon alvarinaan, mistä syystä mm. valtiontalouden kehykset 2013-2016 –lärpäkkeessä on – luojalle kiitos – mainittu 75 000 euron lisäyksestä määrärahoihin, jotta voivat sitten sinne vähemmistövaltuutetun toimistoon perustaa kaksi uutta virkaa.
Koska taloudellinen tilanne on kuitenkin heikko ja poliisinkin resurssit riittämättömät jokaista tummatukkaista ja pitkäsääristä pysäyttelemään, niin ajattelin ehdottaa jotain huokeampaa käytäntöä, joka myöskin poistaisi maastamme tuon ihmisoikeusloukkaavan käytännön.
Hihamerkit.
Jos jokaiselle ulkomaalainen velvoitettaisiin pitämään taustastaan kertovaa hihamerkkiä, niin poliisi näki heti ekalla vilkaisulla, että ”ahaa, tuo on muslimi Somaliasta” tai ”ahaa, tuo on kerjäläinen Romaniasta”. Muslimeilla se voisi olla vaikka puolikuu, jonka värityksen määrittelisi esim. joku koti- tai lähtömaan kansallinen juttu, venäläisillä sirppi ja vasara, kambodzalaisilla maamiina ja yhdysvaltalaisilla hampurilainen. Eli siis vaikkapa Sortavalasta tullut (pimeän) taksinkuljettaja pitäisi hihassaan punamustaa sirppiä ja vasaraa.
(Tässä kohtaa Karismaattinen Herrasmies Espoosta kommentoi,
että demareitten mieliksi voisi velvoittaa ihan suomalaiset yrittäjätkin
pitämään jotain hihamerkkiä, jotta kaikille olisi varmasti selvää, kenen
taskulla käydä).
Noh, ehkä teille nyt tulee tuosta ehdotuksestani mieleen jotain negatiivisia mielenyhtymiä, mutta ajatelkaa niin, että sitten kun vaikkapa pakolaiskurdi saisi pysyvän oleskeluluvan, niin hänen punainen puolikuu –hihamerkkinsä vaihdettaisiin sinivalkoiseksi puolikuuksi. Sitten kun
tai jos hänestä tulisi Suomen kansalainen, hän voisi luovuttaa uskontoneutraalein juhlamenoin tuon hihamerkkinsä maahanmuuttoviraston kellarissa järjestettävissä bakkanaaleissa hihamerkkihallintoviranomaiselle. Ajatelkaa kuinka merkittävä hetki se olisikaan tuon kurdihenkilön elämässä. Vahvistaisi kotoutumisen tunnetta ja se tekisi varmasti Suomesta ja suomalaisuudesta jotain aidosti tavoittelemisen arvoista.
Ja koska aivoni käyvät taas tämän loistavan idean vuoksi ylikierroksilla, niin jatkokehittelin tätä jo: suomenruotsalaiset voisivat myöskin kantaa jotain hihamerkkiä, jolloin muut tunnistaisivat jo kaukaa, että iiik, nuita ei muuten saa sit jonossa töniä. Samoin ehkäpä myöskin seksuaalivähemmistön edustajilla olisi hyvä olla se sateenkaari hihassa…
Okei, eli tuo hihamerkki poistaisi siis sen ongelman, etteivät enää poliisit joutuisi ihmisoikeussopimusten vastaisesti pysäyttelemään ihan ketä tahansa ulkomaalaiselta näyttävää henkilöä henkilöllisyystodistusta kyselläkseen.
Mutta.
Poliisi kai kyselee henkkareita siksi, että on kiinnostunut ulkomaalaisten ihmisten taustoista, siis järjestäytynyt rikollisuus ja laiton maahanmuutto sekä karkotuspäätöksiä pakoilu ovat ehkä syitä sille, miksi poliisit käyttäytyvät vähän gestapomaisesti.
Siis, kun vailla Suomen passia oleva henkilö saapuisi Suomeen, hänen täytyisi tehdä tarkka selvitys taustoistaan ennen kuin hän edes saisi sen hihamerkin. Näin ollen jo tuossa vaiheessa voitaisiin henkilöltä evätä oikeus hihamerkkiin tai epäilyttäville henkilöille voitaisiin esimerkiksi sijoittaa ihon alle mikrosiru seurantaa varten. Terroristiyhteyksiä omaava voitaisiin lisäksi velvoittaa käyttämään vihreää päähuivia.
Jos tämä ehdotukseni vaikuttaa jotenkin ei-nyt-ehkä-niin-hyvältä-idealta, niin entäs jos tuon kuvion kääntää toisin päin? Silloinhan kaikki Suomen kansalaiset voidaan velvoittaa kantamaan hihamerkkiä, joka voisi yksinkertaisesti olla vaikkapa Suomen leijona tai vastaava, tai esimerkiksi maakunnittain voisi olla sellaiset liput, ja ulkomaalaiset tunnistaisi siitä, ettei niillä ole hihamerkkiä?"
Vain täysin huumoritajuton idiootti voi väittää tuota Helena Erosen sarkastista kirjoitusta rasistiseksi.Linkki puuttuu, mutta...
Vaikka kyseessä olisikin huumoria, se on silti rasistista. Ja luokittelevaa. Ja mihinkäs tässä viitataan, jollei joko natsismiin tai Neuvostoliiton aikaiseen erotteluun. Jo pelkästään siitä syystä, että tälläinen kirjoitus on haitallista puolueelle, on hyvä syy erottaa puolueesta. Varsinkin, kun siitä nousi tuollainen kohu. Ja koeajalla oleva avustaja on kyllä erotettavien listalla haitan suuruuden takia.
Olipa sitten kyseessä oikeasti rasistinen kirjoitus tai ei, niin puolueelle tälläisestä koituu merkittävä haitta. Ja tuo minun arvomaailman mukaan on rotuerottelua, eikö sinusta? Vaikka sitten olisikin huumoria.- .
jari.pilli kirjoitti:
Linkki puuttuu, mutta...
Vaikka kyseessä olisikin huumoria, se on silti rasistista. Ja luokittelevaa. Ja mihinkäs tässä viitataan, jollei joko natsismiin tai Neuvostoliiton aikaiseen erotteluun. Jo pelkästään siitä syystä, että tälläinen kirjoitus on haitallista puolueelle, on hyvä syy erottaa puolueesta. Varsinkin, kun siitä nousi tuollainen kohu. Ja koeajalla oleva avustaja on kyllä erotettavien listalla haitan suuruuden takia.
Olipa sitten kyseessä oikeasti rasistinen kirjoitus tai ei, niin puolueelle tälläisestä koituu merkittävä haitta. Ja tuo minun arvomaailman mukaan on rotuerottelua, eikö sinusta? Vaikka sitten olisikin huumoria.Heti tekstin alusta selviää, että Erosen kirjoitus on kannanotto Ylen uutiseen, jossa vähemmistövaltuutetun toimiston edustaja oli kauhistunut siitä, että poliisi on kysynyt ulkomaalaisen näköisiltä ihmisiltä henkilöllisyystodistuksia. Ajatusleikkinä hän heitti, että mikäli henkilöllisyystodistusten kysyminen on viranomaisilta kiellettyä, niin vaihtoehtona on sitten se, että ihmiset alkavat pitämään hihamerkkejä.
Lukijan voisi kuvitella ymmärtävän, että tekstillä halutaan kertoa, ettei henkilöllisyystodistusten kysyminen ”ilman syytä” ole kirjoittajan mielestä niin kamala asia kuin sen vaihtoehto. Jos kukaan ei koskaan kysyisi henkilöllisyyttä, olisi esimerkiksi luvatonta oleskelua mahdotonta valvoa. Kun tekstissä ehdotetaan, että kambodzalaisilla hihamerkissä olisi maamiina ja yhdysvaltalaisilla hampurilainen, niin viimeistään siinä kohdassa sinunkin luulisi käsittävän että kyseessä on sarkastinen kirjoitutus. . kirjoitti:
Heti tekstin alusta selviää, että Erosen kirjoitus on kannanotto Ylen uutiseen, jossa vähemmistövaltuutetun toimiston edustaja oli kauhistunut siitä, että poliisi on kysynyt ulkomaalaisen näköisiltä ihmisiltä henkilöllisyystodistuksia. Ajatusleikkinä hän heitti, että mikäli henkilöllisyystodistusten kysyminen on viranomaisilta kiellettyä, niin vaihtoehtona on sitten se, että ihmiset alkavat pitämään hihamerkkejä.
Lukijan voisi kuvitella ymmärtävän, että tekstillä halutaan kertoa, ettei henkilöllisyystodistusten kysyminen ”ilman syytä” ole kirjoittajan mielestä niin kamala asia kuin sen vaihtoehto. Jos kukaan ei koskaan kysyisi henkilöllisyyttä, olisi esimerkiksi luvatonta oleskelua mahdotonta valvoa. Kun tekstissä ehdotetaan, että kambodzalaisilla hihamerkissä olisi maamiina ja yhdysvaltalaisilla hampurilainen, niin viimeistään siinä kohdassa sinunkin luulisi käsittävän että kyseessä on sarkastinen kirjoitutus.No nokittelu ei ole mikään syy ylittää tiettyä rajaa ja varsinkin jos se kirjoittelu aiheuttaa PerusSuomalaisille merkittävää haittaa, niin mun mielestä työsuhteen katkaisemiseen on varsin hyvät perustelut. Kyllä asiaan oltaisi voitu vastata asiallisestikin.
- Tässä linkki
jari.pilli kirjoitti:
Linkki puuttuu, mutta...
Olipa sitten kyseessä oikeasti rasistinen kirjoitus tai ei, niin puolueelle tälläisestä koituu merkittävä haitta. Ja tuo minun arvomaailman mukaan on rotuerottelua, eikö sinusta? Vaikka sitten olisikin huumoria. - Hohhoijaaaaaaaaa
jari.pilli kirjoitti:
No nokittelu ei ole mikään syy ylittää tiettyä rajaa ja varsinkin jos se kirjoittelu aiheuttaa PerusSuomalaisille merkittävää haittaa, niin mun mielestä työsuhteen katkaisemiseen on varsin hyvät perustelut. Kyllä asiaan oltaisi voitu vastata asiallisestikin.
Erosen työsuhteen katkaisuun ei ole olemassa minkäänlaisia perusteita. Sitä vastoin se Turun Sanomien toimittaja, joka tämän kohun aloitti valheellisella kirjoittelullaan, tulee saattaa vastuuseen:
http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102825-kantelu-julkisen-sanan-neuvostolle-helena-erolan-kirjoituksen-uutisoinnista - Olisit hiljaa
jari.pilli kirjoitti:
No nokittelu ei ole mikään syy ylittää tiettyä rajaa ja varsinkin jos se kirjoittelu aiheuttaa PerusSuomalaisille merkittävää haittaa, niin mun mielestä työsuhteen katkaisemiseen on varsin hyvät perustelut. Kyllä asiaan oltaisi voitu vastata asiallisestikin.
Etkö ymmärrä, että tämän Turun Sanomien vääristelyuutisen taustalla ja tarkoituksena on Persujen rivien hajoittaminen, jota sinäkin nyt sepostuksillasi valitettavasti ruokit.
http://hemmokoskiniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102931-media-säikäytti-helena-erosella-eduskuntaryhmää Olisit hiljaa kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että tämän Turun Sanomien vääristelyuutisen taustalla ja tarkoituksena on Persujen rivien hajoittaminen, jota sinäkin nyt sepostuksillasi valitettavasti ruokit.
http://hemmokoskiniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102931-media-säikäytti-helena-erosella-eduskuntaryhmääEI pidä paikkaansa. Itse olen täysin samoilla linjoilla puoluejohdon kanssa rasismia vastaan. Lisäksi enemmistö PerusSuomalaisistakin oli Erosen erottamisen kannalla. Mihin perustat väitteesi, että minä olisin se joka rivejä rikkoo? Jos olet rasisti, älä änestä PerusSuomalaisia on Soinin viesti. En ole tässä omalla asiallani, vaan puolueen asialla poistamassa näitä tiettyjä ongelmia PerusSuomalaisesta liikkeestä.
PerusSuomalaisilla on paljon tärkeitä asioita joita pitäisi kuntalaisten kentillä puolustaa, mutta monet epäröivät koska media antaa PerusSuomalaisista kuvaa rasistisena puolueena. Sitä PerusSuomalaiset eivät ole. Maahanmuuttokriittisyys on asia jonka puolesta itsekin olen muutamia ehdotuksia kertoillut, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ihon värin tai rotujen tuomitsen kanssa.
Itse pidän ainoana vaihtoehtona tuomita PerusSuomalaisten sisällä nämä tämän suuntaiset irtiotot siksi, että ne saataisiin todellakin loppumaan. Pitäisi olla jo selvää PerusSuomalaisille ainakin, että jos annetaan rasistisia lausuntoja tai kerrotaan "vitsejä", niin erottaminen on aivan mahdollinen tulevaisuuden näkymä puolueen riveistä.
Enkä näe että hyssyttelemällä asia menee pois. Ei toiminut hyssyttely aiemmin, eikä se ole toiminut Keskustallakaan. Selkeä linja on otettava, jonka jälkeen rasismi on selkeästi jotain mitä PerusSuomalaiset eivät kannata. Jos niillä arvoilla ei sitten kannatusta tule, niin sitten ei tule.
Jos kuitenkin puolueen johto on sitä mieltä että tässä olen väärällä asialla, niin silloin toki vaikenen. Itse vain näen että nää on saatava loppumaan tähän jokaisessa takapajulankin vihoviimeisessä puoluetoimistossa. Jos itse saisin päättää, niin rasisminvastaisuudesta tulisi kuntavaalien sivuteema, jonka jälkeen puheet sietäisi ainakin loppua. Itse kun näen että niitä ääniä lähtee enemmän silloin, jos Persujen yllä on epäilystä rasismin jatkumosta.
Mutta puoluejohdon linja on selkeä... Ruohonen-Lerner on rasismia vastaan, Soini on rasismia vastaan. PerusSuomalaiset ei siis ole rasistisia, vain jotkut yksilöt ovat. Hyvin pieni osuus PerusSuomalaisia.- Tuota noin.
Oletko varmasti oikeassa puolueessa?
- Tuota noin
jari.pilli kirjoitti:
EI pidä paikkaansa. Itse olen täysin samoilla linjoilla puoluejohdon kanssa rasismia vastaan. Lisäksi enemmistö PerusSuomalaisistakin oli Erosen erottamisen kannalla. Mihin perustat väitteesi, että minä olisin se joka rivejä rikkoo? Jos olet rasisti, älä änestä PerusSuomalaisia on Soinin viesti. En ole tässä omalla asiallani, vaan puolueen asialla poistamassa näitä tiettyjä ongelmia PerusSuomalaisesta liikkeestä.
PerusSuomalaisilla on paljon tärkeitä asioita joita pitäisi kuntalaisten kentillä puolustaa, mutta monet epäröivät koska media antaa PerusSuomalaisista kuvaa rasistisena puolueena. Sitä PerusSuomalaiset eivät ole. Maahanmuuttokriittisyys on asia jonka puolesta itsekin olen muutamia ehdotuksia kertoillut, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ihon värin tai rotujen tuomitsen kanssa.
Itse pidän ainoana vaihtoehtona tuomita PerusSuomalaisten sisällä nämä tämän suuntaiset irtiotot siksi, että ne saataisiin todellakin loppumaan. Pitäisi olla jo selvää PerusSuomalaisille ainakin, että jos annetaan rasistisia lausuntoja tai kerrotaan "vitsejä", niin erottaminen on aivan mahdollinen tulevaisuuden näkymä puolueen riveistä.
Enkä näe että hyssyttelemällä asia menee pois. Ei toiminut hyssyttely aiemmin, eikä se ole toiminut Keskustallakaan. Selkeä linja on otettava, jonka jälkeen rasismi on selkeästi jotain mitä PerusSuomalaiset eivät kannata. Jos niillä arvoilla ei sitten kannatusta tule, niin sitten ei tule.
Jos kuitenkin puolueen johto on sitä mieltä että tässä olen väärällä asialla, niin silloin toki vaikenen. Itse vain näen että nää on saatava loppumaan tähän jokaisessa takapajulankin vihoviimeisessä puoluetoimistossa. Jos itse saisin päättää, niin rasisminvastaisuudesta tulisi kuntavaalien sivuteema, jonka jälkeen puheet sietäisi ainakin loppua. Itse kun näen että niitä ääniä lähtee enemmän silloin, jos Persujen yllä on epäilystä rasismin jatkumosta.
Mutta puoluejohdon linja on selkeä... Ruohonen-Lerner on rasismia vastaan, Soini on rasismia vastaan. PerusSuomalaiset ei siis ole rasistisia, vain jotkut yksilöt ovat. Hyvin pieni osuus PerusSuomalaisia.Myös Helena Eronen on rasismia vastaan, se käy kyllä selväksi hänen kirjoituksestaan. Jos et sitä tajua, niin hakeudu hoitoon...
- Hohhoijaaaaaaaaa
jari.pilli kirjoitti:
EI pidä paikkaansa. Itse olen täysin samoilla linjoilla puoluejohdon kanssa rasismia vastaan. Lisäksi enemmistö PerusSuomalaisistakin oli Erosen erottamisen kannalla. Mihin perustat väitteesi, että minä olisin se joka rivejä rikkoo? Jos olet rasisti, älä änestä PerusSuomalaisia on Soinin viesti. En ole tässä omalla asiallani, vaan puolueen asialla poistamassa näitä tiettyjä ongelmia PerusSuomalaisesta liikkeestä.
Mutta puoluejohdon linja on selkeä... Ruohonen-Lerner on rasismia vastaan, Soini on rasismia vastaan. PerusSuomalaiset ei siis ole rasistisia, vain jotkut yksilöt ovat. Hyvin pieni osuus PerusSuomalaisia.Pirkko Ruohonen-Lerner:in liiallinen pelko lehdistön kommentointeihin on mennyt naurettavuuksiin. Perus-Suomalaisten ei pitäisi lähteä roskalehtien toimittajien "kuljetettaviksi". Jos Ruohonen-Lehner ei tätä ymmärrä, niin olisiko syytä vaihtaa ryhmänjohtajaa?
PS. nettikirjoitusten perusteella Perussuomalaisten kenttä tukee Helena Erosta 99,99999%, sinä olet ainoa omaan pesään kusija.
Simon Elon hyvä kirjoitus:
http://simonelo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/103004-turun-sanomien-toimituksen-t%C3%A4ytyy-kantaa-vastuu Tuota noin kirjoitti:
Myös Helena Eronen on rasismia vastaan, se käy kyllä selväksi hänen kirjoituksestaan. Jos et sitä tajua, niin hakeudu hoitoon...
Eli sä sanot, että suurin osa PerusSuomalaisten eduskuntaryhmä ja minä mukaan lukien on väärässä ja sinä olet se jota PerusSuomalaisten tulisi kuunnella? Jos kyseessä olisi toinen puolue, niin asia olisi aivan eri näköinen, mutta tässä tapauksessa jo pelkästään tämä julkisuus kertoo mistä asioista tässä on kyse. PerusSuomalaisien leirissä täytyy olla tarkempi kirjoituksissaan ja tuo olisi ollut vähintääkin rohkeaa tekstiä muidenkin puolueiden jäsenille.
Ja lainaampa Hämeen Sanomia: "- Se on huonoa huumoria. Näin vakavilla asioilla ei lasketa leikkiä, Ruohonen-Lerner sanoi."
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/205224-eduskuntaryhma-toivoo-potkuja-hirvisaaren-avustajalle
Olipa Eronen puolesta tai vastaan omissa mielenkoukeroissaan, niin siitä ei ole kysymys, vaan tuosta kirjoituksesta ja sen tyylistä. Itselle ei joo käy mitenkään selville se, että onko kirjoittaja rasisti vaiko eikö ole, mutta hihamerkit on viittaus natsismiin ja jälleen kerran soppa kolahtaa PerusSuomalaisten niskaan. Ymmärrän hyvin puolueen tiukan kannan näihin kohuihin ja niitä aiheuttaviin kirjoituksiin.Tuota noin. kirjoitti:
Oletko varmasti oikeassa puolueessa?
Kyllä olen.
"http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme"Hohhoijaaaaaaaaa kirjoitti:
Pirkko Ruohonen-Lerner:in liiallinen pelko lehdistön kommentointeihin on mennyt naurettavuuksiin. Perus-Suomalaisten ei pitäisi lähteä roskalehtien toimittajien "kuljetettaviksi". Jos Ruohonen-Lehner ei tätä ymmärrä, niin olisiko syytä vaihtaa ryhmänjohtajaa?
PS. nettikirjoitusten perusteella Perussuomalaisten kenttä tukee Helena Erosta 99,99999%, sinä olet ainoa omaan pesään kusija.
Simon Elon hyvä kirjoitus:
http://simonelo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/103004-turun-sanomien-toimituksen-t%C3%A4ytyy-kantaa-vastuuNiin siis ehdottanet, että pitää vaihtaa enemmistö eduskuntaryhmästä, niinkö? Ei tämä ole yksistään Ruohonen-Lernerin mielipide, vaan enemmistön mielipide. Demokratiassa se tarkoittaa sitä linjaa jota noudatetaan.
- Hohhoijaaaaaaaaa
jari.pilli kirjoitti:
Niin siis ehdottanet, että pitää vaihtaa enemmistö eduskuntaryhmästä, niinkö? Ei tämä ole yksistään Ruohonen-Lernerin mielipide, vaan enemmistön mielipide. Demokratiassa se tarkoittaa sitä linjaa jota noudatetaan.
Kyllä Pirkko Ruohonen-Lernerin uskottavuus rapisee nyt vauhdilla. Ryhmän vätäjänä hän reagoi tässä asiassa liian herkästi ja voimakkaasti. Hänen olisi pitänyt pyytää asianomaiselta blogistilta selvitystä asiaan ja kuunnella mitä tällä on sanottavaa ja vasta sitten antaa lehdistölle lausuntoja. Nythän kävi niin, että suurin osa eduskunkuntaryhmästä ei ollut edes lukenut Erosen blogia vaan asia otettiin hätäisesti käsittelyyn pelkästään roskalehdisön valheellisen uutisoinnin perusteella. Ryhmän vetäjältä odotetaan hyvää paineensietokykyä, mutta Ruokonen-Lehneriltä ei sitä nyt löytynyt.
Viisaammalla toiminnalla tämä kohu olisi voitu kääntää Perussuomalaisten voitoksi, koska ainakin nettikansan enemmistön selkeä mielipide on se, että Helena Eronen on joutunut 'oikeusmurhan' kohteeksi lehdistön taholta. - Samaa mieltä
Hohhoijaaaaaaaaa kirjoitti:
Kyllä Pirkko Ruohonen-Lernerin uskottavuus rapisee nyt vauhdilla. Ryhmän vätäjänä hän reagoi tässä asiassa liian herkästi ja voimakkaasti. Hänen olisi pitänyt pyytää asianomaiselta blogistilta selvitystä asiaan ja kuunnella mitä tällä on sanottavaa ja vasta sitten antaa lehdistölle lausuntoja. Nythän kävi niin, että suurin osa eduskunkuntaryhmästä ei ollut edes lukenut Erosen blogia vaan asia otettiin hätäisesti käsittelyyn pelkästään roskalehdisön valheellisen uutisoinnin perusteella. Ryhmän vetäjältä odotetaan hyvää paineensietokykyä, mutta Ruokonen-Lehneriltä ei sitä nyt löytynyt.
Viisaammalla toiminnalla tämä kohu olisi voitu kääntää Perussuomalaisten voitoksi, koska ainakin nettikansan enemmistön selkeä mielipide on se, että Helena Eronen on joutunut 'oikeusmurhan' kohteeksi lehdistön taholta.Perussuomalaisten eduskuntaryhmä munasi pahasti. Sen oman kunnian palauttaminen vaatii nyt nöyryyttä tunnustaa mokansa
Hohhoijaaaaaaaaa kirjoitti:
Erosen työsuhteen katkaisuun ei ole olemassa minkäänlaisia perusteita. Sitä vastoin se Turun Sanomien toimittaja, joka tämän kohun aloitti valheellisella kirjoittelullaan, tulee saattaa vastuuseen:
http://kallepahajoki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102825-kantelu-julkisen-sanan-neuvostolle-helena-erolan-kirjoituksen-uutisoinnistaJos tässä käy niin, että PerusSuomalaisten eduskuntaryhmä toteaakin linjansa olleen väärä, silloin muutan kantaani kenties itsekin.
Faktat:
Helena pyrki provosoivasti ehdottelemaan mikä olisi kenties toinen vaihtoehtoinen tie hallita, jollei poliisi saa kysellä papereita. Tämähän oli se lähtökohtainen idea blogissa.
PerusSuomalaisilla on ollut blogikirjoitteluista ja muistakin sanomisista ongelmia juurikin rasismin taholta ja Helenan kirjoittelu oli vähintääkin riskialtista provosointia.
Media reagoi miten reagoi. Se tiedetään. Ampuu yli kuten PerusSuomalaisten suhteen on tapana ollut. Tekikö väärin? Kyllä.
Tahraantuiko tässä PerusSuomalaisten mainetta Helenan kirjoittelun takia. Ja itse sanoisin että kyllä, vaikka asia ei olekkaan aivan selkeä, koska jos lehti tuomitaan vääristelystä, niin silloin syy olikin lehden.
Hmm...
Itse jätin alkuun tuon uutisen huomiotta, mutta kun siitä alkoi nousemaan häly, niin menin PerusSuomalaisten eduskuntaryhmän puolelle asiassa. Se maineen tahraus oli mun arvion pääpointti. Toiseksi natsivertailu. Uutisten mukaan ei paljon jäänyt seliteltävää. Itse en tuomitse PerusSuomalaisten eduskuntaryhmän tekemää arviota. Ei ollut helppoa ottaa kantaa ja tuo on vielä rasismia sisältävää provosointia, vaikkei siis ole rasistinen oikea blogi.
Hmm... Edelleen olen sitä mieltä että hyvä että on tiukka linja rasismin suhteen, mutta en kyllä ole aivan varma tuosta täytyikö erottamisen perusteet vaiko eikö. Silloinhan ei kai pitäisi erottaa, mutta todellakin ymmärrän että kyseessä oli hankala päätös.
Itse taidan jättää omalta osaltani jutun arvioinnin sinne oikeuteen, koska en tiedä missä kohtaa menee journalismin vääristelyn raja. Kuitenkin Helena ehdotteli noita, vaikkakaan ei oikeasti ehdotellut, joten jutun luonne kyllä vääristeltiin. Jos näin asiaa pohtii, niin Eronen kyllä koki jonkin sortin oikeusmurhaakin, koska esimerkiksi itse en lukenut sitä blogia ja mitään linkkejä sinne blogiin en saanut ennen kuin täällä vasta joku sen antoi. Ja kieltämättä on tunnustettava, että jos olisi kyseessä tilanne jossa en tietäisi PerusSuomalaisten eduskuntaryhmän enemmistön kantaa, niin kyllä tuo mielipide olisi nyt laimeampi kuin mitä oli pelkkien uutisten ja suuren hälyn jälkeen.
Mutta tuo ratkaisee paljon, että miten tuota journalismin ohjeistusta tulkitaan. Itse en osaa tuota arviota tehdä ja kenties tosiaankin saankin syödä sanani Helenan epäonnistumisen suhteen.jari.pilli kirjoitti:
Mutta puoluejohdon linja on selkeä... Ruohonen-Lerner on rasismia vastaan, Soini on rasismia vastaan. PerusSuomalaiset ei siis ole rasistisia, vain jotkut yksilöt ovat. Hyvin pieni osuus PerusSuomalaisia.Sano ensinnäkin Jari hyvä miten voidaan EROTTAA puoluuesta,joka EI EDES OLE PUOLUEEN JÄSEN?
- Kunhan kysyn..
Uutisjymäys tuli, sveitsistä on tulossa sähkötrukkifirma suomeen. Syy: Tuotannon tehostaminen!
Tarkoittaako että toimialaratoinalisointien myötä (tehdään tilaa eliitin omille yhtiöille kasvaa markkinajohtajiksi ja osinkoautomaateiksi), tänne on muodostunut niin paljon 9 euron päiväpalkalla työhön suostuvia että kokonainen firma tuodaan tänne apajille? - Perussuomalaisissa
tulee kenkää jos edes vitsailee rasistisilla ajatuksilla. Hyvä niin.
Kun vain muut puolueet, etenkin kepulit, erottaisivat edes törkeimmät rikolliset riveistään. Mutta eiväthän he muutoin kepuleita olisikaan.Keskusta tekee omia päätöksiään ja niihin en tuolta rikolliselta kantilta ota kantaa. PerusSuomalaisten on vain pakko kitkeä kaikki tälläinen pois. Johtuen hyvinkin median mikroskoopista, joka on suunnattu PerusSuomalaisten naapurien kaimojenkin kirjoituksiin. Eihän kyse ole lainkaan siitä, että onko PerusSuomalaiset ainoa puolue jossa jotain hämminkiä on, vaan siitä, että tää on ollu se suurin ongelma PerSuilla ja meillä asiaan on puututtu tälläisin toimin ja "tuomarilinja" lienee selvillä kaikille joukkuepelissä.
KEPU erottaa vähemmästäkin rikkeestä,niin on käynyt ainakin minun kohdalla,sillä siellä ei suvaita eriävää mielpidettä puoluejohtoa kohtaan.
- Tosimies.
Täysin turha häly, suorastaan naurettavaa.
Kyllä pitää ihmisen heittäytä todella idiootiksi jos kirjoituksen ottaa tosissaan ja juuri heidät pitäisikin merkitä hihamerkeillä että normaali kansalaiset osaisivat pitää etäisyyttä.
Kuinka kusipäiseksi kansamme tuleekaan jos normaalit ihmiset lisääntyisivät heidän kanssaan;)
Vaan hyssyttely kulttuurin on jatkuttava kantaa et saa ottaa mihinkään tai keneenkään ellet ole poliittsesti korrekti ja täysin mitään sanomaton.
Erosessa yhdistyy äly ja kauneus, eli kaikki mitä roskasakki vihaa.
Arhinmäki huutaa kuolemaa poliiseille ihannoiden poliisimurhaajaa ja minkäänlaista hälyä ei nouse,,, - oliko Eronen
avoimesti sionisti, kuten persujen johto?
Helena Eronen on muuten sitoutumaton ja muuten ei siis ole PerusSuomalaisiin kytköksissä, kuin vain tuon avustajan roolin kautta. Sitä paitsi voisit hiukan perustella tuota väitettäsi, että PerSujen johto olisi jotenkin sionismin kannattajia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sionismi- media kertoo
jari.pilli kirjoitti:
Helena Eronen on muuten sitoutumaton ja muuten ei siis ole PerusSuomalaisiin kytköksissä, kuin vain tuon avustajan roolin kautta. Sitä paitsi voisit hiukan perustella tuota väitettäsi, että PerSujen johto olisi jotenkin sionismin kannattajia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/SionismiSoinihan on sanonut julkisesti olevansa Israelin ystävä ja tukevansa Israelin hyökkäystä Iraniin.
Tässä hyvää pohdintaa persujen ja sionistieliitin yhteyksistä.
http://revisionistit.wordpress.com/2012/04/10/perussuomalaiset-alistuvat-talmudisteille/ media kertoo kirjoitti:
Soinihan on sanonut julkisesti olevansa Israelin ystävä ja tukevansa Israelin hyökkäystä Iraniin.
Tässä hyvää pohdintaa persujen ja sionistieliitin yhteyksistä.
http://revisionistit.wordpress.com/2012/04/10/perussuomalaiset-alistuvat-talmudisteille/Jopas on taas kaukaa haettu syy-yhteys. Oletko aivan tosissasi, että tuossa on uskonnolliset perusteet takana sun mielestä?
- ei suinkaan
jari.pilli kirjoitti:
Jopas on taas kaukaa haettu syy-yhteys. Oletko aivan tosissasi, että tuossa on uskonnolliset perusteet takana sun mielestä?
Täälläkin palstoilla on useampi ihminen puhunut Soinin suosivan Israel-myönteisiä henkilöitä, joita on eritoten kristillisissä piireissä.
ei suinkaan kirjoitti:
Täälläkin palstoilla on useampi ihminen puhunut Soinin suosivan Israel-myönteisiä henkilöitä, joita on eritoten kristillisissä piireissä.
Se että tällä palstalla kirjoitetaan jotain, tarkoittaa sitä että se on sen jonkun oma mielipide tai usein vieläpä liioiteltu mielipide, joka saa joitain humoristisia piirteitä.
En itse henkilökohtaisesti pitäisi täällä kirjoitettua tekstiä suoraan kenenkään omana aatteenaan tai puolueen aatteena. PerusSuomalaisten arvot löytyy täältä:
http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme
Ja Soinilta voi itseltään kysyä tuosta sionismista.
- Kiitos & näkemiin(?)
Jos Perussuomalaiset erottavat Erosen valtamemedian roskakirjoittelun perusteella, niin puolue saa jatkossa tulla toimeen ilman minun ääntäni.
- Tosimies.
Olen täysin samaa mieltä.
Ei Erosen erottaminen ole perussuomalaisten tehtävä vaan Hirvisaaren tehtävä, koska Eronen on Hirvisaaren avustaja eikä Eronen ole perussuomalaisten jäsen.
Erotuksen syy ei olisi valtamedian kirjoittelu vaan Erosen itsensä kirjoittama blogikirjoitus, joka oli kuin suoraan natsien toimintaoppaasta kopioitu.Tosimies. kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä.
Joo, kaikkia ei voi mielyttää. Mutta eduskuntaryhmän enemmistö on mielipiteensä ilmoittanut ja sen mukaan mennään. Tai ainakin pitäisi mennä. Maineen tahraamisista on tultava loppu.
"- Se on huonoa huumoria. Näin vakavilla asioilla ei lasketa leikkiä, Ruohonen-Lerner sanoi."
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/205224-eduskuntaryhma-toivoo-potkuja-hirvisaaren-avustajalle
"Jos olet rasisti, älä äänestä PerusSuomalaisia", sanoi Soini.- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Joo, kaikkia ei voi mielyttää. Mutta eduskuntaryhmän enemmistö on mielipiteensä ilmoittanut ja sen mukaan mennään. Tai ainakin pitäisi mennä. Maineen tahraamisista on tultava loppu.
"- Se on huonoa huumoria. Näin vakavilla asioilla ei lasketa leikkiä, Ruohonen-Lerner sanoi."
"Jos olet rasisti, älä äänestä PerusSuomalaisia", sanoi Soini.Ei tietenkään voi ,eikä sinun tarvitse kalastella täällä olen aina vihannut nuoleskelijoita.
Erosen huumori on hyvää mielestäni, ottakaa hänet listoillenne saa äänen ainakin minulta.
Ja mielestäni Ruohonen on nyt väärässä, kaikesta saa laskea leikkiä sen pitää kuulua jo sananvapauteemme niin vakavia asioita ei voi olla josta emme voisi huumoria vääntää.
Jos rupeamme rajoittamaan eri aiheita sehän olisi suorastaan rasistista ja niiden suosimista antaen niille suojan ja yhtäkkiä huomaisimme jakavamme rangaistuksia sanomisistamme. Tosimies. kirjoitti:
Ei tietenkään voi ,eikä sinun tarvitse kalastella täällä olen aina vihannut nuoleskelijoita.
Erosen huumori on hyvää mielestäni, ottakaa hänet listoillenne saa äänen ainakin minulta.
Ja mielestäni Ruohonen on nyt väärässä, kaikesta saa laskea leikkiä sen pitää kuulua jo sananvapauteemme niin vakavia asioita ei voi olla josta emme voisi huumoria vääntää.
Jos rupeamme rajoittamaan eri aiheita sehän olisi suorastaan rasistista ja niiden suosimista antaen niille suojan ja yhtäkkiä huomaisimme jakavamme rangaistuksia sanomisistamme.Niin, kyllä se vaan niin on, että rasismin täytyy olla kiellettyä PerusSuomalaisilta kokonaan, myös leikinlaskussa, kun tiedämme että miten tiukan valvonnan alla PerusSuomalaiset sanomisiensa kanssa on. Jos joku pilaa puolueen mainetta, niin siihen on otettava tiukka linja.
Se että tuosta tehtiin lööppi, jossa tuota pidettiin ehdotuksena, eikä vitsailuna, niin se kyllä oli täysin väärä tyyli tehdä journalismia vakavalla aiheella, mutta silti ymmärrän eduskuntaryhmän työn vaikeutuvan entisestään tälläisten juttujen ansiosta ja siitä syytä minusta tälläinen reaktio Ruohonen-Lerneriltä on ymmärrettävä ja tuen tiukkaa linjaa.
Ja toivon totisesti että joskus voisimmekin vitsailla asioista ilman megalööppejä, mutta niin kauan kun journalismi on tällä tasolla, niin huumorinkin pitää olla tietyissä raameissa ja tietyillä puolueilla on omat kipupisteensä.- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Niin, kyllä se vaan niin on, että rasismin täytyy olla kiellettyä PerusSuomalaisilta kokonaan, myös leikinlaskussa, kun tiedämme että miten tiukan valvonnan alla PerusSuomalaiset sanomisiensa kanssa on. Jos joku pilaa puolueen mainetta, niin siihen on otettava tiukka linja.
Se että tuosta tehtiin lööppi, jossa tuota pidettiin ehdotuksena, eikä vitsailuna, niin se kyllä oli täysin väärä tyyli tehdä journalismia vakavalla aiheella, mutta silti ymmärrän eduskuntaryhmän työn vaikeutuvan entisestään tälläisten juttujen ansiosta ja siitä syytä minusta tälläinen reaktio Ruohonen-Lerneriltä on ymmärrettävä ja tuen tiukkaa linjaa.
Ja toivon totisesti että joskus voisimmekin vitsailla asioista ilman megalööppejä, mutta niin kauan kun journalismi on tällä tasolla, niin huumorinkin pitää olla tietyissä raameissa ja tietyillä puolueilla on omat kipupisteensä.Itse en ole nähnyt sitä paljon puhuttua rasismia vielä.
Ellei sellaiseksi lasketa nimeomaan sitä sananvapauden rajoittamista jolla lasketaan leikkiä rasismista?
Jokainen joka lukee Erosen jutun ilman että heittäytyy täydelliseksi idiootiksi tai ilman vihaa häntä kohtaa huomaa asian ytimen ja ironian.
ps ne natsithan pitivät muuten niitä hihamerkkejä ihanite;) Tosimies. kirjoitti:
Itse en ole nähnyt sitä paljon puhuttua rasismia vielä.
Ellei sellaiseksi lasketa nimeomaan sitä sananvapauden rajoittamista jolla lasketaan leikkiä rasismista?
Jokainen joka lukee Erosen jutun ilman että heittäytyy täydelliseksi idiootiksi tai ilman vihaa häntä kohtaa huomaa asian ytimen ja ironian.
ps ne natsithan pitivät muuten niitä hihamerkkejä ihanite;)Niinhän Eronen ehdottaa tarinan lopussa, että Suomalaiset voisivat pitää niitä hihamerkkejä.
Sellaista se on politiikassa, että kun olet mukana, niin silloin hiukan aletaan rajoittamaan sanomisia sen mukaan. Tavallinen tallaaja toki saa edelleen aika vapaastikin latoa tekstiä, kunhan pysyy lain rajoissa.- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Niinhän Eronen ehdottaa tarinan lopussa, että Suomalaiset voisivat pitää niitä hihamerkkejä.
Sellaista se on politiikassa, että kun olet mukana, niin silloin hiukan aletaan rajoittamaan sanomisia sen mukaan. Tavallinen tallaaja toki saa edelleen aika vapaastikin latoa tekstiä, kunhan pysyy lain rajoissa.Niin ehdottaa ja nyt voimmekin erotella pahat hyvistä, pahoja ovat ne jotka tarkoituksellisesti heittäytyivät idiooteiksi ja irroittivat asioita kokonaisuudesta.
Matti Vanhanen oli yksi lautapää;)
Ja lukematon määrä kaiken suvaitsevaisia kusipäitä suvaitsematta Erosesta. Tosimies. kirjoitti:
Niin ehdottaa ja nyt voimmekin erotella pahat hyvistä, pahoja ovat ne jotka tarkoituksellisesti heittäytyivät idiooteiksi ja irroittivat asioita kokonaisuudesta.
Matti Vanhanen oli yksi lautapää;)
Ja lukematon määrä kaiken suvaitsevaisia kusipäitä suvaitsematta Erosesta.Hmm... Erosta itseään en ala sen kummemmin morkkaamaan ihmisenä. Sen sijaan puolueen edustajan avustajana hän epäonnistui tai että meni sopimattomuusalueelle. On eriasia että millaisena kokisin Erosen kommentin jos hän ei olisi ollut kytköksissä PerusSuomalaisiin, kuin miten nyt sen ajattelen. Poliittinen virka sitoo kommentointia. En edes tunne Erosta muuten kuin tuon yhden harkitsemattoman "vaihtoehto ehdotelman" perusteella.
Matti Vanhasesta... Olen edelleen sitä mieltä, että Suomi olisi parempi valtio ilman Matti Vanhasen hallituskausia. Enkä siis edes vaivautunut lukemaan mitä Matti on Erosesta sanonut. Ei pitäisi kuulua Matti Vanhaselle pätkääkään, että mitä joku Eronen on kirjoittanut.- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Hmm... Erosta itseään en ala sen kummemmin morkkaamaan ihmisenä. Sen sijaan puolueen edustajan avustajana hän epäonnistui tai että meni sopimattomuusalueelle. On eriasia että millaisena kokisin Erosen kommentin jos hän ei olisi ollut kytköksissä PerusSuomalaisiin, kuin miten nyt sen ajattelen. Poliittinen virka sitoo kommentointia. En edes tunne Erosta muuten kuin tuon yhden harkitsemattoman "vaihtoehto ehdotelman" perusteella.
Matti Vanhasesta... Olen edelleen sitä mieltä, että Suomi olisi parempi valtio ilman Matti Vanhasen hallituskausia. Enkä siis edes vaivautunut lukemaan mitä Matti on Erosesta sanonut. Ei pitäisi kuulua Matti Vanhaselle pätkääkään, että mitä joku Eronen on kirjoittanut.Ei Eronen epäonnistunut missään hänhän nimenomaan onnistui ja hyvin onnistuikin.
Mutta politiikka on likaista peliä jokainen yrittää hyötyä toisen sanomisista ja lyödä lyötyä.
Nyt ne lyöjät pahimmat haaskalinnut erottuivat.
- Jääman
Ehkä suurinosa perussuomalaisista ei ole rasisteja, mutta silti perussuomalaisista löytyy urpoja jotka päästävät suustaan käsittämättömän typeriä möläytyksiä jotka usein ovat rasistisia ja näiden möläyttelijöiden takia perussuomalaisten kannatus laskee koko ajan.
Mitäpä tähän voi sanoa. Meillä on ongelma, jota on yritetty poistaa, mutta kenties sanoma ei ole vielä mennyt riittävän hyvin perille. Mutta se pitäisikin siellä kenttätasolla saada tuomittua aina kun joku jotain mediaa kiinnostavalla tyylillä kirjoittaa, että haloo... Mitäs oot taas tekemässä. Kyllä se lopulta on kansankin uskottava, jos puolue aktiivisesti pyrkii rasismia kitkemään riveistään. Hyssyttelyllä en usko tuon tapahtuvan.
- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Mitäpä tähän voi sanoa. Meillä on ongelma, jota on yritetty poistaa, mutta kenties sanoma ei ole vielä mennyt riittävän hyvin perille. Mutta se pitäisikin siellä kenttätasolla saada tuomittua aina kun joku jotain mediaa kiinnostavalla tyylillä kirjoittaa, että haloo... Mitäs oot taas tekemässä. Kyllä se lopulta on kansankin uskottava, jos puolue aktiivisesti pyrkii rasismia kitkemään riveistään. Hyssyttelyllä en usko tuon tapahtuvan.
Ei ole mitään ongelmaa ellei sitä tekemällä tee.
Ainoa ongelma on siinä että lähdette tavallaan muiden puolueiden edustajien kelkkaan kääntäen omillenne selän, seon suurin virhe ja se maksaa teille äänestäjiä.
Te ette yllättäen enää olekaan niitä rehtejä,reippaita suorasanaisia perussuomalaisia joina teidät sinne äänestettiin.
Pitäkää toistenne puolianne ,meidän puoliamme jotka teidät sinne äänestivät.
Kukaan PS;nen ei ole tehnyt tietääkseni mitään rikollista, ainoastaan rikkonut juuri tuon hyssyttely kulttuurin raja ja ehkä osoittanut huonoa makua mutta makuasioista ei voi kiistellä sanoi koira kun persettään nuoli. Tosimies. kirjoitti:
Ei ole mitään ongelmaa ellei sitä tekemällä tee.
Ainoa ongelma on siinä että lähdette tavallaan muiden puolueiden edustajien kelkkaan kääntäen omillenne selän, seon suurin virhe ja se maksaa teille äänestäjiä.
Te ette yllättäen enää olekaan niitä rehtejä,reippaita suorasanaisia perussuomalaisia joina teidät sinne äänestettiin.
Pitäkää toistenne puolianne ,meidän puoliamme jotka teidät sinne äänestivät.
Kukaan PS;nen ei ole tehnyt tietääkseni mitään rikollista, ainoastaan rikkonut juuri tuon hyssyttely kulttuurin raja ja ehkä osoittanut huonoa makua mutta makuasioista ei voi kiistellä sanoi koira kun persettään nuoli.Itse pidän linjani sellaisena kuin se on aina ollut. Liityin PerusSuomalaisiin kun Soini sanoi tuon rasismin vastaisen kuuluisan virkkeensä. Aate on mikä on ja äänestäjät valitsee puolueensa, emme me voi olla muuta kuin mitä olemme. Ääniä joko tulee tai ei tule. Oma tavoite on kaksi ääntä mikäli listoille edes pääsen näiden kannanottojeni jälkeen. Tavoite on hurja, mutten usko että mahdoton, vaikka sanoutuisinkin irti rasismista.
- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Itse pidän linjani sellaisena kuin se on aina ollut. Liityin PerusSuomalaisiin kun Soini sanoi tuon rasismin vastaisen kuuluisan virkkeensä. Aate on mikä on ja äänestäjät valitsee puolueensa, emme me voi olla muuta kuin mitä olemme. Ääniä joko tulee tai ei tule. Oma tavoite on kaksi ääntä mikäli listoille edes pääsen näiden kannanottojeni jälkeen. Tavoite on hurja, mutten usko että mahdoton, vaikka sanoutuisinkin irti rasismista.
Hyvä!
Linja on pidettävä on itsepetosta luopua siitä.
Ja edelleenkään rasismia en ole nähnyt yhdessäkään PS kannanotoissa.
Moni muu kyllä on mutta heistä ei kannat välittää he ovat "vihollisia".
Minulle ainoa asia minkä takia äänestin PS oli idioottimaisen maahanmuuton vastustaminen ja ääri-islamin pysäyttäminen.
Muita ajatuksia en kanssanne juuri jaa varsinkaan verotuksesta. Tosimies. kirjoitti:
Hyvä!
Linja on pidettävä on itsepetosta luopua siitä.
Ja edelleenkään rasismia en ole nähnyt yhdessäkään PS kannanotoissa.
Moni muu kyllä on mutta heistä ei kannat välittää he ovat "vihollisia".
Minulle ainoa asia minkä takia äänestin PS oli idioottimaisen maahanmuuton vastustaminen ja ääri-islamin pysäyttäminen.
Muita ajatuksia en kanssanne juuri jaa varsinkaan verotuksesta.No maahanmuuttokriittisyys on jo asia aivan eri tasolta. Tässä mullakin on ehdotuksia antaa jolla hälvennettäisiin mamuvastaisuutta täällä ja toisaalta autettaisiin samalla suurempaa osaa oikeita pakolaisia ja vieläpä tänne niitä pakolaisia tulisi noiden ajatusten pohjalta vähemmän. Lisäksi se saattaisi jopa oikeasti muuttaa sen alueen toimintamallejakin. Lisäksi varmistettaisiin, että apu menee perille niille ihmisille ja että sillä saavutettaisiin jopa kestävää kehitystä ja se jopa työllistäisi Suomalaisia. Ja jopa toisi Suomea heille tutummaksi. Tämä ratkaisumalli olisi projektiluontoinen pakolaiskylän mahdollistaminen jonkun ongelmavaltion naapurimaahan Suomalaisen ydinryhmän avulla. Liian suuret erillaisuudet eivät sopeudu pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon, joten samalla mantereella toimiva pakolaiskeskus olisi parempi ratkaisu. Tämä maahanmuuttokriittisyys on ihan hyvä juttu ja se pitää erottaa rasismista.
Löytyy meiltä sentään joku asia missä meillä on samansuuntaisiakin ajatuksia. Kaksikin kappaletta. Aatteen takana pitää seisoa ja toisaaltaan tämä maahanmuuttokriittisyys. Ei kun kolme... Vanhasestakaan ei taidettu kumpikaan järin paljoa perustaa. Ja Suomi ei myöskään ole mikään ääri-valtio, vaan kohtuullisuuksien valtio.- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
No maahanmuuttokriittisyys on jo asia aivan eri tasolta. Tässä mullakin on ehdotuksia antaa jolla hälvennettäisiin mamuvastaisuutta täällä ja toisaalta autettaisiin samalla suurempaa osaa oikeita pakolaisia ja vieläpä tänne niitä pakolaisia tulisi noiden ajatusten pohjalta vähemmän. Lisäksi se saattaisi jopa oikeasti muuttaa sen alueen toimintamallejakin. Lisäksi varmistettaisiin, että apu menee perille niille ihmisille ja että sillä saavutettaisiin jopa kestävää kehitystä ja se jopa työllistäisi Suomalaisia. Ja jopa toisi Suomea heille tutummaksi. Tämä ratkaisumalli olisi projektiluontoinen pakolaiskylän mahdollistaminen jonkun ongelmavaltion naapurimaahan Suomalaisen ydinryhmän avulla. Liian suuret erillaisuudet eivät sopeudu pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon, joten samalla mantereella toimiva pakolaiskeskus olisi parempi ratkaisu. Tämä maahanmuuttokriittisyys on ihan hyvä juttu ja se pitää erottaa rasismista.
Löytyy meiltä sentään joku asia missä meillä on samansuuntaisiakin ajatuksia. Kaksikin kappaletta. Aatteen takana pitää seisoa ja toisaaltaan tämä maahanmuuttokriittisyys. Ei kun kolme... Vanhasestakaan ei taidettu kumpikaan järin paljoa perustaa. Ja Suomi ei myöskään ole mikään ääri-valtio, vaan kohtuullisuuksien valtio.Minulla on halpa ratkaisu pakolaisongelmaan.
Rakennutetaan Intiaan kaupunki heille jossa saavat rauhassa asustaa.
Vain välttämätön annetaan heille,asunto,ruokaa,perus terveydenhuolto.
Kaikki muukin voidaan ulkoistaa miksei pakolasia?
Ei mikään laki velvoita meitä elättämään heitä kalliissa Suomessa vaan antamaan turvaa heille.
Epäilempä että kun ipadia tai diskoa ei ole naapurustossa niin pakolaiset kävisivät vähiin;) Tosimies. kirjoitti:
Minulla on halpa ratkaisu pakolaisongelmaan.
Rakennutetaan Intiaan kaupunki heille jossa saavat rauhassa asustaa.
Vain välttämätön annetaan heille,asunto,ruokaa,perus terveydenhuolto.
Kaikki muukin voidaan ulkoistaa miksei pakolasia?
Ei mikään laki velvoita meitä elättämään heitä kalliissa Suomessa vaan antamaan turvaa heille.
Epäilempä että kun ipadia tai diskoa ei ole naapurustossa niin pakolaiset kävisivät vähiin;)Niin siis itse ajattelin kyllä että Afrikkalaiset pakolaiset voisi asuttaa Afrikassakin, jossain rauhallisemmassa maassa. Muuten kyllä aivan samoilla linjoilla. Vieläpä voitaisiin hoitaa suurempi osuus kuin mitkä nyt on kiintiöt ja silti sitä muukalaisvihaa ei syntyisi Suomeen. Jos pakolaiset kävisivät vähiin, niin sekin olisi ihan ok. Silloinhan asiat olisivat mallillaan. Jos taas olisi nälänhätää tai sortoa, niin saisivat mahdollisuuden päästä siitä pois ja vielä kun mahdollistettaisiin maanviljely ja muu vastaava ylläpitävä toiminta, niin tuolla olisi paljon positiivisia vaikutuksia myös sille alueelle missä tuota järjestetään.
- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Niin siis itse ajattelin kyllä että Afrikkalaiset pakolaiset voisi asuttaa Afrikassakin, jossain rauhallisemmassa maassa. Muuten kyllä aivan samoilla linjoilla. Vieläpä voitaisiin hoitaa suurempi osuus kuin mitkä nyt on kiintiöt ja silti sitä muukalaisvihaa ei syntyisi Suomeen. Jos pakolaiset kävisivät vähiin, niin sekin olisi ihan ok. Silloinhan asiat olisivat mallillaan. Jos taas olisi nälänhätää tai sortoa, niin saisivat mahdollisuuden päästä siitä pois ja vielä kun mahdollistettaisiin maanviljely ja muu vastaava ylläpitävä toiminta, niin tuolla olisi paljon positiivisia vaikutuksia myös sille alueelle missä tuota järjestetään.
Totta, nyt ns pakolaiset maksavat matkoistaan "länteen "jopa 5500 eruoa nelihenkinen perhe maksaa 22 000 euroa.
Onko sinulla varaa kustantaa tuollainen summa perheen matkasta, normaalilla duunarilla ei ainkaan ole.
Oikeita pakolaisia on hyvin ,hyvin vähän elintasopakolaisia heistä on suurinosa.
Ja miksi eivät rikkaat islamistiset öljyntuottajamaat kanna huolta muslimipakolaisista?
Siksi kun heitä ei ole oikeasti on vain "sotureita" nuoria miehiä jotka tulevat levittämään islamia meidän verorahojen kustannuksella. Tosimies. kirjoitti:
Totta, nyt ns pakolaiset maksavat matkoistaan "länteen "jopa 5500 eruoa nelihenkinen perhe maksaa 22 000 euroa.
Onko sinulla varaa kustantaa tuollainen summa perheen matkasta, normaalilla duunarilla ei ainkaan ole.
Oikeita pakolaisia on hyvin ,hyvin vähän elintasopakolaisia heistä on suurinosa.
Ja miksi eivät rikkaat islamistiset öljyntuottajamaat kanna huolta muslimipakolaisista?
Siksi kun heitä ei ole oikeasti on vain "sotureita" nuoria miehiä jotka tulevat levittämään islamia meidän verorahojen kustannuksella.Kenties joskus tähän tulee muutos ja aletaan hoitamaan pakolais- ja kehitysapuasioita tähän tapaan kuten ehdottelin. Se myös voisi saada oikeaa muutosta siellä heidän omissa oloissaan kohti parempaa.
Siitä en tiedä että onko oikeaa hätää vaiko eikö. Kyllä Somalia esimerkiksi on ollut melkoinen valtio jo pidemmän aikaa. Ei sellaisissa oloissa pitäisi voida elää. Lisäksi todella pahoja asioita tuolla main on tapahtunut. Ei todellakaan ole kyse pelkistä elintasopakolaisista. Itse ajattelen että tässä autettaisiin sekä heitä että Suomea järjestämällä suuremmalle osalle mahdollisuus päästä kurjista oloista pari astetta parempaan ilman että se aiheuttaisi täällä ongelmia.
Lisäksi se todellakin poistaisi tuon ilmiön minkä mainitsit. Ilmeisestikin nimittäin on niin, että niitäkin on joukossa, jotka haluavat vain hyötyä taloudellisesti matkasta Suomeen.- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Kenties joskus tähän tulee muutos ja aletaan hoitamaan pakolais- ja kehitysapuasioita tähän tapaan kuten ehdottelin. Se myös voisi saada oikeaa muutosta siellä heidän omissa oloissaan kohti parempaa.
Siitä en tiedä että onko oikeaa hätää vaiko eikö. Kyllä Somalia esimerkiksi on ollut melkoinen valtio jo pidemmän aikaa. Ei sellaisissa oloissa pitäisi voida elää. Lisäksi todella pahoja asioita tuolla main on tapahtunut. Ei todellakaan ole kyse pelkistä elintasopakolaisista. Itse ajattelen että tässä autettaisiin sekä heitä että Suomea järjestämällä suuremmalle osalle mahdollisuus päästä kurjista oloista pari astetta parempaan ilman että se aiheuttaisi täällä ongelmia.
Lisäksi se todellakin poistaisi tuon ilmiön minkä mainitsit. Ilmeisestikin nimittäin on niin, että niitäkin on joukossa, jotka haluavat vain hyötyä taloudellisesti matkasta Suomeen.Ei voi elää mutta voivat siellä käydä;)
Minusta pakolainen joka voi vierailla maassa josta on pakolaiseksi lähtenyt on elintasopakolainen,täysin.
Moniko suomalinen lähtisi johonkin maahan jossa mitään ei tarvitsisi tehdä,kaikki maksettaisiin ja joka kuukausi saisit viisikymmenkertaisen rahan käteen mihin olet tottunut?
Saisit talon kaksion sijaan ja aina kun sinua arvosteltaisiin hyväksikäyttäjäksi huutaisit heidät hiljaiseksi rasismikortilla säylyyttääksesi etusi.
Sellaisesta matkasta voisin maksaa sen 22000 euro;) - Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Kenties joskus tähän tulee muutos ja aletaan hoitamaan pakolais- ja kehitysapuasioita tähän tapaan kuten ehdottelin. Se myös voisi saada oikeaa muutosta siellä heidän omissa oloissaan kohti parempaa.
Lisäksi se todellakin poistaisi tuon ilmiön minkä mainitsit. Ilmeisestikin nimittäin on niin, että niitäkin on joukossa, jotka haluavat vain hyötyä taloudellisesti matkasta Suomeen.Somalian tilanne on helppo ratkaista jos halua löytyy.
Kootaan läntiset iskujoukot mennään ja tapetaan kaikki ääriryhmät viimeiseen mieheen ja lähetetään pakolaiset takaisin rakennustarvikkeiden kanssa. Tosimies. kirjoitti:
Ei voi elää mutta voivat siellä käydä;)
Minusta pakolainen joka voi vierailla maassa josta on pakolaiseksi lähtenyt on elintasopakolainen,täysin.
Moniko suomalinen lähtisi johonkin maahan jossa mitään ei tarvitsisi tehdä,kaikki maksettaisiin ja joka kuukausi saisit viisikymmenkertaisen rahan käteen mihin olet tottunut?
Saisit talon kaksion sijaan ja aina kun sinua arvosteltaisiin hyväksikäyttäjäksi huutaisit heidät hiljaiseksi rasismikortilla säylyyttääksesi etusi.
Sellaisesta matkasta voisin maksaa sen 22000 euro;)En osaa noihin matkoihin ottaa kantaa. En tiedä noista mitään.
- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
En osaa noihin matkoihin ottaa kantaa. En tiedä noista mitään.
Et halua ettei sinua poliitikkona leimata rasistiksi.
Jos pakolainen voi vierailla maassa josta on pakolaiseksi lähtenyt ja jonne ei voi palata?!
Ei ole kuin yksi kanta tuollaiseen.
Hän ei ole oikea pakolainen. Tosimies. kirjoitti:
Et halua ettei sinua poliitikkona leimata rasistiksi.
Jos pakolainen voi vierailla maassa josta on pakolaiseksi lähtenyt ja jonne ei voi palata?!
Ei ole kuin yksi kanta tuollaiseen.
Hän ei ole oikea pakolainen.Voi olla noinkin, jollei sitten tilanne maassa ole helpottanut siitä aiemmasta. Tai ainakin sillä alueella. En osaa sanoa tosiaan. Kuulostaa kyllä omituiselle.
- Tosimies.
jari.pilli kirjoitti:
Voi olla noinkin, jollei sitten tilanne maassa ole helpottanut siitä aiemmasta. Tai ainakin sillä alueella. En osaa sanoa tosiaan. Kuulostaa kyllä omituiselle.
Eihän se ole helpottunut muuten me voisimme lähettää heidät kaikki YK mukaan takaisin.
- J. the sucker
Niin ja lehmät lentävät.
- Hyvä kirjoitus:
" Perussuomalaisten eduskuntaryhmä ylireagoi
12.4.2012 19:23 Jorma Nordlin
Kotimaa, Politiikka 10 kommenttia ilmoita asiaton viesti.
Soinikin käyttää reippaampaa tyyliä, kun hän puhuu. Vertasi Rehniä Bobrikoviin. Nyt ei omassa porukassa kestetä, kun avustaja onkin lahjakas kirjoittaja ja kirjoitti sellaista rajoja koettelevaa satiiria ja herättää sillä paheksuntaa. Eduskuntaryhmän reaktio on järjetön. Enemmistö äänesti Erosen erottamisen puolesta. Jos eduskuntaryhmä haluaisi jonkun rangaistuksen antaa, niin työsuhteessa olevalle varoitus olisi ollut se mitä he olisivat voineet suosittaa.
Perussuomalaisten kansanedustajat ovat saaneet aikaiseksi mediassa erilaisia "kohuotsikoita". Nyt sitten kun kyseessä olikin avustaja, niin ammutaankin heti tykillä. Heikompa saa kovimman rangaistuksen. Ei sellaiset arvot ole mistään kotoisin. Pitää olla linja, jonka mukaan toimitaan. Ei saa reagoida paniikinomaisesti ja ampua heti varmuuden vuoksi kovimmalla mahdollisella aseella."
>>>>>
http://jormanordlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102921-perussuomalaisten-eduskuntaryhmä-ylireagoi
.- pistää miettimään
En jaksa millään uskoa, että tämä on ainoa syy miksi persujen johto haluaa Erosen ulos...
- Hei Masa
Niin, miksi ei media nosta lööppeihin perussuomalaisten muita blogeja kuten esim. Halla-ahon ja Soinin. Voisivat julkisuudessa enemmän käsitellä sitä mikä on Suomen kansalle eduksi eikä eliitille vahingollista. Virkarikollisuus on sellainen ettei siitä ole vielä kissaa pöydälle nostettu. Mitä Matti Vanhanen siihen sanoo ja Käteinen siellä kokkareissa Ilkka Kanervasta puhumattakaan.
- Jussuf (se sama)
Onhan Allah-Ahon schzrwgfvrtwzgrgriptasta ollut puhe monta kertaa mediassa. Eniten on jäänyt mieleen kun
-rotutohtorimme haluaisi että suomalaisia naisia raiskattaisiin enemmän
-Aseharrastajamme oli sitä mieltä että väivalta on hyvä ratkaisu maailman ongelmiin ja homot pitäisi ampua
-Allah-Aho laskisi mielellään ihmisarvon sillä perusteella mitä "hyötyä" kustakin on jollain ajanhetkellä
-Jussukka myös halusi rintamerkkejä joilla maahanmuuttajat jaetaan eri luokkiin
-Eiran kielitieteilijä kirjoitti myös uskonrauhan vastaisen kirjoituksen muslimeja vastaan josta kirjoituksestaan hän sai myös sakot
Oliko siis jokin kirjoitus jäänyt liian vähälle huomiolle medialta? En usko, sillä ne loputkin ovat sitä samaa löpinää ja alatyylistä haukkumista. Milloin karjalaisia, milloin amerikkalaisia ja joskus välillä taas ruotsalaisia kohtaan.
- Vennamolaane
Soinin sanoilla ei ole merkitystä koska
KANSA TIETÄÄ !
Jos gallupilla kysyt kadulta mikä on rasistisin puolue, niin kaikki sanoo
PERUSSUOMALAISET !
Kansaa ei petetä !
Kyll on jämpti niin !Niin, tähän pitääkin saada selkeä muutos ja siksi Soinin ja muun PerusSuomalaisen johdon sanoma pitää saada tuotua julki. Itsekin uskon, että PerusSuomalaisilla on vahvasti rasismin leima edelleen otsassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882