Kuka on oikea uskovainen?

Usko Taivaslempi

Monesti näkee, miten uskikset arvostelee ja mollaa toisiaan siitä että sinä et ole oikea uskovainen, jos teet niin ja niin ja jos et tee näin ja näin.

Kristillisyydessäkin on näitä lahkoja niin mahottomasti, ja jokainen väittää olevansa oikeassa ja toiset väärässä ja vähemmän uskovaisia kuin toiset. VArsinkin tavallisia kirkkouskovaisia ja luterilaisia mollataan, kun nämä eivät sätki vaahto suussa lattialla mölisten jotain käsittämättömiä tai arktisen hysterian vallassa huuda jeesusta nimessä ja veressä.

Kummastelen varsinkin lestadiolaisia. He väittävät etttä rauhanyhdistys on se ainoa oikea jumalan valtakunta, ja he päättävät erottaa mielivaltaisesti toiset jumalan yhteydestä jos rikkovat rauhanyhdistyksen keksimiä normeja, vaikkei niillä olisi mitään raamatullista perustettakaan. he tuomitsevat huoletta kaikki muut kristilliset kirkot ja lahkot helvettiin, kopa evankelisluterilaisen kirkon piispat mukaan luettuna eli siis miljoonia ihmisiä maapallolta. Lestadiolaisia on ollut vasta öpaut 200 vuotta eli kaikki ennen sitäkin syntyneet ihmiset ovat joutuneet helvettiin?

Kuitenkin lestadiolaiset syyllistyy törkeimpiin synteihin eli lasten raiskaamiseen ja vielä tämän hyväksikäytön salaamiseen ja he pitävät tätä siis jumalan lasten tyypillisenä toimntana: saahan kaikki anteeksi ihan vaan pyytämällä uhrilta, ja tämä joutuu vaikenemaan asiasta ja homma voi huoletta jatkua vuosia, kuten uutisista voi lukea. Eli onko tämä sitä ainoaa oikea uskoa: tehdä rikoksia ja syyllistää uhri ja pilata toisten elämä?

http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/

Kuka teistä, palstan uskikset on kaikkein oikeimpia uskovaisia?

24

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vain toimi

Oikea uskovainen on saman tasoinen käsite kuin ikiliikkuja. Toinen toistaan etevämpiä on keksitty mutta yksikään ei ole toiminut.

• Heh heh

Heh. Jotain sen suuntaista arvelinkin.

• vastaa ensin

Kuka teistä on sitten se paras ateisti?

• Tossa sulle

Ateisteilla ei ole mitään lahkoja ja tappelua satukirjoista.

• 44444444433333333355

Paras missä?

• Karjauksia ...

En usko että lestadiolaiset suinkaan "pitävät tätä siis jumalan lasten tyypillisenä toimntana".... Annat kyllä väärän todistuksen lestadiolaisista.

jos muutama insesti-hyväksikäyttäjä on paljastunut lähes 80 000 ihmisen liikkeestä jossa on liki 50 000 alle 18-vuotista, niin ei se lie vielä poikkeuksellista.

Hyväksikäyttöä esiintyy kaikissa ryhmissä.

• Usko Taivaslempi

Karjauksia -nimimerkille:

Ai minä sanon väärän todistuksen, kun sanon että lestadiolaisissa on pedofiliaa. Johan sen kaikkiAi puolusteletko lestapedofiileja sillä, etttä tapahtuuhan tätä muuallakin?

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/69821-kieroutunut-seksuaalisuus-rehottaa-uskonlahkoissa

http://www.uskon.fi/html/terve_ja_sairas_yhteiso.html

Miksi lestadiolaiset kauhistelevat muun maailman rikoksia ja syntiä, mutta omassa piirissä tapahtuvia asioita peitellään ja vähätellään? Missään muussa porukassa ei tässä mittakaavassa ole niin tyypillistä se, että lahkon johto käskee ihmisiä olemaan hiljaa rikoksista. Normaalisti ihmiset vie asian heti viranomaisille jotta rikolliset saadaan oikeuden eteen. Tässähän on pöyristyttävää se, että uhrit on syyllistetty ja miesten teot saarnamiesten siunauksella peitelty.

Tämän päivän Iltalehdessä oli Maijan tarinasta. Sekin kauheus vielä kerrottiin, että nämä lestadiolaiset miehet oli vieneet Maijan porukalla autolla metsään ja uhanneet hirttää tämän, jos tämä puhuu kellekään. Sitten olivat porukalla raiskanneet. Tämmöisiä rikoksia lahko suojelee. Se kertoo kyllä karua kieltä siitä puusta, missä tällaisia hedelmiä kasvaa. Tuo avaa ulkopuolisten silmät näkemään mitä kierotunut seksuaalisuus saa aikaan suljetttujen lahkojen piirissä.

Se on jotenkin niin järkyttävää, että eivät isä, äiti eikä kukaan perheestä auttanut. Normaaliperheessä olisi noussut hirveä meteli tuosta ja isä ja äiti olisivat vieneeet lapsen lääkäriin ja poliisiin.

• jep jep

Noh, kun kyse on oikeasta kristitystä, niin koko maailman historian aikana on ollut vain yksi ainoa oikea kristitty... ja hänkin syntyi, kasvoi ja kuoli juutalaisena...

• 1213

"Kuka teistä, palstan uskikset on kaikkein oikeimpia uskovaisia?"

Oikeita uskovaisia on kaikki jotka johonkin uskovat.

Mielestäni merkittävämpi kysymys on, kuka on oikea Jeesuksen opetuslapsi (= nimitellään ylseensä kristityiksi pilkallisesti)?

Tuohon paras vastaaja on Jeesus itse.

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

http://www.kolumbus.fi/r.berg/index.html

• SamiA

"Kuka on oikea uskovainen?"

Se joka uskoo Jeesukseen on oikea uskovainen.

• zyrt

Muslimi, hindu tai juutalainen on ihan yhtä lailla oikea uskovainen.

• ...

SamiA ja 1213, uskooko oikea kristitty, että Jeesus on Jumala?

• 1213
        ... kirjoitti:

SamiA ja 1213, uskooko oikea kristitty, että Jeesus on Jumala?

"SamiA ja 1213, uskooko oikea kristitty, että Jeesus on Jumala? "

Jeesuksen sanojen perusteella hänen opetuslapsi ("kristitty"), pysyy hänen sanassaan. Ja Jeesuksen sanojen mukaan Jumala asuu hänessä ja tekee ne ihmeet. Jeesuksen sanojen mukaan Jumala on suurempi kuin hän. Ja Jeesuksen sanojen mukaan on vain yksi tosi Jumala.

Jeesuksen sanoejn mukaan en voi uskoa muuta kuin sen, että Jeesus on Jumalan poika, Messias, muttei itse tosi Jumala.

Terkemmat perustelut:
        http://www.kolumbus.fi/r.berg/kuka_Jeesus_on.html

• ...
        1213 kirjoitti:

Jeesuksen sanojen perusteella hänen opetuslapsi ("kristitty"), pysyy hänen sanassaan. Ja Jeesuksen sanojen mukaan Jumala asuu hänessä ja tekee ne ihmeet. Jeesuksen sanojen mukaan Jumala on suurempi kuin hän. Ja Jeesuksen sanojen mukaan on vain yksi tosi Jumala.

Jeesuksen sanoejn mukaan en voi uskoa muuta kuin sen, että Jeesus on Jumalan poika, Messias, muttei itse tosi Jumala.

Terkemmat perustelut:

Kiitos vastauksesta.

Entä mitä sanoo SamiA?

• SamiA
        1213 kirjoitti:

Terkemmat perustelut:

”Jeesuksen sanoejn mukaan en voi uskoa muuta kuin sen, että Jeesus on Jumalan poika, Messias, muttei itse tosi Jumala.”

”Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat”
        Jeesus on hullua minullekin, mutta olenkin hullu.
        Ihana Jeesus…

• SamiA
        zyrt kirjoitti:

Muslimi, hindu tai juutalainen on ihan yhtä lailla oikea uskovainen.

”Muslimi, hindu tai juutalainen on ihan yhtä lailla oikea uskovainen.”

Eivät muuten ole; he ovat vain uskonnollisia.
        Jeesuksen kanssa tarvitaan uskoa tai muuten homma ei onnistu. Mikään uskottelu tai uskonnollisuus ei riitä Jumalan Pojalle.

• zyrt
        SamiA kirjoitti:

”Muslimi, hindu tai juutalainen on ihan yhtä lailla oikea uskovainen.”

Eivät muuten ole; he ovat vain uskonnollisia.
        Jeesuksen kanssa tarvitaan uskoa tai muuten homma ei onnistu. Mikään uskottelu tai uskonnollisuus ei riitä Jumalan Pojalle.

Kyllä he ovat uskovaisia ihan siinä kuin sinäkin. Heidän harhansa nimi vaan on eri kuin sinulla.

• SamiA
        zyrt kirjoitti:

Kyllä he ovat uskovaisia ihan siinä kuin sinäkin. Heidän harhansa nimi vaan on eri kuin sinulla.

”Kyllä he ovat uskovaisia ihan siinä kuin sinäkin. Heidän harhansa nimi vaan on eri kuin sinulla.”

He eivät ole yhtä onnellisia kuin minä.
        Jeesus on ylivertainen johonkin Buddhaan verrattuna.
        Olen löytänyt aarteen, enkä luovu siitä.

• ...
        SamiA kirjoitti:

”Jeesuksen sanoejn mukaan en voi uskoa muuta kuin sen, että Jeesus on Jumalan poika, Messias, muttei itse tosi Jumala.”

Ihana Jeesus…

SamiA, onko Jeesus Jumala?

• SamiA kirjoitti:

”Kyllä he ovat uskovaisia ihan siinä kuin sinäkin. Heidän harhansa nimi vaan on eri kuin sinulla.”

"He eivät ole yhtä onnellisia kuin minä. "

Et sinä ole täällä itsestäsi onnellista kuvaa antanut vainoharhaisine kuvitelminesi.

• aaahhhhhhjeesuus
        SamiA kirjoitti:

Ihana Jeesus…

"Jeesus on hullua minullekin, mutta olenkin hullu.
        Ihana Jeesus…"

Tästähän syntyy ihan homoeroottiset fiilikset. Ihana Jeesus... aaaaahh... aaaaaahhh aaaaahhh... kovempaaa.... aaahhhh!

• 34
        SamiA kirjoitti:

"He eivät ole yhtä onnellisia kuin minä."

Onnellinen? Homoista ja feministeistä ja kaameasta pakkotasa-arvosta huolimatta? NYT alkaa vaikuttaa huolestuttavalta. Ehkäpä sinun olisi hyvä puhua jonkun kanssa onnellisuudestasi, muuten voi käydä niin että onnenhuumassasi otat aseen ja alat posottaa.

• ltte piru
        SamiA kirjoitti:

Ihana Jeesus…

Hassua että Sami on aina terävimmillään silloin kun kuvittelee laskevansa leikkiä.

• "Kuka on oikea uskovainen?"

Myyttinen satuolento, ihan samaan tapaan kuin Jumala ja tontut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      53
      4182
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      287
      4088
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      142
      3579
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3525
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      70
      3025
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      30
      2417
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1865
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      67
      1769
    9. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1670
    10. Meidän täytyy tavata

Siis se on välttämättömyys.
      Ikävä
      99