MURTSI HEI !

Tällaista epäillään

Nyt kun olet täällä, voisitkin heti vastata oletko sinä " teapot " ja kirjoitteletko kenties muillakin nikeillä tai nikittömänä joskus.

50

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi voi !

No ei ole teapot eikä muukaan nimimerkki.
      Luulevaisuus tekee paulan.

• huijarille

No mitä tulit sitte ite siihen luulemaan.

Ja valehtelemaan.Kyllä mursilla on useita muitakin nikkejä,ja käytössä kaiken aikaa.

Miksi valehtelet?Kirkkain silmin. Hän itse listaa niitä profiilisivullaan,mutta teapot-nikki on siihen listaan päivittämättä.

• ...

Murtsin nikkejä:mm.mamabeard, unboiled nails, aapiskuckoo,hän on myös rakkausruno-palstan sefu.
      Oli muitakin nikkejä mutta en muista niitä nyt.

• Millähän tavalla nimimerkkini ovat olennaisia tämän palstan ja sefutehtävän hoitamisen kannalta? Jospa keskityttäisiin itse asioihin eikä nimimerkkeihin tai henkilökohtaisuuksiin. Sinullakin voi olla useita nimimerkkejä mutta jos minulla olisi niistä jotakin käsitystä niin miksi ryhtyisin niitä esittelemään palstalla, mitä asiaa se ajaisi?

Mamabeard ei ole minulla ollut käytössä aikoihin, ja jos nyt on joku nimimerkki jota palstalla käytän ei minulla ole erityistä tarvetta sitä salata, mutta ei mainostaakaan. Mamabeardistakin tuli aikoinaan porua, ikäänkuin sheriffi ei saisi ottaa keskusteluihin osaa myös rivikeskustelijana. Mamabeardia käytin nimenomaan siitä syystä kun en katsonut asialliseksi keskustella sefutehtäviin ja sefun kommentteihin varatulla nimimerkilläni. Mamabeardin viestithän eivät olleet mitään sefuviestejä eivätkä neuvoneet miten tai mistä palstalla tulee keskustella vaan olivat omia mielipiteitäni rivikeskustelijana.

Rakkausrunoissa ja yleistä kirjallisuudesta olin sefuna nimimerkillä aapiscuckoo mutta siitäkin on jo aikaa.

• ...
        murtsi-67 kirjoitti:

Millähän tavalla nimimerkkini ovat olennaisia tämän palstan ja sefutehtävän hoitamisen kannalta? Jospa keskityttäisiin itse asioihin eikä nimimerkkeihin tai henkilökohtaisuuksiin. Sinullakin voi olla useita nimimerkkejä mutta jos minulla olisi niistä jotakin käsitystä niin miksi ryhtyisin niitä esittelemään palstalla, mitä asiaa se ajaisi?

Mamabeard ei ole minulla ollut käytössä aikoihin, ja jos nyt on joku nimimerkki jota palstalla käytän ei minulla ole erityistä tarvetta sitä salata, mutta ei mainostaakaan. Mamabeardistakin tuli aikoinaan porua, ikäänkuin sheriffi ei saisi ottaa keskusteluihin osaa myös rivikeskustelijana. Mamabeardia käytin nimenomaan siitä syystä kun en katsonut asialliseksi keskustella sefutehtäviin ja sefun kommentteihin varatulla nimimerkilläni. Mamabeardin viestithän eivät olleet mitään sefuviestejä eivätkä neuvoneet miten tai mistä palstalla tulee keskustella vaan olivat omia mielipiteitäni rivikeskustelijana.

Rakkausrunoissa ja yleistä kirjallisuudesta olin sefuna nimimerkillä aapiscuckoo mutta siitäkin on jo aikaa.

Ja olit ehkä retrounik, ja nyt teapot. Meitä kiinnostaaa.

Sua hyödytti vastata, ihme että vastasit.

Teapotilla on samanlaiset mielipiteet, ja samanlainen tyyli kuin sulla. Meistä olis kiva tietää oletko sama. Teapot ei vastannut tähän viimeksi, vaikkei nyt kai pahalla kysellä.

Ps.Minusta saa sefu ottaa kantaa myös rivikeskustelijana. Se olisi piristävää.

• Viestin aloittaja
        murtsi-67 kirjoitti:

Millähän tavalla nimimerkkini ovat olennaisia tämän palstan ja sefutehtävän hoitamisen kannalta? Jospa keskityttäisiin itse asioihin eikä nimimerkkeihin tai henkilökohtaisuuksiin. Sinullakin voi olla useita nimimerkkejä mutta jos minulla olisi niistä jotakin käsitystä niin miksi ryhtyisin niitä esittelemään palstalla, mitä asiaa se ajaisi?

Et kiellä etkä myönnäkkään, jos nyt oikein ymmärsin, mutta kiitos kun annoit kuulua itsestäsi.
        No kysympä tässä nyt sitten sitä asiaa että, oletko sinä helluntailainen ja upotuskastettu. Vaaditaanko sitä sefulta tällä foorumilla?
        Olisi ihan kiva jos ilmoittelisit itsestäsi useammin ja kertoilisit omia ajatuksiasi
        vaan se on vähän vaikea tietää milloin kirjoittelet jos et käytä omaa nikkiäsi.
        Voithan sinä olla sekä sefu että yksi kirjoittajista jos se ei ole kiellettyä, en tiedä teidän ylläpidon sääntöjänne.
        Joskus joku asia vaatii kysymyksiä ja selvityksiä, eikä kyse tässä aloituksessani koske henkilökohtaisuuksia vaikka niin luulisi, vaan asioita joista täällä keskustelemme.

• ...
        Viestin aloittaja kirjoitti:

Et kiellä etkä myönnäkkään, jos nyt oikein ymmärsin, mutta kiitos kun annoit kuulua itsestäsi.
        No kysympä tässä nyt sitten sitä asiaa että, oletko sinä helluntailainen ja upotuskastettu. Vaaditaanko sitä sefulta tällä foorumilla?
        Olisi ihan kiva jos ilmoittelisit itsestäsi useammin ja kertoilisit omia ajatuksiasi
        Voithan sinä olla sekä sefu että yksi kirjoittajista jos se ei ole kiellettyä, en tiedä teidän ylläpidon sääntöjänne.
        Joskus joku asia vaatii kysymyksiä ja selvityksiä, eikä kyse tässä aloituksessani koske henkilökohtaisuuksia vaikka niin luulisi, vaan asioita joista täällä keskustelemme.

Mamabeard takaisin palstalle! Yleisön pyynnöstä,jookos, murtsi-67.

Olen valmis unohtamaan sen kesän jolloin pidit pelokasta puskista,eli minua nuppineuloilla krusifiksattuna palstan ykkösenä. Se on lähinnä huvittava muisto enään, emmekä me kumpikaan enään niin haluta sellaista:)))

Tule vain palstalle, rohkeasti.Toki sinullakin on oltava oikeus mielipiteisiisi. Älä välitä kritiikistä, sitä saa kuulla aina. Yleisön pyyntö.

• Viestin aloittaja kirjoitti:

Tämä ei ole helluntailaisuuspalsta. Omistajana on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton mediakonserni, joka ei edellytä myöskään sefuilta mitään tiettyä vakaumusta. Keskusteluihin on määritelty säännöt joita kaikkien (vakaumuksesta riippumatta) tulee noudattaa. On siis suuri ero onko kyseessä helluntailaisuuspalsta vai helluntailaisuudesta keskustelemiseen tarkoitettu kaikille avoin keskustelupalsta. Kyse on jälkimmäisestä eli kaikille avoimesta palstasta. En tiedä onko edes olemassa mitään erityistä helluntailaisten pitämää helluntailaisuuspalstaa, käsittääkseni netmission on helluntailaisten mutta en ole perehtynyt asiaan.

Viestien poistossa joutuu aina tekemään tulkintoja, selkeät törkyviestit on helppo erottaa mutta runsaasti on rajatapauksia, joissa joutuu pohtimaan mihin kohtaa sen rajan vetää. Teet niin tai näin koskaan eivät kaikki ole tyytyväisiä mutta se kuuluu asian luonteeseen eikä siitä enempää. Jotkut sefut ovat toisia tiukempia mutta itse olen pyrkinyt pitämään linjan mahdollisimman avoimena. Palstasta riippuen on myös erilaista linjausta missä määrin palstalla saa tilaa aiheeseen kohdistuva ilkeily ja piikittely tai palstan aihetta edustaviin ihmisiin kohdistuva käännyttäminen. En tiedä missä määrin esim. palstalla missä aiheena on jokin seksuaalinen vähemmistö annetaan tilaa "homous on synti" -tyyppiselle ja ehkä roisiakin nimettelyä sisältävälle kirjoittelulle ja agressiiviselle evankelioinnille. Kuten sanottu, johonkin se raja on vedettävä. Vaikka kyseessä on kaikille avoin palsta olen sitä mieltä että palstan aihetta edustavia tulisi kunnioittaa niin että heilläkin on mahdollisuus käydä keskustelua asioista joita he edustavat ja jotka siksi ovat heidän sydäntään lähellä.

Helluntailaisiin kohdistuva kritiikki on siis sallittua mutta toivon että palstan aihe huomioiden annettaisiin helluntailaisillekin mahdollisuus keskustella itselleen läheisistä asioista häiriköimättä. Tässä joudun sefuna tekemään tulkintoja sen rajanvedon suhteen.

Henkilökohtaisista kysymyksistä sen verran että olen käynyt kasteella uskoontuloni jälkeen mutta en ole helluntailainen.

Omia ajatuksiani helluntailaisuudesta ja hengellisistä kysymyksistä en voi kertoa nimimerkillä murtsi-67 koska sefunimimerkillä kirjoitetut viestit luonnollisestikin saavat huomiota enkä halua nostaa mielipiteitäni ikäänkuin muiden kirjoittajien mielipiteiden yläpuolelle. Nimimerkkiä mamabeard käyttäessäni kerroin avoimesti että se on nimimerkkini rivikeskustelijana ja että sefuviestit kirjoitan sefunikillä, ja luotin ihmisten kykyyn erottaa sefutoiminta ja keskusteluni rivihenkilönä. Mamabeardin viesteihin kuitenkin tuli kommentteja sefu sitä ja sefu tätä sekä väitteitä että sheriffinä pyrin poistamaan palstalta viestit joissa ollaan eri mieltä asioista joita olen rivikeskustelijana esittänyt. Myös tarkoituksellista vääristelyä ja valheita esitettiin.

Tästä syystä en nyt halua kertoa kirjoitanko palstalla ja jos kirjoitan millä nimimerkillä.

• Mamabeardin homokamm
        murtsi-67 kirjoitti:

Nimimerkki Mamabeard on homopelkoinen puolesi, jota koetat peitellä aika ajoin. Peittely-yrityksen ovat kuitenkin valuneet hiekkaan: sinut tunnetaan ja tiedetään mm. Poikalapsen jahtaamisestasi aikanaan. Et ole rehellinen tässä vastauksessasi. Surulliseksi saa, kun näkee, että vapaakirkollinen ääribisse on täällä edustamassa helluntailaisia, joilla sentään on usien asiallisia mielipiteitä monista asioista, joita sinä vastustat.

• salaa rekattu
        murtsi-67 kirjoitti:

murtsi-67 16.4.2012 19:38 :: Millähän tavalla nimimerkkini ovat olennaisia tämän palstan ja sefutehtävän hoitamisen kannalta? Jospa keskityttäisiin itse asioihin eikä nimimerkkeihin tai henkilökohtaisuuksiin.

_ meikäläisen aloittelevan kirjoittajan mielestä shefun henk.k. -asioilla on merkitystä sen verran että
        1. pitää olla perillä kristinuskon helluntaisuudesta – Jos esim vihaa aihetta niin täällähän ei silloin saa puolustaa kristillisyyttä, eikö niin? Ihmettelenkin ateistien suurta osuutta ja kettuilua täällä.

2. Mielestäni shefun kuuluukin osallistua keskusteluun. Näkymättömyys ei ole kivaa.

3. aloittelevana olen löytänyt täältä liikaa kristinuskon haukkumista Onko se palstan aihe ” Keskustele helluntailaisuudesta.” Tulin vähän lukemaan mitä tämä helluntaisuus on mutten vaan löydä täältä siitä juttua googletin vähän ja eipä voi kuin ihmetellä … että ai tällastakin … minua kun on haukuttu helluntalaiseksi toisella palstalla niin päätin vähän tutustua miksi minua tällaiseksi väitetään kun en ole koskaan kuullutkaan.

4. murtsi-67 16.4.2012 :: ” kun en katsonut asialliseksi keskustella sefutehtäviin ja sefun kommentteihin varatulla nimimerkilläni. ”
        _ siihen auttaisi että jokaisella palstalla pitäisi olla oma palstajuttelu shefun kanssa hänen tekemisistään / tekemättä jättämisistään, eli linjasta. Kai sinä sellaisen uskallat paljastaa Entä jos nuparilla paukkaat kiinni palstan linjan uusille tiedoksi tms jotain ….

5. etkö tiedä että monella palstalla sheriffi / luotsi poistaa oman mieltymyksensä mukaan viestejä? Sitten keskustelua kaipaavat menevät ”vihollisen” palstoille päätään aukomaan. Eikä sekään ole kivaa.
        == esim politiikka-palstoilla vaan haukutaan ko politiikkaa – eikä sitä monikaan jaksa.
        _muutamaan aloitukseen osallistuneena huomaan että linjasi on ollut ainakin tähän asti ihan ok.
        Pyytäisin yhden asian kun ehkä tunnet aloittajat että jos on oikeasti asiallinen aloitus helluntaisuudesta että pitäisit sen puhtaana ateisteista – niiden sönkkäämistä ei jaksa. Ateistit sönkätköön omissa aloituksissaan sitten. Se on aika hyvä jako. Joohan ?

Minä nyt vaan tahtoisin tutustua tähän helluntaisuuteen – mikä tää on? Ja mitä ihmiset tästä asiasta ajattelevat ym jne…

jos sopii ?

• pohdittavaksi
        murtsi-67 kirjoitti:

Tämä ei ole helluntailaisuuspalsta. Omistajana on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton mediakonserni, joka ei edellytä myöskään sefuilta mitään tiettyä vakaumusta. Keskusteluihin on määritelty säännöt joita kaikkien (vakaumuksesta riippumatta) tulee noudattaa. On siis suuri ero onko kyseessä helluntailaisuuspalsta vai helluntailaisuudesta keskustelemiseen tarkoitettu kaikille avoin keskustelupalsta. Kyse on jälkimmäisestä eli kaikille avoimesta palstasta. En tiedä onko edes olemassa mitään erityistä helluntailaisten pitämää helluntailaisuuspalstaa, käsittääkseni netmission on helluntailaisten mutta en ole perehtynyt asiaan.

Viestien poistossa joutuu aina tekemään tulkintoja, selkeät törkyviestit on helppo erottaa mutta runsaasti on rajatapauksia, joissa joutuu pohtimaan mihin kohtaa sen rajan vetää. Teet niin tai näin koskaan eivät kaikki ole tyytyväisiä mutta se kuuluu asian luonteeseen eikä siitä enempää. Jotkut sefut ovat toisia tiukempia mutta itse olen pyrkinyt pitämään linjan mahdollisimman avoimena. Palstasta riippuen on myös erilaista linjausta missä määrin palstalla saa tilaa aiheeseen kohdistuva ilkeily ja piikittely tai palstan aihetta edustaviin ihmisiin kohdistuva käännyttäminen. En tiedä missä määrin esim. palstalla missä aiheena on jokin seksuaalinen vähemmistö annetaan tilaa "homous on synti" -tyyppiselle ja ehkä roisiakin nimettelyä sisältävälle kirjoittelulle ja agressiiviselle evankelioinnille. Kuten sanottu, johonkin se raja on vedettävä. Vaikka kyseessä on kaikille avoin palsta olen sitä mieltä että palstan aihetta edustavia tulisi kunnioittaa niin että heilläkin on mahdollisuus käydä keskustelua asioista joita he edustavat ja jotka siksi ovat heidän sydäntään lähellä.

Helluntailaisiin kohdistuva kritiikki on siis sallittua mutta toivon että palstan aihe huomioiden annettaisiin helluntailaisillekin mahdollisuus keskustella itselleen läheisistä asioista häiriköimättä. Tässä joudun sefuna tekemään tulkintoja sen rajanvedon suhteen.

Henkilökohtaisista kysymyksistä sen verran että olen käynyt kasteella uskoontuloni jälkeen mutta en ole helluntailainen.

Omia ajatuksiani helluntailaisuudesta ja hengellisistä kysymyksistä en voi kertoa nimimerkillä murtsi-67 koska sefunimimerkillä kirjoitetut viestit luonnollisestikin saavat huomiota enkä halua nostaa mielipiteitäni ikäänkuin muiden kirjoittajien mielipiteiden yläpuolelle. Nimimerkkiä mamabeard käyttäessäni kerroin avoimesti että se on nimimerkkini rivikeskustelijana ja että sefuviestit kirjoitan sefunikillä, ja luotin ihmisten kykyyn erottaa sefutoiminta ja keskusteluni rivihenkilönä. Mamabeardin viesteihin kuitenkin tuli kommentteja sefu sitä ja sefu tätä sekä väitteitä että sheriffinä pyrin poistamaan palstalta viestit joissa ollaan eri mieltä asioista joita olen rivikeskustelijana esittänyt. Myös tarkoituksellista vääristelyä ja valheita esitettiin.

Tästä syystä en nyt halua kertoa kirjoitanko palstalla ja jos kirjoitan millä nimimerkillä.

Hyvä hyvä! Miksi sinunkaan pitäisi henkilöityä kun monet muutkin täällä kirjoittelevat puskista tai multinikkien takaa. Suomi on vapaa maa ja sananvapaus saa Suomessa kukoistaa.

Omilla nimillä esiintymisen tai nimimerkkien kertomisen vaatimista pitäisin samana kuin joku laittaisi toisen kantamaan raskasta ristiä mutta itse kulkisi taakasta vapaana. (toisen taakoittamista siis)

• pohdittavaksi
        murtsi-67 kirjoitti:

Hyvä hyvä! Miksi sinunkaan pitäisi henkilöityä kun monet muutkin täällä kirjoittelevat puskista tai multinikkien takaa. Suomi on vapaa maa ja sananvapaus saa Suomessa kukoistaa.

Omilla nimillä esiintymisen tai nimimerkkien kertomisen vaatimista pitäisin samana kuin joku laittaisi toisen kantamaan raskasta ristiä mutta itse kulkisi taakasta vapaana. (toisen taakoittamista siis)

• Lisään vielä pari asiaa. Minulla sefuna ei ole missiota muokata palstasta ns. oikeaoppisten palstaa karsimalla harhaopit ja käsitykset jotka eivät sovi helluntailaisuuteen tai edustamiini näkemyksiin. Sellainen missio olisi ristiriidassa sen kanssa mitä sefutehtävään kuuluu. Itselläni ei ole vaikeuksia sulattaa että palstalla on kirjoituksia jotka joskus ovat aivan räikeästi vastakkaisia edustamieni näkemysten kanssa. Totta kai se minua surettaa, koska nämä ovat ratkaisevia ja syvälle meneviä kysymyksiä ja kristittynä ajattelen näistä tietyllä tavalla, en voi suhtautua välinpitämättömästi sellaisiin viesteihin, mutta elämään kuuluu että ratkaisevistakin kysymyksistä on erilaisia näkemyksiä, hyväksyn että niin on. Olen siis sallinut ja edelleen sallin kovankin kritiikin myös niitä asioita kohtaan jotka helluntailaisille ja/tai minulle ovat rakkaita ja tärkeitä, kunhan kritiikki pysyy edes jossain asiallisuuden rajoissa ja myös helluntailaisille jää tilaa keskustella heille tärkeistä näkemyksistä.

Samaa linjaa olen pyrkinyt noudattamaan omaa oppinäkemystäni ja tulkintojani vastaavien kirjoitusten kanssa. Olen poistanut viestejä jotka sinänsä asian puolesta ovat edustaneet samaa näkemystä kuin itselläni mutta joiden kieli on ollut ala-arvoista ja toista pilkkaavaa. Kun keskustelua on jouduttu rajoittamaan jonkin aiheen osalta, esimerkkinä kolminaisuus-aihe, olen poistanut myös aloituksia jotka minulle yksityishenkilönä edustavat sitä mikä on totta ja oikein.

Nimimerkeistäni vielä sen verran, että... jos kirjoitan palstalla, teen sen vain yhdellä nimimerkillä... nikittömänä en kirjoita. Puskista huutelu ei ole koskaan kuulunut tapoihini.

• "Nimimerkeistäni vielä sen verran, että... jos kirjoitan palstalla, teen sen vain yhdellä nimimerkillä... nikittömänä en kirjoita. Puskista huutelu ei ole koskaan kuulunut tapoihini. "

Mutta tuo on silkkaa valhetta.

Luuletko että me kirjoittajat ei muistettaisi, mitä juuri vähän aikaisemmin kirjoitit samasta asiasta?

• greeeeen

Murtsi, olet varmaankin ainakin jossain määrin tietoinen Semperin tavasta ivata/pilkata/solvata/parjata/herjata toisia uskovia ja vääristellä heidän sanomaansa. Minä olen jo pidempään miettinyt sitä, että mitenköhän ylläpito suhtautuisi pyyntöön bannata henkilö, joka ei ole palstalla tekemässä sitä, mitä varten nämä keskustelupalstat ovat ->

>>Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten

>>Semper.Fidelis
        23.3.2012 19:59

Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.

>>Hieman asiaa karkeistaen sanottakoon, että Paavali oli reaalikilvoittelija eikä mikään märkäkorvanäyttelijä sinun tai Tänän tai jaikalin tapaan. Jaikalhan ei ilmeisesti muuhun tosissaan pyrikään kuin taiteellisen ja teatraalisen vaikutelman hiontaan ja viimeistelyyn.>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
        Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.

• kehitysehdotus.
        greeeeen kirjoitti:

Murtsi, olet varmaankin ainakin jossain määrin tietoinen Semperin tavasta ivata/pilkata/solvata/parjata/herjata toisia uskovia ja vääristellä heidän sanomaansa. Minä olen jo pidempään miettinyt sitä, että mitenköhän ylläpito suhtautuisi pyyntöön bannata henkilö, joka ei ole palstalla tekemässä sitä, mitä varten nämä keskustelupalstat ovat ->

>>Keskustelupalstat on tarkoitettu rakentavaa ja asiallista ajatusten vaihtoa varten

>>Semper.Fidelis
        23.3.2012 19:59

Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.

>>Hieman asiaa karkeistaen sanottakoon, että Paavali oli reaalikilvoittelija eikä mikään märkäkorvanäyttelijä sinun tai Tänän tai jaikalin tapaan. Jaikalhan ei ilmeisesti muuhun tosissaan pyrikään kuin taiteellisen ja teatraalisen vaikutelman hiontaan ja viimeistelyyn.>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
        Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.

Nämä vihreät pallot jotka ilmoittavat uusimmista viesteistä,sen ihan uusimman voisi vaihtaa esm.punaiseksi, ettei kuluisi turhaan aikaa viestin etsimiseen ketjusta.

• ,
        kehitysehdotus. kirjoitti:

Nämä vihreät pallot jotka ilmoittavat uusimmista viesteistä,sen ihan uusimman voisi vaihtaa esm.punaiseksi, ettei kuluisi turhaan aikaa viestin etsimiseen ketjusta.

Lapsellisiin nujuamisiinne en ota kantaa mutta nuo Semperin kirjoitukset jaikalista ovat kyllä osuneet naulan kantaan.

• ...
        , kirjoitti:

Lapsellisiin nujuamisiinne en ota kantaa mutta nuo Semperin kirjoitukset jaikalista ovat kyllä osuneet naulan kantaan.

. Sullahan on hyvä nikki. Jaikal on höpsö vanha setä, ei hänestä kannata välittää ollenkaan.

Ei vaan... kukin tavallaan, sempper häiriköi.

Mutta minä olin puhumassa noista vihreistä palloista.. Niistä yhden voisi vaihtaa punaiseksi. Sen uusimman...( Vai oiskohan tämä ennemmin ylläpidon asia?)

• Murtsi:
        >>>Puskista huutelu ei ole koskaan kuulunut tapoihini.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Murtsi:
        >>>Puskista huutelu ei ole koskaan kuulunut tapoihini.

Niin, sitten täällä on myös näitä, jotka alkavat vainota tiettyjä nimimerkkejä ja ivata/pilkata/solvata/parjata/herjata jne. heitä, sekä vääristellä heidän sanomaansa, jonka vuoksi useampikin on kertonut, ettei halua käyttää mitään vakinikkiä.

Minusta muuten Semperin ja Jonahin ajattelu on siinä hyvin mielenkiintoista, että toisaalta he ovat kiusanneet täällä mm. Tänäänkin ja ei nimmaria -nimimerkkejä käyttänyttä henkilöä väitteillä siitä, että tämä tahtoo korostaa palstalla itseään, mutta toinen kiusan aihe on ollukin sitten se, että kyseinen kirjoittaja on vaihtanut nimimerkkiään useita kertoja, ja tästä on kummunnut jatkuva ilkeily siitä, että tämä 'piiloutuu puskiin'. Semper ja Jonah voisivatkin kertoa, että miksi ITSEÄÄN KOROSTAVA henkilö vaihtelisi nimimerkkiä?! Eikö sellaiselle henkilölle ole hyvin tärkeää se, että kaikki tietävät, että 'juuri minä ITSE tässä taas kirjoitan'?!

Todellisuudessa edellä mainittu, Semperin ja Jonahin vainoama henkilö on sanonut, että hänelle vain ASIA on tärkeä, eikä hän halua, että ihmiset seuraavat häntä henkilönä. Hän on kertonut täällä täysin rehellisesti, että saattaa näin ollen vaihtaa nimimerkkiään milloin tahtoo, tai käyttää vaikka kertanikkiä, jos siltä tuntuu.

...mutta teitpä niin tai näin, saat aina lokaa niskaasi, kun olet joutunut Semperin ja Jonahin 'listoille'.

Tuo Semperin harjoittama Jaikalin mustamaalaaminen on minusta todella törkeää, ja lisäksi hänen syynsä palstalla kirjoittamiseen ja tapansa kohdella muita kirjoittajia ovat selkeästi suomi24 -keskustelujen sääntöjen vastaisia.

• greeeeen kirjoitti:

Niin, sitten täällä on myös näitä, jotka alkavat vainota tiettyjä nimimerkkejä ja ivata/pilkata/solvata/parjata/herjata jne. heitä, sekä vääristellä heidän sanomaansa, jonka vuoksi useampikin on kertonut, ettei halua käyttää mitään vakinikkiä.

Minusta muuten Semperin ja Jonahin ajattelu on siinä hyvin mielenkiintoista, että toisaalta he ovat kiusanneet täällä mm. Tänäänkin ja ei nimmaria -nimimerkkejä käyttänyttä henkilöä väitteillä siitä, että tämä tahtoo korostaa palstalla itseään, mutta toinen kiusan aihe on ollukin sitten se, että kyseinen kirjoittaja on vaihtanut nimimerkkiään useita kertoja, ja tästä on kummunnut jatkuva ilkeily siitä, että tämä 'piiloutuu puskiin'. Semper ja Jonah voisivatkin kertoa, että miksi ITSEÄÄN KOROSTAVA henkilö vaihtelisi nimimerkkiä?! Eikö sellaiselle henkilölle ole hyvin tärkeää se, että kaikki tietävät, että 'juuri minä ITSE tässä taas kirjoitan'?!

Todellisuudessa edellä mainittu, Semperin ja Jonahin vainoama henkilö on sanonut, että hänelle vain ASIA on tärkeä, eikä hän halua, että ihmiset seuraavat häntä henkilönä. Hän on kertonut täällä täysin rehellisesti, että saattaa näin ollen vaihtaa nimimerkkiään milloin tahtoo, tai käyttää vaikka kertanikkiä, jos siltä tuntuu.

...mutta teitpä niin tai näin, saat aina lokaa niskaasi, kun olet joutunut Semperin ja Jonahin 'listoille'.

Tuo Semperin harjoittama Jaikalin mustamaalaaminen on minusta todella törkeää, ja lisäksi hänen syynsä palstalla kirjoittamiseen ja tapansa kohdella muita kirjoittajia ovat selkeästi suomi24 -keskustelujen sääntöjen vastaisia.

Tuskin täällä kukaan muu mustamaalaa ketään kuten sinä teet.

Se on murheellista. Sinun olisi jo ajat sitten ollut aika saada apua niihin pakkomielteisiin, jotka selvästi ahdistavat sinua.

Palsta on onneksi avoin keskustelulle ja kaikille oppikäsityksille.

Sinun ajojahtisi tiettyjä kirjoittajia kohtaan EI ole keskustelua, vaan jatkettua, peräänantamatonta ja vahingoittavaa solvaamista.
        Sen asian oivaltamiseen soisin sinulle ystävällistä ohjausta ja sydämellistä apua. Mielelläni auttaisin sinua, jos voisin.

Kaikella rakkaudella, veljesi SF.

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Se on murheellista. Sinun olisi jo ajat sitten ollut aika saada apua niihin pakkomielteisiin, jotka selvästi ahdistavat sinua.

Sinun ajojahtisi tiettyjä kirjoittajia kohtaan EI ole keskustelua, vaan jatkettua, peräänantamatonta ja vahingoittavaa solvaamista.
        Sen asian oivaltamiseen soisin sinulle ystävällistä ohjausta ja sydämellistä apua. Mielelläni auttaisin sinua, jos voisin.

Semper, jokainen voi lukea näytteitä tuosta Jaikalin mustamaalaamiskampanjastasi tuosta yltä. Siinä on samalla näyte tavastasi kohdella lähimmäisiäsi yleensäkin.

Minä puutun vain tuohon rumaan tapaasi kohdella lähimmäisiäsi. Kirjoitushistoriasi on karua luettavaa, mutta minä olen siihen syytön.

Huomaapa, miten taas heitit muun tekstisi joukossa kommentin, jonka on tarkoitus alentaa minua ja saada minut näyttämään pakkomielteiseltä ja ahdistuneelta avuntarvitsijalta...

• ...

Luulin että sinusta on rikollista alkaa väittämään jotakuta sairaaksi, minua olit oikeuteen haastamassa siksi.
        Nyt itse väität teapotia harhaiseksi ja greeeniä, joka aina pitäytyy faktoissa pakkomielteiseksi mitä sinuun tulee.

Monen kirjoitus häiriintyy, kun sinä ilmestyt ketjuun arvostelemaan. Greeen on ehdottamassa sinulle bannia siksi.

Se on häiriköintiä, ja sinä olet tehnyt sitä monella palstalla. Et ole antanut toisten uskovien rauhassa uskoa. Oletko ollenkaan tietoinen mitä uskonrauhanrikkomis-pykälästä sanotaan ko.rikoksesta? Se on häiritsemistä, ja sinä häiritset uskovia nimittämällä heitä harha-oppisiksi.

Siinäpä sefulle miettimisen aihetta.
        .

• greeeeen
        ... kirjoitti:

Luulin että sinusta on rikollista alkaa väittämään jotakuta sairaaksi, minua olit oikeuteen haastamassa siksi.
        Nyt itse väität teapotia harhaiseksi ja greeeniä, joka aina pitäytyy faktoissa pakkomielteiseksi mitä sinuun tulee.

Monen kirjoitus häiriintyy, kun sinä ilmestyt ketjuun arvostelemaan. Greeen on ehdottamassa sinulle bannia siksi.

Se on häiriköintiä, ja sinä olet tehnyt sitä monella palstalla. Et ole antanut toisten uskovien rauhassa uskoa. Oletko ollenkaan tietoinen mitä uskonrauhanrikkomis-pykälästä sanotaan ko.rikoksesta? Se on häiritsemistä, ja sinä häiritset uskovia nimittämällä heitä harha-oppisiksi.

Siinäpä sefulle miettimisen aihetta.
        .

Niin, 'kolmipiste', Semperhän tosiaankin sai tässä taannoin uhkailtua sinut hiljaiseksi sanomalla, että on rikollista väittää jotakuta sairaaksi, mutta eipä ole ensimmäinen kerta, kun hän antaa ymmärtää minun olevan sitä...

• greeeeen kirjoitti:

Niin, 'kolmipiste', Semperhän tosiaankin sai tässä taannoin uhkailtua sinut hiljaiseksi sanomalla, että on rikollista väittää jotakuta sairaaksi, mutta eipä ole ensimmäinen kerta, kun hän antaa ymmärtää minun olevan sitä...

Nyt arvon daamit hiljaa rivissä. Teille ei kelpaa mikään, ei vaikka herrasmiehenä kuinka mielin kielin yrittäisi arvon leidejä miellyttää.

Keskityn tämän jälkeen asiaan teidän lepyttelynne sijasta.

Iloista mieltä ja paineista vapautunutta iltaa;))!

• greeeeen

Nyt arvon daamit hiljaa rivissä. Teille ei kelpaa mikään, ei vaikka herrasmiehenä kuinka mielin kielin yrittäisi arvon leidejä miellyttää.

Keskityn tämän jälkeen asiaan teidän lepyttelynne sijasta.

Iloista mieltä ja paineista vapautunutta iltaa;))!

Tuttu kuvio toistuu taas ja taas... asia ohitetaan ja ei kun ylimielisiä toivotuksia kehiin... ja kohta Semperin löytää jälleen ivaamasta/pilkkaamasta/solvaamasta/parjaamasta/herjaamasta jotakin toista uskovaa, ja vääristelemästä tämän kirjoituksia...

Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Ehkä sillä saataisiin Semper pitämään pahimmat höyrynsä sisällään ja ymmärtämään se, että hän on täällä yksi KES-KUS-TE-LI-JA muiden joukossa, ei mitään muuta.

• Kyllä sinä Greeeen
        greeeeen kirjoitti:

Tuttu kuvio toistuu taas ja taas... asia ohitetaan ja ei kun ylimielisiä toivotuksia kehiin... ja kohta Semperin löytää jälleen ivaamasta/pilkkaamasta/solvaamasta/parjaamasta/herjaamasta jotakin toista uskovaa, ja vääristelemästä tämän kirjoituksia...

Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Ehkä sillä saataisiin Semper pitämään pahimmat höyrynsä sisällään ja ymmärtämään se, että hän on täällä yksi KES-KUS-TE-LI-JA muiden joukossa, ei mitään muuta.

osaat myöskin sotkea ketjuja, kun tuot Semperiä jokaiseen
        aloitukseen joka tällä palstalla aloitetaan ja sen lisäksi teet
        vielä omia uusia aloituksia, jotka koskevat Semperiä, etkä
        näy pääsevän hänestä irti nytkään. Vaahtoat Jaikalin ja
        ei-nimmarin puolesta joka ketjussa - miksi et kirjoita vain
        omasta puolestasi. Äläkä liioittele: ei täällä niin kovinkaan
        moni ole Semperille bannia täällä ajaa !

Hillitse sinäkin itsesi, Greeen ja hyväksy se, että palstalla
        on monenlaisia kirjoittajia ja sellaisia, joiden kirjoituksista
        sinäkin saisit - Semperiä enemmän olla huolissasi!
        Sinun kirjoituksesi heijastaa liiallista itsekeskeisyyttä,
        vaikkakin olet olevinasi muiden puolesta puhuja. Sorry vaan.

• greeeeen
        Kyllä sinä Greeeen kirjoitti:

osaat myöskin sotkea ketjuja, kun tuot Semperiä jokaiseen
        aloitukseen joka tällä palstalla aloitetaan ja sen lisäksi teet
        vielä omia uusia aloituksia, jotka koskevat Semperiä, etkä
        näy pääsevän hänestä irti nytkään. Vaahtoat Jaikalin ja
        ei-nimmarin puolesta joka ketjussa - miksi et kirjoita vain
        omasta puolestasi. Äläkä liioittele: ei täällä niin kovinkaan
        moni ole Semperille bannia täällä ajaa !

Hillitse sinäkin itsesi, Greeen ja hyväksy se, että palstalla
        on monenlaisia kirjoittajia ja sellaisia, joiden kirjoituksista
        sinäkin saisit - Semperiä enemmän olla huolissasi!
        Sinun kirjoituksesi heijastaa liiallista itsekeskeisyyttä,
        vaikkakin olet olevinasi muiden puolesta puhuja. Sorry vaan.

Enpä ole sanonutkaan, että moni olisi ajanut täällä Semperille bannia. Lukisitko viestini uudelleen. Jos se ei avaudu vieläkään, voin kyllä sitten selittää, mitä siinä oikeasti sanoin.

Mietihän, 'Kyllä sinä Greeeen', miksi keskustelu pyörii nyt paljon Semperin ympärillä. Johtuisikohan se siitä, että Semper ei kykene asialliseen, rakentavaan ja toisia kunnoittavaan keskusteluun?! Kuten olen jo monet kerrat todennut, kyllä minäkin keskustelisin täällä paljon mieluummin uskonasioista, kuin siitä, miten joku tekee vääryyttä muita kohtaan. Teapot kiteytti asiaa hyvin mm. tässä Semperille osoittamassaan tekstissä (Jaikalin 'Ketä katselet, häntä seuraat' -otsikolla kulkevan aloituksen alla):

>>Mielelläni näkisin täällä rakentavia keskusteluja Jaikalin aloituksista, mm. tästä aiheesta joka mielestäni on tärkeä ja hyvä, mutta turhanpäiväiseen riitelyyn ja nimittelemiseen meneminen tekee keskustelusta hankalaa ja tulehduttaa keskusteluilmapiirin alkuunsa. Nytkin pääosaan nousi Jaikalin ja hänen vaimonsa koira sen sijaan että oltaisiin keskusteltu vertauksen sisällöstä. Sinä muiden muassa olit viemässä keskustelua hakoteille.

• greeeeen kirjoitti:

Enpä ole sanonutkaan, että moni olisi ajanut täällä Semperille bannia. Lukisitko viestini uudelleen. Jos se ei avaudu vieläkään, voin kyllä sitten selittää, mitä siinä oikeasti sanoin.

Mietihän, 'Kyllä sinä Greeeen', miksi keskustelu pyörii nyt paljon Semperin ympärillä. Johtuisikohan se siitä, että Semper ei kykene asialliseen, rakentavaan ja toisia kunnoittavaan keskusteluun?! Kuten olen jo monet kerrat todennut, kyllä minäkin keskustelisin täällä paljon mieluummin uskonasioista, kuin siitä, miten joku tekee vääryyttä muita kohtaan. Teapot kiteytti asiaa hyvin mm. tässä Semperille osoittamassaan tekstissä (Jaikalin 'Ketä katselet, häntä seuraat' -otsikolla kulkevan aloituksen alla):

>>Mielelläni näkisin täällä rakentavia keskusteluja Jaikalin aloituksista, mm. tästä aiheesta joka mielestäni on tärkeä ja hyvä, mutta turhanpäiväiseen riitelyyn ja nimittelemiseen meneminen tekee keskustelusta hankalaa ja tulehduttaa keskusteluilmapiirin alkuunsa. Nytkin pääosaan nousi Jaikalin ja hänen vaimonsa koira sen sijaan että oltaisiin keskusteltu vertauksen sisällöstä. Sinä muiden muassa olit viemässä keskustelua hakoteille.

Green 17.4. klo 20:10:
        >>>Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa.>Enpä ole sanonutkaan, että moni olisi ajanut täällä Semperille bannia.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Green 17.4. klo 20:10:
        >>>Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa.>Enpä ole sanonutkaan, että moni olisi ajanut täällä Semperille bannia.

Jonah, lukisitko viestini uudelleen ja yrittäisitkö ymmärtääkin sen. Siinä ei sanota, että moni olisi ajanut täällä bannia Semperille, vaan että banni saattaisi auttaa ASIAA, JOTA niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Ja se asia, jota moni on yrittänyt täällä ajaa, löytyy kopioimaasi seuraavasta virkkeestä.

>>Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Ehkä sillä saataisiin Semper pitämään pahimmat höyrynsä sisällään ja ymmärtämään se, että hän on täällä yksi KES-KUS-TE-LI-JA muiden joukossa, ei mitään muuta.

• Seliseli, Greeen !
        greeeeen kirjoitti:

Jonah, lukisitko viestini uudelleen ja yrittäisitkö ymmärtääkin sen. Siinä ei sanota, että moni olisi ajanut täällä bannia Semperille, vaan että banni saattaisi auttaa ASIAA, JOTA niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Ja se asia, jota moni on yrittänyt täällä ajaa, löytyy kopioimaasi seuraavasta virkkeestä.

>>Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Ehkä sillä saataisiin Semper pitämään pahimmat höyrynsä sisällään ja ymmärtämään se, että hän on täällä yksi KES-KUS-TE-LI-JA muiden joukossa, ei mitään muuta.

Jos joku muukin ymmärtää väärin kirjoituksesi, niin silloin
        sinun kirjoituksessasi on jotain väärää ! Et näy osaavan
        oikaista sitä sen paremmin..ja pyöritteli tuota tekstiäsi
        mitenpäin tahansa, niin siitä saa sen käsityksen, että :
        ..moni on yrittänyt täällä ajaa..

kerroppas nyt uudelleen: Mitä niin moni on yrittänyt
        täällä ajaa - jos se ei todellakaan tarkoittanut bannia ???

Jestas, millaista selittelyä !

• Lisäänpä vielä
        Seliseli, Greeen ! kirjoitti:

että kyllä Semper osaa kirjoittaa ja vastata asiallisesti,
        kun häneltä kysytään tai hänelle vastataan asiallisesti.

• greeeeen
        Seliseli, Greeen ! kirjoitti:

Ystävä hyvä, sinä 'Seliseli, Greeen', tekstini sanoo, että banni saattaisi auttaa ASIAA, JOTA niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Se ei siis sano, että moni olisi yrittänyt ajaa täällä bannia Semperille!

>>Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa.

Ja edelleenkin se asia, jota moni on yrittänyt täällä ajaa, löytyy siitä seuraavasta virkkeestä.

>>Ehkä sillä saataisiin Semper pitämään pahimmat höyrynsä sisällään ja ymmärtämään se, että hän on täällä yksi KES-KUS-TE-LI-JA muiden joukossa, ei mitään muuta.

• greeeeen
        Lisäänpä vielä kirjoitti:

että kyllä Semper osaa kirjoittaa ja vastata asiallisesti,
        kun häneltä kysytään tai hänelle vastataan asiallisesti.

Jaa, niinkö osaa Semper tehdä. Väitätkö siis, että esim. Jaikal on itse syyllinen tuohon Semperin häneen kohdistamaan lokakampanjaan?!

• Meitä on moneksi
        greeeeen kirjoitti:

Ystävä hyvä, sinä 'Seliseli, Greeen', tekstini sanoo, että banni saattaisi auttaa ASIAA, JOTA niin moni on yrittänyt täällä ajaa. Se ei siis sano, että moni olisi yrittänyt ajaa täällä bannia Semperille!

>>Murtsi, ihan oikeasti, seuraapa hetkinen Semperin touhuja. Pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa.

Ja edelleenkin se asia, jota moni on yrittänyt täällä ajaa, löytyy siitä seuraavasta virkkeestä.

>>Ehkä sillä saataisiin Semper pitämään pahimmat höyrynsä sisällään ja ymmärtämään se, että hän on täällä yksi KES-KUS-TE-LI-JA muiden joukossa, ei mitään muuta.

tälläkin palstalla, joten suvaitsevaisuutta tarvitaan puolin ja toisin.

• greeeeen
        Meitä on moneksi kirjoitti:

tälläkin palstalla, joten suvaitsevaisuutta tarvitaan puolin ja toisin.

Suvaitsevaisuus on hyvä asia, jota ei kuitenkaan pidä olla tunkemassa joka väliin. On myös asioita, joita ei pidä/tarvitse suvaita.

Jos olet tuo sama kirjoittaja, joka syytteli minua väärin, niin kerropa, ymmärsitkö nyt, mitä alkuperäisessä viestissäni sanoin? Ymmärsitkö siis jo vihdoinkin, että en sanonut siinä, että moni olisi ajanut bannia Semeperille?

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Suvaitsevaisuus on hyvä asia, jota ei kuitenkaan pidä olla tunkemassa joka väliin. On myös asioita, joita ei pidä/tarvitse suvaita.

Jos olet tuo sama kirjoittaja, joka syytteli minua väärin, niin kerropa, ymmärsitkö nyt, mitä alkuperäisessä viestissäni sanoin? Ymmärsitkö siis jo vihdoinkin, että en sanonut siinä, että moni olisi ajanut bannia Semeperille?

Korjaus:

Ymmärsitkö siis jo vihdoinkin, että en sanonut siinä, että moni olisi ajanut bannia Semperille?

• En ymmärtänyt
        greeeeen kirjoitti:

Korjaus:

Ymmärsitkö siis jo vihdoinkin, että en sanonut siinä, että moni olisi ajanut bannia Semperille?

Lauseesi oli kokonaisuudessaan tuo:

"Pikku banni saattaisi auttaa asiaa,
        jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa"

Selittelysi ei mene edelleenkään läpi.

• greeeeen
        En ymmärtänyt kirjoitti:

Lauseesi oli kokonaisuudessaan tuo:

"Pikku banni saattaisi auttaa asiaa,
        jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa"

Selittelysi ei mene edelleenkään läpi.

Ystävä hyvä, sanoin tosiaankin, että pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa!

En siis sanonut, että bannia olisi moni yrittänyt ajaa, vaan että ->

Pikku banni saattaisi auttaa ****asiaa, jota**** niin moni on yrittänyt täällä ajaa.

Ubikinoni auttaa ****migreeniin, josta**** niin moni kärsii, ei väitetä, että moni kärsii ubikinonista, vaan siitä migreenistä.

Ymmärrätkö jo? :)

...ja edelleenkin se ****asia, jota**** niin moni on yrittänyt täällä ajaa, löytyy siitä heti seuraavasta virkkeestäni ->

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ystävä hyvä, sanoin tosiaankin, että pikku banni saattaisi auttaa asiaa, jota niin moni on yrittänyt täällä ajaa!

En siis sanonut, että bannia olisi moni yrittänyt ajaa, vaan että ->

Pikku banni saattaisi auttaa ****asiaa, jota**** niin moni on yrittänyt täällä ajaa.

Ubikinoni auttaa ****migreeniin, josta**** niin moni kärsii, ei väitetä, että moni kärsii ubikinonista, vaan siitä migreenistä.

Ymmärrätkö jo? :)

...ja edelleenkin se ****asia, jota**** niin moni on yrittänyt täällä ajaa, löytyy siitä heti seuraavasta virkkeestäni ->

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, ymmärsivätkö Jonah ja tämä toinen asiasta vääntänyt viimeinkin olleensa itse väärässä!? Oma väärässäolonsa voi tietysti olla aika vaikea myöntää esim. tällaisen ilkeilyn jälkeen ->

Jonah:

>>Kyllä jokainen lukija ymmärtää ilman selityksiäsikin, mitä ensimmäisessä viestissäsi sanoit.
        Tietenkin voit itse itsellesi selittää, että et tarkoittanut, mitä sanoit.

• salaa rekattu

No mutta tämähän on hyvää läppää – teehän noista selityksistäsi söpö tiivistelmä ja laita nuppineulalla kiinni että saa uudetkin kirjoittajat selvän palstan linjasta. Ja jos näin on ja tuon linjan pidät – olet paras koskaan näkemäni sheriffi täällä aller oy tämän omistaa kai sen saa sanoa?
        Ja olet siis edes kristitty, sekin on plussaa hyvä.

” Puskista huutelu ei ole koskaan kuulunut tapoihini. ”
        _joskus vaan tuntuu epäreilulta että toinen on omalla naamalla.
        ps puskista huutelu vapauttaa nimenomaan sanomaan senkin mitä ei naamalla uskaltaisi …. esim jos helluntalainen epäilee omaa uskoaan ja tahtoo kysellä vähän naapurin asioita että tuleeko sitten omilta ”turpiin” jos edes kiinnostaa vaikka ateismi, vaikka eihän se ketään fiksua kiinnosta. Tyhjää täynnä koko ateismi, eihän niillä ole sieluakaan kuten tänään sain isoksi yllätyksekseni tietää. että huh huh

• Murtsin kertoma sefun tehtävistä ja palstan luonteesta olivat mielestäni asialliset.

Myös se, että palstan sheriffi voi kirjoitella nimimerkeillä, on aivan luonnollista.
      Miksi joku voi olettaa, että murtsi ei saisi tuoda mielipiteitään!

Kukaan palstalla ei kirjoita omalla nimellään. Kansalaisilla myös murtsilla on oikeus mielipiteisiin ja pulinat pois.

Mielestäni palstalla tulee esille helluntaioppi tai monia sen vivahteita ja niitä myös arvostellaan.

• Näin Se Menee!

>>>Kukaan palstalla ei kirjoita omalla nimellään>>>

Joidenkin rekattujen nimimerkkien profiilissa on heidän nimensä ja asuinpaikkakuntansa. Jotkut ovat liittäneet nimensä myös kirjoituksensa alle, esim. Weijo (en muista sukunimeä) Turusta.

• Anonymoisi
        Näin Se Menee! kirjoitti:

>>>Kukaan palstalla ei kirjoita omalla nimellään>>>

Joidenkin rekattujen nimimerkkien profiilissa on heidän nimensä ja asuinpaikkakuntansa. Jotkut ovat liittäneet nimensä myös kirjoituksensa alle, esim. Weijo (en muista sukunimeä) Turusta.

Epäilen kirjoitusten perusteella että iät ja paikkakunnat eivät ole ainakaan sieltä missä kirjoittaja asuu. Jopa sukupuolikin on juuri toisin.
        Kolme tällaista varmaa tapausta tiedänkin. Ei kuitenkaan ole mitään mieltä alkaa niitä setvimään keskustelupalstalla jossa kaikki olemme anonyymejä. Taitaa olla vain Mikko ja Jari-pek-ka jotka ovat omalla nimellään ja kuvallaan.
        Kaikki ei ole sitä miltä ne näyttää.

• Häipykää jo

Tuo paha kolminaisuus, Semper ja kumppanit pilaa kaikki ketjut. Teille on ehdotettu että perustaisitte oman keskustelusivuston ja jättäisitte meidät muut rauhaan. Kannatan ehdotusta. Ei tuommosia kakaroita jaksa kukaan loputtomiin.

• Ei heistä kannata välittää.
        Trollaajia on maailma väärällään, kuten tämä murtsikin, he kirjoittavat tukea omiin ongelmiinsa.

• Olipas sinulla peku
        Pe.ku kirjoitti:

Ei heistä kannata välittää.
        Trollaajia on maailma väärällään, kuten tämä murtsikin, he kirjoittavat tukea omiin ongelmiinsa.

taas jälleen oma tulkintasi toisten motiiveista kirjoittaa palstalla:
        "..he kirjoittavat tukea omiin ongelmiinsa" ?!

Ja mikähän se sinun ongelmasi on, kun ateistina roikut
        uskovien palstalla - jonkin sortin ongelma se sinulla on !

• "Paha kolminaisuus"

Onko tuo jonkun nimimerkki vai pilkkaatko sinä kolminaisuutta ?!

• Häipykää jo
        "Paha kolminaisuus" kirjoitti:

Onko tuo jonkun nimimerkki vai pilkkaatko sinä kolminaisuutta ?!

Pahalla ja pyhällä on mielestäni suuri ero, eikö sinusta sitten ole?
        Miten muuten voi pilkata kolminaisuutta, eihän sellaista voi pilkata jota ei ole olemassakaan.
        Ja te voisitte tosiaan harkita siirtymistä muualle tappelemaan.

• missä sefu

on kun ei ole pitkään aikaan näkynyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12501
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4680
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      145
      3670
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2768
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      108
      1671
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      103
      1524
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe