Pysäyttävä laulu

Kovat sanat.

tämän kuulin, edesmenneen Martikaisen laulun ja sanat pysäytti.

Oi kuinka joskus kaipaan mä päästä kauas pois, pois kuulemasta ääniä tään riitelevän maan. Jos kuljen milloin harhaan ja tieltä poikkean, mä toivon silloin armahdusta, hellää auttajaa,

.//. Miks' kovat sanat usein ovat sanat ainoat? Ei rakkautta löydy, ei lempeyttä lain. Oi, kuinka joskus kaipaan mä päästä kauas pois, sinne, missä rauhansäveleitä kuulla vois, suo mulle sanat lempeet, nuo sanat rakkauden. Ett' virvoitusta voisin jo käydä jakamaan. Mutt' sittenkin mä kaipaa pian päästä kauas pois, sinne rauhan säveleitä kuulla vois. .//.

2. Maa matka joskus vieras, niin vieras mulle on, ja sieluani jäytää tunne outo, tarpeeton. Kun silloin oisit hetken tukena rinnallain, se ehkä parhaiten mua auttais' hyvään uskomaan. .//.kerto.//.

3, Kuin valon kajastuksen ja tähden tuikkivan, nään elämäni taivaankaaren selvään piirtyvän. Vie Jeesus, minut turvaan myrskyiltä maailman ja anna voimaa matkalleni. Sitä pyydän ain'.

.//. Miks' kovat sanat usein ovat sanat ainoat? Ei rakkautta löydy, ei lempeyttä lain. Oi, kuinka joskus kaipaan mä päästä kauas pois, sinne, missä rauhansäveleitä kuulla vois, suo mulle sanat lempeet, nuo sanat rakkauden. Ett' virvoitusta voisin jo käydä jakamaan. Mutt' sittenkin mä kaipaa pian päästä kauas pois, sinne rauhan säveleitä kuulla vois. .//.

xxxxxx

[[ Ystävät, tuntuuko tämän Kyllikin sanat joskus teidänkin sydämissä aika ajankohtaisilta?
Tämä aika, tämä maailma, se on käsittämättömän kova. Kaipaatteko tekin ulos tästä maailmasta jo Isän kotiin, siihen sapatin ikuisen levon maahan?
Minä kaipaan, kaipaan Jeesuksen paluuta ja pahuuden loppumista.]]].

Jaammeko ja jaanko kovuutta? Täytyy pahoitellen tunnustaa, että joskus, kun taistelun tiimellyksessä näkee, että Jumalan Sanaa kohti hyökätään kiivaasti.
Mutta herättävästi tuossa toisessa säkeessä huomasin, että tämä (( vaikkapa täällä kirjoittava)) vastapuolen argumentoija pyytääkin tukea siihen pimeyteensä, jossa hän on.
Maan matka on vieras, tunne on outo ja tarvitsen tukea. -Sen voi lukea noinkin.
ts. taistelut ovat täällä todellisuutta ja kuitenkin me kaikki haluaisimme niistä pois, eikö se näin ole?.
Tämä on henkivaltojen taistelu, kaikkein syvimmältä osaltaan, vaikka joku sitä ei ehkä tunnusta.

Kaikki olemme siinä "uhreja", minä, sinä, me. vaikka kuinka kirjoittelisimme eri lähtökohdista käsin, olemme sielunvihollisen valheen uhreja ja siksi väännämme kättä, käännämme, vaikka pitäisi rakkaus löytää yhteisiin asioihin ja vastaus on tämä Jeesus.

ps. [[tunnen lauluntekijän, siunasihan hänen miehensä esikoisemme. ]]

3

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten on?

Opettaako se siperia?
      Voiko siperiassa paremmin löytää Vapahtajan, kun että paapoo ja paapoo, kestää ja kestää?

• yksimuidenpuolesta

Näillä suomi24:n palstoilla saa totta totisesti "kuunnella ääniä riitelevän maan." Näillä palstoilla pyörii niin monenlaista "hiihtäjää" eikä suurin osa tarkoita sanoillaan sen kummempaa.

Esimerkkejä tänne kirjoittajista:

1. On sellaisia, jotka ihan huvikseen vääntävät ja kääntävät meidän uskovaisten kirjoituksia ajattelematta siitä mitään sen kummempaa. Huvinsa kullakin.

2. Toiset taas purkavat pahaa oloaan esimerkiksi tänne ja kirjoittelevat mitä "sylki suuhun tuo."

3. Sitten on niitä, jotka vihaavat kaikkia uskovaisia jostain syystä. Voi olla, että joku uskovainen on joskus pahoittanut niiden mielen tms.

4. Adventistien vihaajia saattavat olla ne, jotka aikaisemmin ovat olleet adventisteja, ja heitä on seurakunnassa joku loukannut tms. Tai sitten he haluaisivat vielä olla adventisteja, mutta heillä on jokin synti, josta he eivät pääse eroon, ja jonka vuoksi he eivät enää voi kulkea kirkossa. Voihan olla niinkin, että adventisti tyttöystävä on mennyt toisen pojan kanssa naimisiin, ja siksi kyseinen henkilö vihaa koko seurakuntaa.

Suomi24 palstat eivät ole mitään erityisen hienoja palstoja, mutta löytyy täältä sikojen joukosta helmiäkin, joten kun ummistaa silmät sioilta, voi löytää joukosta jonkun helmenkin.

Tälläkin palstalla on hienojakin kirjoituksia. Kiitos niistä!

• +++

Adventistien vihaajia ovat lisäksi vielä ne, jotka

a) ovat aikansa yrittäneet käännyttää adventisteja, jotka jo ovat kristittyjä, kristinuskoon!? , eivätkä muka ole sitten siinä onnistuneet, joten ovat ruvenneet vihaamaan adventisteja vääräuskoisina! Miten käännyttää kristinusko kristinuskoon? Siinäpä pulmaa kerrakseen!

b) luulevat, että EGW on adventistien jumala ja että hänen kirjansa ovat kirkon korkein auktoriteetti?!

Suurin osa vihaajista ovat niitä, jotka syytävät jostain oudosta vihastaan (Paholaisen synnyttämästä) sontaa adventismipalstalla tietämättä itsekään, mitä kirjoittavat ja tekevät.

Joten neuvoisinkin seuraavaa: "älkää lukeko sellaisten kirjoittajien kirjoituksia, joiden tiedetään olevan samaa herjaamista ja ala-arvoista jorinaa. Aivan turhaa pahoittaa mieltään."

Täällä varmaan joku tietäisikin, missä adventisteille olisi sopiva keskustelupalsta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      905
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe