Jos hommaan itselleni potkut töistä raukeaako kilpailukielto?
Tiedän että tuotannollisista ja taloudellisista syistä potkittuna voi pyyhkiä vakoansa kilpailukielolla.
Entäpä "itse aiheutetut potkut"?
kilpailukielto
4
548
Vastaukset
- terjtkerjtker
Jos työantaja irtisanoo, ei kilpailukielto päde. Pätee vain jos itse irtisanoudut.
- oik.tied.yo
Riippuu alasta ja irtisanomisen syystä.
Jos hankit itse potkut ja sinulla on pitkä työsuhde takana, niin voi olla että pätee.
Kokeile, mene käräjille ja kerro miten kävi. Oikeus sen sitten lopuksi ratkaisee. - Syypää esille vaan
> Jos hommaan itselleni potkut töistä raukeaako kilpailukielto?
Se syyllinen osapuolihan tiedetään likimain aina silloin kun työsuhde päättyy.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055
"Kilpailukieltosopimus ei sido työntekijää, jos työsuhde on päättynyt työnantajasta johtuvasta syystä. "
Jos työnantaja irtisanoi laittomasti, saat korvauksena 12-18 kk palkan, eikä kilpailukielto silloin sido sinua.
Mikäli juopottelet työpaikalla etkä saavu viikkoon työmaallesi, pomosi voi irtisanoa sinut näistä ns. painavista syistä. Sinä olet syypää irtisanomiseen ja kilpailukielto silloin sitoo ja koskee sinua. - ..1..4..5..6
Et saa käyttää hyväksesi vanhan työnantajasi julkistamattomia hankkeita, kuten organisaatiomuutoksia, kehitystöitä, toiminnan laajentamista/supistamista tulevia asiakkaita, tms, joista (salaa) tiesit mutta pomo ei irtisanoessaan tiennyt sinun tietävän. Se on rikos josta joutuu raastupaan.
Sen sijaan vanhojen asiakkaiden varastaminen on sallitua kansanhuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416