Etsiä ensin Jumalan valtakuntaa

Ent. jäsen

Olen eronnut MAP-kirkosta ja ero aiheutti pitkän hengellisen kriisin. Jos joku luulee, että ujskonnollisesta yhteisöstä eroaminen on helppo ratkaisu, ei ole itse sitä kokenut.

Voin omasta kokemuksestani sano, että Jumala on kaikkia uskontoja suurempi. Hänen rakkautensa, voimansa ja tekonsa eivät ole kirkkokunnista kiinni.

Lohdutan kaikkia mormoneista eropnneita tai eroa harkitsevia, että kyseinen liike ei tule jäämään pysyvästi sieluun. Sen tilalle tulee jotain monin verroin parempaa. Vapautuminen on täydellinen jos uskoo Jumalaan, Korkeampaan voimaan tai vain rakkauteen, joka kantaa, etkä enää johonkinuskonnolliseen liikkeeseen ja sen oppeihin.

Uskonnot ovat oppijärjestelmiä, joiden tavoite on vallankäyttö ja hallitseminen, jopa alistaminen. Usko on henkilökohtainen yhteys Jumalaan. Jos antaa uskonsa 'profeetan, pappien, seurakunnanvanhimpien tai yleensä muiden ihmisten käsiin, liikkeiden, opinkappaleiden jne. haltuun, tulee sielunvihollinen ja vie elämän.

Myös ateismi on rehellinen oman elämän valinta. Siitä ajattelen Stanislaw Jerzy Lecin tapaan. "Jospa Jumala toivoi minusta ateistia?".

Mormonien ruoka- ja paastosäännöt, pukeutumissäännöt alusasuineen ja muu lakihenkisyys on täydellisessä ristiriidassa Matteuksen evankeliumin Jeesuksen opetuksen kanssa:

Mat 6:25-33
"Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

Vapauteen Kristus vapautti meidät!

Olen kiitollinen siitä, että olen vapautunut mormonismista.

7

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moosia 2
      36 Ja nyt, minä sanon teille, veljeni, että jos te sen jälkeen, kun te tiedätte ja teille on opetettu kaikki tämä, rikotte ja toimitte vastoin sitä, mitä on puhuttu, niin te vetäydytte pois Herran Hengestä, niin ettei sillä voi olla sijaa teissä teidän opastamiseksenne viisauden poluilla, jotta voisitte saada siunausta ja menestystä ja varjelusta —
      37 minä sanon teille, että ihminen, joka näin tekee, kapinoi avoimesti Jumalaa vastaan; sen tähden hän tahtoo totella pahaa henkeä ja tulee kaiken vanhurskauden viholliseksi; sen tähden Herralla ei ole sijaa hänessä, sillä hän ei asu epäpyhissä temppeleissä.
      38 Sen tähden, ellei se ihminen tee parannusta vaan pysyy ja kuolee Jumalan vihollisena, jumalallisen oikeudenmukaisuuden vaatimukset herättävät hänen kuolemattoman sielunsa elävään tietoisuuteen omasta syyllisyydestään, mikä saa hänet vetäytymään pois Herran edestä ja täyttää hänen rintansa syyllisyydellä ja tuskalla ja piinalla, mikä on kuin sammumaton tuli, jonka liekki kohoaa ylös aina ja ikuisesti.
      39 Ja nyt minä sanon teille, ettei armolla ole oikeutta siihen ihmiseen; sen tähden hänen lopullinen tuomionsa on kestää milloinkaan päättymätöntä piinaa.

Entisten jäsenten katkeruus ja pyrkimykset löytää kirkosta vikoja, on näkyvissä näissäkin keskusteluissa. Jokohan voidaan puhua sammumattomasta tulesta? Toivottavasti totuus lopulta voittaa ja tulee rauha täällä riehuville antimormoneillekin. "Ihmiset ovat jotta heillä olisi ilo."

• Ei enää pelottelua

Jaha, taas tuli Mormonin kirjasta päähän... Kiitos aloittaja! Minulla on samanlainen kokemus kuin sinullakin. Itse olin todella ahdistunut kun kuuluin MAP-kirkkoon. Mutta kun erosin, tuli ilo sieluuni! Vaellan Herran kanssa nykyään.

• Ent. jäsen

Tulipa mormonien lakihenkisyys ja kostonhimoisuus taas kirkkaasti esille!

Missä ilo :)

• Ilo tulee evankeliumin mukaisesta elämästä. Ihmiselle kostautuu, kun hän vastustaa totuutta. Sen "koston" ihminen hankkii itselleen ilman, että kukaan kostaa hänelle.

• pyh pah ja pöh
        Tapani1 kirjoitti:

Ilo tulee evankeliumin mukaisesta elämästä. Ihmiselle kostautuu, kun hän vastustaa totuutta. Sen "koston" ihminen hankkii itselleen ilman, että kukaan kostaa hänelle.

Noinko pikkusieluinen olet, että sitä kostoa uhoat jonkun J.Smithin opin selän takaa.

Raukkamaista - kaikilla on oikeus sanoa mielipiteensä ilman koston uhkailuja.

• pyh pah ja pöh kirjoitti:

Noinko pikkusieluinen olet, että sitä kostoa uhoat jonkun J.Smithin opin selän takaa.

Raukkamaista - kaikilla on oikeus sanoa mielipiteensä ilman koston uhkailuja.

En ymmärrä logiikkaasi jos sitä nyt onkaan. Mielipiteellä ja käytännön toiminnalla on eroa. Jos mielipideillä pyritään vastustamaan totuutta, niin siitä seuraa jotain, josta vain esittäjä kantaa vastuun.

• Edes käypä
        Tapani1 kirjoitti:

Ilo tulee evankeliumin mukaisesta elämästä. Ihmiselle kostautuu, kun hän vastustaa totuutta. Sen "koston" ihminen hankkii itselleen ilman, että kukaan kostaa hänelle.

Karma toimii ja ennemmin tai myöhemmin kaikki on tasoittunut. Tähän voi kulua monta elämänkiertoa, mutta lopputulos on kaiken vaivan ja kärsimyksen arvoinen. Lopulta jokainen pääsee "taivaaseen".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      56
      4274
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      291
      4154
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      166
      3676
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      93
      3563
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      95
      3149
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      31
      2487
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1885
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1783
    9. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      16
      1773
    10. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1690
    Aihe