Tosi uskovat!

JT

Jehovan Todistajat ovat tosi kristittyjä Jeesus pani alulle yhden tosi kristillisen uskonnon. Siksi nykyään täytyy olla vain yksi Jehova Jumalan tosi palvojien ryhmä. (Johannes 4:23, 24; Efesolaisille 4:4, 5.) Raamatussa opetetaan, että vain harvat ovat kapealla tiellä, joka vie elämään (Matteus 7:13, 14).

Tosi kristittyjen huomattavin tuntomerkki on se, että heillä on todellinen rakkaus keskuudessaan (Johannes 13:34, 35). Heitä ei opeteta ajattelemaan, että he ovat parempia kuin toisiin rotuihin kuuluvat tai ihonväriltään erilaiset ihmiset. Heitä ei myöskään opeteta vihaamaan muiden maiden ihmisiä. (Apostolien teot 10:34, 35.) Siksi he eivät ota osaa sotiin. Tosi kristityt kohtelevat toisiaan veljinä ja sisarina (1. Johanneksen kirje 4:20, 21).

20

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srsly

"Jeesus pani alulle yhden tosi kristillisen uskonnon. "

Tämä uskonto (Jehovan todistajat) pantiin alulle vasta 1800-luvulla, C.T. Russelin toimesta.

"Raamatussa opetetaan, että vain harvat ovat kapealla tiellä, joka vie elämään"

Mielenkiintoinen jumalan tarkoitus tämä.

"Tosi kristittyjen huomattavin tuntomerkki on se, että heillä on todellinen rakkaus keskuudessaan"

Jehovan todistajat täyttävät tämän kriteerin vain mikäli ehdollinen rakkaus lasketaan.

"Heitä ei myöskään opeteta vihaamaan muiden maiden ihmisiä. "

Riittää että opetetaan vihaamaan entisiä uskontovereitaan, mustamaalataan ja peloitellaan.

"Siksi he eivät ota osaa sotiin."

Pisteet siitä. Jotain hyvää sentään.

• srsly.lle.

Te ette tunne Jumalaa.Jumala rakkauden paljoudesta hävittää Sanan miekalla jumalattomat.RAKKAUS EI PERUSTU TUNTEISIIN,VAAN TOTUUTEEN.1.Korintt.13:6.tämä pitäisi tajuta.

• ???

Kyllä niitä on muitakin ollut vuosien varrella ennen 1800-lukua jotka ovat seuranneet Raamattua tarkasti.

Millä tavalla sinun mielestä sitten Jeesuksen alullepanema saarnaamistyö pitäisi hoitaa? Sinulla on varmaan joku hyvä idea jos Jehovan todistajien ei kelpaa!

• SOTA ON JEHOVAN.
        srsly.lle. kirjoitti:

Te ette tunne Jumalaa.Jumala rakkauden paljoudesta hävittää Sanan miekalla jumalattomat.RAKKAUS EI PERUSTU TUNTEISIIN,VAAN TOTUUTEEN.1.Korintt.13:6.tämä pitäisi tajuta.

Oikein Henna!Ei omalla voimalla sotaan.Kuten Daavid sanoi goljatia vastaan.Sinä tulet minua vastaan miekan,peitsen ja keihään voimalla,mutta minä tulen sinua vastaan Jehovan Sebaotin NIMEEN,Israelin sotajoukon Jumalan,jota sinä olet häväissyt..jae 47.jatkaa..Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään,ettei Jehova anna voittoa miekan eikä keihään voimalla,SILLÄ SOTA ON JEHOVAN,ja Hän antaa teidät meidän käsiimme!1.sam.17:45-51..jo nimi Israel tarkoittaa Jumala taistelee..meidän ei tarvitse,vaan käymme rakkaudella sotaa saatanan joukkoja vastaan Sanan avulla..ilm.17.14.

• srsly
        ??? kirjoitti:

Kyllä niitä on muitakin ollut vuosien varrella ennen 1800-lukua jotka ovat seuranneet Raamattua tarkasti.

Millä tavalla sinun mielestä sitten Jeesuksen alullepanema saarnaamistyö pitäisi hoitaa? Sinulla on varmaan joku hyvä idea jos Jehovan todistajien ei kelpaa!

"Kyllä niitä on muitakin ollut vuosien varrella ennen 1800-lukua jotka ovat seuranneet Raamattua tarkasti. "

Jotain tämänkaltaista väittänee lähes jokaikinen kristinuskon haarautuma.

"Millä tavalla sinun mielestä sitten Jeesuksen alullepanema saarnaamistyö pitäisi hoitaa? "

Omasta mielestäni paras tapa olisi n. tällainen:

"Apostoli Paavali työskenteli kristillisen lähetystoiminnan eturintamassa. Lisäksi hän laski perustuksen työlle, joka saatettaisiin loppuun tällä 1900-luvulla."

Vartiotorni 1.1.1989, s.12

Koska elämme 2000-lukua, ei ketään tarvitsisi käydä häiritsemässä tämänkaltaisilla lahkoilla.

• srsly

"Missä saatanallisessa kirkoissa itse hihhuilet."

En niin missään.

"KUKA ANTAA VALLAN SINULLE KAIVELEMAAN MUITTEN VIRHEITÄ."

Mutta kun näitä virheitä tehdään ihan koko ajan, nykyäänkin.
        Tämänkaltaiset uskonnot, joiden takia ihmiset pahimmillaan pääsevät hengeestään, oikein vaativat vastustusta. Ja paljon.

"Olet itse saatanan eli vastustajan puolella."

Rest my case. Vahvistit vain sen minkä suurin osa jo tiesi.

• Pii on 3.0
        srsly.lle. kirjoitti:

...." VAAN TOTUUTEEN ! "-
        Totuus - sana on opillisesti käytettynä Kreikkalaisen , Taolaisen Filosofin Epiktetoksen filosofiasta lainattua, (Kirja ; Marcus Aurelius ; " Itselleni , " .
        Marcus Aurelius oli Rooman keisari, v, -122 - 180 j.aa , hän oli Taolainen filosofi. Hän oli keisari commodiksen isä , Commodus oli varsinainen hirviö, aikanaan .
        Olen aina ihmetellyt tuota -Totuus- sanan vijelyä, jos sitä ei tarkenneta,
        Myös sana Logos, -maailmanhenki, -Järki, Oli taolaisten sanastoa.

• pii.3.lle joka on 3.14..
        Pii on 3.0 kirjoitti:

...." VAAN TOTUUTEEN ! "-
        Totuus - sana on opillisesti käytettynä Kreikkalaisen , Taolaisen Filosofin Epiktetoksen filosofiasta lainattua, (Kirja ; Marcus Aurelius ; " Itselleni , " .
        Marcus Aurelius oli Rooman keisari, v, -122 - 180 j.aa , hän oli Taolainen filosofi. Hän oli keisari commodiksen isä , Commodus oli varsinainen hirviö, aikanaan .
        Olen aina ihmetellyt tuota -Totuus- sanan vijelyä, jos sitä ei tarkenneta,
        Myös sana Logos, -maailmanhenki, -Järki, Oli taolaisten sanastoa.

älä kaivele niitä ihmisten teoriota,joita sinulla nainen on tapana.Jotenkin näen että olet nainen pii.3 takana?ehkä?toisekseen pii on 3,14...EI IHMISOPPEJA.ne ei toimi elävässä uskossa oleville.Lopeta tuo ihmisten teoriat.

• Uskova
        srsly.lle. kirjoitti:

Hetkinen. Ymmärsinköhän nyt ihan oikein mitä sanoit?
        "Jumala rakkauden paljoudesta hävittää Sanan miekalla jumalattomat."

Sanoitko siis, että Jumala hävittää jumalattomat suuren rakkautensa tähden?!
        Nyt vähän ajatusta peliin. Jumala ei todellakaan hävitä jumalattomia rakkautensa vaan oikeudenmukaisuutensa tähden! Jumala ei tuomitse ihmisiä sen vuoksi, että he eivät usko Jumalaan vaan heissä asuvan syntisen luonnon ja siitä luonnosta kumpuavien syntisten tekojen vuoksi. Synti on siis se, joka erottaa ihmiset Jumalasta ja sen vuoksi ihminen tulee saamaan Jumalalta sen oikeudenmukaisen tuomion, joka synnistä kuuluu saada.

Tietenkään rakkaus ei perustu tunteisiin, sillä silloin ihmisten rakkaus olisi erittäin ailahtelevaista. Muistetaan myös muut tärkeät rakkauden ominaispiirteet: rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa...

Monet kerrat olen ihmetellyt miten Jehovan todistajien asenteesta kumpuaa ylimielisyyttä ja rakkaudettomuutta muita ihmisiä kohtaan:
        "Minäpä olen tosi kristitty ja sinä et. Ainoastaan minulla on todellinen rakkaus. Sinä et voi koskaan päästä taivaaseen ja omistaa todellista rakkautta ellet liity meihin ja usko niin kuin vartiotorni opettaa. Huomaatko kuinka meistä tosi kristityistä puhutaan pahaa. Olen siis vainottu ja siksi minä olen oikeassa ja sinä väärässä. Sinä jumalaton et kuulu meihin, joten Jehova tulee tuomitsemaan sinut. Huomaatko kuinka maailmassa tapahtuu jo kauheuksia. Jehova tuomitsee teidät kaikki ja te saatte ansionne mukaan. Voi, kunpa tänne iskisi oikean pahat lopun ajan tuhot, jotta te pakanat vapisisitte oikein kunnolla."

Huomaatteko millaista ylpeyttä, itsekkyyttä ja vihaa tällaisessa asenteessa on nähtävissä muita ihmisiä kohtaan?

• Pii on 3.0
        pii.3.lle joka on 3.14.. kirjoitti:

älä kaivele niitä ihmisten teoriota,joita sinulla nainen on tapana.Jotenkin näen että olet nainen pii.3 takana?ehkä?toisekseen pii on 3,14...EI IHMISOPPEJA.ne ei toimi elävässä uskossa oleville.Lopeta tuo ihmisten teoriat.

..." Älä kaivele nitä ..." -
        Pii on 3.14 ei ole oikea, se on Saksalaisen Leibnitzin aikanaan laskema likiarvo,
        Intian matematiikot , ( -Maravan - )laskivat oikean piin arvon satoja vuosia aiemmin .
        Raamatussa mainitun Salomon temppelin ns, vaskimeri kerrotaan valetun - pii on 3.14 - perustalla. matematiikot vain ovat laskeneet, että vaskimerestä olisi jäänyt noin 24 senttiä auki sillä laskulla.
        Oikeassa olet, elävä usko tarvii näköjään vain tunnetta, ei tietoa. Aurelius eli alkuseurakunnan ja varhaisimpien kirkkoisien aikana . Hän jos kuka tunsi aikansa asiat, ja häneltä on jäänyt useita kirjoja jälkipolville.
        hän oli Ut ; n kirjoittajien aikalainen , ja toisekseen , ihmiset kirjoittivat raamatunkin kirjeet sen mukaan , mitä he näkivät ja kokivat,
        Siksihän heitä kutsutaan todistajiksi.
        Ja ajattelet, että tämä on jotain -Tätienergiaa ?

• pii.3.lle
        Pii on 3.0 kirjoitti:

Pii on 3.14 ei ole oikea, se on Saksalaisen Leibnitzin aikanaan laskema likiarvo,
        Intian matematiikot , ( -Maravan - )laskivat oikean piin arvon satoja vuosia aiemmin .
        Raamatussa mainitun Salomon temppelin ns, vaskimeri kerrotaan valetun - pii on 3.14 - perustalla. matematiikot vain ovat laskeneet, että vaskimerestä olisi jäänyt noin 24 senttiä auki sillä laskulla.
        Oikeassa olet, elävä usko tarvii näköjään vain tunnetta, ei tietoa. Aurelius eli alkuseurakunnan ja varhaisimpien kirkkoisien aikana . Hän jos kuka tunsi aikansa asiat, ja häneltä on jäänyt useita kirjoja jälkipolville.
        hän oli Ut ; n kirjoittajien aikalainen , ja toisekseen , ihmiset kirjoittivat raamatunkin kirjeet sen mukaan , mitä he näkivät ja kokivat,

Kysypäs tätä pii 3.14 asiaa asian tuntijalta.saatat olla oikeassakin?olet silti saanut tiedon ihmisiltä,et Jumalalta.toisekseen sillä ei olekaan minulle merkitystä.:)

• Pii on 3.0
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..."Älä kaivele niitä ..." -
        Nämä kreikkalaiset filosofit olivat saaneet oppinsa Intiasta. Intian vanhoissa kirjoituksissa on sana _Veda, - totuus. se on niitten kirjoitusten nimi .

• uskovallel
        Uskova kirjoitti:

Hetkinen. Ymmärsinköhän nyt ihan oikein mitä sanoit?
        "Jumala rakkauden paljoudesta hävittää Sanan miekalla jumalattomat."

Sanoitko siis, että Jumala hävittää jumalattomat suuren rakkautensa tähden?!
        Nyt vähän ajatusta peliin. Jumala ei todellakaan hävitä jumalattomia rakkautensa vaan oikeudenmukaisuutensa tähden! Jumala ei tuomitse ihmisiä sen vuoksi, että he eivät usko Jumalaan vaan heissä asuvan syntisen luonnon ja siitä luonnosta kumpuavien syntisten tekojen vuoksi. Synti on siis se, joka erottaa ihmiset Jumalasta ja sen vuoksi ihminen tulee saamaan Jumalalta sen oikeudenmukaisen tuomion, joka synnistä kuuluu saada.

Tietenkään rakkaus ei perustu tunteisiin, sillä silloin ihmisten rakkaus olisi erittäin ailahtelevaista. Muistetaan myös muut tärkeät rakkauden ominaispiirteet: rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa...

Monet kerrat olen ihmetellyt miten Jehovan todistajien asenteesta kumpuaa ylimielisyyttä ja rakkaudettomuutta muita ihmisiä kohtaan:
        "Minäpä olen tosi kristitty ja sinä et. Ainoastaan minulla on todellinen rakkaus. Sinä et voi koskaan päästä taivaaseen ja omistaa todellista rakkautta ellet liity meihin ja usko niin kuin vartiotorni opettaa. Huomaatko kuinka meistä tosi kristityistä puhutaan pahaa. Olen siis vainottu ja siksi minä olen oikeassa ja sinä väärässä. Sinä jumalaton et kuulu meihin, joten Jehova tulee tuomitsemaan sinut. Huomaatko kuinka maailmassa tapahtuu jo kauheuksia. Jehova tuomitsee teidät kaikki ja te saatte ansionne mukaan. Voi, kunpa tänne iskisi oikean pahat lopun ajan tuhot, jotta te pakanat vapisisitte oikein kunnolla."

Huomaatteko millaista ylpeyttä, itsekkyyttä ja vihaa tällaisessa asenteessa on nähtävissä muita ihmisiä kohtaan?

Olet oikeassa.Rakkaus ja oikeamielisyys ovat yhtä.Jumala on Rakkaus ja vanhurskauden tähden Jumala tuhoaa kenet tahtoo.ilm.19.11-21

• Rakasta/itseäsi

"Siksi he eivät ota osaa sotiin."

Lietsovatko he sotaa kuitenkin? Eivät itse tapa, mutta intohimoinen odotus kuolemasta niveltyy Harmagedoniin!

• jaakobista

Mistä ajankohdasta ajanlaskumme oikeastaan pitäisikään alkaa seuraavista kolmesta vaihtoehdosta:

1. Jeesuksen syntymävuodesta?
      2. Jeesuksen kasteesta?
      3. Jeesuksen kuolemasta?

• jaakobistalle

Jeesuksen kuolemasta.Jehova ei käytä gregoriaanista kalenteria.emme elä edes vuotta.2012.antikristus muuttaa ajan ja lain.tiesitkö sen?Dan.7.25.

• Pii on 3.0
        jaakobistalle kirjoitti:

Jeesuksen kuolemasta.Jehova ei käytä gregoriaanista kalenteria.emme elä edes vuotta.2012.antikristus muuttaa ajan ja lain.tiesitkö sen?Dan.7.25.

..." Jehova ei käytä Gregoriaanista kalenteria.. ..." -
        Kalenteri on periaatteessa tähtitiedettä ; , Aleksandrialainen tähtitieteilijä Sosigenes laski n, vuonna -45 e.aa Juliaanisen kalenterin , joka laitettiin Julius Caesarin nimiin. Se perustui vanhaan Egyptiläiseen kalenteriin .
        sitä aiemmin Rooman 1, kuningas Romulus teki kalenterin , jota kuningas Numa Pompilius muutti.
        Nuo kuninkaat ovat kuitenkin , muinaisia tarukuninkaita, ja jos luottaa muinaisiin kuningasluetteloihin , , niinsilloin pitäisi hyväksyä esim , se , että Assyrian ensimmäisen hallitsijan kerrottiin olleen käärmepyrstöinen . n
        Juliaaninen kalenteri on voimassa Ortodoksisissa maissa, joten jos Katolisen kirkon käyttämä kalenteri on peräisin itsestään Wanhasta Karwanaamasta, niin sinne ortodoksikirkkoon vain .

• Pii on 3.0
        Pii on 3.0 kirjoitti:

..." Jehova ei käytä Gregoriaanista kalenteria.. ..." -
        Kalenteri on periaatteessa tähtitiedettä ; , Aleksandrialainen tähtitieteilijä Sosigenes laski n, vuonna -45 e.aa Juliaanisen kalenterin , joka laitettiin Julius Caesarin nimiin. Se perustui vanhaan Egyptiläiseen kalenteriin .
        sitä aiemmin Rooman 1, kuningas Romulus teki kalenterin , jota kuningas Numa Pompilius muutti.
        Nuo kuninkaat ovat kuitenkin , muinaisia tarukuninkaita, ja jos luottaa muinaisiin kuningasluetteloihin , , niinsilloin pitäisi hyväksyä esim , se , että Assyrian ensimmäisen hallitsijan kerrottiin olleen käärmepyrstöinen . n
        Juliaaninen kalenteri on voimassa Ortodoksisissa maissa, joten jos Katolisen kirkon käyttämä kalenteri on peräisin itsestään Wanhasta Karwanaamasta, niin sinne ortodoksikirkkoon vain .

..." Romulushan oli veljensä Remuksen kanssa lapsena kokopäivähoidossa susiemon luona, josta susihukka tuli Rooman tunnukseksi.
        En myöskään kovin paljon hurraisi sille, että esim, Julius Caesar olisi , oikeasti ollut olemassa,
        Sen verran vähän reaalifaktaa hänestä on .

• 5 + 19 = 24

Olipa paljon valaisevaa tietoa, kiitos kirjoittajille

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe