Jos hommaan itselleni potkut töistä raukeaako kilpailukielto?
Tiedän että tuotannollisista ja taloudellisista syistä potkittuna voi pyyhkiä vakoansa kilpailukielolla.
Entäpä "itse aiheutetut potkut"?
kilpailukielto
4
510
Vastaukset
- terjtkerjtker
Jos työantaja irtisanoo, ei kilpailukielto päde. Pätee vain jos itse irtisanoudut.
- oik.tied.yo
Riippuu alasta ja irtisanomisen syystä.
Jos hankit itse potkut ja sinulla on pitkä työsuhde takana, niin voi olla että pätee.
Kokeile, mene käräjille ja kerro miten kävi. Oikeus sen sitten lopuksi ratkaisee. - Syypää esille vaan
> Jos hommaan itselleni potkut töistä raukeaako kilpailukielto?
Se syyllinen osapuolihan tiedetään likimain aina silloin kun työsuhde päättyy.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055
"Kilpailukieltosopimus ei sido työntekijää, jos työsuhde on päättynyt työnantajasta johtuvasta syystä. "
Jos työnantaja irtisanoi laittomasti, saat korvauksena 12-18 kk palkan, eikä kilpailukielto silloin sido sinua.
Mikäli juopottelet työpaikalla etkä saavu viikkoon työmaallesi, pomosi voi irtisanoa sinut näistä ns. painavista syistä. Sinä olet syypää irtisanomiseen ja kilpailukielto silloin sitoo ja koskee sinua. - ..1..4..5..6
Et saa käyttää hyväksesi vanhan työnantajasi julkistamattomia hankkeita, kuten organisaatiomuutoksia, kehitystöitä, toiminnan laajentamista/supistamista tulevia asiakkaita, tms, joista (salaa) tiesit mutta pomo ei irtisanoessaan tiennyt sinun tietävän. Se on rikos josta joutuu raastupaan.
Sen sijaan vanhojen asiakkaiden varastaminen on sallitua kansanhuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862