Syytösten välttämättöyys.

Jumalan syytös

Syytös on sellainen asia, jonka jokainen luonnollinen ihminen ja syntisen luontonsa vallassa olevana tuomitsee, kaikki pitäisi suvaita, eikä mitään syntiä saisi olla olemassa, eikä varsinkaan niin että kukaan huomaisi minun sellaista tehneen.
Syytöstä on, aivan kuin kaikkea muutakin, hyvää ja pahaa.. Paha syytös on itsekäs, ja pyrkii siihen että saisi itse nauttia syytöstensä purevuudesta ja pilaillta toisen ihmisen pahuudella. Hyvä syytös on kyllästynyt siihen, että lähimmäinen on muuttunut liian erilaiseksi, kuin mitä hän itse on.... Hyvä syyttäjä syyttää myös itseään siitä, ettei kykenee samalaiseen asiaan, kuin se ihminen, jonka tekoja siis paheksuu. Puolustaja on aina myös läsnä, kun syytöksiä on.... Yleensä ihminen itse puolustautuu, ja tavallisinta on vihalla puolustautua: Et saa minua muuttaa, minussa ei ole mitään vikaa, vain sinussa on vikaa....

Raamattu on piripintaan täynnä syytöksiä, varsinkin vanhan testamentin profetia, kukaan tai juuri kukaan ei noudattanut lakia, ja siksi lähes jokainen Raamatun henkilö oli Mooseksen lain kiroama, poikkeuksena lähinnä vain Jeesus ja Paavali.... Siksi Raamattua ei osata lukea, jokainen huomaa sen, että syytöksensä on totta, että syytös oli pahuutta kohtaan, johon oli syyllistynyt, eikä Raamatun syytösten edessä ole kovin monen helppoa puolustautua, ja pitää itseään syyttömänä, juuri mihinkään pahaan tekoon... Mutta syytöksestä ei ole hyötyä, jos se ei muuta ketään... Paholaisen syytös ei muuta ketään, se vain haluaa ikuisesti nauttimaan itse niistä asioissa joissa oli itse parempi tai suorastaan paras....

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisää syyttämisestä

      Tästä on helposti nähtävissä lisää eroja paholaisen ja hyväläisen syytöksiin...
      Paholainen on tärkeä ja jopa "hyvä" siinä, että ihmistä syyttäessään se vahvistaa ihmisen luonteenpiirteitä, ihminen on ollut samanlainen kuin se, ja se kiusaa ihmistä sillä, että "pääset samaan Hellvettiin kuin minä, ellet muutu, niinkuin et muutukaan". Paholainen voi syyttää myös siitä, että ihminen on ollut hyvä, mukamas liian hyökkäävä ihmisiä kohtaan, ja muuttanut ihmisiä liikaa kaltaisekseen. Jumalan syytöksen tapahtuessa on kyse vakavemmasta asiasta, tai juuri siitä, että ihminen joutuu Hellvettiin, jos ei muuta käytöstään,tapojaan ja sanojaan.... Paholaisen syytös tekee sen, että ihminen tekee lopulta itsemurhan, kun oli niin samanlainen kuin se, tai murhaa jonkun muun, jota ihminen - tuo paholaisen oppipoika halveksi. Jumala kurittaa ihmistä, jos Jumala nuhtelee. Jumalan nuhtelu ja syytös tähtää ihmisen muuttamiseen paremmaksi(hyvemmäksi) ja täydellisemmäksi, paholaisen kanssa on tie vain alaspäin turvattu pahojen puolustaumisten vahvistamisessa....

      • Buddha on vaikea

        Se on ihan turhaa, että ihminen vannoo sen nimiin, ettei mitään kokemusta Hellvetista halua kokea, eikä mitään rangaistusta ota varteen... Jopa Jeesus on ollut Hellvetissä, jos joku on sinne joutunut, jokaisen yöllisen näkynsä ajaksi, ja tahtoo ilmisen sieltä pelastaa, koska ihminen hyvin nopeasti menehtyy, jos näkee unia ja näkyjä Hellvetistä.... Jeesuksen vaikein tehtävä on ollut pelastaa Buddha.... Buddhasta on paha mennä sanomaan, onko se hyvä vai paha, koska hän pyrki neutraaliin asenteeseen elämän ja kuoleman suhteen ja buddhakin on todella hyvin vakavassa mielessä, "keskimmäisen puun hedelmää"; koska mm. buddhan inkarnaatioita, ja elämän kärsimyksistä luopumista ei ole voitu osoittaa petokseksi ja valheeksi, edes kristillisyyden edessä....


      • 3. taivas
        Buddha on vaikea kirjoitti:

        Se on ihan turhaa, että ihminen vannoo sen nimiin, ettei mitään kokemusta Hellvetista halua kokea, eikä mitään rangaistusta ota varteen... Jopa Jeesus on ollut Hellvetissä, jos joku on sinne joutunut, jokaisen yöllisen näkynsä ajaksi, ja tahtoo ilmisen sieltä pelastaa, koska ihminen hyvin nopeasti menehtyy, jos näkee unia ja näkyjä Hellvetistä.... Jeesuksen vaikein tehtävä on ollut pelastaa Buddha.... Buddhasta on paha mennä sanomaan, onko se hyvä vai paha, koska hän pyrki neutraaliin asenteeseen elämän ja kuoleman suhteen ja buddhakin on todella hyvin vakavassa mielessä, "keskimmäisen puun hedelmää"; koska mm. buddhan inkarnaatioita, ja elämän kärsimyksistä luopumista ei ole voitu osoittaa petokseksi ja valheeksi, edes kristillisyyden edessä....

        Jos joku ihmettelee sitä, miksi Jeesuksen vaikein tehtävä EI OLE Muhammedin pelastaminen, se johtuu siitä, että Muhammed oli profeetta(se ei ole liian korkea tehtävä), ja sai oikealta Jumalan Enkeliltä, Mikaelilta tehtävän, tehdä arabian kansanluonteelle, ja sen orjalliselle ensimmäisyydelle sopiva uskonto.... Muhammed oli kuten Mooseskin, nöyrä mies, toisinkuin suuri osa sen nykyisiä imaameja, jotka vain Saattaanaa palvovat tuhoisilla sodillaan, eivätkä ole vielä ymmärtäneet, mitä Pyhä Sota todellisuudessa olisi. Muhammed ei pitänyt kirjauskontoja, siis Kristinuskoa eikä lopulta edes juutalaisuutta vääränä uskontona, ja siksi siirtyminen Islamin ja Kristillisyyden välillä ei ole vaikeaa, kumpaan tahansa suuntaan, vaikka ovat tehneet siitäkin jotenkin vaikeaa sillä, etteivät ole muslimit aina ymmärtäneet maalliseen sotimisen olevan vain Paholaisesta. Maallinen sota on hyvin paha asia, koska sillä tuhotaan ihmisten ja muidenkin olentojen ja rakennelmien fyysinen olemus, ja sen jälkeen ei kyllä mikään toimi.... Vaikka totta kyllä ylemmät taivaat ja paratiisi jokaisella herää hetkeksi, kuoleman jälkeen, mutta kukaan paha paratiisin lakeja helposti rikkova ihminen ei kykene pysymään paratiisissa, kolmannessa, etäisyys-taivaassa, vaan putoaa takaisin tänne ensimmäisen, ajallisen taivaan alle...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe