tarkkaavaisuushäiritäkö?

huolestunut äiti 5v

5v lapsi siis kyseessä

Eli käytiin tosiaan 5v neuvolassa jossa sitten huomattiin että lapsi ei oikein kykene/muista/osaa toimia ohjeiden mukaan. esim ohjeena: laita nukke pöydälle, kirja nuken viereen ja peitto nuken päälle. Lapsi laittoi nuken pöydälle, otti kirjan käteeensä ja siihen se jäikin. muitakin tämmöisiä testejä teki mutta lapsi ei vain saanut hoidettua ohjeiden mukaan tehtävää. tämän jälkeen sitten olen kotonakin huomannut asian, lapselle kun antaa ohjeita niin tuntuu että saa sata kertaa sanoa saman ohjeen eikä mitään tapahdu, kuten eilen: sanoin lapselle että saa leikkiä huoneessaan puoli tuntia ennen unille menoa. silti lapsi kysyi koko ajan saako leikkiä huoneessaan vielä kun ei väsytä. monen monta kertaa toistin saman asian ennen kuin meni perille.

olen huomannut neuvolan jälkeen muulloinkin saman asian kun on nyt tajunnut ottaa asian tarkastelun alle. tuntuu että lapsi ei vain jaksa kuunnella ohjeita eikä muista mitä on sanottu hetki sitten. pväkodissa on myös ollut sellaista että ei jumppatuokiossa toimi annettujen ohjeiden mukaan täysin: ohjeena ollut: menen ympyrän keskelle istumaan ja heiluttele lakanaa. lapsi menee ympyrän keskelle mutta ei istumaan vaan jää seisomaan kuin odottaessaan lisäohjeita vaikka ne on jo annettu. samoin kun siellä piirretään, lapsi ei jaksa tehdä piirrustustaan loppuun vaan alkaa touhuamaan muuta.

aiemmin en ollut kiinnittänyt huomiota tähän asiaan ettei ohjeet mene perille, vasta kun neuvolassa siitä puhuttiin niin aloin seuraamaan asiaa ja olen huomannut että ei se ohjeitten kuuntelu toimi vaikka kuinka monesti asian sanoisi hänelle. lapsen leikeissä olen myös huomannut että harvemmin jaksaa samaa leikkiä kovinkaan kauaa, hetken leikkii jotain ja sitten jo kyllästyttää tms ja vaihtaa leikkiä.

mitä sanotte? kuulostaako joltain tarkkaavaisuushäiriöltä tms??? meinaan kyllä ottaa neuvolaan yhteyttä viikon parin päästä. maanantaina kun lapsi menee pväkotiin niin pyydän heitäkin tarkkailemaan asiaa niin tiedän onko käytös tuollaista vain kotona vai myös pväkodissa.

0

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
        Ikävä
        42
        2772
      2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
        Maailman menoa
        349
        2528
      3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
        Ihastuminen
        35
        2184
      4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
        Ikävä
        48
        2034
      5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
        Ikävä
        25
        1713
      6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
        Ikävä
        25
        1619
      7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
        Ikävä
        44
        1480
      8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
        Ikävä
        100
        1439
      9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
        Ikävä
        139
        1395
      10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
        Rakkaus ja rakastaminen
        36
        1196
      Aihe