Menimme normaalisti kavereitten kanssa bussiin. Ikkunat olivat sen verran huurussa, että juuri ja juuri erotti, missä oltiin. No, painoimme 2 kertaa _vahingossa_ nappia, koska luulimme oikeasti, että meidän pitäisi jäädä tuossa seuraavassa. No, ne kummatkin olivat vääriä, yksi kavereistani huusi kuskille kaksi kertaa, ettei tarvitse pysähtyä se oli vahinko. Hän ei uskonu ja pysähtyi silti, sama toistui toisen kerran. Kunnes kuskin pinna paloi ja sanoi että joku lähtee nyt. Mietimme hetken, kuka lähtee. No yksi meistä suostui lähtemään pois, mutta sitten kuski tuli takapaikoille ja sanoi "tytöt kanssa!" Siinä me yritimme vängätä vastaan ja sanoa että se oli oikeasti vahinko! Hän ei uskonut ja tuuppasi muutamia selästä. No siinäpä sitten käveltiin räntäsateessa puolitoista kilometriä kotiin, sillä busseja tuli vain kerran tunnissa.
Nyt haluan kysyä teiltä, onko bussikuskilla oikeutta heittää kahdesta vahingosta lapsia pihalle? Hän kyllä jankutti tätä : yksi vahinko vielä menee, mutta kaksi ei. Nyt ulos!
Valitus Vantaan linja-autonkuljettajasta
20
392
Vastaukset
- ärsyyntynyt
Ja bussin numero oli siis 633k ja bussikuskin ikää veikkaisin 30 v.
Ja aika illalla, kahdeksan aikaan.
//Anteeksi, unohdin laittaa tämän myös tohon alkuviestiin. - Sivusta seurannut
Eipä ihme kun kuskeilla on niin pitkät päivät, niin pinna kireällä koko ajan. Jotkut soittelee kyllä tahallaa kelloja kiusatakseen, mutta vahingon ymmärtää tietty, mutta miksi alalle ei saada kahdeksan tunnin päiviä ja semmoisia aikataluja, että kuskikin ehtis vessan käymään, siksi niillä on pinna kireellä, kun aamusta-iltaan töissä.
- palveluammatti kuski
Nykyisillä ajoajoilla ja muutenkaan ei ole kiva turhaan pysähtyä, itsekkin heitän pelleilijät pihalle, toisaalta kerroit jonkun ilmoittaneen kuskille vahinkopainalluksista, tällöin kuski olisi voibut kysyä mihin menossa, eikä varsinkaan tuuppien heittää ulos varsinkaa lapsia, ikää et maininnu. Pikku vinkki, jos on epävarma pysäkistä, pyydä kuskia ilmoittamaan kun tulette oikealle pysäkille.
Edellisestä voisi kyllä antaa palautetta hsl:lle tai liikennöitsijälle.- ärsyyntynyt
Kiitos tiedosta ja avusta. Uskon että tuosta tapahtuneesta muut ottavat vähän oppia. Ja ymmärrän ettei ole mukava pysähtyä turhaan tai mitään muuta vastaavaa. Eniten minua ärsyttää se, että kuski oli erittäin tyly meitä kohtaan, ja luulisi hänen ymmärtävän että se oli vahinko, niinkuin yksi meistä sanoikin sen että se oli vahinkopainallus, eikä se oikeuta heittämään meitä/muita ulos bussista. Ikää oli n. 13 vuotta.
- linjakka
höpöhöpö mitään kuskilta kannata kysellä, eivät parat edes tiedä missä kaupungissa ajavat, kuhan nyt laput silmillä kulkevat vaan tutuksi tullutta uraa…
- retw44w
Se on pakko pysähtyä kun joku muu voi lähteä pois muuten se pysäkivalo jää palamaan.
- Veli vantaa
Veolia ajaa ko.linjaa ja siellä Akt:n sopimuksen pitkät päivät ja kireät ajoajat, oliskohan kuljettaja yliväsynyt ja kiukkuinen siksi, ymmärrän kyllä, kun bussinkuljettajan päivät ovat kohtuuttoman pitkiä. Sopikaa asia, kumpikin pyytää anteeksi toisiltaan, näin saatte hyvän mielen.
- simppa49
Ei voi olla pitkät päivät ja yliväsynyt,sehän ajaa akt sopparilla.Akt on kaikissa parempi.
- diåmön ö rössy
mä ajan akt:n sopparilla ja kiinteä työaika 6-13 välissä ruokatunti ja pari kahvitaukoa ja tyytyväinen olen. Mut en ajakaan helbillä bussia. Helb vie leivän kohta helbin kuskin suusta. Palkat putoaa vapulta kymmeniä prosentteja helbillä.
- KuskiABS
Pakko pysähtyä, koska joku muu saattaa haluta ulos.
Ei kukaan paina vahingossa nappia 1,5km ennen määränpäätä, koska aina näkee sen verran ulos. Tupla-lasit muuten eivät huurru keväisin umpeen.
Jos luulee olevansa perillä, on riittävän lähellä ja voi myös kävellä. Kiusantekoa kuskeille tapahtuu päivittäin ja kuskeilla on lupa heittää häiritsijät ulos. - matkamies -x
joo mutta jos lapsilla oli hiukan huurretta otettuna ja viimeiset yhteiset leikit ennen kuin hipsitään kotia.
hienosti toimittu kuski lisää sinunlaisia. - La Kuljettaja
Oikein toimittu kuskilta. Itse laitan säännönmukaisesti tuollaiset vitun räkänokat kävelemään pienimmästäkin syystä. Loppuu se pimputtelu ja muukin häiriköinti heti alkuunsa. Tapanani on sanoa kerran ja toisesta katu kutsuu.
Ja kyllä olen itsekkin linja-autonkuljettaja pk-seudulla- veroon maksaajaat
Matkustajana taas heitän kuskin apuna noi vitun urpot pihalle...hidastaavat mun työmatkan tekoa...ei oo vielä tullu sellaista urpoo eteen etteikö lennä ja komiasti tyylillä pihalle...nautin suorastaan siitä..
- Tuntipalkalla
veroon maksaajaat kirjoitti:
Matkustajana taas heitän kuskin apuna noi vitun urpot pihalle...hidastaavat mun työmatkan tekoa...ei oo vielä tullu sellaista urpoo eteen etteikö lennä ja komiasti tyylillä pihalle...nautin suorastaan siitä..
Mulle on ihan sama kun ajelen tuntipalkalla.Matkustajien kuljetus on tehtävämme eikä siinä kannata ruveta päreitä polttaa.Pysähdyn vaikka joka pysäkillä ja jos jään myöhään kurvaan tyhjänä seuraavaan lähtöön.
- palvelua kaahamatta
Tuntipalkalla kirjoitti:
Mulle on ihan sama kun ajelen tuntipalkalla.Matkustajien kuljetus on tehtävämme eikä siinä kannata ruveta päreitä polttaa.Pysähdyn vaikka joka pysäkillä ja jos jään myöhään kurvaan tyhjänä seuraavaan lähtöön.
Tuo ei ole peruste 15min myöhästymiselle, vain jos auto hajoaa , mutta normi ruuhka tai kuskin hitaus ei peruste mennä tyhjänä seuraaavaa lähtöön.
- vlade
Olet kotiin menossa etkä tunnista missä olet minne menet? Ota vähemmän sitä kaljaa ja pysy selvänä. Vahinko ja vahinko....Jouduit kävelemään 1,5km kotiin. Onko se joku pitkä maratoni sulle vai? Outoa porukkaa!
- Natu.
Mutta sehän oli Veolian kuski!
- viisas
kohta diamond o rossi laukoo suureen ääneen vaatteiden väristä yms..se on sitä mieltä että matkustajia ei tarvita busseissa, kertoo alan kouluttamattomien papparaisten tyhmyydestä. Alemman sosiaaliluokan juttuja..
- stadin dösäkuski
Kyllä on kuljettajalla oikeus poistaa häiritsevämatkustaja kyydistä,jos niitä nappuloita huvikseen painelee niin on melko varmaa että joutuu jäämään silloin pois ja siinä ei enää tarvitse kysyä matkustajan mielipidettä ja selittelyjä.
Kuljettaja on kippari ja hän määrää sillä hetkellä sen ajoneuvon toiminnasta.
Jos ei miellytä silloin voi matkustaa taksilla tai muulla tavoin,on ymmärrettävä että joukkoliikenteessä pätee säännöt,turhat pysähdykset ovat pois päätepysäkin aikataulusta ja ajasta.Bussissa on paljon matkustajia jotka haluavat perille oikeaan aikaan,silloin kuin joku painelee huvikseen ja selittää että oli vahinko viivästyttää se muiden matkustajien matkaa.
Mutta ensisijaisesti kuljettajalla on oikeus poistaa häiritsevä matkustaja !!
Sitä kannataa miettiä miten niitä nappuloita painelee ja missä kohtaa. - Valituksia sataa
Noista palautteista; ammattitaidoton herra liikennepäällikkö voi tuohtua kuskille moisista. Pitää ottaa huomioon valitusten sananmuodot jotka usein ovat kärkkäitä ja asiakkaan edun kannalle kirjoitetut kuskia vastaan. tarkoituksena tietysti aiheuttaa kuskille mahdollisimman suurta harmia pikkuasioista.
Mitä muita kuskille sataa kuin valituksia. Niitä tulee päivän lehdistäkin yleisön osastoilta silmät täuteen. Niitä on niin helppo väsätä jo matkan aikana vaikkapa siitä syystä jos kuskin naama ei satu miellyttämään tai auto pikkusen nytkähti pysäkillä ollen.
Jos stop-nappia painetaan on paras pysähtyä vaikka jos joku huutaa, että se oli vahinko. Joku voi jäädä koska on pysäytys annettu. Siksi pysäkille.
Olen itsekin poistanut hilkun yli 10 vuotiaita gangsterinalkuja neljännellä turhalla pysäyksellä. Toivotin vielä perään, etteivät kopskaan tule siihen autoon mitä minä ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281828Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3511550- 1471181
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131164Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 111004
- 285995
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4979Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49938