"Synti tuli maailmaan Luciferin kapinan ja vallankaappaus yrityksen seurauksena. Lucifer oli Jumalan lähin enkeliolento, kerubi taivaassa Jumalan luona. Hän oli taivaassa Jumalan jälkeen mahtavin henkiolento. Kaikki taivaan joukot rakastivat, kiittivät, palvelivat, ylistivät ja kunnioittivat kuitenkin Jumalaa ainoana valtiaana ja Herrana. Lucifer kadehti tätä Jumalan asemaa ja kunniaa. Hän halusi saada itselleen sen kunnioituksen, rakkauden ja palvonnan jonka Jumala sai. Hän nousi kapinaan Jumalaa vastaan puhumalla pahaa Jumalasta. Hän kehui itseään kuinka hyvä hallitsija hän olisi jos kaikki taivaan henkiolennot palvelisivat Häntä Jumalan asemasta. Hän sai puolelleen kolmasosan Jumalan enkeleistä. Taivaassa tuli kapina ja sota. Koska taivas on pyhä paikka eikä siellä voi olla syntiä, Jumala heitti Luciferin joukkoineen ulos taivaasta. "
Lainattu täältä:
http://www.jaikal.se/48683152
Kuinka jotkut saattavat uskoa tällaiseen potaskaan?
14
77
Vastaukset
- ...
http://www.jaikal.se/48683149
"Hän sai puolelleen kolmasosan Jumalan enkeleistä. Taivaassa tuli kapina ja sota."
Ei tuo ole, ikävä kyllä, vain jaikalin uskoma juttu. Kun joskus tulin uskoon, ja minua perehdytettiin "asioihin",niin eräs vanhempi rouva kertoi ihan tuon saman sadun minulle.
Hän uskoo myös ylöstempaukseen. Ohjeisti että "älä ihmettele sitten kun uskovia alkaa kadota maan päältä."Ja"älä suostu jos joku tulee ehdottamaan että asennettaisiin mikrosiru sinun ihosi alle."
Kun on tarpeeksi sinisilmäinen,kunnioittaa vanhempia, ja uskoo ettei niin monet voi väärässä olla niin nuo jutut menee läpi. Henkiseen sairastumiseen se johtaa.
Toivon todella ettei kukaan nuori lue noita jaikalin juttuja ja usko niitä! Muuten alkaa mörköjä näkyä kaikkialla..>>>Kun joskus tulin uskoon, ja minua perehdytettiin "asioihin",niin eräs vanhempi rouva kertoi ihan tuon saman sadun minulle.
- ...
jaikal kirjoitti:
>>>Kun joskus tulin uskoon, ja minua perehdytettiin "asioihin",niin eräs vanhempi rouva kertoi ihan tuon saman sadun minulle.
Kyllä olin usean ihmisen mielestä uskossa, ja jaikal.Kiitos noista kotisivuistasi, saa nauraa niille.
- jaikal.se
... kirjoitti:
Kyllä olin usean ihmisen mielestä uskossa, ja jaikal.Kiitos noista kotisivuistasi, saa nauraa niille.
Olit usean ihmisen mielestä uskossa.
Mihin he perustivat tuon mielipiteensä?
Olitko omasta mielestäsi uskossa?
Sinun suhtautumisesi uskon asioihin silloin ja nyt ei kyllä viittaa siihen että olisit ollut uskossa. Ymmärrätkö sinä mitä uudestisyntyminen on?
Minun kirjoituksilleni sinä saat nauraa niin paljon kuin tahdot. Mutta sekin paljastaa sitä mitä olen sinulle kirjoittanut. Sinun ei ehkä tarvitse ajatella olevasi luopio. Sinä kun et ole voinut luopua uskosta jota sinulla ei koskaan ole ollutkaan.
Kyllä tuo Jaikalilta lainaamasi kappale on Raamatun mukaista totuutta.
Luciferilla on Raamatussa monia nimityksiä, saa-tana, paholainen, valehtelija yms.
Isa 14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
Isa 14:12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!- Ota järki käyttöön
Voi sinua onneton ihmisraukka. Olen vaipunut todella syvälle taikauskoisuuden syövereihin.
Raamattu ei ole mikään "totuuden lähde". Se on taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten keksimä ja kirjoittama tarukokoelma vähäisellä historiatiedolla höystettynä. - ...
Ota järki käyttöön kirjoitti:
Voi sinua onneton ihmisraukka. Olen vaipunut todella syvälle taikauskoisuuden syövereihin.
Raamattu ei ole mikään "totuuden lähde". Se on taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten keksimä ja kirjoittama tarukokoelma vähäisellä historiatiedolla höystettynä.Haha! (Älä sefu poista tätä...)Täälä se Jaikalin saatana jo seikkailee:
http//keskustelu.suomi24.fi/node/10584168#comment-54667634-view
Jaikal.se 13.4. 23:59
"Nyt sinä innostuit kirjoittamaan hyökkäävällä tyylillä. Tyylisi muuttui niin yhtäkkisesti niin voimakkaasti että minun täytyy kysyä: Oletko ml213 todella itse kirjoittanut tämän viestin vai onko joku toinen"lainannut"nimimerkkiäsi?"
Ml213 vastaa"tämä"kaveri"seuraa mieitä hautaan saakka."
Jaikal kauppaa ajatusta että väärintekijä on saatanan ohjauksessa.Eräälle ex-hintille hän sanoo"Et itse ajatellut, vaan saatana pisti ne ajatukset päähäsi."
Sairasta! Kukaan nuori ei saa oppia tuollaista ajatustapaa,vaarallista. Toivon ett sefu et poista tätä vaan ymmärrät että on oikeus kyseenalaistaa. Ota järki käyttöön kirjoitti:
Raamattu ei ole mikään "totuuden lähde". Se on taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten keksimä ja kirjoittama tarukokoelma vähäisellä historiatiedolla höystettynä.Mene omalle palstallesi, jos olet vaipunut todella syvälle taikauskoisuuden syövereihin, niinkuin itse sanoit.
Ehkäpä löydät palstasi ilman ohjeita.
Jo heti Raamatun alussa on ajallinen virhe, sillä jumala on ajaton ja rajaton.
Raamatun ensimmäinen sana "Alussa" tarkoittaa Jeesusta Kristusta. Samoin Raamatun viimeinen Sana "Amen" tarkoittaa Jeesusta Kristusta.
Raamatun ensimmäinen Sana "Alussa" ei ilmoita aikaa. Se ilmoittaa paikan mihin luomakunta on luotu.
"Sillä Hänessä luotiin kaikki"....
"kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen ja hän on ennen kaikkia ja hänessä pysyy kaikki voimassa" (Kol 1:16-17).
"Minä olen A ja O sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias (Ilm 1:8).
Jeesus Kristus sanoi: "Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu" (Ilm 1:17, 2:8, 22:13).
Koska tämä on totta, Jeesus löytyy Raamatun ensimmäisestä ja sen viimeisestä jakeesta ja ensimäisestä ja viimeisestä Sanasta.
Raamatun ensimmäinen Sana "Alussa" = Jeesuksessa (Kol 1:16).
Raamatun viimeinen Sana "Amen" = Jeesus Kristus (Ilm 3:14).
Jumalan luomakunnan alku on Jumalan Sana joka on Luoja. Hänestä ja Hänen kauttaan ja Häneen on kaikki. Ennen Häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on. Hänelle kunnia nyt,
aina ja iankaikkisesti. Amen!
Aloituksessa Jaikalin tekstiä, joka perustuu oleellisesti raamattuun.
Taivaassa olisi ollut 33 % taivasväestä roistoja!! (sallikaa hieman hymyillä) eikä kaikkitietävä tiennyt niistä ennenkuin roistot aloittivat kapinan!! Huh...huh...
Jeesuskin olisi ollut taivaassa noihin aikoihin, eikä puuttunut Jumalan virhearvioon.
Jumala kai synnytti roistot, jotka sitten armeliaasti ajoi maan päälle.
Kuka näki ja kirjasi tapahtumat ylös?
Oikeastaan se oli ihmiskunnalle onni. Nyt syntiset enkelit tieteen ja tiedon suhteessa ovat kumonneet raamatulliset näkemykset perin pohjin. Eikö vain?
Voisko jaikal kommentoida miten taivaalliset syntiset roistot sopivat maallisten synnittömien hellarien käsitteeseen?
Vai. Onko kertomus suoraa lainaa Davidin tarinasta. Davidin poika aloitti kapinan isäänsä vastaan ja hävisi.- Tarkkaaja 5
Jaikalin teksti näkyy otetun Jehovan todistajien Herätkää lehden julkaisusta.
Ei jaikal välttämättä ole sitä itse kopsannut sillä helluntailaiset näkyvät kopioivan heidän kirjoituksia. - vikatoka
Tarkkaaja 5 kirjoitti:
Jaikalin teksti näkyy otetun Jehovan todistajien Herätkää lehden julkaisusta.
Ei jaikal välttämättä ole sitä itse kopsannut sillä helluntailaiset näkyvät kopioivan heidän kirjoituksia.Jeesuksen kerrotaan sanoneen,minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja
maan päällä. Keneltä Jeesus sai vallan jos hän on Jumala?
Saiko hän tuon useasti mainitsemansa vallan itseltään? vaiko saunatontulta?
Jeesus-Jumala siitti itse itsensä äitinsä kanssa,no minkäs pervoille taitaa.
Jeesus sanoo olevansa ensimmäinen ja viimeinen,eli 2000v:tta sitten noin 33v:tta.
Siinäpä sitten oli eka ja vika, mutta jonnekkin vain kaikkosi,kuten kuolleet ovat
todellisuudessa aina kaikonneet.
- ciney
Lukaise joutessas vaikka Mattauksen evankeliumi jos jaksat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984812Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143942Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113840Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1172251Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771974Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1321288
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681286En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5251134- 531125