APUA!!!!.mite teen tän kans ????

apua!!!!!!!!!!!!!!!!

mun hevonen pukittelee,puree,potkiii,lumuileee,pillastelee´,nousee takajaloilleen ja kaikkkee mahollista!! APUA'! jalat ja selkä on tarkistettu ei oo mitää kipuja ym...varusteet on katottu et on oikeen kokoset: ON... Ruuassa ei oo mitää vikaa..heppa pn ihan terve yms...silti se tekee kaikkee tollasta mikä vikana??? ja en omista heppaa yksin vaa mun kaverin kaa.. (ja sit viel yks aikuine..ja tottakai mun vanhemmat) oon 11v ja mun sisko 13 v ja mun kaveri on kans 11v.. sillo ku toi heppa ostettii se oli toosi kiltti ja ihana mut ny se on ihan .KAUHEE... kaviois ei missää oo mitää vikaa hepal..MISTÄ TOI JOHTUU???

8

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole pomo

minkäikäinen,rotuinen ja tamma vai ori/ruuna? koska se on terve ja välineet sopivat,niin tuli mieleen,että se vaan kokeilee teitä. hevoset ovat laumaeläimiä,ne kunnioittaa vain johtajaa.
      itselläni on poni joka yrittää jyrätä kaikki ratsastajat ja hoitajat allensa,jos en ole vieressä vahtimassa. keinoja sillä on pureminen,potkiminen,pukittelu,päälle jyrääminen,paikallaan jököttäminen ja ratsastajan kenkien pureminen.ensin luulin,että se kipeytyy ratsastuksesta,mutta sitten huomasin,että kyse on vaan siitä ettei se tykkää siitä. kun itse olen liian iso (lue painava) sen selkään,niin liikuttaminen on jäänyt vaan ajamiseen.silti se on NIIN ihana :)
      kannattaa käydä lukemassa toisin hevostelijoiden sivuja. sieltä löytyy monia vinkkejä.

• anniiisssssssss

juu :) se on tamma 15v puoliveri suomenhevonen :) kiitti vinkeistä :) en kyllä yhtään pidä hevosestamme :d

• heppaostos

UUDELLE OMISTAJALLE!! Jos se on ollut aluksi kiltti ja nyt hirveä, on vika hoitajissa.... älkää hemmotelko sitä ja pelleilkö sen kanssa, teidän täytyy saada sen luottamus, mutta parasta olisi jos myisitte sen paremmalle hoitajalle ettekä ottaisi enää hevosta, miettikä heovsen parasta, hevosella on mukavempaa jos ihminen määrää eikä se itse, sen ei tarvitse sillon stressata, mulla on vuokrahevonen, joka luottaa muhun ja me ollaan ystäviä, se oli aluksi sellainen joka pukitteli ja komenteli, mutta nykyään se pukittaa vain muita, mutta ei muo :) ainakaan se ei oo pukittanu muo pariin vuoteen ja kaikkien muiden ratsastajien kanssa se on joko hyppinyt lumihankeen tai pukittanut, ja mulla ei käy sen kanssa niin, välillä se voi näykkästä sormesta luullen että mulla on porkkana, mutta ei muuta. Tiedän ettei tähän ollut tarkotus kirjottaa mitään omia hevos kokemuksia, mutta teillä pitäisi olla hevoseen luottamus ja hevosella teihin.

• heppaostos

Ja vielä lisäisin, että jos hevosesi on suokki, niin sen sanon että suomenhevoset ovat jääräpäitä... myykää se hevonen

• ytjrnihjrenyeryy

ei mun kaveri eikä mun sisko hluu myydä sitä! mut mä haluisin ):

• jou

Jos hevonen kerran on terve ja sillä on varusteet kunnossa se selvästi testaa teitä. Hevoselle pitää tehdä selväksi kuka on pomo, sillä tuollanen pystyynhyppiminen,pukitteleminen ja pillastuminen on oikeasti vaarallista! Hevonen on kuitenkin 5oo kg arvaamaton eläin ja sen kiukutellessa lapsille tuolla tavalla voi oikeasti sattua ja tosi pahasti! Ja varmasti sattuukin kunhan tilanteen annetaan kehittyä tarpeeksi pitkälle... Hevonen pitäisi laittaa myyntiin ja etsiä sille sopivan kokenut omistaja joka varmasti pärjää sille, tai sitten kokenut hevosihminen esim. ratsastuksenopettaja tai valmentaja opettamaan teitä säännöllisesti hevosen kanssa. Nyt viimeistään tässä vaiheessa on aika ottaa vastuu niin vanhempien kuin teidänkin tyttöjen. Vaikka se oma heppa olisikin ihana niin tässä tilanteessa pitää olla ihana hepallekkin. Kaikista parasta hevoselle olisi löytää uusi koti. Mutta onnea jatkoon, ja tehkää vastuullinen päätös sillä samanlailla ei voi jatkua :)

• jihghgidihgiddi

kyllä me osataan sen kans jotenki toimia. tai sis pärjätään sille mut kyl hankalaa on silti!

• nmmjdfjjgkvmhjufdsj

ja tuosta pelleilystä, nii ei ton hevosen kans voi ees pelleillä! et ei olla kyl pelleilty tai näi. ja me tiietään kyl et se on vaarallinen.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      162
      2569
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe