mun hevonen pukittelee,puree,potkiii,lumuileee,pillastelee´,nousee takajaloilleen ja kaikkkee mahollista!! APUA'! jalat ja selkä on tarkistettu ei oo mitää kipuja ym...varusteet on katottu et on oikeen kokoset: ON... Ruuassa ei oo mitää vikaa..heppa pn ihan terve yms...silti se tekee kaikkee tollasta mikä vikana??? ja en omista heppaa yksin vaa mun kaverin kaa.. (ja sit viel yks aikuine..ja tottakai mun vanhemmat) oon 11v ja mun sisko 13 v ja mun kaveri on kans 11v.. sillo ku toi heppa ostettii se oli toosi kiltti ja ihana mut ny se on ihan .KAUHEE... kaviois ei missää oo mitää vikaa hepal..MISTÄ TOI JOHTUU???
APUA!!!!.mite teen tän kans ????
8
123
Vastaukset
- ole pomo
minkäikäinen,rotuinen ja tamma vai ori/ruuna? koska se on terve ja välineet sopivat,niin tuli mieleen,että se vaan kokeilee teitä. hevoset ovat laumaeläimiä,ne kunnioittaa vain johtajaa.
itselläni on poni joka yrittää jyrätä kaikki ratsastajat ja hoitajat allensa,jos en ole vieressä vahtimassa. keinoja sillä on pureminen,potkiminen,pukittelu,päälle jyrääminen,paikallaan jököttäminen ja ratsastajan kenkien pureminen.ensin luulin,että se kipeytyy ratsastuksesta,mutta sitten huomasin,että kyse on vaan siitä ettei se tykkää siitä. kun itse olen liian iso (lue painava) sen selkään,niin liikuttaminen on jäänyt vaan ajamiseen.silti se on NIIN ihana :)
kannattaa käydä lukemassa toisin hevostelijoiden sivuja. sieltä löytyy monia vinkkejä. - anniiisssssssss
juu :) se on tamma 15v puoliveri suomenhevonen :) kiitti vinkeistä :) en kyllä yhtään pidä hevosestamme :d
- heppaostos
UUDELLE OMISTAJALLE!! Jos se on ollut aluksi kiltti ja nyt hirveä, on vika hoitajissa.... älkää hemmotelko sitä ja pelleilkö sen kanssa, teidän täytyy saada sen luottamus, mutta parasta olisi jos myisitte sen paremmalle hoitajalle ettekä ottaisi enää hevosta, miettikä heovsen parasta, hevosella on mukavempaa jos ihminen määrää eikä se itse, sen ei tarvitse sillon stressata, mulla on vuokrahevonen, joka luottaa muhun ja me ollaan ystäviä, se oli aluksi sellainen joka pukitteli ja komenteli, mutta nykyään se pukittaa vain muita, mutta ei muo :) ainakaan se ei oo pukittanu muo pariin vuoteen ja kaikkien muiden ratsastajien kanssa se on joko hyppinyt lumihankeen tai pukittanut, ja mulla ei käy sen kanssa niin, välillä se voi näykkästä sormesta luullen että mulla on porkkana, mutta ei muuta. Tiedän ettei tähän ollut tarkotus kirjottaa mitään omia hevos kokemuksia, mutta teillä pitäisi olla hevoseen luottamus ja hevosella teihin.
- heppaostos
Ja vielä lisäisin, että jos hevosesi on suokki, niin sen sanon että suomenhevoset ovat jääräpäitä... myykää se hevonen
- ytjrnihjrenyeryy
ei mun kaveri eikä mun sisko hluu myydä sitä! mut mä haluisin ):
- jou
Jos hevonen kerran on terve ja sillä on varusteet kunnossa se selvästi testaa teitä. Hevoselle pitää tehdä selväksi kuka on pomo, sillä tuollanen pystyynhyppiminen,pukitteleminen ja pillastuminen on oikeasti vaarallista! Hevonen on kuitenkin 5oo kg arvaamaton eläin ja sen kiukutellessa lapsille tuolla tavalla voi oikeasti sattua ja tosi pahasti! Ja varmasti sattuukin kunhan tilanteen annetaan kehittyä tarpeeksi pitkälle... Hevonen pitäisi laittaa myyntiin ja etsiä sille sopivan kokenut omistaja joka varmasti pärjää sille, tai sitten kokenut hevosihminen esim. ratsastuksenopettaja tai valmentaja opettamaan teitä säännöllisesti hevosen kanssa. Nyt viimeistään tässä vaiheessa on aika ottaa vastuu niin vanhempien kuin teidänkin tyttöjen. Vaikka se oma heppa olisikin ihana niin tässä tilanteessa pitää olla ihana hepallekkin. Kaikista parasta hevoselle olisi löytää uusi koti. Mutta onnea jatkoon, ja tehkää vastuullinen päätös sillä samanlailla ei voi jatkua :)
- jihghgidihgiddi
kyllä me osataan sen kans jotenki toimia. tai sis pärjätään sille mut kyl hankalaa on silti!
- nmmjdfjjgkvmhjufdsj
ja tuosta pelleilystä, nii ei ton hevosen kans voi ees pelleillä! et ei olla kyl pelleilty tai näi. ja me tiietään kyl et se on vaarallinen.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708