Lapsen usko

Ihan pieni lapsikin voi jo uskoa. Lapsella on jo heti taipumus uskoa. Siksi voidaan sanoa, että "joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun. Lapsen voi siis vietellä pois uskosta.
Toinenkin taso on lapsen uskossa. Sana sanoo, että meidän tulee ottaa Jumalan valtakunta vastaan niin kuin lapsi. Pitää tulla lasten kaltaiseksi.
Esimerkin voi ottaa vaikka perheestä, jossa on pieniä lapsia. Ja kaikki, joilla on pieniä lapsia, tietää, mitä se tarkoittaa. Millainen on pieni lapsi? Aivan pieni on avuton, täysin vanhempiensa varassa. Ei osaa pukea, ei syödä ym. Luottaa siihen, että äiti ja iskä pitää huolen. Lapset luottaa vanhempiinsa kaikessa. Jos vaikka iskä sanoo; Hyppää sieltä kaapin päältä, iskä ottaa kiinni, niin lapsi luottaa ja hyppää.
Lapsella ei ole vastuuta. Vanhemmat ovat vastuussa ja pitävät huolen kaikesta.
Vanhemmat varjelevat lastaan vaaroilta ja kertovat mikä on oikein ja mikä väärin.
.
Kaikenkaikkiaan Jumalan ja meidän suhde pitäisi olla tämänkaltainen. Jumalahan kutsuukin meitä lapsikseen ja itseään Isäksi. Ja meillä on myös lupa olla lapsia. Kaikkea ei tarvi tietää tai ymmärtää. Jumala kohtelee meitä kuin lapsia ja odottaa, että me olisimme Hänen lapsiaan, joita Hän saisi kasvattaa ja johdattaa ja joista Hän saisi pitää huolen. Että Hän saisi kertoa meille, mikä on oikein ja mikä väärin. Että Hän saisi ruokkia ja pukea meitä, Hengellisesti ja ihan aineellisestikkin tarpeen mukaan. Kunhan vaan odotamme Häneltä ja annamme kunnian Hänelle, kaikessa. Ettemme olisi itseriittoisia, vaan aina Isän varassa.

43

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastuusanoistas.

Entäs sitten jos lapsi uskoo ne sadu jeesuksesta,ja käy kuten leahimille,tulee paha setä?

Tai jos lapsi joutuu kiusatuksi uskonsa vuoksi kun toiset lapset koulussa ei uskokkaan?

• *

"Lapset luottaa vanhempiinsa kaikessa. Jos vaikka iskä sanoo; Hyppää sieltä kaapin päältä, iskä ottaa kiinni, niin lapsi luottaa ja hyppää."

Niin tekee, ainakin yhden kerran.
      Jos iskä ei otakkaan kiinni niin lapsi oppii että iskään ei kannata luottaa.
      Aikuisen usko an taas sitä, että luotetaan Jumalaan vaikka emme saisi koskaan vastausta rukouksiin ja vaikka kaikki mahdolliset onnettomuudet tulisivat elämässä vastaan. Lapsen usko on siinä mielessä järkevää että hän luottaa kunnes toinen on pettänyt luottamuksen. Aikuinen (uskovainen) jatkaa luottamista vaikka luottamus on petetty kerta toisensa jälkeen.

Jos iskä antaisi lapsen tippuua lattiaan, niin ei lapsi kauaa kuuntele sellaisia selityksiä kuin "isällä on joku suurempi ajatus tämän takana", "on sinulle parasta tippua lattiaan" jne.

• ...

Hahhah.Sinulla*on hyviä mielipiteitä,mitä olen seurannut.

Usko Jeesikseen aivan sama asia.Isi kertoo että on hyvä uskoa Jeesukseen, mutta entä kun lapsi joutuu kiusatuksi sen uskonsa vuoksi. Siinä ei ole kukaan ottamassa kiinni. Ei niin kukaan.

Tai vaikka ei edes kiusatuksi joutuisi niin väistämättä jossakin vaiheessa lapsi huomaa etteivät kaikki kaverit tai kavereitten vanhemmat usko. Lapsi jää yksin. Siinä voi tuntea häpeää, kokea olevansa liian erilainen kuin muut jne.

• ... kirjoitti:

Hahhah.Sinulla*on hyviä mielipiteitä,mitä olen seurannut.

Usko Jeesikseen aivan sama asia.Isi kertoo että on hyvä uskoa Jeesukseen, mutta entä kun lapsi joutuu kiusatuksi sen uskonsa vuoksi. Siinä ei ole kukaan ottamassa kiinni. Ei niin kukaan.

Tai vaikka ei edes kiusatuksi joutuisi niin väistämättä jossakin vaiheessa lapsi huomaa etteivät kaikki kaverit tai kavereitten vanhemmat usko. Lapsi jää yksin. Siinä voi tuntea häpeää, kokea olevansa liian erilainen kuin muut jne.

Jos joutuu kiusatuksi Jeesuksen tähden, niin voi kertoa lapselle, että kuinka Raamattu kertoo asiasta. Pietari koki iloa, kun sai kärsiä Kristuksen tähden.
        Ja niin minäkin koen. Jos joku minua mollaa sen tähden, että olen Jeesuksen oma, tai sen tähden, että puhun Jeesuksesta ja siitä mitä Hän on minulle ja saan siitä moitetta, niin minä iloitsen. Ei se ole vahingoniloa. Se on iloa Pyhässä Hengessä. Se on iloa siitä, että kai minuunkin poloiseen on jotakin Jumalasta tarttunut, kun tälläistä osakseni saan, aivan syyttä.

Alkuseurakunnan aikaankin, aivan samoin kuin nytkin, uskovat saivat pilkkaa osakseen niin maailman taholta, kuin myös uskonnollisuuden taholta.

• ...
        jari-pek-ka kirjoitti:

Jos joutuu kiusatuksi Jeesuksen tähden, niin voi kertoa lapselle, että kuinka Raamattu kertoo asiasta. Pietari koki iloa, kun sai kärsiä Kristuksen tähden.
        Ja niin minäkin koen. Jos joku minua mollaa sen tähden, että olen Jeesuksen oma, tai sen tähden, että puhun Jeesuksesta ja siitä mitä Hän on minulle ja saan siitä moitetta, niin minä iloitsen. Ei se ole vahingoniloa. Se on iloa Pyhässä Hengessä. Se on iloa siitä, että kai minuunkin poloiseen on jotakin Jumalasta tarttunut, kun tälläistä osakseni saan, aivan syyttä.

Alkuseurakunnan aikaankin, aivan samoin kuin nytkin, uskovat saivat pilkkaa osakseen niin maailman taholta, kuin myös uskonnollisuuden taholta.

Etkö mieluummin opettaisi lastasi normaaliksi?

Ei nimittäin ole normaalia kokea iloa kun joku kiusaa. Jos sinusta on, lapsesi kokevat asian toisin.

Järjetön lause"koki iloa kun sai kärsiä".Suoranaista hulluutta,Jari-Pekka.

Ilo ja kärsimys ovat toistensa vastakohdat.

• Kyllä pienet ymmärtämättömät lapset uskovat mitä heille kerrotaan. He uskovat vakaasti esimerkiksi joulupukkiin, tai että Muumimamma on ihan totta.

• vesselien mummi

Lapsethan matkivat vanhempiaan ja kaikkea näkemäänsä. Tv:stä satuin näkemään pari hauskaa tapausta kun lapset matkivat aikuisten tekemisiä ja rituaaleja jotka liittyivät uskonnon harjoittamiseen.
      Toisessa tapauksessa alle kouluikäinen pikkupoika saarnasi pontevasti puku päällä ja kravatti kaulassa jossakin helluntailaisessa tilaisuudessa. Yhteisön taputtaessa poika yltyi hyppimään ja heristäämään nyrkkiään, välillä paukauttaen sen saarnapönttöön ja kohottaen kädet taivasta kohti. Sanomaa ei pojalla ollut kuin parin lauseen verran, mutta esitys oli mainio. Tuleva karismaattinen johtaja, kenties.
      Toinen tapaus oli jostakin Islamilaisesta kulttuurista. Pienellä pojalla oli oma pieni rukousmattonsa jonka hän levitti isänsä maton viereen ja oikeaoppisesti kumarsi kolme kertaa. Tämä meno oli rauhallisempaa koska oli kyse rukouksesta. Hyvin pieni n.3vuotias vesseli jaksoikin koko tunnin istua rauhallisesti ja kuunnella, väliin kumartaen.
      Söpöjä vesseleitä molemmat, niin viattomia vielä.

• Joo. Siinä sen näkee, kuinka suuri vastuu meillä vanhemmilla on. Mihin suuntaan me ohjaamme lastamme.
        Tälläistä ajatustapaa en ole ymmärtänyt, että kun sanotaan, että lapsen pitää antaa itse päättää, ei saa ohjata millään tavalla. Tarkoitan siis uskovan suusta sanottuna. Millainen on uskova, joka ei alusta asti kaikin tavoin ohjaa lastaan Jumalalle? Kun Raamattukin jo sanoo; "Lapset, jotka sinä olet minulle synnyttänyt".
        Ei ne lapset ole meidän, vaan Jumalan ja meidän tehtävämme on ohjata heitä myös siihen suuntaan heti alusta asti, kaikilla tavoin. Uskovan perheen lapsi kastetaan Kristukseen jo heti alussa, pienenä. Siitä se alkaa.

• *
        jari-pek-ka kirjoitti:

Joo. Siinä sen näkee, kuinka suuri vastuu meillä vanhemmilla on. Mihin suuntaan me ohjaamme lastamme.
        Tälläistä ajatustapaa en ole ymmärtänyt, että kun sanotaan, että lapsen pitää antaa itse päättää, ei saa ohjata millään tavalla. Tarkoitan siis uskovan suusta sanottuna. Millainen on uskova, joka ei alusta asti kaikin tavoin ohjaa lastaan Jumalalle? Kun Raamattukin jo sanoo; "Lapset, jotka sinä olet minulle synnyttänyt".
        Ei ne lapset ole meidän, vaan Jumalan ja meidän tehtävämme on ohjata heitä myös siihen suuntaan heti alusta asti, kaikilla tavoin. Uskovan perheen lapsi kastetaan Kristukseen jo heti alussa, pienenä. Siitä se alkaa.

"Uskovan perheen lapsi kastetaan Kristukseen jo heti alussa, pienenä. Siitä se alkaa."

Siitä se alkaa ja tonne se päätyy -> http://www.uskontojenuhrientuki.fi

• ...
        jari-pek-ka kirjoitti:

Joo. Siinä sen näkee, kuinka suuri vastuu meillä vanhemmilla on. Mihin suuntaan me ohjaamme lastamme.

Minä olen palstalla sanonut että lapsen tulee itse saada päättää. No, sinä kannatat aivopesua ja viis seurauksista.
        Kannatat sitä että lapsi pakotetaan kasteen kautta liittymään uskonnolliseen yhdyskuntaan. No,kovin paljon siitä ei harmia ole sillä niin pieni lapsi ei vielä ymmärrä.

• jari-pek-ka kirjoitti:

jari-pek-ka puhuu uskovan ohjauksesta lapselleen.

No, Jehovan todistajan lapsi saa kuulla, että Jeesus alkoi hallita valtakunnassaan 1. lokakuuta 1914, ja ainostaan 144 000 voideltua saavat nauttia Jeesuksen muistoaterian.

Adventistin lapsille opetetaan, että Jeesus aloitti tutkivan tuomion taivaassa 22.10.1844, ja joka perjantai klo 18.00 alkaa sapatti.

Hellari puolestaan opettaa lapselleen, että seurakunta temmataan salaisesti taivaaseen ja pelastaa heidät 3,5 vuoden vaivanajasta.

Kirkko opettaa, että sinut on vauvakasteessa otettu kolmiyhteisen Jumalan armotalouteen ja sinä olet pelastettu, kunhan pysyt kirkon jäsenenä.

Siis lapsille uskotellaan epäraamatullisia valheita, eikä Jeesus tarkoittanut, että pikkulapsille opetetaan ihmisten keksimiä tarinoita ja luuloja.

• ... kirjoitti:

Minä olen palstalla sanonut että lapsen tulee itse saada päättää. No, sinä kannatat aivopesua ja viis seurauksista.
        Kannatat sitä että lapsi pakotetaan kasteen kautta liittymään uskonnolliseen yhdyskuntaan. No,kovin paljon siitä ei harmia ole sillä niin pieni lapsi ei vielä ymmärrä.

Ei uskonnolliseen yhdyskuntaan pidä liittyä, eikä liittää. Uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa.

• ...
        * kirjoitti:

"Uskovan perheen lapsi kastetaan Kristukseen jo heti alussa, pienenä. Siitä se alkaa."

:-)

niimpä.Valitettavasti.

• ml213.
        jari-pek-ka kirjoitti:

""Uskovan perheen lapsi kastetaan Kristukseen jo heti alussa, pienenä. Siitä se alkaa"".

Ihmettelen aidosti miten ihmeen sidoksissa olet luterilaisuuteen ja heidän oppeihin.

Eikö Suomessa ole laki uskonnon vapudesta, jota meidän kaikkien tulee kunnioittaa. Toiseksi. Usko JUMALAN aivoituksiin on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin henkilökohtrainen asia,- ettei edes vanhemmat voi vaikuttaa siihen.

Koko maailman meno olisi toisella tasolla, jos joka maassa ja joka ihminen noudattaisi uskonnon vapaus lakia. Siis joka ihminen itse tulee päättää mihin uskoo tai ei usko.

Harmittaa ihan miksi Jari Pekka et usko, miten JUMALA vanhurskauttaa ihmisen. No, tietenkin ymmärrän tilanteesi eli olet siitä osallinen missä olet, mutta todella harmittaa tuo mielen ohjaus.

• ...
        jari-pek-ka kirjoitti:

Ei uskonnolliseen yhdyskuntaan pidä liittyä, eikä liittää. Uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa.

Kun lapsi kastetaan hänet liitetään samalla uskonnolliseen yhdyskuntaan.

• :))
        * kirjoitti:

vain harvalle käy kuten linkissä kerrotaan. suurin osa säilyttää uskonsa

• valehtelijalle.
        :)) kirjoitti:

vain harvalle käy kuten linkissä kerrotaan. suurin osa säilyttää uskonsa

Yksikin uhri on liikaa.

Sitä paitsi tuo mitä väität ei ole totta.

• s a d
        ml213. kirjoitti:

""Uskovan perheen lapsi kastetaan Kristukseen jo heti alussa, pienenä. Siitä se alkaa"".

Ihmettelen aidosti miten ihmeen sidoksissa olet luterilaisuuteen ja heidän oppeihin.

Eikö Suomessa ole laki uskonnon vapudesta, jota meidän kaikkien tulee kunnioittaa. Toiseksi. Usko JUMALAN aivoituksiin on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin henkilökohtrainen asia,- ettei edes vanhemmat voi vaikuttaa siihen.

Koko maailman meno olisi toisella tasolla, jos joka maassa ja joka ihminen noudattaisi uskonnon vapaus lakia. Siis joka ihminen itse tulee päättää mihin uskoo tai ei usko.

Harmittaa ihan miksi Jari Pekka et usko, miten JUMALA vanhurskauttaa ihmisen. No, tietenkin ymmärrän tilanteesi eli olet siitä osallinen missä olet, mutta todella harmittaa tuo mielen ohjaus.

Mielen ohjaus=manipulointi.

• jari-pek-ka kirjoitti:

Juu, mutta kun jokaisessa kasteessa kastetusta tulee uskonnollispoliittisen tai kirkon liikkeen jäsen. Kaste on juuri se, jossa ihminen liitetään yhdyskuntaan.

• vapaaeht. työnt.
        lappix kirjoitti:

jari-pek-ka puhuu uskovan ohjauksesta lapselleen.

No, Jehovan todistajan lapsi saa kuulla, että Jeesus alkoi hallita valtakunnassaan 1. lokakuuta 1914, ja ainostaan 144 000 voideltua saavat nauttia Jeesuksen muistoaterian.

Adventistin lapsille opetetaan, että Jeesus aloitti tutkivan tuomion taivaassa 22.10.1844, ja joka perjantai klo 18.00 alkaa sapatti.

Hellari puolestaan opettaa lapselleen, että seurakunta temmataan salaisesti taivaaseen ja pelastaa heidät 3,5 vuoden vaivanajasta.

Kirkko opettaa, että sinut on vauvakasteessa otettu kolmiyhteisen Jumalan armotalouteen ja sinä olet pelastettu, kunhan pysyt kirkon jäsenenä.

Siis lapsille uskotellaan epäraamatullisia valheita, eikä Jeesus tarkoittanut, että pikkulapsille opetetaan ihmisten keksimiä tarinoita ja luuloja.

> Kirkko opettaa, että sinut on vauvakasteessa otettu kolmiyhteisen Jumalan armotalouteen ja sinä olet pelastettu, kunhan pysyt kirkon jäsenenä<

Luterilainen kirkko ei ainakaan opeta tuolla tavalla. Kirkko opettaa että täytyy olla henkilökohtainen usko jotta pelastuisi. Kirkon jäsenyys ei liity pelastukseen millään lailla.

Muista vertailuistasi en voi sanoa mitään, koska en tunne kyseisiä uskontoja muuta kuin mitä netistä olen lukenut.

• ml213.
        s a d kirjoitti:

Mielen ohjaus=manipulointi.

Mielen ohjaus on paljon laajempi käsite kuin manipulointi ja siksi tarkoitan juuri mielenohjausta.

• vapaaeht. työnt. kirjoitti:

> Kirkko opettaa, että sinut on vauvakasteessa otettu kolmiyhteisen Jumalan armotalouteen ja sinä olet pelastettu, kunhan pysyt kirkon jäsenenä<

Luterilainen kirkko ei ainakaan opeta tuolla tavalla. Kirkko opettaa että täytyy olla henkilökohtainen usko jotta pelastuisi. Kirkon jäsenyys ei liity pelastukseen millään lailla.

Muista vertailuistasi en voi sanoa mitään, koska en tunne kyseisiä uskontoja muuta kuin mitä netistä olen lukenut.

Kyllä se niin on. Pappi totesi erään nuoren haudalla, että hänet oli kasteessa otettu Jumalan lapseksi, ja Jumalan lapsi tarkoittaa pelastunutta. Eikä tämä menehtynyt ollut uskossa.

Joh. 1:12
        Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

Siis kirkon kaste tarkoittaa myös sitä, että kastettu on Jumalan lapsi, uskoipa tai sitten ei.

• ...
        ml213. kirjoitti:

Mielen ohjaus on paljon laajempi käsite kuin manipulointi ja siksi tarkoitan juuri mielenohjausta.

Tuosta ei ota erkkikään selvää.

• ml213.
        ... kirjoitti:

Tuosta ei ota erkkikään selvää.

Auttaako asian ymmärtämistä jos liität käsitteitä, masentunut mieli, iloinen mieli, ahdistunut mieli, pelokas mieli jne....

Siis mielenohjaus tapahtuu mielikuvien ohjaamisen kautta. Esim. jos uskottelisin sinulle, miten naapurisi on sitä ja tätä ja tästä perustellusta syystä sinun kannattaa varoa naapuriasi, niin tällä mielikuvien ohjaamisella ohjaisin sinun mielesi pelokkaaseen mieleen,- jopa ahdistuneisuuteen.

• ...
        ml213. kirjoitti:

Auttaako asian ymmärtämistä jos liität käsitteitä, masentunut mieli, iloinen mieli, ahdistunut mieli, pelokas mieli jne....

Siis mielenohjaus tapahtuu mielikuvien ohjaamisen kautta. Esim. jos uskottelisin sinulle, miten naapurisi on sitä ja tätä ja tästä perustellusta syystä sinun kannattaa varoa naapuriasi, niin tällä mielikuvien ohjaamisella ohjaisin sinun mielesi pelokkaaseen mieleen,- jopa ahdistuneisuuteen.

Mikset voi hyväksyä sitä että sitä nimitetään yleisesti manipuloinniksi? Toivon ja pyydän että mietit tätä kun useasti aiemminkin olemme kanssasi puhuneet.

Tuota tuollaista sanotaan manipuloinniksi.

Mielenohjaus-sanan synonyymi on manipulointi.Ok?

• ml213.
        vapaaeht. työnt. kirjoitti:

Mitä itse olen ollut Luiterilaisten hautajaisissa (viimeiksi muutama kuukausi sitten), niin pappi nimenomaan painotti, miten vainaja on kasteessa kastettu JUMALAN lapseksi. Vai sanoiko sanan ; otettu JUMALAN lapseksi.

Samoin kastajaississa pappi sanoo suoraan, miten lapsi kasteessa tulee JUMALAN lapseksi.

Kirkko opettaa ja painottaa vauvakasteen tärkeyttä pelastumisessa. Kasteen armo,- käsite, jota ei edes Raamattu tunne.

• ml213.
        ... kirjoitti:

Mikset voi hyväksyä sitä että sitä nimitetään yleisesti manipuloinniksi? Toivon ja pyydän että mietit tätä kun useasti aiemminkin olemme kanssasi puhuneet.

Tuota tuollaista sanotaan manipuloinniksi.

Mielenohjaus-sanan synonyymi on manipulointi.Ok?

Jos terve ihminen ohjataan ahdistukseen mielentilaltaan, niin kysessä on mielenohjaus, uskotko sitä tai et. Kait nyt ymmärrät mitä tarkoitetaan ihmisen mielellä,- johon liittyy siis tunteet ja paljon muuta.

Manipupulkointi on vain osatekijä tästä alueesta. Seuraappa hyvä ihminen ihmisten ahdinkoja, miten heidän mieltään on todella ohjattu ahdistuneisuuteen. Tavallinen ihminen vain tiedostaa sden pahan olon/mielenohjauksen, mutta ei tiedosta miten hänet on ohjattu7kaan tähän tilaan.

No, asian ymmärtäminen vaatinee laajempaa hahmottamiskykyä/tasoa, mutta samapa tuo.

• ...
        ml213. kirjoitti:

Jos terve ihminen ohjataan ahdistukseen mielentilaltaan, niin kysessä on mielenohjaus, uskotko sitä tai et. Kait nyt ymmärrät mitä tarkoitetaan ihmisen mielellä,- johon liittyy siis tunteet ja paljon muuta.

Manipupulkointi on vain osatekijä tästä alueesta. Seuraappa hyvä ihminen ihmisten ahdinkoja, miten heidän mieltään on todella ohjattu ahdistuneisuuteen. Tavallinen ihminen vain tiedostaa sden pahan olon/mielenohjauksen, mutta ei tiedosta miten hänet on ohjattu7kaan tähän tilaan.

No, asian ymmärtäminen vaatinee laajempaa hahmottamiskykyä/tasoa, mutta samapa tuo.

Miten joku voikin olla noin tyhmä?
        Etkö sä tiedä mitä sana "manipulointi"tarkoittaa? Katso Wikipediasta...Opettele puhumaan Suomea ennen kun tuut mua opettamaan.

• ml213.
        ... kirjoitti:

Miten joku voikin olla noin tyhmä?
        Etkö sä tiedä mitä sana "manipulointi"tarkoittaa? Katso Wikipediasta...Opettele puhumaan Suomea ennen kun tuut mua opettamaan.

Haittaaks se??

Minulle taas on yks hailee oletko Hannu Lauerma tai Öllölön mummo. Omaa ymmärrystäni vain tuon esille.

• ...
        ml213. kirjoitti:

Haittaaks se??

Minulle taas on yks hailee oletko Hannu Lauerma tai Öllölön mummo. Omaa ymmärrystäni vain tuon esille.

Aha.No,voitko sä sitten kertoa salasanasi?

• ml213.
        ... kirjoitti:

Aha.No,voitko sä sitten kertoa salasanasi?

Täs ei ooo mittää järkee. Olen hirrrrrrrveeeeeeen vakavamielinen ihminen ja en ota vastaan mielenohjausta/si.
        Jos jatkaisin, niin siun kanssas tulisin kevytmieliseks. Tätä se mielenohjaus on ja vaimoni ei tykkää miusta, jos olisin kevytmielinen ja parisuhteemme muuttuisi ahdistavaksi.
        Eli halluun olla erossa siun mielenohjauksestasi.

• ml213. kirjoitti:

Täs ei ooo mittää järkee. Olen hirrrrrrrveeeeeeen vakavamielinen ihminen ja en ota vastaan mielenohjausta/si.
        Jos jatkaisin, niin siun kanssas tulisin kevytmieliseks. Tätä se mielenohjaus on ja vaimoni ei tykkää miusta, jos olisin kevytmielinen ja parisuhteemme muuttuisi ahdistavaksi.

Otatko ml213 mielenohjausta keneltäkään? Esim Jumalalta.

• ...
        ml213. kirjoitti:

Se oli esimerkki manipuloimisesta.

Sulla oli omat esimerkkis tuosta mielenohjauksesta,mitä ikinä se sitten onkaan. Keksi lisää omia sanojas,kaikin mokomin.

Älä odota että muut ymmärtää.

• ml213.
        jari-pek-ka kirjoitti:

No, JUMALA ei edes kysy lupaani tästä asiasta ja hyvä niin,- koska JUMALA vanhurskauttaa ihmisen.

• ml213. kirjoitti:

No, JUMALA ei edes kysy lupaani tästä asiasta ja hyvä niin,- koska JUMALA vanhurskauttaa ihmisen.

Ei kysy lupaa? Mulle Jumala ei oo vielä tehnyt mitään väkisin, eikä varmaan sullekkaan.

• ml213.
        jari-pek-ka kirjoitti:

Ihminenhän joutuu mielenohjauksen piiriin silloin kun uskoo sellaiseen,- jota hän ei ymmärrä ja juuri tuohon liittyy miten JUMALA tahtoo, miten kaikki asiat,- joita ihminen kuulee tulee koetella.

Taas punainen lanka onkin, mihin ihminen vertaa asiaa, jota koettelee. Siis miltä pohjalta on ihmisen ymmärrys rakentunut käsittelemään ympäristöstään tulevia asioita. Kuten Raamatussa on ilmolitettu, niin uudestisyntyneen ihmisen ymmärrystä/asioiden käsittelyä ohjaa Pyhä Henki.

Todellisuus on, jos ihmisen ymmärrystä ei ohjaa Pyhä Henki, niin tätä ihmistä on helppo mielenohjata. Sen tekee aina joku ihminen ja ihan huomaamatta.

Kun/jos ihminen on Pyhän Hengen mielenohjattavana - ymmärryksen kautta, niin toteutuu myös käsite;

"Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

• ml213.
        jari-pek-ka kirjoitti:

Ei kysy lupaa? Mulle Jumala ei oo vielä tehnyt mitään väkisin, eikä varmaan sullekkaan.

Elämässäni on repullinen,- jos kaksikin asioita, joihin JUMALA ei ole kysynyt minulta lupaa. Ja parempi niin,- koska lupaa kysyttäesssä en olisi nähnyt kokonaisuutta ja siten olisin tahtotilassani ollut vastaan.

Raamatussa on haaska ilmoitus, joka liittyy kysymykseesi; Joka tekee taivaallisen Isäni tahdon jne...)

• ahistus tarttuu
        ml213. kirjoitti:

Ihminenhän joutuu mielenohjauksen piiriin silloin kun uskoo sellaiseen,- jota hän ei ymmärrä ja juuri tuohon liittyy miten JUMALA tahtoo, miten kaikki asiat,- joita ihminen kuulee tulee koetella.

Taas punainen lanka onkin, mihin ihminen vertaa asiaa, jota koettelee. Siis miltä pohjalta on ihmisen ymmärrys rakentunut käsittelemään ympäristöstään tulevia asioita. Kuten Raamatussa on ilmolitettu, niin uudestisyntyneen ihmisen ymmärrystä/asioiden käsittelyä ohjaa Pyhä Henki.

Todellisuus on, jos ihmisen ymmärrystä ei ohjaa Pyhä Henki, niin tätä ihmistä on helppo mielenohjata. Sen tekee aina joku ihminen ja ihan huomaamatta.

Kun/jos ihminen on Pyhän Hengen mielenohjattavana - ymmärryksen kautta, niin toteutuu myös käsite;

"Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".

mielenohjaukset >> punainen lanka >> aivoittumiset >> ymmärrysten käsittely >> Lauerma >> Öllölön mummo ; ; ; ;

apuuuva mä haluun ulos!!!!!!!!!!!!!!!!!

• ...
        ahistus tarttuu kirjoitti:

mielenohjaukset >> punainen lanka >> aivoittumiset >> ymmärrysten käsittely >> Lauerma >> Öllölön mummo ; ; ; ;

apuuuva mä haluun ulos!!!!!!!!!!!!!!!!!

Öllölön mummo...:)))

ml213,mikä nikki.Sen nimmarikin on ihan outo.

Tää on ahistavaa.

• ml213. kirjoitti:

.
        Näin on. Sitä mukaa, kun Jeesus saa meissä sijaa, niin valo lisääntyy. Se riippuu meistä vain yhdellä tavalla. Miten paljon me avaamme sydäntämme Herralle. Luovummeko me omista järjen päätelmistämme ja uudistummeko me mielemme hengeltä. Oikeastaan se on oman mielen vaihtaminen toiseen, Kristuksen mieleen. Näin ainakin mulla on käynyt. Olen monista omista mielipiteistä joutunut luopumaan Jeesuksen kanssa. Jos meillä on Hengen mieli, niin voimme olla varmoja asiasta. Meidän mielipide ei ratkaise, vaan Jumalan.

• Aloitus pyrki sanomaan, että lapsella on luontainen tapumus uskoa Jesukseen ja muihin raamatullisiin oppeihin.

Väite on mieletön. Lapsen usko on oppia elämän reaaliteetteja hänen lähimmän elämänympäristön ehdoilla. Lapsen vanhetessa hänelle avautuu hänelle näkemätön muu maailma.

Lapsella ei ole minkäänlaisia maailmankatsomuksia. Ne eivät tule geeniperintönä. Ne opitaan.

Uskonnot ovat sellaisia, että ne opitaan. Ne täytyy lapselle opettaa. Aikuisen täytyy ne jostain oppia. Lapsi ei ole synnynnäinen homovihaaja. Vaikka vanhemmat sitä olisivat, lapsesta voi kasvaa kunnon ihmisystävällinen kansalainen.

Kaikki mikä on todellista tietoa, on hyödyllistä opettaa lapselle. Myös oikea (vallitseva) moraali on hyvä opettaa.
      Ihmisten olisi paljon parempi kasvaa lman uskontoja. Uskontojen pyrkimys on aina tukahduttaa todellista tietoa. Palstalla tämä näkyy selvästi.

• Jokainen kirkko ja uskonto on jonkun ihmisen perustama. Kun tutkimme niitä, niin huomaamme kuinka oppi on keksitty jonkun kehittelemän teorian / luulon pohjalle.
        Sitä opetaan sitten lapselle totuutena, vaikka tosiasiassa ne ovat pelkkiä valheita.
        Siinä on uskontojen "pyhyys". Pysymällä niistä erossa ja etsimällä itse totuutta on paljon lähempänä sitä.

• löpöööö

höpö löpö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5269
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4704
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2494
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1901
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe