Raamattu on täynnä valheita, eli satuja. Tiede on todennut monia asioita toisin, mitä raamattu opettaa. Te vaan kuvittelette, että Jumala se vaan loi maainmankaikkeuden ja ihmisen, jonka iäksi te uskotte vähän yli 6000 vuotta. Sekin on jo aikoja sitten todettu hölynpölyksi.
Miksi te uskotte?
17
70
Vastaukset
- höpöTiedettä
Mikä on "Tiede" ?
Tiedemiehethän on biin helevetin riitasia ja erimielisiä,
samassa tiedekunnassakin niin
$aatanan paljon toisistaan poikkeavia näkemyksiä,samasta asiasta,
että kyllähän ne taitaa välillä arpoa,
mikä on _"totta"_ asiasta kunakin vuonna :D - alfa123om
Kirkko tosin uskoi, että maailma on pannukakku. Tuo usko perustui täysin OMAN AIKANSA tieteeseen ja sen huippuedustajien käsityksiin. Ptolemaios etc. Kirkko välillä välittää huipputieteen tuloksia ja pitää uskollisesti kiinni niistä tieteen tekijöistä, jotka ovat edistäneet huomattavasti maailmankuvan muodostumista maailman mielestä; kuten Ptolemaioksesta. Sille, ei sitten voi mitään, että välillä tulee veikattua väärää hevosta. Sellaistahan raviurheilu on ainakin muualla paitsi Mafian Italiassa?
- srsly
"Kirkko tosin uskoi, että maailma on pannukakku"
Ihmekös tuo, raamatun mukaan maailma tosiaan on litteä. - Hercules Eka
srsly kirjoitti:
"Kirkko tosin uskoi, että maailma on pannukakku"
Ihmekös tuo, raamatun mukaan maailma tosiaan on litteä.Raamatusta kyllä voi lukea että Maa on pyöreä,
ja että Jumala ripusti sen "tyhjyyteen" eli avaruuteen...
Raamattu ei väitä Maan lepäävän taruolentojen kuten Atlas olkapäillä tms.
- Pii on 3.0
... " Raamattu on täynnä valheita,.. eli satuja , "-
Kertoisitko kumminkin , vaikka yhden , raamatussa olevan sadun ,-
-Siis raamatussa, -- Pii on3.0
" Raamattu on täynnä ..." -
Gramm ata , eli kirjoitukset, Vt ja Ut, ovat kirjasto, ei yksi kirja . Jo hyvin varhain , juutalaisessa perinteessä , erotettiin alkuperäisetkirjoitukset,ja ns, apokryfikirjat toisistaan . Ne luokiteltiin aiheensa mukaan , Toiset päättyivät Mooseksen kuolemaan , toiset Nehemiaan, Toiset Aikakirjoihin .
Kirjan kaanon sisälsi 22 kirjaa, ne rytmitettiin tavu tavulta niin , että vielä Alkuseurakunnan aikana elänyt Juutalainen oppinut Hillel , ja Roomassa -90- j.aa kirjoittanut Josefus sanoivat , että 22 kirjan kaanon on sailynyt samana kuin Isien aikana.
Jos oppineet ovat vuosisatoja vahtineet kirjoituksia niiden pilkkuja myöten , olisivatko alkukirjoittajat keksineet niin suuren valheen , että kaikki myöhemmät sukupolvet olisivat ne uudestaan kijoittaneet , pilkuntarkasti ?
Se, mitä oli kerrottu, oli asia erikseen , , Puhe Jeshuan jumaluudesta on väärin käsitetty, -tai sitten ei ,
juutalaiset syyttivät Jeshuaa , ettää hän " Teki itsensä Jumalaksi, kun sanoi, "
Olettekuulleet sanottavan ; ,...-Mutta minä sanon teille ,...
juutalaiset raihaantuivat, kun jeshua , useammankin kerran , käveli Mooseksen
opetukseksi sanotun yli. .
papisto ei halunnut ottaa vastaan sitä Mooseksen kautta kuuluvaa ilmoitusta,;
.." Miehen , Minun , ( Mooseksen ) kaltaisensa , olen teille herättävä veljienne joukosta ; , ..Ja jos ei joku häntä kuule, hänet hävitetään kansastansa. "-
Jeshualla oli siis oikeus muuttaa Lain käskyjä. Hän ei ollut Jumala , vaan se mies , jonka Mooses ilmoitti . - jaakobista
Pii on3.0 kirjoitti:
" Raamattu on täynnä ..." -
Gramm ata , eli kirjoitukset, Vt ja Ut, ovat kirjasto, ei yksi kirja . Jo hyvin varhain , juutalaisessa perinteessä , erotettiin alkuperäisetkirjoitukset,ja ns, apokryfikirjat toisistaan . Ne luokiteltiin aiheensa mukaan , Toiset päättyivät Mooseksen kuolemaan , toiset Nehemiaan, Toiset Aikakirjoihin .
Kirjan kaanon sisälsi 22 kirjaa, ne rytmitettiin tavu tavulta niin , että vielä Alkuseurakunnan aikana elänyt Juutalainen oppinut Hillel , ja Roomassa -90- j.aa kirjoittanut Josefus sanoivat , että 22 kirjan kaanon on sailynyt samana kuin Isien aikana.
Jos oppineet ovat vuosisatoja vahtineet kirjoituksia niiden pilkkuja myöten , olisivatko alkukirjoittajat keksineet niin suuren valheen , että kaikki myöhemmät sukupolvet olisivat ne uudestaan kijoittaneet , pilkuntarkasti ?
Se, mitä oli kerrottu, oli asia erikseen , , Puhe Jeshuan jumaluudesta on väärin käsitetty, -tai sitten ei ,
juutalaiset syyttivät Jeshuaa , ettää hän " Teki itsensä Jumalaksi, kun sanoi, "
Olettekuulleet sanottavan ; ,...-Mutta minä sanon teille ,...
juutalaiset raihaantuivat, kun jeshua , useammankin kerran , käveli Mooseksen
opetukseksi sanotun yli. .
papisto ei halunnut ottaa vastaan sitä Mooseksen kautta kuuluvaa ilmoitusta,;
.." Miehen , Minun , ( Mooseksen ) kaltaisensa , olen teille herättävä veljienne joukosta ; , ..Ja jos ei joku häntä kuule, hänet hävitetään kansastansa. "-
Jeshualla oli siis oikeus muuttaa Lain käskyjä. Hän ei ollut Jumala , vaan se mies , jonka Mooses ilmoitti .Elämmekö "kahden liiton" aikakautta?
- lakit päästä!
Monikin arvostettu Tiedemies uskoo Jumalaan ja Raamattuun.
Eikä sano sitä hölynpölyksi ,
kuten sivistynyt ja laajast i opiskellut(???)ketjun aloittaja tekee.
Hän siis onkin oppineempi kuin moni professori, -WAU, -
otan lakkini päästä ja tervehdin!
upeaa kun Suoli24-palstalla onkin
noin korkeastikoulutettua väkeä kirjoittamassa! :D - ???
Sinäkään et sitten suostunut antamaan sitä oikeata tietoa...???
- näinhän se on:
Raamattua lukemallahan oppii senkin, ettei usko suinkaan
ole "kaikkien omaisuutta",
joten kyselijöitä tulee olemaan pilvin pimein edelleenkin :)
2. kirje Tessalonikalaisille,
3.luku esim sanoo näin:
3 Lopuksi, veljet, rukoilkaa edelleen meidän puolestamme,
että Jehovan sana lakkaamatta menisi nopeasti eteenpäin ja tulisi kirkastetuksi niin kuin teidänkin parissanne
2 ja että vapautuisimme turmiollisista ja pahoista ihmisistä,
sillä usko ei ole kaikkien omaisuutta - Hakekaa tietoa.
Kertokaa nyt ensin esim. vedenpaisumuksesta ja Noan touhuista koota kaikki maailman elävät yhteen paattiin.
- alfa123om
Okei. Meiltä puuttuu tieto: Metafysiikasta. Kaikki filosofinen tieto. Se on salattua tietoa. Vastaat itse tuossa sanalla: Elävät. Eli arkkiin koottiin vain elävät sielut. Elävän sielun omaavat eläinlajit. Hindut puhuvat Bhagavadgita teoksessa, että on lajeja, joilla on henkinen sielu; niillä ei siis ole elävä sielu.
Vaikka meiltä puuttuu tieto metafysiikasta ja salatusta; niin mikä sitten oikeuttaa kritisoimaan silti Raamattua puuttelliseksi tai virheelliseksi. Raamattua on yritetty monin tavoin tuhota ja väärentää. Sen sanoja on muutettu ja poistettu jne. Silti uskomme Raamattuun, vaikka se on vain torso.
Itse koen, että ei ole kovin viisasta hankkia tietoa metafysiikasta ja salatusta. Voitaisiin kysyä miksi sinä et usko ? Luultavasti siihenkin joku syy on. Jos sanotaan, että ihminen on " uskovainen ", niin se ei tarkoita ,että ihminen aivan
kaikkea uskoo. Tiedemiehetkin uskovat johonkin, muutenhan he eivät olisi tiedemiehiä. Mihin muuten jätitte tiedenaiset ?
Käy joskus mielessä, että ei kai täällä vaan ole kirjoittajia jotka eivät
usko yhtään mihinkään. Tämä kommenttini näin aiheeseen liittyen. Ei nyt erityisemmin kenellekään nimimerkille.- kirj.henkilö
Monet professorit ja Tiedehenkilöt uskovat Jumalaan :D
" Kirj.henkilö." Olen kanssasi samaa mieltä ko. asiasta. Tarkoitin sellaisia
henkilöitä jotka eivät usko "mihinkään". Noin lainausmerkeissä. Onhan paljon asioita
joita ihminen ei näe ja silti niihin jokainen uskoo. Esim.: aika on yksi sellainen.
Emme näe, emmekä voi kosketella, haistella jne. aikaa. Mutta seuraukset
näemme. Kun menen peilin eteen näen miten olen vuosien saatossa rupsahtanut
Lisäksi ,painovoima,tuuli, sähkö. jne. Seuraukset näkyvät monessa asiassa.
Haluaa ihminen tai ei, moneen asiaan on uskottava.- hi-hi-hiih!
Monet uskoo politiikkoihin ,
ja siihen että ne sovussa pelastavat Telluksen kaikelta pahalta ...:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894200
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?322302Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962094Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751194