Olen läski veronmaksaja

Mooses

Olen läski, mutta en ole rasittanut yhteiskunnan palveluja juuri ollenkaan. Alkkikset rasittaa paljon enemmän ja monella tapaa. Itsellä viimeisimmät lääkärikäynnit viiden vuoden ajalta: rokote, sikarokote ja hammaslääkäri. Jotain muuta oli n. 7-8 vuotta sitten, kun oli kynsivallin tulehdus ja se piti leikata. Onhan se tietysti yksilöllistä, että miten niitä sairauksia tulee. Näitä nk. elintasosairauksia tulee myös huippukuntoisille kansalaisille, joten ei voi yleistää hei!

http://www.hs.fi/ulkomaat/Brittilääkärien järjestö aloitti kampanjan lihomaista vastaan/a1305559956571

5

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vienotuuli

Miksi vertaat hintaasi yhteiskunnalle... miksi et kysy itseltäsi miksi olet ja suostut olemaan läski? Ei sinun miksikään himourheilijaksi tarvi muuttua, kunhan korjaat ruokavaliosi, se mitä suuhusi pistät. Pienin askelin pääset niistä läskeistäsi eroon... lue netistä erilaisia vaihtoehtoja... toivotan viitseliäisyyttä ihan oman terveytesi puolesta.

• Mooses

"Miksi vertaat hintaasi yhteiskunnalle"
        - Eikö ihmisarvo määräydy sen mukaan, mitä yhteiskunnalle tuottaa ja mitä palveluja kuluttaa?
        "miksi et kysy itseltäsi miksi olet ja suostut olemaan läski?"
        - Pikku hiljaa niitä kiloja vaan on tullut. En mä mitenkään onneton ole. Ruoka on hyvää, eikä tässä elämässä paljon työpäivän jälkeen muutakaan hyvää ole tarjolla. Sadan vuoden päästä me kaikki ollaan samaa multaa ja autetaan sitä kautta uutta elämää syntymään. Kukaan ei muista meitä sitten.
        "Ei sinun miksikään himourheilijaksi tarvi muuttua, kunhan korjaat ruokavaliosi, se mitä suuhusi pistät."
        - Oon harrastanut elämäni aikana yleisurheilua, aikidoa ja lätkää, mutta aina ollut pullea ja nykyään läski. Urheilu jäi muutamia vuosia sitten, kun lätkäjoukkue hajotettiin. Pelasin vielä 140-kiloisenakin. Kouluikäisenä mulle tuputettiin terkkarissa kaiken maailman painotaulukoita ja kalorilaskureita, mutta kaappiin ne meni pölyä keräämään. Kyllä mä tykkään salaatista, hedelmistä, marjoista ja kaikesta muustakin terveellisestä, mutta ilman lihaa ja perunaa elämä ei maistu millekään.
        "Pienin askelin pääset niistä läskeistäsi eroon"
        - No joo, pienin askelin ne on tulleetkin. Mutta ei sitä jaksa pelkkää jäniksenruokaa kahta vuotta mutustella. Ehkä sokerin vois jättää vähemmälle, mutta lihasta ei pysty luopumaan.
        "lue netistä erilaisia vaihtoehtoja"
        - Ei oikein onnistu, kun jokaista puoltavaa artikkelia ja vaihtoehtoa vastaan on yhtä monta artikkelia, jotka kertoo kyseisen menetelmän haitoista. Kuten esim. nyt tuli se väitöskirja karppaamisen diabetes-riskistä.
        "toivotan viitseliäisyyttä ihan oman terveytesi puolesta."
        - Juu, varmaan se jossain vaiheessa alkaa kone piiputtamaan, mutta kuten sanoin, elämä on tyhjää ilman ruokaa.

• omahan on valintasi
        Mooses kirjoitti:

"Miksi vertaat hintaasi yhteiskunnalle"
        - Eikö ihmisarvo määräydy sen mukaan, mitä yhteiskunnalle tuottaa ja mitä palveluja kuluttaa?
        "miksi et kysy itseltäsi miksi olet ja suostut olemaan läski?"
        - Pikku hiljaa niitä kiloja vaan on tullut. En mä mitenkään onneton ole. Ruoka on hyvää, eikä tässä elämässä paljon työpäivän jälkeen muutakaan hyvää ole tarjolla. Sadan vuoden päästä me kaikki ollaan samaa multaa ja autetaan sitä kautta uutta elämää syntymään. Kukaan ei muista meitä sitten.
        "Ei sinun miksikään himourheilijaksi tarvi muuttua, kunhan korjaat ruokavaliosi, se mitä suuhusi pistät."
        - Oon harrastanut elämäni aikana yleisurheilua, aikidoa ja lätkää, mutta aina ollut pullea ja nykyään läski. Urheilu jäi muutamia vuosia sitten, kun lätkäjoukkue hajotettiin. Pelasin vielä 140-kiloisenakin. Kouluikäisenä mulle tuputettiin terkkarissa kaiken maailman painotaulukoita ja kalorilaskureita, mutta kaappiin ne meni pölyä keräämään. Kyllä mä tykkään salaatista, hedelmistä, marjoista ja kaikesta muustakin terveellisestä, mutta ilman lihaa ja perunaa elämä ei maistu millekään.
        "Pienin askelin pääset niistä läskeistäsi eroon"
        - No joo, pienin askelin ne on tulleetkin. Mutta ei sitä jaksa pelkkää jäniksenruokaa kahta vuotta mutustella. Ehkä sokerin vois jättää vähemmälle, mutta lihasta ei pysty luopumaan.
        "lue netistä erilaisia vaihtoehtoja"
        - Ei oikein onnistu, kun jokaista puoltavaa artikkelia ja vaihtoehtoa vastaan on yhtä monta artikkelia, jotka kertoo kyseisen menetelmän haitoista. Kuten esim. nyt tuli se väitöskirja karppaamisen diabetes-riskistä.
        "toivotan viitseliäisyyttä ihan oman terveytesi puolesta."
        - Juu, varmaan se jossain vaiheessa alkaa kone piiputtamaan, mutta kuten sanoin, elämä on tyhjää ilman ruokaa.

Eihän sinulla ole haluakaan muuttaa elintapojasi, sen huomaa vastauksistasi.
        Nälkää ei tarvitse kärsiä kunhan tiedät mitä syöt. Läskiksi ei tule jos välttää hiilareita.
        Lue lisää, katso ohjelmia onnistuneista. Eipä muita iloja voi ollakaan jos suostuu rakastamaan possuna olemista.

• Cola-cola
        omahan on valintasi kirjoitti:

Eihän sinulla ole haluakaan muuttaa elintapojasi, sen huomaa vastauksistasi.
        Nälkää ei tarvitse kärsiä kunhan tiedät mitä syöt. Läskiksi ei tule jos välttää hiilareita.
        Lue lisää, katso ohjelmia onnistuneista. Eipä muita iloja voi ollakaan jos suostuu rakastamaan possuna olemista.

Vapaan kanan possut ovat tietääkseni hyvin onnellisia, kun pääsevät tonkimaan maata.

Hiilareiden välttäminen on epäterveellistä. Onhan se jo monesta tuutista kerrottu.

Onko se muuten totta, että laihat on aina tiukkana ja pipo kireellä? Mä luulen, että se on samanlainen harhaluulo kuin se, että lihavat on laiskoja.

Cola!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe