Mitä voi tehdä??

possut<3

Oon 14v. ja oon vegaani. Vaikka en itse syö lihaa tai maitotuotteita, muu perhe silti niitä ostaa ihan saman verran joten ei siinä eläinten kärsimys vähenny...Ja se ärsyttää ja kun yritän sanoa niille että ostais edes luomulihaa, mutta vastaus on aina se, että "ei me sellaiseen rahaa tuhlata." Että mitä mun pitäis tehdä?? Ja mielestäni possujen(ja kaikkien muidenkin) kasvatus pitäisi kieltää kokonaan lukuun ottamatta jotain pieniä tiloja, joissa niitä hoidetaan hyvin. En usko että yksikään eläin on onnellinen ahtaissa, likasissa tiloissa joissa niitä ei edes hoideta kunnolla. Niin ja tietenkin minkkien ym tarhaus ja eläinkokeet pitäisi lopettaa. Jos ihminen kerran haluu naamaansa tunkee jtn. ei-luonnollista niin onko pakko eläinten siitä kärsiä!

10

88

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvollapuuhun

Just, kuule samaa lihaa se luomuki on, hinnakkaampaa vaa. ihminen on lihansyöjä Ja toiseksi eläimet voi Suomessa hyvin jos verrataan monee muuhun maahan.

• ohis_

Liha on luonnollista tunkea naamaansa eli syödä. Onko joku muu ei-luonnollista? Sun ajatteluatapa kenties?

• Possut<3

Ihmine o sekasyöjä ja tulee toimee pelkil kasvikunnan tuoteilki.. Ja ehkä riista on luonnollist mun ei ne tuotantoeläimet! Yököttää jos lihaa o lähel;(

• trollolloo

jos oot ihminen,siis sekasyöjä niin miksi ei liha maistu?

• Samoin ajatteleva

Ymmärrän sinua 14 vuotias ja ihailen älykkyyttäsi. Tiedän kokemuksesta miten turhauttavaa on nähdä ihmisten itsekkyys ja välinpitämättömyys eläimiä kohtaan. Jotkut ihmiset katsovat että elämä on inhimillistä vain silloin kun se koskee heitä itseään. Toivon todella, että jos telluksellemme vielä annetaan tulevaisuutta, että siinä tulevaisuudessa ihmisen äly ja viisaus lisääntyy, tai ainakin tyhmyys vähentyisi.

• Siispä...

Siispä kannattaakin ostaa suomalaisilla tiloilla tuotettua lihaa. Kuten on tarkastuksissa todettu, suurin osa suomalaisista tiloista hoitaa tuotantoeläimensä hyvin.
        Saammehan lukea lehdistä, kuinka koiraa on kohdeltu kaltoin tai kissa laitettu pyykkikoneeseen tms.

• Tyttö maalta

No parempi karjalla on olla sisätiloissa jo ihan senkin takia, että siellä on suojassa tuulelta ja tuiskulta, pedoilta.... Ruoka on aina nenän edessä ja sitäkin saa ihan ilmatteeks, ei tarvi kun pari tuntia päivässä seistä lypsyllä ja sillonki niiden olo helpottuu kun utareet ei oo täynnä.. Ja jos lehmä on sairas yms se lopetetaan. Ni miks siitä ei vois tehä lihaa kun kuolee kumminkin. Ja vielä ihan siististi, eikä karhun raatelemana..

• Siis...

Varmaan muu perheesi käyttääkin suomalaista liha- ja maitotaloustuotteita. Suomessa hoidetaan tuotantoeläimiä hyvin. Voit itsekin todeta, jos jollakin tilalla on avointen ovien päivä. Mukaan vaan ja lapset ainakin viihtyvät hyvin eivätkä tahdo lähteä pois. "Äiti, äiti - nyt minä tiedän, mistä maitoa tulee". Ihania noi lasten kommentit.

Kannattaa sinunkin syödä perheesi kanssa äitisi valmistamaa hyvää ruokaa.

• näinonnäreet

Suomessa eläimet voi hyvin ja niitä hoidetaan, toki niitä jokunen huonokin mahtuu joukkoon, muttei todellakaan ole mitään jenkkimeininkiä kuitenkaan. Lisäksi teurastussäännöt varoaikoineen ovat todella tiukat. Suomalainen ruoka on puhdasta ja hyvää :)

• asdfasdf

ja nyt muiden pitäisi toimia sun mielipiteittesi mukaan?
      miksi,ethän itsekään toimi muiden mukaan.
      oletko ajatellut että tuollainen ajattelutapa on kenties sairaus nimeltä narsismi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe