Helvetin olosuhteet

Menolippu valmiina

Minkälaisessa muodossa ihminen on kun hän joutuu helvettiin?
Onko ihminen siellä samanlaisessa muodossa kuin täällä maan päällä vai meneekö sinne ainoastaan ihmisen sielu vai miten tämä toimii?

35

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikal.se

Jumala loi ihmisen (ruumiin) maan tomusta.
      Sitten Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin elämän hengen ja ihmisestä TULI ELÄVÄ SIELU (Ms 2:7).
      Sinä olet ELÄVÄ SIELU joka asuu ruumiissasi.
      Ruumis kuolee mutta sielu on ikuinen.
      Ruumis maatuu mutta sielu menee joko Jumalan luokse tai pois Jumalasta.

Jos elät erossa Jumalasta tässä ajassa, joudut eroon Jumalasta myös ikuisuudessa kuoleman jälkeen. Sinä siis itse valitset joko elämän Jumalan kanssa tai eron Jumalasta. Jumalan luokse tulet Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä. Ero Jumalasta on helvetti ja se ei ole kiva paikka. Joka joutuu helvettiin, on olemassa ikuisesti piinassa.
      Jumalan luona on kokonaan erilaista. Siellä ei ole mitään piinaa eikä vaikeutta. Siellä on ELÄMÄ.
      Valitse siis elämä ja Jeesus Kristus. Hän on ikuinen elämä ja Pelastus.

• Menolippu valmiina

"Joka joutuu helvettiin, on olemassa ikuisesti piinassa. "

Sanoit että ruumis maatuu ja sielu jää jäljelle.
        Mehän tiedämme mistä kipu johtuu. Ilman fyysistä ruumista ei voi tuntea kipua.
        Jos helvetti on ikuinen piina, niin siinä tapauksessa vähintään hermosto ja aivot pitää mennä sielun mukana helvettiin.

• jaikal.se
        Menolippu valmiina kirjoitti:

Jos helvetti on ikuinen piina, niin siinä tapauksessa vähintään hermosto ja aivot pitää mennä sielun mukana helvettiin.

>>>Mehän tiedämme mistä kipu johtuu. Ilman fyysistä ruumista ei voi tuntea kipua

• Menolippu valmiina
        jaikal.se kirjoitti:

>>>Mehän tiedämme mistä kipu johtuu. Ilman fyysistä ruumista ei voi tuntea kipua

"Olet väärässä valitettavasti. Ihminen voi tuntea konkreettista kipua ruumiissaan ilman että siinä on mitään vikaa joka aiheuttaisi kivu"

Olet itse väärässä ja ymmärsit (tahallasi) väärin mitä kirjoitin.

Kirjoitin: Ilman fyysistä ruumista ei voi tuntea kipua.
        Se on täysin eri asia kuin sanoa että voi tuntea kipua ilman että ruumiissa on jotain vikaa.
        Kipu on ainoastaan "varoitus" että jossakin on jokin vialla. Oli sitten jotain vialla tai ei, niin hermosto ja aivot sen kivun tuottavat.

"Koska kipu ei ollut minun lihassani ts. ruumiissani, MISSÄ SE OLI?"

Aivoissasi, TIETENKIN!.

• jaikal.se

Ihminen voi kärsiä paljonkin sielussaan. Ei kaikki kärsimykset ole ruumiissa. Oikeastaan sielun vaivat ovat paljon suuremmat ja pahemmat kuin ruumiin vaivat. Sielu voi joutua ikuiseen vaivaan helv.ttiin. Jeesus koki sielussaan vaivaa.

Jesaja 53:11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Psalmit 107:26
        He kohosivat taivasta kohti, he vajosivat syvyyksiin; heidän sielunsa menehtyi tuskasta.

Valitusvirret 3:17
        Sinä olet syössyt minun sieluni ulos, rauhasta pois, minä olen unhottanut onnen.

Psalmit 13:3
        Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?

Sananlaskut 8:36
        Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Matteus 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

1.Mooses 42:21
        Mutta he sanoivat toinen toisellensa: "Totisesti, me olemme syylliset sen tähden, mitä teimme veljellemme; sillä me näimme hänen sielunsa tuskan, kun hän anoi meiltä armoa, emmekä kuulleet häntä. Sentähden on meille tullut tämä tuska."

5.Mooses 28:65
        Ja niiden kansojen seassa sinä et saa rauhaa, eikä jalkasi löydä lepopaikkaa. Herra antaa sinulle siellä vapisevan sydämen, rauenneet silmät ja nääntyvän sielun.

Job 7:11
        Niin en minäkään hillitse suutani, minä puhun henkeni ahdistuksessa, minä valitan sieluni murheessa.

Job 19:2
        "Kuinka kauan te vaivaatte minun sieluani ja runtelette minua sanoillanne?

Job 30:16
        Ja nyt minun sieluni vuotaa tyhjiin, kurjuuden päivät ovat saavuttaneet minut.

Psalmit 6:4
        ja minun sieluni on kovin peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan?

Psalmit 31:8
        Minä iloitsen ja riemuitsen sinun armostasi, kun sinä katsoit minun kurjuuttani, tunsit minun sieluni ahdistukset,

Psalmit 73:26
        Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.

•Psalmit 107:5
        Heidän oli nälkä ja jano, heidän sielunsa nääntyi heissä.

Psalmit 6:5
        Käänny, Herra, vapahda minun sieluni, pelasta minut armosi tähden.

Psalmit 16:10
        Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

Jeremia 31:12
        Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.

Jeremia 31:25
        Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen."

• menolippu valmiina
        jaikal.se kirjoitti:

Ihminen voi kärsiä paljonkin sielussaan. Ei kaikki kärsimykset ole ruumiissa. Oikeastaan sielun vaivat ovat paljon suuremmat ja pahemmat kuin ruumiin vaivat. Sielu voi joutua ikuiseen vaivaan helv.ttiin. Jeesus koki sielussaan vaivaa.

Jesaja 53:11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

Psalmit 107:26
        He kohosivat taivasta kohti, he vajosivat syvyyksiin; heidän sielunsa menehtyi tuskasta.

Valitusvirret 3:17
        Sinä olet syössyt minun sieluni ulos, rauhasta pois, minä olen unhottanut onnen.

Psalmit 13:3
        Kuinka kauan minun täytyy kantaa huolia sielussani, päivät päästään murhetta sydämessäni? Kuinka kauan saa vihollinen ylvästellä minua vastaan?

Sananlaskut 8:36
        Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."

Matteus 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

1.Mooses 42:21
        Mutta he sanoivat toinen toisellensa: "Totisesti, me olemme syylliset sen tähden, mitä teimme veljellemme; sillä me näimme hänen sielunsa tuskan, kun hän anoi meiltä armoa, emmekä kuulleet häntä. Sentähden on meille tullut tämä tuska."

5.Mooses 28:65
        Ja niiden kansojen seassa sinä et saa rauhaa, eikä jalkasi löydä lepopaikkaa. Herra antaa sinulle siellä vapisevan sydämen, rauenneet silmät ja nääntyvän sielun.

Job 7:11
        Niin en minäkään hillitse suutani, minä puhun henkeni ahdistuksessa, minä valitan sieluni murheessa.

Job 19:2
        "Kuinka kauan te vaivaatte minun sieluani ja runtelette minua sanoillanne?

Job 30:16
        Ja nyt minun sieluni vuotaa tyhjiin, kurjuuden päivät ovat saavuttaneet minut.

Psalmit 6:4
        ja minun sieluni on kovin peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan?

Psalmit 31:8
        Minä iloitsen ja riemuitsen sinun armostasi, kun sinä katsoit minun kurjuuttani, tunsit minun sieluni ahdistukset,

Psalmit 73:26
        Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.

•Psalmit 107:5
        Heidän oli nälkä ja jano, heidän sielunsa nääntyi heissä.

Psalmit 6:5
        Käänny, Herra, vapahda minun sieluni, pelasta minut armosi tähden.

Psalmit 16:10
        Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

Jeremia 31:12
        Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.

Jeremia 31:25
        Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen."

"Ihminen voi kärsiä paljonkin sielussaan. Ei kaikki kärsimykset ole ruumiissa. Oikeastaan sielun vaivat ovat paljon suuremmat ja pahemmat kuin ruumiin vaivat."

Etkö vieläkään ymmärtänyt?
        Voit kutsua sitä millä termillä haluat, vaikka sitten sieluksi, mutta jotta voisit tuntea kipia/tuskaa "sielussasi", tarvitset aivot.

Voit kopioida tänne vaikka koko Raamatun, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että mistään sellaisen olemassaolosta mistä puhut ei ole ensimmäistäkään todistetta.

Ei ole mitään todisteita jotka viittaisivat edes siihen suuntaan että jokin jolta puuttuu aivot, voisi tuntea kipua tai tuskaa.

Kerro konkreettinen esimerkki ja konkreettiset todisteet sellaisesta tilanteesta jossa joku/jokin jolta puuttuu aivot, tuntee tuskaa.

• jaikal.se

"Olet väärässä valitettavasti. Ihminen voi tuntea konkreettista kipua ruumiissaan ilman että siinä on mitään vikaa joka aiheuttaisi kivu"

Olet itse väärässä ja ymmärsit (tahallasi) väärin mitä kirjoitin.

Kirjoitin: Ilman fyysistä ruumista ei voi tuntea kipua.
        Se on täysin eri asia kuin sanoa että voi tuntea kipua ilman että ruumiissa on jotain vikaa.
        Kipu on ainoastaan "varoitus" että jossakin on jokin vialla. Oli sitten jotain vialla tai ei, niin hermosto ja aivot sen kivun tuottavat.

"Koska kipu ei ollut minun lihassani ts. ruumiissani, MISSÄ SE OLI?"

Aivoissasi, TIETENKIN!.

>>>"Koska kipu ei ollut minun lihassani ts. ruumiissani, MISSÄ SE OLI?"

Aivoissasi, TIETENKIN!.

• Menolippu valmiina
        jaikal.se kirjoitti:

>>>"Koska kipu ei ollut minun lihassani ts. ruumiissani, MISSÄ SE OLI?"

Aivoissasi, TIETENKIN!.

"Niin ja "aivoni" ovat se ihminen, sielu, joka minä olen."

Jos haluat kutsua aivoja sieluksi niin siitä vaan. Ei todellisuus sanaleikillä muutu.

• jaikal.se

"Niin ja "aivoni" ovat se ihminen, sielu, joka minä olen."

Jos haluat kutsua aivoja sieluksi niin siitä vaan. Ei todellisuus sanaleikillä muutu.

>>>Jos haluat kutsua aivoja sieluksi niin siitä vaan. Ei todellisuus sanaleikillä muutu.

• Menolippu valmiina
        jaikal.se kirjoitti:

>>>Jos haluat kutsua aivoja sieluksi niin siitä vaan. Ei todellisuus sanaleikillä muutu.

Jos aivot ja sielu on mielestäsi sama asia, niin siinä tapauksessa kaikki aivokuolleet ovat myös sielukuolleita?

• noinon.

sim. Jaikal.se siis pääsee taivaaseen, jotka ovat eri mieltä hänen kansaan joutuvat kärsimään IKUISTA piinaa, tämä ei todellakaan ole Jumalasta, ei rakastava jumala ole noin julma kuin ihminen on toiselle. Vain äärimmäisen sadistisen ja itsekeskeisen ihmisen voi kuvitella keksivän helvetin, ei Jumalan.

• jaikal.se

Totuus karvastelee ensin kovastikin mutta kun sen uskoo ja ottaa vastaan Totuus muuttuu hunajaksi.

• ....
        jaikal.se kirjoitti:

Totuus karvastelee ensin kovastikin mutta kun sen uskoo ja ottaa vastaan Totuus muuttuu hunajaksi.

:))))) älä naurata:)

• jaikal.se
        .... kirjoitti:

:))))) älä naurata:)

Jumala on kaiken luonut.
        Hän on luonut ihmisen.
        Hän on ilmoittanut ihmiselle itsensä.
        Hän on ilmoittanut ihmiselle mitä tämän elämän jälkeen seuraa. Hän on rakentanut ihmiselle tien luokseen. Mutta Hän ei pakota ketään luokseen koska Hän tahtoo että ihminen omasta vapaasta tahdostaan tulee Hänen luokseen ja tahtoo elää Hänen kanssaan nyt, aina ja ikuisesti.

Nämä hengelliset asiat eivät ole naurun asioita.
        Kyllä sinä nyt naurat mutta kerran tulet seisomaan Herran Jeesuksen Kristuksen edessä. Silloin ei enää naurata mikäli et ole tässä ajassa tullut Hänen luokseen ja uskonut Häneen. Tämä kosksee meitä jokaista. Meillä on sama tie Jumalan luokse.

http://www.youtube.com/watch?v=2odWWDfCsOg

Tie on vapaa Golgatalle,
        miksi yhä viivyt vaan,
        Siellä pääset armon alle,
        kyyneleesi pyyhitään.

Vielä kaikuu veren ääni,
        rakkauttaan julistaa.
        Sinun sydämesi juuri
        Jeesus tahtoo pelastaa.

Tie on vapaa...

• ikuinen ero

helvetti on ikuinen ero Jumalasta,

• ikuinen ero

hel vetti on tuo sensuroitu sana

• Kannattaisi lukea kreikkalaista mytologiaa, eiköhän sieltä selviä ne maalatut kauhukuvat hel-vetistä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Antiikin_Kreikan_uskonto#Tuonpuoleinen

""" Tuonpuoleinen
      Kreikkalaiset uskoivat tuonpuoleiseen manalaan, jonne kuolleiden henget siirtyivät kuoleman jälkeen. Jos hautajaisia ei toimitettu, uskottiin yleisesti, ettei kuolleen henki pääse manalaan, vaan jää kummittelemaan ikuisesti. Kreikkalaisilla oli useita erilaisia näkemyksiä tuonpuoleisesta, ja näkemykset muuttuivat ajan kuluessa.
      Manalan tunnetuimpia alueita oli Haades, jota hallitsi samanniminen jumala, Zeuksen veli. Paikkaa kutsuttiinkin alun perin Haadeen taloksi tai paikaksi. Toinen manalan alue, Tartaros, oli kärsimyksen paikka, johon kirottujen ajateltiin päätyvän. Kolmas alue, Elysion, oli miellyttävä paikka, johon hyveelliset kuolleet ja mysteerikultteihin vihkiytyneet pääsivät. Harvat, kuten Akhilles, Alkmene, Amfiaraos, Ganymedes, Ino, Melikertes, Menelaos, Peleus ja monet Troijan ja Theban sodissa sotineet luettiin niihin, jotka olivat saaneet kuolemattomuuden ja ikuisen elämän Elysionin kentillä — tai Onnellisten saarilla, mikä oli toinen nimitys kreikkalaisten "taivaalle".
      Jotkut kreikkalaiset, kuten esimerkiksi Pythagoras, olivat omaksuneet ajatuksen jälleensyntymisestä, vaikkakaan kaikki eivät hyväksyneet tällaista näkemystä. ""

• jaikal.se

>>>Kannattaisi lukea kreikkalaista mytologiaa

• Minä tutkin yhtäläisyyksiä Raamatun ja muiden jumalatarustojen välillä. Eikös tässäkin ole suoraa ajatusta kreikkalaisesta tarustosta ja Raamatusta.

" Manalan tunnetuimpia alueita oli HAADES jota hallitsi samanniminen jumala, Zeuksen veli. Paikkaa kutsuttiinkin alun perin Haadeen taloksi tai paikaksi. Toinen manalan alue, Tartaros, oli kärsimyksen paikka, johon kirottujen ajateltiin päätyvän."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti

• adfsadsffsda

Useat ihmiset ovat päässeet vierailemaan helvetissä sekä myös taivaassa. Täällä on näitä todistuksia:

http://spiritlessons.com/

Raamatun mukaan kadotus eli helvetti on tukalan kuuma sekä pimeä paikka, jossa on koko ajan jano, siellä haisee aivan kamalalta ja tuomio on ikuinen. Ihmen kokee suuria kärsimyksiä kadotuksessa.

• ollik

Tuo olisi sopivaa lapsille iltasaduksi, mikäli ei olisi liian sadistista.
        Nauroin niin että mahaan koski.
        Pahimman laatuista Jumalan pilkkaa ja aliarviointia on kuvitella että Jumala on jokin kostonhimoinen sadistinen olento. Ette ole tippaakaan viisastuneet sitten muinaisten Kreikkalaisten.

• KTS (Ei kirj.)

Raamatussa ei ole helvettiä. Siellä puhutaan gehennasta eli Hinnomin laakson jätteenpolttolaitoksesta. Kyse on siis kierrätyksestä. Jeesus käyttää fyysillisen maailman jätteiden kierrätystä symbolina hengellisen maailman puhdistuksessa.

Kyse on siis ekologisesta, iloisesta asiasta eikä mistään kohtuuttomasta kidutuskammiosta kuin mitä keskiajan kirkko on päähänmme iskostanut.

Onhan Jumala vanhurskas ja antaa Raamatun mukaan kullekin tekojensa mukaan eikä yhtään liikaa.

• uskissss

KTS voi sinua harhaopin levittäjää. Kadotustuomio on selvitetty Raamatussa oikein selvästi. Se on ikuinen ja ankara tuomio. Et siis voinutkaan elää maanpäällä kuin paholainen ja sitten yrittää vanhana miettiä uudestaan pelastusta.

• KTS (Ei kirj.)
        uskissss kirjoitti:

KTS voi sinua harhaopin levittäjää. Kadotustuomio on selvitetty Raamatussa oikein selvästi. Se on ikuinen ja ankara tuomio. Et siis voinutkaan elää maanpäällä kuin paholainen ja sitten yrittää vanhana miettiä uudestaan pelastusta.

Raamatussa ei ole helvettiä. Siellä puhutaan gehennasta eli Hinnomin laakson jätteenpolttolaitoksesta. Kyse on siis kierrätyksestä. Jeesus käyttää fyysillisen maailman jätteiden kierrätystä symbolina hengellisen maailman puhdistuksessa.

Kyse on siis ekologisesta, iloisesta asiasta eikä mistään kohtuuttomasta kidutuskammiosta kuin mitä keskiajan kirkko on päähänmme iskostanut.

Onhan Jumala vanhurskas ja antaa Raamatun mukaan kullekin tekojensa mukaan eikä yhtään liikaa.

• Helvetin tulta Raamattu kuvailee näin ja antaa ennakkotietietoa helvetin tulen polttoaineista ja väärintekijöistä:

Jesaja 33
      11 "Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät."

Jesaja 47
      14 "Katso, he ovat kuin kuivat korret: tuli polttaa heidät; he eivät pelasta henkeään liekin vallasta. Se ei ole hiillos heidän lämmitelläkseen eikä valkea, jonka ääressä istutaan."

Roomalaiskirje 1
      29 "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;"

• asdfaafsasfasd
      • KTS (Ei kirj.)

Miksi pitää ottaa oppia kaiken maailman humpuukisaarnaajien läpikajahtaneista saarnoista. Eikö Raamattu riitä?

Raamatussa sanotaan että kullekin TEKOJENSA mukaan, sillä Jumala on oikeudenmukainen ja vanhurskas. Sanotaanpa vielä, että sille jolle on paljon annettu, siltä myös paljon vaaditaan. Eli aina tilanteen mukaan rangaistukset mutta ketään ei rangaista liikaa kuten maan päällä saattaa tapahtua koska ihmistuomarit ovat vajavaisia.

• kalu pyllyyn

Katos vaan. Ne on saanut oikein valokuviakin otettua sieltä.
        Aikamoista.

• ,,,,,,,,,,,

Jeesus yksinkertaisesti vain käänsi selkänsä hänelle. Kun Jeesus teki näin, alkoi mies kirota ja pilkata Herraa. Tämä mies oli John Lennon, saatanallisen ”The Beatles” bändin jäsen.

• Kuoltuaan ihminen muuttuu tomuksi, joten se on ihmisen totaalinen loppu. Häntä ei enää ole.

• Jumalan lapsille

Jotkut näköjään on niellyt saa.ta.nan valheen että hän, saat.ana on hyvä ja Jumala on paha, että Jumala kiduttaa ihmisiä ikuisesti helvetin tulessa.
      Mutta ei onneksi kaikki. Pysykää te erossa edelleenkin saat.anan ansoista ja luottakaa hyvään ja oikeudenmukaiseen Jumalaan.

• +++

Tuolla tavalla en ole osannut ajatellakkaan. Sehän tosiaan sopisi s*aatanan juoneksi.

• l-h

lappix--Kuoltuaan ihminen muuttuu tomuksi, joten se on ihmisen totaalinen loppu. Häntä ei enää ole.

hiukka muotoilua sallittaneen.----.Kuoltuaan ihmisen ruumis muuttuu tomuksi, joten se on ihmisen totaalinen loppu. ruumista ei enää ole. mutta sielu on ja pysyy
      tuossa on nakokanta ero jota Raamattu tukee.

tuolla aiemmin sanot---lappix
      Kuka se ulkopuolinen ihminen on, joka sanoo minulle, ettet sinä lappix ole uudestisyntynyt?
      mina kysyn -- kuinka voit olla uudestisyntynyt,jos et usko ihmisella olevan sielua?
      luehan tarkasti esim. tuo---1. Moos. 2:7

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

• Tietenkin on uskontoja ja uskovaisia, joiden mukaan ihmisen kuollessa siitä lähtee vaeltemaan erillinen sielu.

Mutta kun puhutaan sielusta, niin mitä mieltä olet tästä?

3. Moos. 17:11
      Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska SIELU on siinä.

Ja sitten.
      1. Kor. 15:50
      Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja VERI voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

• l-h

eras piispa sanoi ,kun Raamatussa tulee kohta,jota han ei ymmarra,han nostaa hattua ja jatkaa lukemista.. ei siihen ,etta asiaa ei ymmarra pida takertua,,on niin monta asiaa Kirjassa ,jota emme ymmarra,koska niita ei ole meille juurta jaksain selitetty...
      miten edes ymmarramme tuota--Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
      emme mitenkaan-- joko uskomme ,tai emme..

mutta et vastannut tuohon --uudestisyntymis kysymykseen,,,sinun vuorosi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2810
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      347
      2447
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2232
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      39
      2226
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1818
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1349
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1342
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      70
      1223
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1200
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      6
      1163
    Aihe