Minäkin synnyin uudesti ylhäältä Jeesuksen siunauksella kun minulle opetettiin siunaaminen niin itseni ja siunailin muitakin ihmisiä, vaikka sitä ei opetettu vanhempien kautta ..ja jopa saunankin siunasin kun kuulin että sinne ollaan menossa.
Tulin uskoon n.3 vuotiaana jolloin en kunnolla osannut puhua, mutta kysymyksiä kyllä tein maalliselta iskältäkin istuessani potkukelkassa esim. että asuuko Jeesus tuolla tähtien takana ylhäällä?
Oliko silloin minulla ymmärrystä ja järkeä niin lahkolaisten mielestä ei mutta oli lapsen usko ja palava mieli Jeesusta kohtaan ja nyt vanhempana näen kuinka Jeesuksen siunauksella tullaan uskoon ja tunnen istuneeni Jeesuksen sylissä saaden lähtemättömät vaikutukset kasteessa ja sen kautta että vieläkin muistan lapsena koetun Jeesuksen siunauksen elävästi ja elämäni loppupuolella voinkin sanoa että Herra on hyvä ja kun viimeinen Jeesuksen siunaus tulee niin Herra poimii minut itse ja pääsen edesmenneiden uskovien kanssa ylistämään Herraa eikä siellä kukaan tuomitse että muka pidän liian kovaa ääntä ylistäessäni Jumalaa.
Sallikaa lasten tulla sanoi Jeesus mutta pienet lapset eivät jaksa kiivetä taivaaseen Jeesuksen syliin eivät kaikki kykene edes kävelemäänkään, eikä vapaa tahto tai joku ratkaisu tai joku muu lahkolaisten neuvo saata lasta Jeesuksen luokse, mutta kun Jeesus sanoi sallikaa lasten tulla Minun tyköni älkää estäkö heitä ja lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta niin aikuisten on tultava lasten kaltaiseksi eikä lasten aikuisten kaltaiseksi. Lutherilaisuudessa toteutuu tämä sanan paikka jonka väärin opettaminen on kohtalokasta vaikkei lahkolaiset sitä usko.
Saanko minäkin todistaa lapsen uskosta?
43
169
Vastaukset
Kukaan tuskin epäilee sinun lapsenuskoasi, jota olet saanut kokea.
Omalaatuisesti esittämiesi lahkolaissyytösten lomaan kuitenkin ujuttelet Raamatun vastaista oppia lapsikasteen vaikutuksista: >>tunnen istuneeni Jeesuksen sylissä saaden lähtemättömät vaikutukset kasteessa- Todistajan sana
Näyttää Semperiltä puuttuvan monen opin ohessa myös lahja ymmärtää hengellisesti käsitettäviä asioita ja se merkitsee ettei Semperillä ole Pyhää Henkeä vaan joku muu henki joka raamatun ulkopuolella on "otettu vastaan" ja siitäkös Semper on iloinen.
Mikäli on kyseessä Semper niin kommentin perusteella voin sanoa että jopa Savonarolakin on lähempänä Jumalan valtakuntaa sekö jaikal kuin Semper jonka sudenturkki haisee tässä kommentissa.
Semperiä ajatellessa ei tule mieleen kuin haiseva rotta ja hiilivalkea? - pysyppä sanassa
Jokainen lapsen kastamista vastustava henkilö on väärässä ja vastrustaa teollaan Jeesusta Kristusta.
Ei ole mitään mieltä vastustaa enää lukutaitoisena Jumalan selvää sanaa vaikka esi-isät lukutaidottomina onkin johdettu harhaan 1900 luvun alussa.
Tämä tiedoksi samperille. - Sopimatonta puhetta
Todistajan sana kirjoitti:
Näyttää Semperiltä puuttuvan monen opin ohessa myös lahja ymmärtää hengellisesti käsitettäviä asioita ja se merkitsee ettei Semperillä ole Pyhää Henkeä vaan joku muu henki joka raamatun ulkopuolella on "otettu vastaan" ja siitäkös Semper on iloinen.
Mikäli on kyseessä Semper niin kommentin perusteella voin sanoa että jopa Savonarolakin on lähempänä Jumalan valtakuntaa sekö jaikal kuin Semper jonka sudenturkki haisee tässä kommentissa.
Semperiä ajatellessa ei tule mieleen kuin haiseva rotta ja hiilivalkea?>>>Semperiä ajatellessa ei tule mieleen kuin haiseva rotta ja hiilivalkea>>>
Onko tuo uskovaisen puhetta? Minusta ei. Ei ainakaan sopivaa puhetta uskovaiselta.
- rfsdfsdf
Täysin provo.Ei kolme vuotias pohdiskele tollaisia,eikä ymmärrä pahan ja hyvän taistelua.Itse tuomitset Helluntailaisuuden lahkoksi,vaikka he yrittävät tehdä niin kuin raamatussa sanotaan.
Helluntalaiset juuri tuovat lapsensa Jeesuksen luo.Lähes aina on mahdollista viedä kokouksen aikana olevaan puhäkouluun lapset,tutustumaan Jeesukseen.
Sinuna keskittysin oman kirkon tekemään asioita,niin kuin on sanassa kehoitettu.Luovu siis vihasta ja ota vastaan Jeesuksen rakkauden henki.- Todistajan sana
Ei ole provo vaan se on todistukseni ja lapsuuteni suloisesta uskosta Jeesukseen.
Kasteen uusijat tuovat pakanalapsensa tai äpäränsä Jeesuksen luo että ajattelevat Jeesuksen siunaavan heidän äpäränsä helluntailaisten opin mukaisesta ja kuten helluntailaisuus määrittelee sen.
Lutherilaiset sen sijaan sallivat ja Jeesus ottaa syliinsä, siunaa ja antaa Jumalan valtakunnan ja Aopstolisen uskon ja siitä elämäksi.
Vaikka he yrittävät...tollo, on monenlaisia yrittäjiä uskon alueilla, mutta ei yritys anna sinulle Jumalan valtakuntaa, uskoa eikä mitään muuta kuin helvetin tulen.
Näen sinussa olevan saa´tanan joka kauttasi vihaa uskoon tulleita uudestisyntyneitä lapsia jotka Jeesuksen sylistä aikuisuuteen kasvaneina tuomitsevat kaikki uudestikastajat, hurmahenget ja ylipainoiset idiootit.
- ml213.
Haluan korjata yhden virheellisen mielikuvasi ,- joka liittyy Jeesuksen opetukseen ja lapsiin.
Lapset eivät ole automaattisesti uskossa Jeesukseen. Tämä usko ei tule geneettisyydessä tms.,- vaan kaikkien ihmisten,- myös lasten, tulee ensin kuulla asia, johon uskoa. "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta".
Kun luemme Raamatusta Jeesuksen opetusta ja havainnoimme tuota tilannetta johon viittaat, niin Jeesus Kristushan opetti asioita,- joita vierellä/seurassa olleet ihmiset,- myös lapset kuulivat ja tähän kuulemiseen ja uskoon Jeesus tarttui ja takertui ja kertoi siitä; eli aikuisten ihnisten tulisi uskoa niinkuin lapset uskoivat.- Todistajan sana
Vauva syntyy uudesti kasteessa, mutta lain kannalta katsottuna, mutta lapsenkin on uudestisynnyttävä hengen kautta uudesti ylhäältä kuten minä n.2-3 vuotiaana.
Tuliko selväksi tämä josta Luther on puhunut hieman.
Näin ymmärrän lapsen uskon. - NäinSeVaanOn.
Todistajan sana kirjoitti:
Vauva syntyy uudesti kasteessa, mutta lain kannalta katsottuna, mutta lapsenkin on uudestisynnyttävä hengen kautta uudesti ylhäältä kuten minä n.2-3 vuotiaana.
Tuliko selväksi tämä josta Luther on puhunut hieman.
Näin ymmärrän lapsen uskon.Luther eksytti ihmisiä.
- ...
"Sallikaa lasten tulla Minun tyköni, älkää estäkö heitä."
Minusta vastasyntynyneeltä vauvalta ei voi olettaa, että hän haluaisi Jeesuksen tykö, tokkopa tietää mikä ja kuka on Jeesus. Itse olen agnostikko, en usko Jeesukseen, mutta ehkä on jokin korkeampi voima.
"Luherilaisuudessa toteutuu tämä sanan paikka jonka väärin opettaminen on kohtalokasta vaikkei lahkolaiset sitä usko."
Lapseni nimenantojuhlissa tulee puhumaan ateisti, ja joku laulaa ja säestää itseään akusistisella. Isä laittaa vauvan päähän pienen kukkaseppeleen,(kun nimi sanotaan) ja istutamme pienen puuntaimen. Syädään niitä perinteisiä voileipäkakkuja, ja ehkä on jotakin juomaa. Jaamme kummiodistukset, ja juhlan tarkoitus täyttyy eli hänestä tulee yhteisön jäsen.
Kun olen lukenut palstalta näitä taikauskoisia viestejä niin luuletteko te uskovaiset että ilman kastetta lapsi on jotenkin huonompi tai perkeleen oma? Miten niin on kohtalokasta jättää lapsi kastamatta??
Olen ex-hellari, ja saanut tällä palstallakin kuulla olevani mielisairas jne.asioita, joita en anna anteeksi. Uskovaiset on pahoja. Lastani eivät saa, vaikka hän on jo ny, vaikka ei ole vielä edes syntynyt saanut leiman kun kasvatetaan itse ajattelemaan, joku sanoisi ateistisesti.
Täysateisti en ole, en tiedä Jumalasta.Ap minusta sinäkään et voi tietää. Joten hys,hys..- Todistajan sana
Minusta vastasyntynyneeltä vauvalta ei voi olettaa, että hän haluaisi Jeesuksen tykö, tokkopa tietää mikä ja kuka on Jeesus. Itse olen agnostikko, en usko Jeesukseen, mutta ehkä on jokin korkeampi voima.
Jos nyt et pahastu että sanon sinua tolloksi näet ei kasteelle mennä halusta tai jonkun käskystä vaan kaste kuten uskoon tuleminen on välttämättömyyden pakko jos tahdot pelastua.
Lahkolaisten selitykset pureutuvat helposti myön agnostikkoihin kun taas Jumalan sanan ymmärtämiseen tarvitaan oikea henki ja hengen vaikutus.
Lahkohenki on itse saátana.
Anna lapsesi Jeesukselle hän ei tee pahoin lapsellesi, mutta lahkosudet vaanivat lapsiamme tahtoen raadella heitä ja saada lapsemme susien ja perkéleitten valtakuntaan puhumaan pahoin vauvoista.
Itse eivät halua edes lapsia tehdä saati hoivata heitä ja se onkin synti.
Usko tulee kuulemisesta. Kyllä, ja ihminen uskoo esimerkiksi sen jälkeen, että tulee 3,5 vuoden vaivanaika ja seurakunta temmataan salaisesti.
Siis ihmisen uskon sisältö perustuu kuulemiseen, kun on tarpeeksi kuunnellut saarnaajien uskottelua."lappix" kirjoitit noin.
" Usko tulee kuulemisesta. Kyllä, ja ihminen uskoo esimerkiksi sen jälkeen, että tulee 3,5 vuoden vaivanaika ja seurakunta temmataan salaisesti.
Siis ihmisen uskon sisältö perustuu kuulemiseen, kun on tarpeeksi kuunnellut saarnaajien uskottelua. "
Rukoilin;
Jeesus, JOS OLET OLEMASSA, anna syntini anteeksi ja ota omaksi lapseksesi.
Alle 10sek rukous mullisti koko elämäni. Se oli vallankumous minun sisikunnassasni. Se paskanpuhuja, hulvaton kiroilija, rietas, itseään hyväksi luulija muuttui selittämättömällä tavalla aivan uudeksi sisikunnaltaan hetkessä. Käsitän sen uudeksi syntymäksi.
Siitä on lähes 30v ja vieläkin se tapahtuma on käsitämätön. Sen vain tiedän, että minut on "luotu uudeksi luomukseksi" Sanan mukan.
Jumala Pyhän Hengen kautta muutti minut, kun annoin luvan, ei mikään saarnaaja, siksi vähän heitä kuulin ja en ymmärtänyt siitäkään vähästä mitään. Myöskin joskus luin Raamattua jonkun pätkän sieltä, täältä, en ymmärtänyt mitään. Mutta kun tuo vallankumous oli sisikuntani muuttanut, ihmettelin, kuinka Raamatun sanoma avautui valtavana minulle.
Hengen todistus annettiin myöskin minulle sisikuntaani, kuten Room 8:16 sanoo. Se oli niin valtava kokemus, että en ole sen jälkeen epäillyt Jumalan lapseuttani.
Evankeliumin työssä olen olut etelä -euroopassa vuosikausia ja nähnyt Jumalan sanan pitävän paikkansa. Ei ainoastaan siellä, vaan jokapäiväisessä elämässäni näinä n. 30v:na.
Mistä olet saanut päähäsi, että seurakunnan tempaaminen olisi salainen?
Kun haudat aukeavat ja Kristuksessa kuolleet temmataanensin ylös, olisikohan se salaista.? Käsittäisin niin, että kyllä siellä hautausmailla multa pölähtää, kun pari metriä maata heitetään sivuun. Tuskin maailman hautausmaat ovat kaikkialla autioita sillä hetkellä. Aina niissä joku on läheistensä lepopaikka kaunistamassa.
Mikis sinulla on tuollainen asenne näihin Raamatun asioihin? Joskus näyttää kirjoituksistasi päätellen, että olet Jeesuksen seuraaja, uskovainen siis, mutta toisin ajoin juttusi ovat kyllä aika lailla muuta osoittavia?
Siunausta !
t:Jh.- ml213.
""Siis ihmisen uskon sisältö perustuu kuulemiseen, kun on tarpeeksi kuunnellut saarnaajien uskottelua. """
Muuten tuossa osuit naulan kantaan. Kaikki uskonnollisuus tänä aikana on tullut kuulemisen/tiedostamisen kautta. Periaatteessa kaikki ihmsen mielessä olevat mielikuvat tulevat kuulemisen kautta ihan kuin opiskelu kuunaan.
Mutta, mikä JUMALAN tahdon tuntemiseen liittyy ja tähän uskomiseen, niin tämä usko tulee Kristuksen opetuksen kautta.
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kris-tuk-sen sanan kautta".
Niin, on kokonaan eri asia ja eri usko, mitä uskonnollisuus opettaa,- jota kuulee,- ja mitä Kristus opetti,- jota kuulee. Pyhä Henkihän opettaa ja ohjaa ihmisen ymmärrystä Kristuksen sanoihin. - ml213.
Jumalanhullu kirjoitti:
"lappix" kirjoitit noin.
" Usko tulee kuulemisesta. Kyllä, ja ihminen uskoo esimerkiksi sen jälkeen, että tulee 3,5 vuoden vaivanaika ja seurakunta temmataan salaisesti.
Siis ihmisen uskon sisältö perustuu kuulemiseen, kun on tarpeeksi kuunnellut saarnaajien uskottelua. "
Rukoilin;
Alle 10sek rukous mullisti koko elämäni. Se oli vallankumous minun sisikunnassasni. Se paskanpuhuja, hulvaton kiroilija, rietas, itseään hyväksi luulija muuttui selittämättömällä tavalla aivan uudeksi sisikunnaltaan hetkessä. Käsitän sen uudeksi syntymäksi.
Siitä on lähes 30v ja vieläkin se tapahtuma on käsitämätön. Sen vain tiedän, että minut on "luotu uudeksi luomukseksi" Sanan mukan.
Jumala Pyhän Hengen kautta muutti minut, kun annoin luvan, ei mikään saarnaaja, siksi vähän heitä kuulin ja en ymmärtänyt siitäkään vähästä mitään. Myöskin joskus luin Raamattua jonkun pätkän sieltä, täältä, en ymmärtänyt mitään. Mutta kun tuo vallankumous oli sisikuntani muuttanut, ihmettelin, kuinka Raamatun sanoma avautui valtavana minulle.
Hengen todistus annettiin myöskin minulle sisikuntaani, kuten Room 8:16 sanoo. Se oli niin valtava kokemus, että en ole sen jälkeen epäillyt Jumalan lapseuttani.
Evankeliumin työssä olen olut etelä -euroopassa vuosikausia ja nähnyt Jumalan sanan pitävän paikkansa. Ei ainoastaan siellä, vaan jokapäiväisessä elämässäni näinä n. 30v:na.
Kun haudat aukeavat ja Kristuksessa kuolleet temmataanensin ylös, olisikohan se salaista.? Käsittäisin niin, että kyllä siellä hautausmailla multa pölähtää, kun pari metriä maata heitetään sivuun. Tuskin maailman hautausmaat ovat kaikkialla autioita sillä hetkellä. Aina niissä joku on läheistensä lepopaikka kaunistamassa.
Mikis sinulla on tuollainen asenne näihin Raamatun asioihin? Joskus näyttää kirjoituksistasi päätellen, että olet Jeesuksen seuraaja, uskovainen siis, mutta toisin ajoin juttusi ovat kyllä aika lailla muuta osoittavia?
Siunausta !
t:Jh.""Kun haudat aukeavat ja Kristuksessa kuolleet temmataanensin ylös, olisikohan se salaista.? Käsittäisin niin, että kyllä siellä hautausmailla multa pölähtää, kun pari metriä maata heitetään sivuun. Tuskin maailman hautausmaat ovat kaikkialla autioita sillä hetkellä.""
Tuosta saa käsityksen, että lihallisella ruumiillamme olisi osuutta ylösnousemiseen. Ymmärränkö ajatuksiasi/uskoasi oikein? ml213. kirjoitti:
""Kun haudat aukeavat ja Kristuksessa kuolleet temmataanensin ylös, olisikohan se salaista.? Käsittäisin niin, että kyllä siellä hautausmailla multa pölähtää, kun pari metriä maata heitetään sivuun. Tuskin maailman hautausmaat ovat kaikkialla autioita sillä hetkellä.""
Tuosta saa käsityksen, että lihallisella ruumiillamme olisi osuutta ylösnousemiseen. Ymmärränkö ajatuksiasi/uskoasi oikein?Raamattuhan tuon sanoo, että Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin. sanoisin näin, että henkiruumishan heillä siinävaiheessa on, koska todennäköisesti maatuminen on tapahtunut.
Ja sehän voi olla merkkinä maailmalle, että nyt he lähtivät. Kun siis haudat aukenevat, vaikka sitä henkiruumista ei niin maalliselta pohjalta ehkä osatakaan ajatella. Eikä henkiruumiin ylösnousu tarvitseisi edes haudan avaamista. Mutta merkiksi.?
Me, elossa olevat uskovat / Kristuksessa kuolleet muutumme silmänräpäyksessä henkiruumiiksi.
1 Kor 15:
50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. 51. Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, 52. yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. 53. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
1Tess. 4:
15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. 18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
-sama asia eri R-kohdista.Jumalanhullu kirjoitti:
"lappix" kirjoitit noin.
Rukoilin;
Siunausta !
t:Jh.l-h kysyi?
"Mistä olet saanut päähäsi, että seurakunnan tempaaminen olisi salainen?"
Mene helluntaijärjestön puhetilaisuuteen, niin siellä siitä puhutaan - salaisesta tempaamisesta sekä 3,5 vuoden vaivanajasta.
Minä vastaan omista puheistani ja teoistani aikoinaan Jumalalle, joten en ota päälleni uskonnollisia ihmis ikeitä ja harhaoppeja. siitä varoitti Jeesuskin.
Siunausta vaan sinullekin l-hlappix kirjoitti:
l-h kysyi?
"Mistä olet saanut päähäsi, että seurakunnan tempaaminen olisi salainen?"
Mene helluntaijärjestön puhetilaisuuteen, niin siellä siitä puhutaan - salaisesta tempaamisesta sekä 3,5 vuoden vaivanajasta.
Minä vastaan omista puheistani ja teoistani aikoinaan Jumalalle, joten en ota päälleni uskonnollisia ihmis ikeitä ja harhaoppeja. siitä varoitti Jeesuskin.
Siunausta vaan sinullekin l-hHei lappix.
Kyllä minä niitä hellareitten puheita olen kuullut kymmenet vuodet, mutta ei tuollaista ainakaan täälläpäin ole korviini kantautunut.
Olen saarnaillut hellareissa, vapareissa, babtisteissa, evlutissa, radiossa, Espanjassa eri seurakunnissa.E n tuota salaista tempaamista itse kyllä ole kenellekään puhunut.
Kyllä seurakunnan ylösotto saa kaaoksen aikaan maan päällä.Jumalanhullu kirjoitti:
"lappix" kirjoitit noin.
Rukoilin;
Siunausta !
t:Jh.Jumalanhullu: >>Se paskanpuhuja, hulvaton kiroilija, rietas, itseään hyväksi luulija muuttui selittämättömällä tavalla aivan uudeksi sisikunnaltaan hetkessä.>>
Joidenkin kohdalla aikaväli evankeliumin kuulemisesta uskoontulemisen hetkeen on hyvin lyhyt. Joillakin uskoontulemisen hetkestä uudestisyntyneeksi tuleminen kestää vuosia (esimerkiksi tunnettu julistaja David Pawson toteaa itsestään "uudestisyntymiseni kesti 17 vuotta"). Tässä keskustelussa aloittaja, joka tunnustautuu kristityksi, kertoo siitä kuinka hän oli lapsena uskossa ja siihen liittyen luterilaisesta kaste-uskontulonäkemyksestään. Joidenkin näkemys on "uskovien kaste" -oppi. Sitten on - vaikka monet eivät tätä tiedä! - kolmaskin päänäkemys. Siitä sinä "Jumalanhullu" jokin aika sitten esitit kysymyksen:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/10501015/54640523
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/10501015/54642358
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/10501015/54649763
- eenokki 12
Hulluille lahkolaisille näköjään Jumalankin täytyy kysyä lupa että voisi tehdä jotain koska lahkolaisten opit ja varsinkin heidän tahtonsa estävät Jumalankin toiminnan ,,,kun annoin luvan sanoo hullu ja tuo
lahkoontuneiden häpeämättömyys tulee heidän tyhmyytensä ja hulluutensa kautta entistä enempi näkyviin vaikka monikaan ei sitä näe.
Minä annoin luvan..merkitsee idiootin käsitystä uskosta.
Eihän Jumala kysynyt ihmiskunnalta lupaa että saako Hän pelastaa ihmiset helvetin tulelta.
Lahkolaisten puheet tekevät Jumalankin syylliseksi siinä missä lutherilaisetkin.
Maassamme on ympäriinsä paljon haisevia peasskaläjiä.Jeesus kysyi tahtoamme.
"Mitä tahdotte, että minä teille tekisin".
Jumala ei tule kenenkään elämään väkisin. Taivasten valtakunnassa ei ole muita, kuin vapaaehtoisia.- Todistajan sana
Jumalanhullu kirjoitti:
Jeesus kysyi tahtoamme.
"Mitä tahdotte, että minä teille tekisin".
Jumala ei tule kenenkään elämään väkisin. Taivasten valtakunnassa ei ole muita, kuin vapaaehtoisia.Vapaa tahto vie kasteenuusijat mukanansa sinne missä odottelee paljon luulouskoisia jotka ovat pitäneet pelastusta halpana.
- perämela
Raamatun malli on selvä kirkas ja yksinkertainen, josta ei eksy hullukaan, jos vaan tahtoo totuudessa kulkea.
Kaikki joiden oppi poikkeaa apostolien mallista, ovat niitä lahkolaisia, olkoot kirkon huippu kuparinen ja lähelle taivasta, iin ei auta yhtään.
Vauvan kasteleminen pääpuolesta kenties jumalattoman papin toimesta on niin viidakosta kuin oll avoi, ja sen tiesi lutter itsekin. lukekaa mitä hän sanoo asiasta kirkkopostillassa, saarna toinen sunnuntai loppiaisesta.
kyse on pelkästä konsensuksesta, joita lutteri teki pakkosaumoissa oman henkensä pitimiksi, ei sen enempää.
Mitä sanoo luterilaiset lutterin juutalaisissta antamissaan kommenteissa, lukekaa ja miettikää, Jumalakoon niiden lausumien takana. MM missä ikinä heitä tavataan, heiltä pitää riistää kaikki omaisuus, ja enimmäkseen henkikin, mutta jos jos suostuvat myönnytyksiin, niin palvelkoot sikopaimenina ja orjina.
miksi te olette rakastuneet tällaisen miehen oppiin, ja ohitatte selvän ja kirkkaan Raamatun mallin, josta ei löydy sanaakaan pikkulasten kasteista, eikä pahaa teksi vaikka muutkin asiaa sivuavat raamatun kohdat ymmärrettäisiin oikein.- eenokki 12
Vauvan kasteleminen pääpuolesta kenties jumalattoman papin toimesta on niin viidakosta kuin ...
Entä kun lapsiin sekaantunut helluntailainen kastaa upottamalla idiootin tai rikoksista ja haureudesta tuomittu lahkosaarnaaja upottaa ihmistä muistuttavan kuin hukuttamalla tappaakseen hänet niin onko tämä mitenkään oikean tuntuista sinusta?
Luther käski karkottaa kasteenuusijat maasta ja jos eivät tottele niin sitten kuusenoksille kuivumaan. - Luther ei ole Jumala
eenokki 12 kirjoitti:
Vauvan kasteleminen pääpuolesta kenties jumalattoman papin toimesta on niin viidakosta kuin ...
Entä kun lapsiin sekaantunut helluntailainen kastaa upottamalla idiootin tai rikoksista ja haureudesta tuomittu lahkosaarnaaja upottaa ihmistä muistuttavan kuin hukuttamalla tappaakseen hänet niin onko tämä mitenkään oikean tuntuista sinusta?
Luther käski karkottaa kasteenuusijat maasta ja jos eivät tottele niin sitten kuusenoksille kuivumaan.Luther oli juutalaisten tappamisenkin puolella
- oliko sekin oikein ja Jumalasta ???
Lue Raamattua ja unohda Lutterisi, eenokki !
- perämela
Mitähän Jeesus tarkoitti huutaessaan juhlien suurena viimeisenä päivänä mm; joka janoaa, tulkoon ja juokoon... entäs se, kun Jeesus kysyy sairaalta mm; mitä tahdot etä sinulle tekisin... Entäs kun Nooa saarnasi aikansa, ja arkkiin meni vain kahdeksan henkeä, olisko Jumalan pitänyt väkisin nostaa porukka arkkiin, ei, omin jaloin sinne olisi ollut mentävä.
Eli, Jumala on tehnyt osuutensa valmiiksi, mutta ihmisen osuus on jätetty hänelle itselleen.
Mitään pakkopelastuksia ei ole olemassa, eikä kukaan koskaan missään ole tullut pelastetuksi eikä miskikään muuksikaan ilman omaa tahtoa. ei lapsen kasteissa eikä aikuisten kohdalla.
milloin on kuultu, että pikkuvauva huutaa avuksi Herran nimeä, joka on Sanan mukaan välttämätöntä oman pelastuksen eteen.- eenokki 12
Eli, Jumala on tehnyt osuutensa valmiiksi, mutta ihmisen osuus on jätetty hänelle itselleen.
Tässä todistat oppisi ja uskosi joka vie sinut kadotukseen ja kaikki muut jotka ovat tämän merkin ottaneet suunsa tunnustukseen.
ps. eikö läskipää tiedä ettei pikkulapsella ole tekosyntejä.
Kyllä vauva huutaa mutta kastettuna jonka perisynti on siinä kasteessa annettu anteeksi. - "Läskipää" ???
eenokki 12 kirjoitti:
Tässä todistat oppisi ja uskosi joka vie sinut kadotukseen ja kaikki muut jotka ovat tämän merkin ottaneet suunsa tunnustukseen.
Kyllä vauva huutaa mutta kastettuna jonka perisynti on siinä kasteessa annettu anteeksi.Nimittelet tosi ilkeästi itsellesi vierasta ihmistä, eenokki !
Vauvakaste on pakanallinen rituaali, jonka kautta kirkko
kerää jo valmiiksi itselleen veronmaksajia. Vauvakaste
ei pelasta, eikä sillä ole mitään tekemistä uskoontulon
kanssa.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, sanoo Raamattu. eenokki 12 kirjoitti:
Kyllä vauva huutaa mutta kastettuna jonka perisynti on siinä kasteessa annettu anteeksi.Lopeta jo hyvä eenokki12 tuo turhan jauhaminen.
Please.
t:Jh.
- perämela
Missä raamatussa on ilmaistu, että vauvalla on jokin perisynti josta hänen täytyy vapautua ?
eikö eenokki tajua, että kukaan ei peri kenenkään syntejä, ja perisynti on jo sanana harhaanjohtava edm syystä.
ihminen ei peri mitään muuta kuin aadamilaisen taipuksen tehdä syntiä heti kuin pystyy, mutta se ei olekkaan enää mitään perisyntiä, vaan omaa tekosyntiä, josta ei vapauduta rituaaleilla, vaan huutamalla avuksi Herran nimeä, ja siihen taas tarvitaan aikuisen ymmärrys, tai ainakin jokin muu ikä, kuin vaippaikä.- eenokki 12
Missä raamatussa on ilmaistu, että vauvalla on jokin perisynti josta hänen täytyy vapautua ?
Ai sinä se et sitä tiedäkään?
Näkyy se perkkele työntäneen sen melan perääsi?
Pitääkö taas sanoa suorat sanat?
Ei hulluille pidä vastata heidän hulluutensa mukaan sanoo sana. - Raamatun mukaan
eenokki 12 kirjoitti:
Ei hulluille pidä vastata heidän hulluutensa mukaan sanoo sana.Joka sanoo: sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen.
Varo sanojasi, eenokki ! eenokki 12 kirjoitti:
Ei hulluille pidä vastata heidän hulluutensa mukaan sanoo sana." Missä raamatussa on ilmaistu, että vauvalla on jokin perisynti josta hänen täytyy vapautua ?
Ei hulluille pidä vastata heidän hulluutensa mukaan sanoo sana. "
Ihmisellä on syntymälahjana TAIPUMUS LIHAN HEIKKOUDEN TÄHDEN SYNNINTEKOON.
Mutta taipumus, joka jokaisessa ihmisessä syntymästään saakka on, ei ole synti.
Jos vaikka minulla olisi taipumus ja halukin varastaa joltain jotain, ei se vielä olisi synti. Vasta kun toteutemme lihallisen halumme, himomme, se muuttuu synniksi. Tajuat?
ps. ei minulla ole halua varastaa, vaikka käytin itseäni esimerkkinä. Sanottakoon se nyt, koska niin herkästi vedetään vääriä johtopäätöksiä kirjoituksistamme. Olemme uskovina uusia luomuksia ja halu tehdä syntiä ei saa meitä hallita millään muotoa.
T:Jh.- hellanrengas
Jumalanhullu kirjoitti:
" Missä raamatussa on ilmaistu, että vauvalla on jokin perisynti josta hänen täytyy vapautua ?
Ei hulluille pidä vastata heidän hulluutensa mukaan sanoo sana. "
Ihmisellä on syntymälahjana TAIPUMUS LIHAN HEIKKOUDEN TÄHDEN SYNNINTEKOON.
Mutta taipumus, joka jokaisessa ihmisessä syntymästään saakka on, ei ole synti.
Jos vaikka minulla olisi taipumus ja halukin varastaa joltain jotain, ei se vielä olisi synti. Vasta kun toteutemme lihallisen halumme, himomme, se muuttuu synniksi. Tajuat?
ps. ei minulla ole halua varastaa, vaikka käytin itseäni esimerkkinä. Sanottakoon se nyt, koska niin herkästi vedetään vääriä johtopäätöksiä kirjoituksistamme. Olemme uskovina uusia luomuksia ja halu tehdä syntiä ei saa meitä hallita millään muotoa.
T:Jh.No nih. Kuulkaa hellarin sana. Himo ei oo synti, vaikka Jeesus toista väittäisi. Lihan heikkous ei vaadi parannusta, sillä se ei oo synti ensinkään, Herrahan ymmärtää meidän heikkouksiamme. Jos katsoo naista himoiten, sehän on normaalia, vasta jos kurkkaa hameen alle on siinä ja siinä, onko se heikkous, pahe vai peräti ihan pieni synti. Ei kuitenkaan suuri synti, sillä uskovaiset eivät tee syntiä vaan erheitä, jotka Herra sitten jälkeenpäin antaa anteeksi.
- eenokki 12
Raamatun mukaan kirjoitti:
Joka sanoo: sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen.
Varo sanojasi, eenokki !Jätit ensimmäisen osan lausumatta etten pilkkaisi Jumalaa mutta se toinen osa sopii hyvin nimimerkin mieheen.
- uskovien kaste
Uskovien kaste on ainoa mikä löytyy Raamatusta. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Niin yksikertaista.
Älkää silti pitäkö Kaikkivaltiasta pikkumaisena ja täysin loppuun selitettynä.
Jumala on ihmeellinen.- eenokki 12
Ei siinä puhuta uskovaisesta vaan pelastukseen vaadittavaa uskoa ja kastetta.
- perämela
No missä se on sanottu se vauvan perisynti..kerro se, äläkä anna suolen toimia väärinpäin, kuten nyt on tainnut käydä eenokilla
- mennään muualle
Tänne ei kristittyjen kannata kirjoittaa.
Kohta tämäkin ketju poistetaan.
Näin on tehty jo monille luterilaisten aloituksille.Luterilaisuus ja helluntailaisuus perustavat samaan katolisen kirkon aikanaan keksimään oppiin. Ne kulkevat käsi kädessä.
- pitäkää juttunne
lappix kirjoitti:
Luterilaisuus ja helluntailaisuus perustavat samaan katolisen kirkon aikanaan keksimään oppiin. Ne kulkevat käsi kädessä.
No ei varmasti ole sama oppi. Nämä ovat niin toisilleen päinvastaiset, että kumoavat toinen toisensa. Siksihän täälläkään ei muuta tehdä kuin pilkataan luterilaisia ja poistetaan ketjuja, joissa tulee ilmi terve kristinoppi.
- Näin se on .
pitäkää juttunne kirjoitti:
No ei varmasti ole sama oppi. Nämä ovat niin toisilleen päinvastaiset, että kumoavat toinen toisensa. Siksihän täälläkään ei muuta tehdä kuin pilkataan luterilaisia ja poistetaan ketjuja, joissa tulee ilmi terve kristinoppi.
Tämä ei kai ole luterilaisten palsta?
pitäkää juttunne kirjoitti:
Kyllä ne molemmat opettavat katolisen kirkon vääntelemiä oppeja kolminaisuusoppia myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää422210Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten652078Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211940HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363921696Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1041655Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241484Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821102Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75935
- 27899