Tulijärvi on totta.
Johanneksen ilmestys 20
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Itsemurha ei auta
63
271
Vastaukset
- -n-
Siis jos jollakin on elämässään tuskaa niin paljon, ettei hän kestä sitä, niin häntä rangaistaan kiduttamalla häntä tulijärvessä ikuisesti.
Tuollaiseen jumalaan en halua uskoa.-n-
Kun tekee parannukse uskoo amon antajaa jeesukseen ei tarvitse joutua tohon
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Jumala on vielä pitkä mielinen ei toki soisi ihmisten sinne joutuvat,sen vuoksi on kin välimies Jeesus hän kautta ei joudu tulijärveen.
Joten valitse elämä.- olen minä
kuulija1 kirjoitti:
-n-
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Jumala on vielä pitkä mielinen ei toki soisi ihmisten sinne joutuvat,sen vuoksi on kin välimies Jeesus hän kautta ei joudu tulijärveen.
Joten valitse elämä.Nimenomaan valitse elämä älä pelkoa.
Monet eivät vielä ymmärrä mitä se elämä oikein on ja siksi täällä ovatkin sitä opettelemassa. Itseasiassa me kaikki. - -n-
kuulija1 kirjoitti:
-n-
Joten valitse elämä.En halua uskoa mihinkään juutalaiseen zombiin ilman todisteita.
Hyvin todennäköisesti koko juttu on pappien keksimää huijausta kansan alistamiseksi.
On oman ihmisyyden häpäisyä uskoa tuollaisia houreita ja vielä julistaa nitä muille. - Synnin vie kuolemaan
Ei sellaista Jumalaa ole olemassakaan.. Nämä piinaan uskojat ovat ihan pihalla - koska heidän puheistaan puuttuu kaikki logiikka ja siksi myös uskottavuus.
Tosiasiassa he väittävät :
Että Jumala on erehtymätön oikeudenmukainen ja luotujaan rakastava Luoja joka kiduttaa luotujaan ikuisesti tulessa jos nämä eivät tee niinkuin käsketään.
He kyllä selittävät tuota oppiaan kunnes joku sanoo että mistä siinä oikestaan on kysymys..
Niinkuin minä sanon nyt - ja on varmaa että mitään järkevää kannanottoa ei tule nytkään - vedetään vain esiin joku Raamatun paikka jolla yritetään toidistaa omia harhoja oikeaksi..
He väöittävät että kun Raamattu puhuu kuolemasta se tarkoittaakin iankaikkista elämää tai kun Raamattu puhuu syntisen tuhoutumisesta se tarkoittaakin ikuista piinaa tulessa..
Siis täysin perätön oppi ja jopa Raamatunvastainen. - Se on niin kummaa
-n- kirjoitti:
En halua uskoa mihinkään juutalaiseen zombiin ilman todisteita.
Hyvin todennäköisesti koko juttu on pappien keksimää huijausta kansan alistamiseksi.
On oman ihmisyyden häpäisyä uskoa tuollaisia houreita ja vielä julistaa nitä muille.Niin ei tuollaiseen ikuiseen piinaan kukaan terveesti ajatteleva voi uskoa ja kun lukee raamattua ilman noita piina-laseja päässään niin ei sieltä edes sellaista oppia löydy.
Ei tarvitse kuin ajatella että kuolema on kuolema raamatussakin niin jo selviää tämäkin hömpötys ikuisesta piinasta vain höyrypäiden selittelyksi. olen minä kirjoitti:
Nimenomaan valitse elämä älä pelkoa.
Monet eivät vielä ymmärrä mitä se elämä oikein on ja siksi täällä ovatkin sitä opettelemassa. Itseasiassa me kaikki.olen minä
Elämä on jeesus itse,totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä.Joh 6:46
Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään.Joh3:6
Totte poikaa,tarkoitta hyljätä vanha elämä,eli synti elämä.
Oppimista koko elämä ja kilvoittelua,ei se aina niin helpoa ole,kun oma liha on liitossa tämän maailman kanssa,siinä se vaikeus juuri onkin.
Oli miten oli katse ristin puulle,se on lihan halunpaikka.
- olen minä
Tulijärvet on sairaan ihmismielen keksintöä. Ei muuta. Ja sinä uskot, että sinun rakastava Jumalasi olisi yhtä sairas.
Minäpä kerron mikä on totta.
EHDOTON RAKKAUS.Olen minä
Jumalan rakkaus odotta juuri niin kauvan,kun elät täällä maanpäällä,sen jälkeen on se vihan paikka sitä ei pääse pakoon kenkään ihminen.
Me olemme jeesuksen lähettiläitä siis antaa sovitta syntinnen jeesuksen veren kautta että pääsisitte elämään.
Kuoleman jäleen se on mahdotonta.- olen minä
kuulija1 kirjoitti:
Olen minä
Jumalan rakkaus odotta juuri niin kauvan,kun elät täällä maanpäällä,sen jälkeen on se vihan paikka sitä ei pääse pakoon kenkään ihminen.
Me olemme jeesuksen lähettiläitä siis antaa sovitta syntinnen jeesuksen veren kautta että pääsisitte elämään.
Kuoleman jäleen se on mahdotonta.Et tunne ehdotonta rakkautta...vielä. Olemme jokainen (riippumatta siitä missä olemme tällä hetkellä) matkalla tuntemaan ja muistamaan sen keitä todella olemme...eikö olekin ihanaa ajatella, tuntea ja kokea että olet täydellisen rakastettu nyt ja aina? Sinä et ehkä kykene vielä tälläiseen ajatelluun ja kokemiseen tässä hetkessä, mutta Jumalan suunnitelma kyllä auttaa sinutkin vielä kokemaan suuremman rakkauden elämäsi aikana.
Toki voit vapaan valinnan kautta odotella elämäsi aikana vihan saapumista (oli sitten mielikuvissasi elämäsi aikana tai sen jälkeen), mutta turhaan siihen aikaasi kulutat kun voit valita rakkaudenkin. Tässä on ihmisen suurin valinta elämän aikana. Pelko vai rakkaus?
Kirjoitustesi perusteella koen että pelkoa on vielä työstettävänä sinullakin ja niin on monilla. Siksi me täällä olemmekin, useimmat meistä. Opittavaa on vielä paljon.
Jos haluat hymyillä elämälle, katso vaikka tämä video. Se sai minutkin hymyilemään.
http://www.youtube.com/watch?v=BgBr1pt9r44 olen minä kirjoitti:
Et tunne ehdotonta rakkautta...vielä. Olemme jokainen (riippumatta siitä missä olemme tällä hetkellä) matkalla tuntemaan ja muistamaan sen keitä todella olemme...eikö olekin ihanaa ajatella, tuntea ja kokea että olet täydellisen rakastettu nyt ja aina? Sinä et ehkä kykene vielä tälläiseen ajatelluun ja kokemiseen tässä hetkessä, mutta Jumalan suunnitelma kyllä auttaa sinutkin vielä kokemaan suuremman rakkauden elämäsi aikana.
Toki voit vapaan valinnan kautta odotella elämäsi aikana vihan saapumista (oli sitten mielikuvissasi elämäsi aikana tai sen jälkeen), mutta turhaan siihen aikaasi kulutat kun voit valita rakkaudenkin. Tässä on ihmisen suurin valinta elämän aikana. Pelko vai rakkaus?
Kirjoitustesi perusteella koen että pelkoa on vielä työstettävänä sinullakin ja niin on monilla. Siksi me täällä olemmekin, useimmat meistä. Opittavaa on vielä paljon.
Jos haluat hymyillä elämälle, katso vaikka tämä video. Se sai minutkin hymyilemään.
http://www.youtube.com/watch?v=BgBr1pt9r44olen minä
Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä .
Olen valintani tehnyt,kirjoitustesi perusteella koen että pelkoa on vielä työstettävänä sinullakin,millä kohtaa on mielestäsi sitä vielä.?
Elämä on ijäisyyttä varten,mtä me täällä teemme lähimäisemme parhaaksi.- Hyi hyi hyi hyi
kuulija1 kirjoitti:
Olen minä
Kuoleman jäleen se on mahdotonta.Mitään ikuista piinaa ei ole - piste. Kuinka te viitsittekin tuollaista valheellista oppia levittää - ja opettaa jopa lapsille .. Hyi teitä hävetkää..
- wd3
Hyi hyi hyi hyi kirjoitti:
Mitään ikuista piinaa ei ole - piste. Kuinka te viitsittekin tuollaista valheellista oppia levittää - ja opettaa jopa lapsille .. Hyi teitä hävetkää..
Jos taivas on täynnä tuommoisia ihmisiä, niin taidan valita helvetin. Kyllä täälläkin uskovat on usein todistaneet olevansa aika ylimielistä sakkia. Hyi, että oikein etoo lukea näitä heidän juttujaan. Ei vois enää olla rakkaudettomampia lässytyksiä. Helsvetti on täynnä juuri tuota samaa typeryyttä ja ylimielisyyttä. Besserwissereitä, jotka olivat täydellisen väärässä. Siis mikäli helsvetti olis olemassa.
Siis TODELLAKIN HYI,HYI,HYI!
- kuolematon sielu
vai tulijärveen polskuttelemaan.
Sielu joka on astraalinen olento ei voi tuntea tulen poltetta, eli kuuma sillä ei ainakaan ole sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kaikenlaista ne keskiaikaiset mielenvikaiset inkvisiittorit ja piispat keksivätkin.kuolematon..
Tunnet kipua ruumiisasikin kun särkee,se kipu joka on tulisessa järvessä se sielunkipu se ei sammukaan koskaan.
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
Joiden nimi ei löydy elämän ovat samassa paikaa.- kuolematon sielu
kuulija1 kirjoitti:
kuolematon..
Tunnet kipua ruumiisasikin kun särkee,se kipu joka on tulisessa järvessä se sielunkipu se ei sammukaan koskaan.
Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
Joiden nimi ei löydy elämän ovat samassa paikaa.No jos se helevetti on olemassa niin menen sinne mieluummin kuin uskovaisten taivaaseen.
Helvetissä voin kenties auttaa joitakin, ehkä autan uskovaisiakin mutta niillä ei ole niin kiirettä. kuolematon sielu kirjoitti:
No jos se helevetti on olemassa niin menen sinne mieluummin kuin uskovaisten taivaaseen.
Helvetissä voin kenties auttaa joitakin, ehkä autan uskovaisiakin mutta niillä ei ole niin kiirettä.kuolematon sielu
Onpa ajatus,helvetissä voin kenties auttaa joitakin, ehkä autan uskovaisiakin ei siellä ole ainuttakaan uskovaa.
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Nämä ovat niitä jotka ovat helvetissä.- hot dog
kuulija1 kirjoitti:
kuolematon sielu
Onpa ajatus,helvetissä voin kenties auttaa joitakin, ehkä autan uskovaisiakin ei siellä ole ainuttakaan uskovaa.
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Nämä ovat niitä jotka ovat helvetissä."Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Nämä ovat niitä jotka ovat helvetissä."
Miksi koiratkin joutuvat kadotukseen, mitä pahaa ne muka ovat tehneet? - kuolematon sielu
kuulija1 kirjoitti:
kuolematon sielu
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Nämä ovat niitä jotka ovat helvetissä.OLetko varma ettei muuten bedofiiliuskovainen joudu helvettiin? Uskovaiseksi heidätkin luokitellaan. Jaa niin hehän voivat pyytää jumalaltaan anteeksi lapsiin sekaantumisensa aina kerran viikossa.
Mistä muuten tiedät ettei sinun jumalasi ole epäjumala? Allah taitaa olla vahvempi. kuolematon sielu kirjoitti:
OLetko varma ettei muuten bedofiiliuskovainen joudu helvettiin? Uskovaiseksi heidätkin luokitellaan. Jaa niin hehän voivat pyytää jumalaltaan anteeksi lapsiin sekaantumisensa aina kerran viikossa.
Mistä muuten tiedät ettei sinun jumalasi ole epäjumala? Allah taitaa olla vahvempi.kuolematon sielu
Voivat luokitella,uskova karatta synnitekoa,ei tee tahallaan.
lapsiin sekaantumisensa aina kerran viikossa,on täysin synninorja. Ei ole uskova
Teidän sen siitä mitähän on ilmoittanut sanassa,minulla on rauha sisimmäni,olen armon saanut sen varassa elän.
Koska jeesus rakastaa kaikki ihmisä ei niin huonoa ole ettei kelpaisi jeesukselle,ainoastaan jokta kääntävät selkänsä hänelle tulle murheeliseksi heidän vuokseen.
Miksi tuottaisin murhetta ehtoin tahtoin jeesukselle.- Ihminenkö kuolematon
kuulija1 kirjoitti:
kuolematon..
Joiden nimi ei löydy elämän ovat samassa paikaa.Kuolematon sielu ??? Onko ihmisellä kuolematon sielu hah hah --
Raamattukaan ei sellaista sano..
1. Tim. 6:16
(Jumala)... jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Kumpi valehtelee sinä vai Raamattu? hot dog kirjoitti:
"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. Nämä ovat niitä jotka ovat helvetissä."
Miksi koiratkin joutuvat kadotukseen, mitä pahaa ne muka ovat tehneet?Hot dpg
Koirat syövät kaatuneiden lihan,jokaisen elämen joka surmaa ihmisen vaaditaan viimeisllä tuomiolla.
Ja jokaisen, joka vuodattaa teidän verenne, teidän elämänvoimanne, minä vaadin tilille. Minä vaadin tilille jokaisen eläimenkin. Vaadin tilille jokaisen ihmisen, joka vuodattaa lähimmäisensä veren.1.Moos 9:5
Murhaajat joutuvat tilille vuodattaessa lähimäisen vern.Ihminenkö kuolematon kirjoitti:
Kuolematon sielu ??? Onko ihmisellä kuolematon sielu hah hah --
(Jumala)... jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Kumpi valehtelee sinä vai Raamattu?Onko ihmisellä kuolematon sielu,mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuuLuuk 12:20
Kyllä se vaan on Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona.
Kumpi valehtelee sinä vai Raamattu. Ei kumpikaan valehellut koska se on toisasia.- kuolematon sielu
Ihminenkö kuolematon kirjoitti:
Kuolematon sielu ??? Onko ihmisellä kuolematon sielu hah hah --
Kumpi valehtelee sinä vai Raamattu?en minä valehtele, kerron vain oman näkemyksei asiasta. En ole ketään vaatinut uskomaan. Sensijaan raamatun kertomuksista ei ole mitään näyttöä. Tuhannen ja yhdenyön satuja täynnä.
Ei kukaan voi sanoa että tämä minun oppini on oikea. Me kaikki voidaan olla väärässä.
Jumala on mielikuvitusolento, ettekö te uskovaiset huomaa että teitä on jymäyetty.
Mutta tämäkin huomautus oli vain minun oma mielipiteeni asiasta, ei valehtelua.
Mielipiteitähän täällä foorumeilla ollaan tultu esittämään.
Olen kuolematon sielu ja elänyt ennenkin. - hot dog
kuulija1 kirjoitti:
Hot dpg
Koirat syövät kaatuneiden lihan,jokaisen elämen joka surmaa ihmisen vaaditaan viimeisllä tuomiolla.
Ja jokaisen, joka vuodattaa teidän verenne, teidän elämänvoimanne, minä vaadin tilille. Minä vaadin tilille jokaisen eläimenkin. Vaadin tilille jokaisen ihmisen, joka vuodattaa lähimmäisensä veren.1.Moos 9:5
Murhaajat joutuvat tilille vuodattaessa lähimäisen vern.No pääseekö sellaiset koirat sitten taivaaseen, jotka eivät ole surmanneet ihmistä tai syöneet ihmisen lihaa?
- hot dog
hot dog kirjoitti:
No pääseekö sellaiset koirat sitten taivaaseen, jotka eivät ole surmanneet ihmistä tai syöneet ihmisen lihaa?
Vielä yksi kysymys sinulle "kuulija 1": Uskotko todella että eläinkin voi joutua kadotukseen?
En ole koskaan keneltäkään uskovaiselta kuullut, että osa eläimistäkin voisi joutua kadotukseen, siksi kysyn tätä sinulta.
Monet kristityt eivät edes usko eläimien kuolemanjälkeiseen elämään. - 1327td7
hot dog kirjoitti:
Vielä yksi kysymys sinulle "kuulija 1": Uskotko todella että eläinkin voi joutua kadotukseen?
En ole koskaan keneltäkään uskovaiselta kuullut, että osa eläimistäkin voisi joutua kadotukseen, siksi kysyn tätä sinulta.
Monet kristityt eivät edes usko eläimien kuolemanjälkeiseen elämään.Tietenkin!
Eikös se helsvetti ole täynnä käärsmeitä, krokkareita ja hämiksiä? Kaikenlaisia iljettäviä otuksia. Matoja...
Huhhuh.... hot dog kirjoitti:
Monet kristityt eivät edes usko eläimien kuolemanjälkeiseen elämään.hot dog
Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena.
Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä.
Ja imeväinen leikkii kyyn kolon äärellä, vastikään vieroitettu lapsi kurottaa kättään kohti myrkkykäärmeen luolaa. Jes. 11:7-9
Ovatki petoja eikä koira.
onkin kyseessä tuhatvuotisesta valtakunnasta,joka on tulossa jota jesaja ennustaa
- m,.n
Sairaita nuo uskovaiset. Kuvittelevat että on Jumala joka toteuttaa heidän sadistisia mielikuviaan. Kuulkaas nyt, Jumala on sellaisen yläpuolella.
- Burt669
Mutta katsopa maailmaa. Aika sadistinen paikka tämäkin on ja silti väittävät jumalan luomaksi. Tämän jälkeen helvetti ei olisi mikään ihme.
m,n..
Jumala on kaikkien yläpuolella,uskovat ovat jeesuksen työtovereita,hän toimii medänkauttamme.
Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa. Kuulutko heihin.- kuolematon sielu
kuulija1 kirjoitti:
m,n..
Jumala on kaikkien yläpuolella,uskovat ovat jeesuksen työtovereita,hän toimii medänkauttamme.
Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa. Kuulutko heihin.John Lennon oli viimeinen Jeesus.
Suraava inkarnoituu Iraniin. - kuolematon sielu
kuolematon sielu kirjoitti:
John Lennon oli viimeinen Jeesus.
Suraava inkarnoituu Iraniin.korjaus. John Lennon oli nykyajan jeesus, seuraava jeesus inkarnoituu Iraniin.
- kuolematon sielu
Burt669 kirjoitti:
Mutta katsopa maailmaa. Aika sadistinen paikka tämäkin on ja silti väittävät jumalan luomaksi. Tämän jälkeen helvetti ei olisi mikään ihme.
ihmiskunta on paljon kehittynyt keskiajalta, kehitystä on koko ajan.
Keskiajalla ja sitä ennen maailma vasta sadistinen paikka oli.
Täällä pallolla ollaan vielä satoja tuhansia vuosia, sitten sitä vasta viisaita ollaan. - Boffffff
ihmiskunta on paljon kehittynyt keskiajalta, kehitystä on koko ajan.
Keskiajalla ja sitä ennen maailma vasta sadistinen paikka oli.
Täällä pallolla ollaan vielä satoja tuhansia vuosia, sitten sitä vasta viisaita ollaan.Minun mielestäni nyt eletään henkisesti pimeämpää aikaa kuin keskiajalla.
Moraali on romahtanut. Ympäristö tuhottu. Maapallo liikakansoitettu. Pitkä alamäki alkaa. kuolematon sielu kirjoitti:
John Lennon oli viimeinen Jeesus.
Suraava inkarnoituu Iraniin.Viimeisiä jeesuksia tulee lisään,kokoajan hehän johtavat sokeita harhaan koska eivät näe evankelumin sanomaa.
- kuolematon sielu
kuulija1 kirjoitti:
Viimeisiä jeesuksia tulee lisään,kokoajan hehän johtavat sokeita harhaan koska eivät näe evankelumin sanomaa.
Uskonnollinen fundamentalismi on se joka tekee ihmiset sokeiksi.
Onneksi ihmiskunta on pikkuhiljaa pääsemässä kristinuskosta, esim Norja ja Ruotsi.
Meidän on vielä tulevaisuudessa jonkun aikaa kestettävä kehveli islam.
Ehkä sekin sitten sortuu omaan järjettömyyteensä. kuolematon sielu kirjoitti:
Uskonnollinen fundamentalismi on se joka tekee ihmiset sokeiksi.
Onneksi ihmiskunta on pikkuhiljaa pääsemässä kristinuskosta, esim Norja ja Ruotsi.
Meidän on vielä tulevaisuudessa jonkun aikaa kestettävä kehveli islam.
Ehkä sekin sitten sortuu omaan järjettömyyteensä.kuolemato...
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös krRoom.1:16
Mutta ijankaikkinen valta kunta ei sorru koskaan.- kuolematon sielu
kuulija1 kirjoitti:
kuolemato...
Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös krRoom.1:16
Mutta ijankaikkinen valta kunta ei sorru koskaan.Ei sellaista paikkaa kuin kadotus ole olemassakaan.
Mistä meidän sitten tulee pelastua niin luulempa että tyhmyydeltä ja fundamentalismilta.
Juutalaiset eivät ole missään etuoikeutetussa asemassa muihin kansoihin nähden. Ja jos joku olisi niin se on sorrettu ja alistettu Palestiinan kansa. kuolematon sielu kirjoitti:
Ei sellaista paikkaa kuin kadotus ole olemassakaan.
Mistä meidän sitten tulee pelastua niin luulempa että tyhmyydeltä ja fundamentalismilta.
Juutalaiset eivät ole missään etuoikeutetussa asemassa muihin kansoihin nähden. Ja jos joku olisi niin se on sorrettu ja alistettu Palestiinan kansa.kuolemato ...
pelastuminen synnin vallasta,kuuluvat, tyhmyydeltä ja fundamentalismilta,synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.- Näin on ----
Niin on - ihan sairas oppi jolla on peloteltu kansaa uskomaan vaikka mihin ..
- ....
Jos nyt oikein miettii, niin en halua mennä kuoleman jälkeen yhtään mihinkään, ainakaan jos kristinusko pitää paikkansa:
Vaihtoehto 1: Palvella sairasta narsistia ikuisesti Westboro baptist chrurchin ja vastaavien sekopäiden kanssa. Ei kiitos.
Vaihtoehto 2: Ikuinen kidutus. Ei kuulosta sekään houkuttelevalta.
Mieluummin olisin vain kuollut. Siis kuollut kuin kivi ilman mitään ikuisuuksia.- Kivesspussi
Valitettavasti et koskaan kuole kiveksi, ellei kivelläkin voi olla jonkinlainen kokemus tietoisuudesta.
- kokija
Kivesspussi kirjoitti:
Valitettavasti et koskaan kuole kiveksi, ellei kivelläkin voi olla jonkinlainen kokemus tietoisuudesta.
Käsittääkseni kivi kokee kuumentamisen maan alla ja radioaktiivisuuden sangen kehittäväksi. Kivi alkaa muuntua kohti kasvin tietoisuutta kun se saavuttaa radioaktiivisuuden asteen. Tämä on kiven valaistuminen, jolloin tietoisuus on valmis siirtymän kasvikuntaan. Kehittyäkseen edelleen eläinkuntaan, sen kautta ihmiskuntaa ja edelleen enkelikuntaan.
Enkelikunnasta kehitys jatkuu edelleen koko planeetan kattavaksi, jolloin on edessä planeettakuntaan liittyminen. Tämä kehitysvaihe on niin paljon edellä ihmiskuntaa, että ihminen aistii planeetan takana olevasta entiteetistä vain hiljaisuuden ja autuuden, eipä juuri muuta. Tämä on ihmisen kosketus Jumalaan. Tuota planeetan Henkeä ihminen sanoo Jumalakseen, kun hänet kohtaa. Uskontokunnasta riippumatta, sanoi ihminen häntä vaikka Anubikseksi, Jeesukseksi tai Buddhaksi, sillä vaikutus on ehdottoman jumalallinen. Tuostakin kehitys edelleen jatkuu. - Kolmas vaihtooehto
entäs jos sinulle tarjottais kolmatta vaihtoehtoa - kiinnostavaa elämää oikeudenmukaisuudessa ja keskinäisessä rakkaudessa ihmisten kesken - mahdollisuus kehittyä - eikä mitään kiirettä - aikaahan on ikuisuus - kunhan vain muistat että on elintärkeää olla oikeudenmukainen ja kannustaa kanssa eläjiään ..
Niin kummalta kuin setuntuukin niin se on Raamatun lupaus - elämä tai kuolema - saat valita itse .. elämä ei luonnollisesti voi säilyä jos se eletään väärin - siten että se tuhoutuu.. Nämä ikuisen piinan oppilaat ovat aivan metsässä oppeineen .. - erikoistarjous
Kolmas vaihtooehto kirjoitti:
entäs jos sinulle tarjottais kolmatta vaihtoehtoa - kiinnostavaa elämää oikeudenmukaisuudessa ja keskinäisessä rakkaudessa ihmisten kesken - mahdollisuus kehittyä - eikä mitään kiirettä - aikaahan on ikuisuus - kunhan vain muistat että on elintärkeää olla oikeudenmukainen ja kannustaa kanssa eläjiään ..
Niin kummalta kuin setuntuukin niin se on Raamatun lupaus - elämä tai kuolema - saat valita itse .. elämä ei luonnollisesti voi säilyä jos se eletään väärin - siten että se tuhoutuu.. Nämä ikuisen piinan oppilaat ovat aivan metsässä oppeineen ..Onko se kertomasi kolmas vaihtoehto tarjolla vain Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen uskoville kristityille?
- 19+1
Raamattu ei tunne mitään ikuista kidustuspaikkaa.
"Synnin palkka on kuolema", sanoo Raamattu. Kuolema on todellisuutta. Raamatun mukaan ne, jotka eivät ota vastaan Kristuksen sovitustyötä ja näin saa ikuisen elämän lahjaa, heitetään Tuliseen järveen. MItä Raamattu sanoo tuosta järvestä? Katsotaanpa: "Se on toinen KUOLEMA". Mikään ei ole niin suuri valhe kuin se, että se olisi joku ikuisen piinan paikka. Raamatun mukaan se on toinen kuolema, piste. Ne, jotka sinne tuomitaan, ovat lopullisesti menettäneet mahdollisuutensa siitä ikuisesta elämästä, jonka Jumala rakkaudessaan valmisti ihmiselle Jeesuksessa Kristuksessa. Kristus Raamatun mukaan kärsi meidän puolestamme rangaistuksen. Jos synnin palkka olisi ikuinen piina helvetissä, silloinhan Jeesuksen pitäisi olla siellä edelleen sovittamassa meidän syntivelkaamme. Jos synnin palkka on nykyään ikuinen kidutus, onko Jumala vaihtanut rangaistusta, minkä Hän itse on ilmoittanut (että se on kuolema)?
Kadotus on totta, mutta se on toinen kuolema. Näin Raamatun mukaan. Saatanan suurimpia valheita on uskotella ihmisille, että Jumala on luonut paikan, jossa ihmisiä kidutetaan ikuisesti. Kuka sellaiseen Jumalaan haluaisi uskoa? Jos joku uskookin, epäilen suuresti, onko kääntymys aitoa, vai onko se pelosta, ettei rangaistaisi.Nerokas valhe moinen "helvetti". Monelta on sen takia jäänyt evankeliumin ilosanoma väliin; Jeesus maksoi velkamme, jotta meillä olisi ELÄMÄ. Raamatun ilmoituksen mukaan Jeesuksessa on pelastus ikuiselta kadotukselta, eli peruuttamattomalta ja lopulliselta kuolemalta, eli Hänessä on Ikuinen elämä mahdollinen.- Helevettiin kaikki
Ai Raamattu ei tunne ikuista kidutuspaikkaa?
Siellähän puhutaan helvetistä monessa kohdassa ja hyvin dramaattisesti.
Jeesus sanoo Matt. 25:41: ". . . pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen…
Joh. ilm. 14:11: " Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.”
Katsotaanpa mitä Raamattu sanoo helvetin kestoajasta:
ikuinen tuli — Matt.18:8, 25:41
iankaikkinen rangaistus. — Matt. 25:46
ikuiset kahleet — Juudas 1:6
iankaikkinen tuomio — Hebr. 6:2
ikuinen tuli — Juudas 1:7
tuli joka ei koskaan sammu— Matt. 3:12
sammumaton tuli — Mark. 9:43, 44, 45, 46, 48
tuli joka ei koskaan sammu— Luuk. 3:17
ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys— Juudas 1:13
Helvetissä on tuli
Mies Luuk 16:24 huutaa: "Näissä liekeissä on kauhea olla.."
Matt 13:42, Jeesus sanoo: " Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita.."
Matt. 25:41, Jeesus sanoo: " …Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen.. . ."
Johanneksen ilm 20:15 sanoo: " Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.”
Helvetissä kidutetaan, Luuk 16.
23 ".. tuonelan tuskissa. . . "
24 “Näissä liekeissä on kauhea olla."
28 " …tähän kärsimyksen paikkaan”
Jeesus otti helvetin vakavasti
Jeesus sanoo, Mark 9:43-47,
43 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen 44 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'* 45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin 46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu']. 47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin - ET OLE KUOLEMATON
Helevettiin kaikki kirjoitti:
Ai Raamattu ei tunne ikuista kidutuspaikkaa?
Siellähän puhutaan helvetistä monessa kohdassa ja hyvin dramaattisesti.
Jeesus sanoo Matt. 25:41: ". . . pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen…
Joh. ilm. 14:11: " Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.”
Katsotaanpa mitä Raamattu sanoo helvetin kestoajasta:
ikuinen tuli — Matt.18:8, 25:41
iankaikkinen rangaistus. — Matt. 25:46
ikuiset kahleet — Juudas 1:6
iankaikkinen tuomio — Hebr. 6:2
ikuinen tuli — Juudas 1:7
tuli joka ei koskaan sammu— Matt. 3:12
sammumaton tuli — Mark. 9:43, 44, 45, 46, 48
tuli joka ei koskaan sammu— Luuk. 3:17
ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys— Juudas 1:13
Helvetissä on tuli
Mies Luuk 16:24 huutaa: "Näissä liekeissä on kauhea olla.."
Matt 13:42, Jeesus sanoo: " Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita.."
Matt. 25:41, Jeesus sanoo: " …Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen.. . ."
Johanneksen ilm 20:15 sanoo: " Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.”
Helvetissä kidutetaan, Luuk 16.
23 ".. tuonelan tuskissa. . . "
24 “Näissä liekeissä on kauhea olla."
28 " …tähän kärsimyksen paikkaan”
Jeesus otti helvetin vakavasti
Jeesus sanoo, Mark 9:43-47,
43 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen 44 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'* 45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin 46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu']. 47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiinOn teillä vaikeeta - TUHOSTA Raamattu puhuu ja kuolemasta - joka ei ota vastaan armoa ja halua oppia elämään siten että hänen elämänsä voi säilyä - kuolee /tuhoutuu tekojensa tähden..
Minun Raamatussani lukee ainakin esimerkiksi että vain Jumalalla on kuolemattomuus:
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Ja että ihminen voi SAADA ikuisen elämän?
KUINKA?
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on ANATANUT meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
No - nyt kun olet löytänyt nämä kohdat Raamatusta ja koska TIEDÄT (jos nyt tiedät) että koko Raamattu on YKSI - ja että "Raamattu selittää itse itseään" - siis kun luet niitä muita Raamatun kohtia silloin tiedät, että tuon yllä olevan Jumalan Sanan täytyy sopia yhteen koko Raamatun muiden kirjoituksen kanssa.
EI OLE SALLITTUA SOVELTAA SANAA OMIIN VAIN AJATUKSIINSA JA USKOMUKSIINSA - SILLÄ KOKO RAAMATTU PUHUU SAMAA ...
Näin sanoo Poika (Joka siis Raamatun Sanan mukaan on elämän antaja):
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Siis kenellä on iankaikkinen elämä?
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että JOKAISELLA, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä HERÄTÄN hänet viimeisenä päivänä."
Siis kenellä on iankaikkinen elämä? ja mitä heille tapahtuu viimeisenä päivänä?
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: JOKA USKOO .... SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joka uskoo - SILLÄ on iankaikkienn elämä.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Sillä on iankaikkinen elämä - siis kenellä?
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Siis KENELLÄ on iankaikkisen elämän sanat?
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN HEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Kuka ANTAA heille iankaikkisen elämän?
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN ... IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Kuka säilyttää elämänsä iankaikkisen elämään?
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että > HÄNEN KÄSKYNSÄ < ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Kenen käskyt on iankaikkinen elämä?
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN > ANTAISI< IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Kuka ANTAA iankaikkisen elämän..
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ketkä eivät katsoneet itseään MAHDOLLISEKSI ..
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Siis - SYNTI (joka on sellaiusta tekemistä mikä tuhoaa elämää) on kuolemaksi ... mutta Jumalan ARMO ... ELÄMÄKSI..
Room. 6:22
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
SIIS - VAPAUTUS SYNNISTÄ - (elämää tuhoavista teoista) on teidän HEDELMÄNNE PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Elämää tuhoavien tekojemme palkka on KUOLEMA (kuinkas muuten voisi ollakaan) mutta Jumalan ARMOLAHJA on iankaikkinen elämä..
Näin RAAMATTU jatkaa samaan tyyliin "satoja kertoja" .. pelastus mitä Jumala tarjoaa om "pelastus on kuolemasta > elämään" ... sokea olet jos et sitä näe..
- 19+1
Suosittelisin vaihtamaan tuon käännösvirheitä täynnä olevan väännöksen alkukieleen. Menee moni kohta uusiksi. Voit ilmaiseksi lukea vaikka www.blueletterbible.com. Nuo Raamatunkohdat eivät alkukielen mukaan tue mitenkään ikuisen kidutuksen paikkaa.
- Huuuh
Jos helvetti-asiat ovat mielestäsi väärän kääntämisen seurausta Raamatussa, niin silloin saat kyllä hylätä kaikki muutkin asiat tuosta kirjasta
19 1
ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Kidutus ja kuolema kait on eri asia,toisella kuolemaa ymmärrä ijankaikkista eroa jumalasta.On varmasti tuskallinen olotila kyn ihminen ymmätää mitä hän on jättänyt tekemättä vaikka olisi voinutkin.- Tarkennusta asiaan
Huuuh kirjoitti:
Jos helvetti-asiat ovat mielestäsi väärän kääntämisen seurausta Raamatussa, niin silloin saat kyllä hylätä kaikki muutkin asiat tuosta kirjasta
Mutta voi hyvä mies - eihän edes sanaa "helvetti" ollut siihen aikaan kun Jeesus eli.
Kun Jeesus puhui kuinka syntisen käy hän puhui Gehennasta - joka oli kaatopaikka Jesrusalemin laitamilla. Kyllä jokainen joka kuunteli Jeesusta tiesi mikä paikka se Gehenna oli - että se oli kaatopaikka. Sana helvetti tulee muinais ruotsinkielestä jossa "Hel! viitta kuoleman valtakunnan valtiattareen ja "vite" rangaistukseen.. mutta se on pakana oppia ei Raamattua ..
Aikaisemmin oli Vanhatestmenttikin helvettiä pullollaan mutta kun kansa oppi lukemaan otettiin se pois kokonaan - tänään on se jäljellä vain Uudessatestamentissa ja silläkin vain silloin kun on kyse ylläolevasta kaatopaikasta.
Yritä nyt rajottaa vähän noita puheitas .. Ei ikuinen rangaistus tarkoita että Jumala piinaisi luomaansa elämää ikuisesti tulessa..
Kun Raamatun kääntäjät ovat kirjoittaneet esimerkiksi Paavalin puhuneen "kadotuksesta" on sekin vain heidän päättelyjensä tulosta:
Totuus on että Raamatun sana KADOTUS on käännetty kreikan kielen sanasta APOLEIA, mikä tarkoittaa TUHOA, HÄVITYSTÄ, HÄVIÄMISTÄ, HUKKAAN JOUTUMISTA ja TUHLAUSTA. - Mamma mia !!
kuulija1 kirjoitti:
19 1
ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Kidutus ja kuolema kait on eri asia,toisella kuolemaa ymmärrä ijankaikkista eroa jumalasta.On varmasti tuskallinen olotila kyn ihminen ymmätää mitä hän on jättänyt tekemättä vaikka olisi voinutkin.Ihanko tuo uhkaus käsittää käännösvirheitäkin ?
Sanohan - ihminen - kun sinä saat ylösnousemuksen - senhän Raamattu lupaa kaikille .. ja kun sinä huomaat ilhan pakon alla, että olet puhunut täyttä sontaa Kaikkivaltiaasta Luojasta kun olet niin kiven kovaa väittänyt ja levittänyt tuota pahan suopaa juorua että ihmisen Luoja kiduttaisi osaa luoduistaan ikuisesti tulessa..
Miltäs sinusta tuntuu kun tajuat ettei puheissasi ollut mitään parää.. ja jos nyt on niin, että valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa .. niin ..upps - mamma mia .. kuinkas sinun silloin käy??
Kuka mahtoiiukaan sanoa:
Jos se valo mikä sinussa on onkin pimeyttä - kuinka suuri onkaan pimeys.. Mamma mia !! kirjoitti:
Ihanko tuo uhkaus käsittää käännösvirheitäkin ?
Sanohan - ihminen - kun sinä saat ylösnousemuksen - senhän Raamattu lupaa kaikille .. ja kun sinä huomaat ilhan pakon alla, että olet puhunut täyttä sontaa Kaikkivaltiaasta Luojasta kun olet niin kiven kovaa väittänyt ja levittänyt tuota pahan suopaa juorua että ihmisen Luoja kiduttaisi osaa luoduistaan ikuisesti tulessa..
Miltäs sinusta tuntuu kun tajuat ettei puheissasi ollut mitään parää.. ja jos nyt on niin, että valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa .. niin ..upps - mamma mia .. kuinkas sinun silloin käy??
Kuka mahtoiiukaan sanoa:
Jos se valo mikä sinussa on onkin pimeyttä - kuinka suuri onkaan pimeys..Mama mia
vastaus:
Raamattu lupaa niille jotka uskovat, Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan.Joh 7:38
Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa
Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle
Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
Ei kaikille tule pelastusta,koska he jättivättekemättä.
- ,.,k
Niinhän siinä on käynyt. Raamattua on käännelty ja väännelty vuosituhansia kulloistenkin kääntäjien mieltymysten mukaisiksi.
On ollut tarkoituksenmukaista tehdä vaihtoehdot mahdollisimman peloittaviksi.
SOn saatu ihmiset kääntymään uskoon helvetin pelossa. Kuinka täysijärkisenä itseään pitvä ihminen voi uskoa helvettiin.- kuolematon sielu
Joo kyllähän ne uskovaiset tietenkin pitävät itseään täysjärkisinä ja oikeaoppisina.
Mutta oikeastihan se on mielisairaitten pappien ja piispojen kehittämä juttu koko helekutti. Ja mielisairaat uskovat siihen ja sen sarvipäiseen isäntään.
Raamattu voisi kyllä avautua jos sitä oppisi tulkitsemaan esoteerisesti esimerkiksi Suomalaisen teosofi Pekka Ervastin tavoin.
Kokija varmaan tietää. - 19+1
Joo kyllähän ne uskovaiset tietenkin pitävät itseään täysjärkisinä ja oikeaoppisina.
Mutta oikeastihan se on mielisairaitten pappien ja piispojen kehittämä juttu koko helekutti. Ja mielisairaat uskovat siihen ja sen sarvipäiseen isäntään.
Raamattu voisi kyllä avautua jos sitä oppisi tulkitsemaan esoteerisesti esimerkiksi Suomalaisen teosofi Pekka Ervastin tavoin.
Kokija varmaan tietää.Itse olen uskovainen. Uskon Raamattuun. Raamattu on totta ja upea kirja. Elämän antaja on Jeesus Kristus, joka tuli ihmiseksi, jotta meillä olisi mahdollisuus ikuiseen elämään.
Mutta minä en usko ikuiseen kidutuksen paikkaan kaiken sen jälkeen, mitä tulin pitkäaikaisen tarkastelun jälkeen tajuamaan. Uskoin ennen itsekin ikuisen kidutuksen paikkaan, enkä voinut mitenkään uskoa Rakastavaan Jumalaan, saati Hänen oikeudenmukaisuuteensa. MIetin kauan niitä ristiriitoja, miten minulle on vuosia opetettu helvetistä, mutta itse Raamatusta luin kuitenkin Jeesuksen kärsineen rangaistukseni ja voittaneen sen, eli kuoleman. Ajauduin kriisiin, ja päätin selvittää perin juurin, mitä alkukieli todella sanoo asiasta. Olin tyrmistynyt mitä olin vuosia uskonut. Mutta olin ollut oikeudentajussani oikeassa.
On mielenkiintoista, miten esim. tämä Raamatunkohta on väännetty ihan väärin:
"Ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin" - Matt. 10:28
Todellisuus on aivan toinen:
10:28 καὶ μὴ φοβηθῆτε ἀπὸ τῶν ἀποκτεινόντων τὸ σῶμα τὴν δὲ ψυχὴν μὴ δυναμένων ἀποκτεῖναι φοβηθήτε δὲ μᾶλλον τὸν δυνάμενον καὶ ψυχὴν καὶ σῶμα ἀπολέσαι ἐν γεέννῃ
Jonka King James kääntää oikein:
"And fear not them which kill the body, but are not able to kill the soul: but rather fear him which is able to destroy both soul and body in hell." Mat. 10:28
Kyseisessä Raamatunkohdassa sanotaan selvästi, että Jumala voi tuhota sekä sielun että ruumiin ge-hennassa. Siinä ei puhuta mitään hukuttamisesta. Hell sana on Ge-henna oikeasti, muuten käännös on oikein.
Tämä on vain yksi hurjista vääristä käännösvirheistä. Itseltäni meni pakka aivan uusiksi, mutta löysin Jumalan, joka Rakastaa ihmistä, niin paljon, että kärsi meidän palkkamme ja voitti sen. JOs se olisi ikuinen kidutus (sana KADOTUS on väännetty kieroon sanaksi kidutus), olisi Jeesuksen ollut oikeastaan pakko mennä kidutukseen ikuisesti.
Tässä mielenkiintoinen kirjoitus aiheesta. Hän on tutkinut asiaa laajasti, ja on uudestisyntynyt kristitty.
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/ - 2few
19+1 kirjoitti:
Itse olen uskovainen. Uskon Raamattuun. Raamattu on totta ja upea kirja. Elämän antaja on Jeesus Kristus, joka tuli ihmiseksi, jotta meillä olisi mahdollisuus ikuiseen elämään.
Mutta minä en usko ikuiseen kidutuksen paikkaan kaiken sen jälkeen, mitä tulin pitkäaikaisen tarkastelun jälkeen tajuamaan. Uskoin ennen itsekin ikuisen kidutuksen paikkaan, enkä voinut mitenkään uskoa Rakastavaan Jumalaan, saati Hänen oikeudenmukaisuuteensa. MIetin kauan niitä ristiriitoja, miten minulle on vuosia opetettu helvetistä, mutta itse Raamatusta luin kuitenkin Jeesuksen kärsineen rangaistukseni ja voittaneen sen, eli kuoleman. Ajauduin kriisiin, ja päätin selvittää perin juurin, mitä alkukieli todella sanoo asiasta. Olin tyrmistynyt mitä olin vuosia uskonut. Mutta olin ollut oikeudentajussani oikeassa.
"Ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin" - Matt. 10:28
10:28 καὶ μὴ φοβηθῆτε ἀπὸ τῶν ἀποκτεινόντων τὸ σῶμα τὴν δὲ ψυχὴν μὴ δυναμένων ἀποκτεῖναι φοβηθήτε δὲ μᾶλλον τὸν δυνάμενον καὶ ψυχὴν καὶ σῶμα ἀπολέσαι ἐν γεέννῃ
"And fear not them which kill the body, but are not able to kill the soul: but rather fear him which is able to destroy both soul and body in hell." Mat. 10:28
Kyseisessä Raamatunkohdassa sanotaan selvästi, että Jumala voi tuhota sekä sielun että ruumiin ge-hennassa. Siinä ei puhuta mitään hukuttamisesta. Hell sana on Ge-henna oikeasti, muuten käännös on oikein.
Tämä on vain yksi hurjista vääristä käännösvirheistä. Itseltäni meni pakka aivan uusiksi, mutta löysin Jumalan, joka Rakastaa ihmistä, niin paljon, että kärsi meidän palkkamme ja voitti sen. JOs se olisi ikuinen kidutus (sana KADOTUS on väännetty kieroon sanaksi kidutus), olisi Jeesuksen ollut oikeastaan pakko mennä kidutukseen ikuisesti.
Tässä mielenkiintoinen kirjoitus aiheesta. Hän on tutkinut asiaa laajasti, ja on uudestisyntynyt kristitty.
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/Helvetti edustaa täydellistä rakkaudettomuutta ja täydellistä pelkoa. Ja sitähän se ero Jumalasta nimenomaan on. Jumalaton ihminen on jo helvetissä.
Peevelin parasta propagandaahan on se, että ihmiset saadaan uskomaan helvettiin. Siten se saa ihmiset parhaiten erotettua Jumalasta. Jumala muuttuukin rakkaudesta kosmiseksi hirmuvaltiaaksi, joka vaatii ehdotonta palvomista, ja siksi onkin epäjumala. Jumala ei vaadi meiltä mitään: Ehdoton Rakkaus hyväksyy meidät juuri sellaisena kuin me olemme.
Kaikki helvetistä saarnaavat ovatkin todellisuudessa demonisessa tilassa. Demoninen possesio laittaa ihmisen rypemään pelossa ja syyllisyydessä. Ihminen menetää itsensä ja kykynsä rakastaa lähimmäistään sekä tekee itsestään naurettavan. Katsokaapa esim. kielillä puhuvia ihmisiä. Hehän tekevät itsestään naurettavia jokeltaessaan puutaheinää. Miksi Jumala tekisi ihmisistä naurettavia pellejä? Demoninen possesio tekee juuri niin. - kokija
Kokija varmaan tietää.Kristosofinen tulkinta on kieltämättä erittäin lähellä sitä miten Raamattua olen viime vuosina tulkinnut. Ervast teki hienoa työtä valottaakseen Raamatun merkitystä. Raamatun joitakin tekstejä on kirjoitettu alunperin käsittääkseni esoteristeille, ei tavalliselle kansalle, joka ei sen esoteristista merkitystä kykene juurikaan ymmärtämään. Raamattu on suurelta osin vertauskuvalliseen muotoon puettua ja osa tekstistä on tutkimukseni mukaan tahallaan muunnettu sellaiseen muotoon, että ymmärtäminen olisi monen mutkan takana.
Nykyään on tapana puhua enempi suoraan. Raamattu kyllä kehittää symbolikielen tajuamista. Symboleiden merkitysten ymmärtämisellä on suuri merkitys tuonpuoleisessa, joka itsessäänkin on suurelta osin symbolein rakennettua maailmaa.
Symboleiden ymmärtämisen harjoittaminen kehittää selvänäkökykyä tai paremminkin selväjärkikykyä. Näkeminen perustuu siis järkeen, ei silmiin. - Tuho ei piina ..
19+1 kirjoitti:
Itse olen uskovainen. Uskon Raamattuun. Raamattu on totta ja upea kirja. Elämän antaja on Jeesus Kristus, joka tuli ihmiseksi, jotta meillä olisi mahdollisuus ikuiseen elämään.
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/Raamattu sanoo että syntinen TUHOUTUU jos ei Jumala häntä pelasta..
Luuk. 9:25
Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon? (tuhoon ei ikuiseen piinaan)
Luuk. 11:17
Mutta Jeesus tiesi, mitä heillä oli mielessä, ja sanoi: "Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, ja talot sortuvat toinen toisensa päälle.
Ilm. 11:18
Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata.
--
Kuinka nämä piinaan uskojat voivat ummistaa silmänsä - Raamatun sanalle siitä mitä on syntisen kohtalo jos ei Jumala ihmistä pelasta..
Luuk. 13:3
Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny.
Ap. t. 3:23
Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja tuhotaan.
Ap. t. 13:41
-- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa tuhon omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrättytuhottaviksi.
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 5:15
Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne.
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat tuhoon, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteennetuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon.
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän tuhonsa odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat..
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2. Piet. 3:16
Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseenvääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
- 19+1
http://kristinusko.wordpress.com/helvetti/
Tuossa oikea linkki. (Kts ed. viesti)- 19+1
Jassoo. Suomi24.... Mutta jos tuo kiinnostaa, löytyy kyseinen kirjoitus saman sivun oikeasta laidasta kohdasta "helvetti". Kannattaa lukea ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948