Miksei Jeesus käynyt vauvakasteella?

toinen Hega

... vaikka oli varmasti puhdas ja synnitön, vaan odotti kolmekymmentä vuotiaaksi asti ennenkuin meni kasteelle?

28

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valkoinenlanka

Koska Jeesus ei ollut vielä asettanut kastetta syntien anteeksisaamiseksi !

Sitä ennen Jeesuksen täytyi kuolla, ja nousta kuolleista.

Jeesus asetti kasteen ylösnousemuksensa jälkeen.

Kasteen esikuva, ympärileikkaus, tapahtui Jeesuksen ollessa 8-päivän ikäinen.

• mathetes

Kommenttia nimim,lle - valkoinenlanka!

Kirjoitit;
        >>Kasteen esikuva, ympärileikkaus, tapahtui Jeesuksen ollessa 8-päivän ikäinen

• voi pyhä 1nkertaisuu

Ota ne tablettisi. Miksi Jeesus ei vauvana kierrellyt kaupungeissa saarnaamassa? Mikä sinua vaivaa?

• toinen Hega

Eikö Jeesus ollut esimerkkinä meille kaikessa?

Sydämen ympärileikkaushan tapahtuu Jumalan tahdosta Pyhän Hengen kasteessa, eikä miehen tahdosta?

Eihän sydämen ympärileikkausta ole tarkoitettu koko kansalle, vaan ainoastaan niille jotka Jumala kutsuu ja tekivät parannuksen:

Hesekiel
        11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
        11:20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        11:21 Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
        36:28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
        36:29 Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.

• lapsen usko
        toinen Hega kirjoitti:

Eikö Jeesus ollut esimerkkinä meille kaikessa?

Sydämen ympärileikkaushan tapahtuu Jumalan tahdosta Pyhän Hengen kasteessa, eikä miehen tahdosta?

Eihän sydämen ympärileikkausta ole tarkoitettu koko kansalle, vaan ainoastaan niille jotka Jumala kutsuu ja tekivät parannuksen:

Hesekiel
        11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
        11:20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        11:21 Mutta joitten sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
        36:28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
        36:29 Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.

Hega on oikeassa!

Jeesuksen elämä on meille esimerkkinä siitä, miten meidän tulee
        vaeltaa Hänen askeleissaan:

"Joka TAHTOO MINUN PERÄSSÄNI KULKEA, hän kieltäköön itsensä..."

"Hän antoi meille esimerkin, että seuraisimme Hänen jälkiänsä."

Jeesushan ei asettanut mitään kastetta syntien anteeksisaamiseksi eikä
        kastanut vauvoja, joten "valkoinenlanka" puhuu omiaan.

Mutta ylpeä ihminen keksii aina kaikenlaisia kiertoteitä
        ja oppirakennelmia, kun ei halua nöyrtyä ja seurata Jeesuksen antamaa
        esimerkkiä.

• valkoinenlanka
        lapsen usko kirjoitti:

Hega on oikeassa!

Jeesuksen elämä on meille esimerkkinä siitä, miten meidän tulee
        vaeltaa Hänen askeleissaan:

"Joka TAHTOO MINUN PERÄSSÄNI KULKEA, hän kieltäköön itsensä..."

"Hän antoi meille esimerkin, että seuraisimme Hänen jälkiänsä."

Jeesushan ei asettanut mitään kastetta syntien anteeksisaamiseksi eikä
        kastanut vauvoja, joten "valkoinenlanka" puhuu omiaan.

Mutta ylpeä ihminen keksii aina kaikenlaisia kiertoteitä
        ja oppirakennelmia, kun ei halua nöyrtyä ja seurata Jeesuksen antamaa
        esimerkkiä.

Kukaan kastamaton ihminen ei pelastu sen jälkeen kun Jeesus asetti Kasteen;

Hes.36:25 Ja minä VIHMON TEIDÄN PÄÄLLENNE PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

• lue oikein
        valkoinenlanka kirjoitti:

Hes.36:25 Ja minä VIHMON TEIDÄN PÄÄLLENNE PUHDASTA VETTÄ, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Hetkinen!!

Nuo jakeethan kirjoitettiin n 700 vuotta ENNEN Jeesuksen tuloa.
        Eikä siinä puhuta mitään kasteesta, VAAN JUMALAN SANASTA:

"Niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, on minun Sanani, " Jes 55:10

• toinen Hega

Mitä vettä?

ILM.
        22:11Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
        22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon ELÄMÄN VETTÄ.

Hesekiel
        11:20 NIIN ETTÄ HE VAELTAVAT MINUN KÄSKYJENI MUKAAN ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        11:21 MUTTA JOITTEN sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

Sydämen ympärileikkauksessa on kyseessä on jokaisen oma HENKILÖKOHTAINEN valinta noista kahdesta vaihtoehdosta:

22:11Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

Lihan ympärileikkauksessa koko kansa on ympärileikattu, eikä ympärileikkaus ole henkilökohtainen valinta hyvän ja pahan välillä:

1. Moos
        1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.

Ihmisen voi erottaa Jumalasta vain hänen oma valintansa. Ne jotka valitsevat valkeuden saavat seurata Jeesusta.

Uusi liitto ei siis koske koko kaikkea kansaa.
        Vanha liitto oli Jumalan ja koko Israelin välinen, mutta uusi liitto on Jeesuksen veressä ja jokaisen sanan vastaanottaneen henkilökohtainen liitto.

Joka valitsee tuon liiton valitsee myös lihansa kuoleman kasteessa yhdessä hänen kanssaan.

• toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

Mitä vettä?

ILM.
        22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
        22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon ELÄMÄN VETTÄ.

Hesekiel
        11:20 NIIN ETTÄ HE VAELTAVAT MINUN KÄSKYJENI MUKAAN ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
        11:21 MUTTA JOITTEN sydän vaeltaa heidän iljetystensä ja kauhistustensa mieltä myöten, niitten vaelluksen minä annan tulla heidän oman päänsä päälle, sanoo Herra, Herra."

Sydämen ympärileikkauksessa on kyseessä on jokaisen oma HENKILÖKOHTAINEN valinta noista kahdesta vaihtoehdosta:

Lihan ympärileikkauksessa koko kansa on ympärileikattu, eikä ympärileikkaus ole henkilökohtainen valinta hyvän ja pahan välillä:

1. Moos
        1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.

Ihmisen voi erottaa Jumalasta vain hänen oma valintansa. Ne jotka valitsevat valkeuden saavat seurata Jeesusta.

Uusi liitto ei siis koske koko kaikkea kansaa.
        Vanha liitto oli Jumalan ja koko Israelin välinen, mutta uusi liitto on Jeesuksen veressä ja jokaisen sanan vastaanottaneen henkilökohtainen liitto.

Joka valitsee tuon liiton valitsee myös lihansa kuoleman kasteessa yhdessä hänen kanssaan.

Room
        2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
        2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja OIKEA YMPÄRILEIKKAUS on SYDÄMEN YMPÄRILEIKKAUS HENGESSÄ, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• toinen Hega

>>valkoinenlanka:Kukaan kastamaton ihminen ei pelastu sen jälkeen kun Jeesus asetti Kasteen;>>

Kukaan kastamaton?

Mark
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Lukeeko tuossa että kastamattomat joutuvat kadotukseen?
        Eikö tärkeimpänä pelastuksen ehtona ole juuri ensisijaisesti usko?

• toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

>>valkoinenlanka:Kukaan kastamaton ihminen ei pelastu sen jälkeen kun Jeesus asetti Kasteen;>>

Kukaan kastamaton?

Mark

Onhan ilmiselvää tuon sanan perusteella se, että ne jotka uskovat ottavat kasteenkin!

• valkoinenlanka
        toinen Hega kirjoitti:

Kukaan kastamaton?

Mark

Mark

Montako "eri" asiaa tuossa mainitaan ???

Sormet avuksi, jos ei muuten selviä.

Joka ei synny Vedestä ja Hengestä..........

• korjataan!

Mark

Montako "eri" asiaa tuossa mainitaan ???

Sormet avuksi, jos ei muuten selviä.

Joka ei synny Vedestä ja Hengestä..........

Tarkoitako, että:

"Joka ei synny Hengestä, tuomitaan kadotukseen?"

Jeesushan sanoi:
        "Teidän pitää syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ." ei alhaalta vedestä!

• korjataan! kirjoitti:

Tarkoitako, että:

Jeesushan sanoi:

Sinä julistat, että "teidän täytyy syntyä uudesti, ALHAALTA".

Siis että täytyy syntyä ihmisen "ratkaisun teosta", mikä on tietenkin ALHAALTA. Sinähän todistat tähän tapaan, uskot itse syntyneesi näin:

"En ollut uudestisyntynyt ... ja sitten 'tein ratkaisuni' (rukoilemalla tosissani ja/tai antamalla muiden panna kätensä päälleni ja rukoilla/julistaa minulle synnit anteeksi) ... sitten olin uudestisyntynyt".

Siis tuohan on sitä opettamaasi ALHAALTA, ihmisen "ratkaisusta" syntymistä.

Raamattu tuomitsee tuon opettamasi "syntymisen 'uudesti', ALHAALTA".

Raamattu opettaa tuon sinun julistamasi ALHAALTA syntymisen sijaan syntymistä uudesti, YLHÄÄLTÄ:

"Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä." (ks. (Joh. 3:7))

Johanneksen kaste oli taivaasta (Mark. 11:30). Tietenkin Herran Jeesuksen asettama kaste on taivaasta eli YLHÄÄLTÄ. Näin kohdassa (Joh. 3:5) viitataan kirjaimellisesti ymmärrettävällä sanalla "vedestä" Herran Jeesuksen asettamaan kastamiseen, joka on siis YLHÄÄLTÄ.

Oletko Hengestä syntynyt, siis uudestisyntynyt, siis vedestä ja Hengestä syntynyt?

>>Hengellinen syntymä, uudestisyntyminen on siis vedestä ja Hengestä - siis jos olet Herran nimeen kastamaton (eli ei vesitoimitusta saatuna), et voi olla vedestä ja Hengestä syntynyt eli uudestisyntynyt.>>(http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/uskossa-mutta-ei-viela-uudestisyntynyt)

• toinen Hega
        korjataan! kirjoitti:

Tarkoitako, että:

Jeesushan sanoi:

Tässä Jumala kertoo uudesta liitosta, joka ei perustu mihinkään "periytyvään perisyntiin":

Jeremia
        31:29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
        31:30 vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
        31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON;
        31:32 EN SELLAISTA liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        31:33 Vaan TÄMÄ ON SE LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän SISINPÄÄNSÄ ja kirjoitan sen heidän SYDÄMIINSÄ; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Huomatkaa että uusi liitto ei ole samanlainen kuin isien kanssa tehty liitto, vaan uusi liitto on sydämen ympärileikkaus Hengessä:

Room
        2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
        2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• toinen Hega
        JEV238 kirjoitti:

Sinä julistat, että "teidän täytyy syntyä uudesti, ALHAALTA".

Siis että täytyy syntyä ihmisen "ratkaisun teosta", mikä on tietenkin ALHAALTA. Sinähän todistat tähän tapaan, uskot itse syntyneesi näin:

"En ollut uudestisyntynyt ... ja sitten 'tein ratkaisuni' (rukoilemalla tosissani ja/tai antamalla muiden panna kätensä päälleni ja rukoilla/julistaa minulle synnit anteeksi) ... sitten olin uudestisyntynyt".

Siis tuohan on sitä opettamaasi ALHAALTA, ihmisen "ratkaisusta" syntymistä.

Raamattu tuomitsee tuon opettamasi "syntymisen 'uudesti', ALHAALTA".

Raamattu opettaa tuon sinun julistamasi ALHAALTA syntymisen sijaan syntymistä uudesti, YLHÄÄLTÄ:

"Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä." (ks. (Joh. 3:7))

Johanneksen kaste oli taivaasta (Mark. 11:30). Tietenkin Herran Jeesuksen asettama kaste on taivaasta eli YLHÄÄLTÄ. Näin kohdassa (Joh. 3:5) viitataan kirjaimellisesti ymmärrettävällä sanalla "vedestä" Herran Jeesuksen asettamaan kastamiseen, joka on siis YLHÄÄLTÄ.

Oletko Hengestä syntynyt, siis uudestisyntynyt, siis vedestä ja Hengestä syntynyt?

>>Hengellinen syntymä, uudestisyntyminen on siis vedestä ja Hengestä - siis jos olet Herran nimeen kastamaton (eli ei vesitoimitusta saatuna), et voi olla vedestä ja Hengestä syntynyt eli uudestisyntynyt.>>(http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/uskossa-mutta-ei-viela-uudestisyntynyt)

Uusi liitto on Jeesuksen veressä (ei vedessä):

Luuk
        22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO MINUN VERESSÄNI, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Siksi vesikasteen poisjääminen ei ole syy kadotustuomioon, vaan USKON puuttuminen Jeesuksen sovitustyöhön:

>>Mark

• toinen Hega

Jeesuksen asettaman kasteen?

Kenen asettaman kasteen Jeesus otti?

• vapaaehtoisesti
        toinen Hega kirjoitti:

Jeesuksen asettaman kasteen?

Kenen asettaman kasteen Jeesus otti?

Jeesus ei ole asettanut mitään kastetta.

Hän antoi meille ainoastaan esimerkin siitä, mikä on kristillinen kaste.
        Lähetyskäskyssään hän vain muistutti siitä ja kehoitti noudattamaan anta-
        maansa esimerkkiä.

"Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä..."

• toinen Hega
        vapaaehtoisesti kirjoitti:

Jeesus ei ole asettanut mitään kastetta.

Hän antoi meille ainoastaan esimerkin siitä, mikä on kristillinen kaste.
        Lähetyskäskyssään hän vain muistutti siitä ja kehoitti noudattamaan anta-
        maansa esimerkkiä.

"Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä..."

"täyttää kaikki vanhurskaus"

Ei kuulosta asettamiselta, vaan kuuliaisuudelta?
        Jumalan tahdon tekemiseltä?

Jos Jeesus teki Isän tahdon, kuka asetti kasteen?

• niin miksi?

Miksi toinen Hega ei ollut paikalla kun järkeä jaettiin?

• toinen Hega
        niin miksi? kirjoitti:

Miksi toinen Hega ei ollut paikalla kun järkeä jaettiin?

Täällä joku väitti että JEESUS asetti kasteen.
        Jos hän olisi asettanut kasteen, niin miksi hän meni kasteelle kuuliaisuudesta?
        Eikö ole päivänselvää (kaikille järkeä saaneille), että Jumala asetti kasteen ja hänen ainosyntyinen poikansa, Hänen esikoisensa antoi meille esimerkin, kuinka tulee toimia!

Jeesuksen ei olisi tarvinnut ottaa Johannekselta parannuksen kastetta, koska oli synnitön ja täytti esikoisena lain kaikessa, mutta hän otti kasteen koska Hän oli kuuliainen Isälle kaikessa ja halusi ottaa kasteen että kaikki vanhurskaus tulisi täytetyksi.

Eli voisiko tuosta päätellä, että ne jotka uskostaan huolimatta kapinoivat eivätkä ota kastetta, eivät myöskään tunnusta Jumalan vanhurskautta?

• perämela

Äkkiä se livahtaa 700 vuotta, mutta ei se mitään, kunhan siitä vaan löytyy tuo maaginen sana...vettä , se riittää todistamaan 500 vuotisen harhan oikeaksi.

voi lutter minkä teit.

• perämela

Meinaatko JEV ihan kuolemaan asti jankata tuota harhaasi sieltä yhden miehen seurakunnasta !

herää jo unestasi niin kauan kuin kuulet kellon pirinän.

• tgytgrghjrh

Johannes Kastaja ei ollut aloittanut toimintaansa vielä silloin kun Jeesus oli vauva. Ei siis kastanut vielä silloin kun Jeesus oli vauva :)

• toinen Hega

Miksi Jumala päätti että Johannes Kastaja syntyy samoihin aikaan kuin Jeesus ja aloittaa toimintansa vasta kun Jeesus on jo aikuinen?
        Jumalahan on Kaikkivaltias eli näin oli säädetty ennalta (huutavan ääni erämaassa jne.), joten miksi Hän halusi Jeesuksen ottavan kasteen vasta aikuisena?

• Mitä siitä tuli, kun..
        toinen Hega kirjoitti:

Miksi Jumala päätti että Johannes Kastaja syntyy samoihin aikaan kuin Jeesus ja aloittaa toimintansa vasta kun Jeesus on jo aikuinen?
        Jumalahan on Kaikkivaltias eli näin oli säädetty ennalta (huutavan ääni erämaassa jne.), joten miksi Hän halusi Jeesuksen ottavan kasteen vasta aikuisena?

Jeesus meni kasteelle aikuisena?

Pelastuksen tie

• Palava Pensas

Vauvakastetta ei Raamatusta löydy.
      Apostolit julistivat aikuisille ihmisille ja he joko tekivät parannuksen ja uskoivat ja ottivat kasteen.
      Tai hylkäsivät kutsun seurata Jeesusta.

Myös mitään kummihommeleita ei Raamatusta löydy.
      Tämä on niin selkeä opetus Raamatussa että kumma jos ei sitä tajua.

Uudestisyntymä on uuden suunnan löytämistä elämäänsä ja kulkemista jatkossa Jeesuksen seurassa, julistaen hänen valtakuntaansa ja hänen valtakuntansa salaisuutta.

Vauva on sellaienaan taivaskelpoinen, ei mitään hätäkasteita edes tarvitse ottaa.
      Sanoohan sen nyt järkikin ettei vauva voi tehdä parannusta 2 kuukauden iässä.

Mutta tämä vauvakastelu vaan on niin syvään syöpynyt ja moni luokittelee vapaammat suunnat lahkoiksi ja luottavat teologeihin.

mutta Raamatun sanoma ei avaudu ellei ole Pyhää Hnekeä, Totuuden Henkeä joka sen avaisi ja kirkastaisi Jeesuksen.

• Koska Isä Poikansa

johdatti siten ja Jeesuksen opetuslapsina myös seuraamme Isää Mestarin opetuksen ja esimerkin mukaan, ei itsestämme eikä omasta tahdostamme sinänsä vaan rakkaudesta ja kuuliaisuudesta ja Herran hyvyyden vastaanottamiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      837
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe