Olen kehoittanut lapsiani jäämään työttömiksi!

työtön äiti

Ei kannata opiskella, eikä kannata mennä töihin.

Itselläni on 2 ja 5 vuotiaat lapset. Olen opettanut heille että on viisaampaa jäädä suoraan peruskoulusta eläkkelle kuin mennä opiskelemaan tai töihin.

Silloin on erittäin hauskaa kun joku kertoo opiskellensa tai ahertaneensa töissä, niin voi sanoa "Me emme opiskele, emmekä käy töissä, työ ja opiskelu ovat tyhmille. Meillä on parempaakin tekemistä!"

Itsekkin kohta työtön ja vapaaehtoisesti.

30

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas näitä plääh

Tää on taas tyhmä provo! tai sitten kuulut samettihame vähemmistöön?

• Totta toinen

puoli! Aloituksesi ei kuulostanut uskottavalta, mutta oikeasti kaikki lapset eivät näe, että jonkun pitäisi käydä töissäkin.
      Jos kummatkin vanhemmat ovat kotona "aina" niin miten lapset oppisivat ymmärtämään, että töitäkin pitäisi tehdä?

Katsoiko kukaan "perintönä köyhyys"-dokkaria muutama viikko sitten?
      Voisin kuvitella, että 10-20v päästä ollaan ihmeissämme kun verotulot vähenevät ja autettavat lisääntyvät!

• aafdf

Huono trolli on aina huono trolli.

• Kolmen öiti,.---

Periytyvä työttömyys on siis totta.

Muista mainita myös lapsillesi, että he elävät yhteiskunnan tuilla ja ovat pakotettuja tekemään niitä hanttihommia, mitä esim. työkkäri pakottaa tekemään, ellei normaali työntekeminen tai opiskelu kiinnosta. Et voi olla työttömänä työnhakijana ilman velvollisuutta #"laulaa sen lauluja, jolta rahat tulee"

Sosiaalipummius on arvo sinällään mutta monien tutkimusten mukaan hyvin harvat ovat tyytyväisiä elämäänsä koska omat vaikutusmahdollisuudet tuloihin ovat olemattomat.

Opiskelu edellyttää jonkin tasoista älykkyyttä ja työssä pärjääminen myös erinäisiä valmiuksia. Työttömänä voi olla kuka tahansa mutta tyhmä ihan vapaaehtoisesti.

• Homma hallussa

Totta on, että yhteiskunnan tuella elävissä perheissä jälkikasvukin kääntyy sossun puoleen mieluummin kuin yrittää itse.
        Asunto järjestyy, ja kaupunki maksaa vuokrat. Muut avustusmahdollisuudet tiedetään hyvin. Ne on jo lapsuudenkodissa opittu. Lasketaan, mihin palkka riittäisi ja mihin avustus.

Tuttavani kuuli, että 20-vuotias lapsenlapseni on eräässä suuressa liikkeessä työssä.
        Hän ehdotti, että lapsenlapseni kyselisi töitä myös hänen lapsenlapselleen, koska tämä on jo 25-vuotias, eikä ole koskaan ollut vakityössä. On asunut 18-vuotiaasta saakka kaupungin kustantamassa kaksiossa ja saa sossusta avustukset.Hänelle olisi järjestynyt opiskelupaikka aikanaan, mutta hänestä vain hullu menee sitoutumaan kouluun sen jälkeen kun ei ole enää pakko. Kai hän joissakin hanttihommissa joutuu käymään silloin tällöin, mutta mitään pysyvää ei ilmaannu.

Ihmettelin itsekseni, miksi oma lapsenlapseni rupeaisi suosittelemaan tällaista luuseria työnantajalleen.
        Mutta pojan perhe on suoriutunut elämästä samaan tapaan. Samoin edellinen sukupolvi.

Osalle ihmisistä sossuun meno on viimeinen, järkyttävä asioimiskohde, toisten mielestä itsestään selvä avustaja. Asenne ratkaisee.

• vikuri
        Homma hallussa kirjoitti:

Totta on, että yhteiskunnan tuella elävissä perheissä jälkikasvukin kääntyy sossun puoleen mieluummin kuin yrittää itse.
        Asunto järjestyy, ja kaupunki maksaa vuokrat. Muut avustusmahdollisuudet tiedetään hyvin. Ne on jo lapsuudenkodissa opittu. Lasketaan, mihin palkka riittäisi ja mihin avustus.

Tuttavani kuuli, että 20-vuotias lapsenlapseni on eräässä suuressa liikkeessä työssä.
        Hän ehdotti, että lapsenlapseni kyselisi töitä myös hänen lapsenlapselleen, koska tämä on jo 25-vuotias, eikä ole koskaan ollut vakityössä. On asunut 18-vuotiaasta saakka kaupungin kustantamassa kaksiossa ja saa sossusta avustukset.Hänelle olisi järjestynyt opiskelupaikka aikanaan, mutta hänestä vain hullu menee sitoutumaan kouluun sen jälkeen kun ei ole enää pakko. Kai hän joissakin hanttihommissa joutuu käymään silloin tällöin, mutta mitään pysyvää ei ilmaannu.

Ihmettelin itsekseni, miksi oma lapsenlapseni rupeaisi suosittelemaan tällaista luuseria työnantajalleen.
        Mutta pojan perhe on suoriutunut elämästä samaan tapaan. Samoin edellinen sukupolvi.

Osalle ihmisistä sossuun meno on viimeinen, järkyttävä asioimiskohde, toisten mielestä itsestään selvä avustaja. Asenne ratkaisee.

jep

• mk

Tämmöisltä lusmureiltä kaikki tuki ja toineentulorahat pois niin oppivat tekemään töitö kun eivät muualta rahaa saa että silleen ja milläs asuntolainat maksat kun et töissä ole vai asutko kokoikäsi jossain sosiaalihuollon maksamassa vuokramurjussa.

• Itse käyn jo

hyvän matkaa 5-kymppiä ja olen miettinyt, että kuinkahan tämä väki, joka ei tee töitä, eläkkeellä pärjää. Meillä on uudehko maksettu iso talo ja aiomme vaihtaa sen pienempään sitten kun lapset lentävät pesästä.
      Luulisin, että siinä vaiheessa kaupat tehdään aika vähillä vaihtorahoilla, joten säästöihin tuskin tarvitsee koskea. Tietysti maailman menosta ei voi koskaan olla varma.

Olemme maksaneet myös vapaaehtoista eläkettä itsellemme ja säästöjä on tällä hetkellä muutama kymppitonni. Itse ajattelemme, että nyt satsataan tulevaisuuteen, että eläkkeellä olisi sitten rahallisesti mahdollisimman vähän kuluja. Ja onpa tuo muutenkin kivaa kun ei tarvitse miettiä, että mistä rahat jos esim. auton huoltoon menee yhtäkkiä 1500€.

Vaikka parinkymmenen vuoden päästä ei maksettaisi penniäkään eläkettä niin meidän pitäisi ainakin pärjätä. Omasta asunnosta on vähän kuluja verrattuna vuokraan, koska se nousee lähes vuosittain ja jo nykyäänkin monella eläkeläisellä menee suurin osa rahoista vuokraan. Mieluummin makselemme eläkkeellä rivarinpätkän yhtiövastiketta.

Jos maailma ei ihan hulluksi mene niin voisin kuvitella, että voimme eläkkeellä esim.matkustella ja syödä hyvin.
      Voitko sinä, joka et ole tulevaisuutesi eteen tehnyt mitään muuta kuin odottanut käsi pitkällä?

Provohan tämä aloitus toki oli, mutta vastasinpa silti.

• näin meillä

Joo, kyllä se nykyään on parempi vaihtoehto, kuin ettämenisi töihin ilmaiseksi tai erittäin pienellä palkalla jolla ei perhettä elätetä.

Nyt onkin ollut työnatajilla mukavat olot, kun työt tulee tehtyä kun on ilmaistyövoimaa.
      Ja kun saat ammattitaitoisen ihmisen, ja alennat hänet työharjoittelijaksi, niin et tarvi ees maksaa kunnon palkkaa, pelkällä palkkatuella saa työkkäristä ilmaisen työntekijän, jolle työnantaja ei palkkaa tarvi maksaa.

Ennemmin sitä on työtön, saa korvaukset ja voi tehdä kotityöt ja hoitaa lapset,, vaikkei sitä rahaa sillonkan paljo ole, mutta enemmän jää rahaa käyttöön kuin että olet ilmaistöissä ja maksat työmatkat, ym sivukuluja, vaatteita tms...

• --KK--

Mikä helvetin ilmainen työntekijä? Lähettäkää tänne heti muutama sellainen, sillä joudun nykyisille maksamaan palkan, ylityö- ja sunnuntaikorvaukset, lomarahat, sairasajan palkan. Sekä työnantajan sosiaaliturvamaksun.

Palkkatukea saadaan työntekijästä, joka on vaikeasti työllistettävä, eli ei siis ole oikein kelvannut kenellekään. Palkkatuesta huolimatta jää työnantajalle vielä palkkaa maksettavaksi, sillä palkansaajalle maksetaan aivan normaali palkka. Plus ne sos.maksut. Palkkatuen määrä on vastaa maksimissaan puolta työntekijän palkasta ja on rajattu ajaltaan.

Yksi asia on sitten se, vastaako sellainen työntekijä, joka ei ole koskaan töissä ollut edes sitä puolta palkkaa vai maksaako ennemmin kokonaisen palkan sille, joka on jaksanut töitä etsiä aktiivisesti..

Hoitele sinä lapsia kotona työttömänä. Entäs kun ne lapset on isoja? Eikö tule tekemisen puute? 10 vuottakin työelämästä poissa olleen on hankala työllistyä, edes "ilmaiseksi".

• Niinkuin tuossa

jo tulikin ilmi niin kyllä se harjoittelupaikka voi tuottaa oikeankin työpaikan. Tietty siinä on sellainen ongelma, että työnantja näkee kyseisen henkilön työmotivaation...eli jollei sitä ole niin tuskin löytyy niitä parempiakaan töitä...

• Ainlaulaintyötästeee

Ai, minusta työnteko on niin mukavaa, että kävisin töissä, vaikka siitä ei maksettaisi palkkaa. :P

• huh huh huh

Joo kaikki vaan ilmaseksi töihin, saas nähdä kuin kauan sitä jaksaa ilman ruokaa. Menee koti alta, vaatteet loppuu... jos ei saa rahaa.

• Ainlaulaintyötästeee

Elelisin säästöilläni. :P

• kommaan

Minusta tuo on ihan hyvä idea. Lapsethan usein toimivat päinvastoin, kuin vanhemmat käskevät.

• --------

Minäkin keskustelen kaksivuotiaani kanssa hänen urasuunnitelmistaan jatkuvasti.

• sitä odotellessa

Minä sanoin lapsilleni että tehkää paljon lapsia, niin saa aina hoitovapaata. Ei tarvi mennä kodin ulkopuolelle töihin kun hoitaa lapsia ja kotia.

Luvassa on ainakin 20 lastenlasta, jos jokainen oma lapsi tekee 5 lasta, sitten jos jokainen 20 lastenlasta tekee 5 lasta niin tulee 100 lapsenlapsenlasta!

Mummolan ovaet ovat aina auki.

• työnteko on hyvä

no se lapsien saaminen ei ole niin itsestäänselvyys. Minä ehdin olla 10 v. Töissä ennen kuin olin löytänyt miehen ja sain lapsen. En oikeasti ymmärrä jos lapsille opetettaisiin tuollainen asenne työntekoon. Ja vaikka saisi koko ajan lapsia niin valitettavasti on vielä eläkeikään runsaasti aikaa kun lapset alkavat olla yli 3v.
        Jokaisen työpanos on tärkeä! On sekin tärkeää työtä olla kotiäitinä omille lapsilleen. Sille kokemukselle annetaan kuitenkin liian vähän arvoa työmarkkinoilla. Innolla odotan että pääsen töihin ja saan sen 2000 euroa kolmen sadan jälkeen :)

• Tyhjätaskuinen :)
        työnteko on hyvä kirjoitti:

no se lapsien saaminen ei ole niin itsestäänselvyys. Minä ehdin olla 10 v. Töissä ennen kuin olin löytänyt miehen ja sain lapsen. En oikeasti ymmärrä jos lapsille opetettaisiin tuollainen asenne työntekoon. Ja vaikka saisi koko ajan lapsia niin valitettavasti on vielä eläkeikään runsaasti aikaa kun lapset alkavat olla yli 3v.
        Jokaisen työpanos on tärkeä! On sekin tärkeää työtä olla kotiäitinä omille lapsilleen. Sille kokemukselle annetaan kuitenkin liian vähän arvoa työmarkkinoilla. Innolla odotan että pääsen töihin ja saan sen 2000 euroa kolmen sadan jälkeen :)

Innolla odotat sitä 2000 euroa. Iloitsen puolestasi.

Koko ikäni tein työtä ja maksoin veroja, mutta olin 10 v. palkattomana ja työttömänä kotiäitinä lapsilleni. Se aika on poissa eläkkeestäni, vaikka yhteiskunnan ei tarvinnut huolehtia minun lasteni päivähoidosta minuuttiakaan.
        Eläkeikä tuli liian varhain sitten vastaani, kun vielä kävi niin että kuuluisien "tuotannollisten ja taloudellisten" syitten johdosta "pääsin" eläkeputkeen ennenaikaisesti.
        Nyt saan 1500 e eläkettä - verot loppuikäni. Eläkettä ei juuri nostella inflaatiotarkastusta enempää.

Kunpa nuoret ihmiset ymmärtäisivät ajoissa, että pienikin palkka lisää eläkevuosia.
        Ainahan palkat ovat liian pieniä olleet, joten on vain elettävä suu säkkiä myöen. Eläkkeellä ollessa se viimeistään sitten on opittava.

• työnteko on hyvä

Minusta tuo 1500 eläkettä kuulostaa hyvältä. En tiedä saanko näillä tuloillani tuon vertaa.Mutta jospa asuntolaina olisi siihen mennessä maksettu :)Kannattaa tehdä töitä!

Lähihoitajan tulotaso on n.2000 euroa. No jonkun mielestä se on liian vähän raskaasta työstä, mutta minä olen tyytyväinen. Kun perheessä on kahdet tulot nin kyllä sitä selviää.Tällä alalla ei ole pelkoa tytöömyydestä ainakaan pääkaupunkiseudulla. Jos terveenä saa pysyä niin sitten voi tehdä töitä eläkkeelle asti.

Olen myös tyytyväinen siitä, että yhteiskunta antaa mahdollisuuden olla alle 3v. kanssa kotona.Lapsilisät ovat tervetulleita, eikä joka maassa ole tällaista sosiaaliturvajärjestelmää niin kuin täällä.

• EiMeilläPäin

Missä saat 2000€ lähihoitajan työstä? Minä saan maksimissaan 1700€(useimmiten 1600 on lähempänä totuutta) ja siinä on lisät jo, kolmivuorotyö.

• huumorilla tietenkin

Jos itse tuosta todella nautit, niin älä ainkaan lapsiasi moiseen kannusta. varmaan olet jotekin pettynyt tähän yhteiskunnan systeemiin.

• pääkaupunkiseutu

Pääkaupunkiseudulla on varmaan vähän paremmat palkat? Ainakin julkisella sektorilla. Asumiskulut sitten voi olla varmaan kalliimmat.

• etq

Jep totta. Mutta eivät ne 300€ kalliimmat ole, ainakaan mitä tuttavien kanssa jutellut jotka pk seudulla asuvat. Osalla jopa halvempi kuin meillä tämä murju. Nomutta tyydyttävä siihen mitä saa.

• reilusti liksaa

Kun menee uuteen työpaikkaan, pitää heti laitta selväksi, että töitätehdään vain rahaa vastaan, ja jos ei tule palkkaa ei tehdä töitäkään.

Heti vaan pyytää 3000 - 40000 euroo palkkaa, reilusti vaan, jos tarvii lisää henkilökuntaa kyllä palkkaa sitten.

Ei millään ale hintaan.

• wewr

Joo o, meneppä tuonne vanhainkotiin pyytämään 3000€ liksaa, kattovat sinua kieroon ja potkivat perseelle. Ei sitä tällä alalla pyydetä, se otetaan mitä saadaan, koska muuten jäät työttömäksi.

• Mielellään työssä

Voin hyvin kuvittelemaan millaisia lähiöruusuja, narkkareita ja tenukeppejä ovat lapsiesi tulevat puolisot. Onnea valitsemallasi tiellä. :)

• 20.000 palkkaa tai e

Nykyisin laitetaan kaikki ihmiset ilmasitöihin, jotta kuralla oleva yritys pelastuisi. Kaikki työttömät maksamaan firman vlekoja ja laskuja.

Kerran olin ilmaistöissä, enpä juuri tehny muuta kun luin pivän lehdet ja pelasin netissä.

Mitä nyt ilmaseksi näyttää taiotja ja super osaamista.

• Sana kulkee

Kyllä se sana leviää nopeasti niistä työntekijöistä, jotka lueskelee lehtiä ja pelailee netissä työaikana.

• Palmroos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4640
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      177
      3646
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      67
      2083
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1084
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe