Suomalaisista tullut tosi saastaista porukkaa?

Aivan kammottavia levähdyspaikkoja moottoriteiden varsilla ja tienposket täynnä roskia? Ei mielestäni ennen ole näin paljon roskattu luontoa.

Männäviikolla reissussa tuli pysähdyttyä jaloittelemaan useammallekin levähdyspaikalle ja kaikki muistuttivat kaatopaikkoja.

Itselläni ainakin roskat mahtuvat autoon kotiin saakka jos ei matkalle ole osunut sopivasti roskiksia.

Käsi sydämellä voin sanoa etten koskaan ole tahallani luontoa roskannut, en maalla enkä vesillä.

Ainoa mitä saatan luontoon heittää on esim. eväänä olleen banskun kuoret, ompun karat, herneen palot ja kirsikan siemenet.

Kuis on teillä muilla, kuulutteko siistiin- vai sottasakkiin?
Huomautatteko jos näette jonkun kanssaeläjänne heittelevän roskia luonoon?

4

136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

NINKÖ

• Vielä joskus kasarin alussa oli nuotiopaikat Lapissa ym. aika karmeessa kunnossa. Sen jälkeen asiat lähti parempaan suuntaan. Sama koski teiden levähdyspaikkoja, niille saatiin roskiksia ja roskiksia oli varaa myös tyhjennellä.

Veikkaan että levähdyspaikkojen siivottomuus johtuu siitä että teiden huolto on yksityistetty, ja huolenpito ei ole enää samalla tasolla kuin TVH:n aikaan, jolloin oli varaa kierrättää roskapartioita pitämässä huolta yleisestä siisteydestä.
      Maamme on niin hiton köyhä, että eiköhän olisi parasta päästää taas jätevedetkin puhdistamattomina järviin ja jokiin. Samoin kaiken maailman ilmansaastutussäännöt estävät uuden tuottavan teollisuuden toimintaa, joten kilpailukykyä tarttis parantaa silläkin sektorilla.....

• Mä laitoin autoon lisävarusteiksi roskiksen ja kumihanskat, vielä pitäis jostain ostaa semmonen varrellinen apukäsi millä olis näppärä poimia roskia. Nyt voin itse huolehtia ympäristöni siisteydestä jos jostain syystä joudun johonkin roskattuun paikkaan pysähtymään.

• Ikuna ei ole tarvinnut roskiansa teiden varsille tyhjentää, minulla on aina autossa roskapussi jonne matkan varrella kertyneet raoskat kerätään. Teiden varsilla kyllä näkyy mitä kummallisimipia roskia, viime keväänä näin jopa ojaan viskatun sohvan :)

Keväisin kun kuljen lenkillä, siistin yleensä samalla lähiympäristöäni. Taloni lähistölle tienposkeen heitetyt roskat kun näyttävät ikäänkuin "minun roskiltani", pakkohan ne on sieltä pois poimia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      25
      4207
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      100
      2131
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      96
      1438
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      169
      1355
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      59
      1231
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      56
      1105
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      200
      1062
    8. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      47
      973
    9. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      952
    10. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      936
    Aihe