kuvassa ei kerrottu missä maassa se oli otettu.
Olen nähnyt työtätekevän somalin!
48
300
Vastaukset
- 17+5
Aprillipäivä meni jo.
Minä olen nähnyt, eilen, livenä Suomessa.
- mitä työtä
somali teki?
- livenä duunissa
Kävitkös muuveri Itiksessä vai MISSÄ tapasit livenä duunissa olevan somalin ???
- mitä työtä somali ??
Minä olen tavannut( 1) siis yhden live-duuni somalin ( mies).Oli mutsin kodinhoitajana mutta KIELTÄYTYI viemästä mutsia suihkuun/pesulle koska mutsi oli NAINEN .KIELTÄYTYI antamasta ruokaa joka sisälsi sianlihaa.Mukana piti olla AINA naispuolinen hoitaja tekemässä duunit ja HERRA odotti ulkona/rapussa kunnes työt oli TEHTY.En tiedä HERRAN suhtatumista naispuoliseen duunikaveriinsa mutta voin arvata HERRAN käytöksestä JOTAIN. Mutta se on toinen juttu se.
- iso d
Mover kirjoitti:
Lääkintävahtimestari.
hienoa. nyt siis meillä on faktatietoa siitä, että ainakin kaksi somalia on oikeissa töissä.
- valheen jäljillä
Mover kirjoitti:
Lääkintävahtimestari.
Hups TAAS. EIi EI sitten ollut muslimi-vaksi vai hoitiko vain miehiä........
- 35v eläke-somali
iso d kirjoitti:
hienoa. nyt siis meillä on faktatietoa siitä, että ainakin kaksi somalia on oikeissa töissä.
EI faktatieto sillä mutsin hoitamisesta on jo 5v .Kodinhoitaja somali on EHKÄ palannut kotimaahansa hoitamaan sikäläisiä vanhuksia tai sitten kuljeskelee Itiksessä nauttien eläkeansioistaan.
iso d kirjoitti:
Ja se siis riittää sinulle ja kaikille muillekin siihen, että rasistiset yleistykset heidän suhteensa ovat taakse jäänyttä elämää.
livenä duunissa kirjoitti:
Kävitkös muuveri Itiksessä vai MISSÄ tapasit livenä duunissa olevan somalin ???
En mene pidemmälle.
Aiheen kannalta oleellinen tuli lausuttua - kiitos kuitenkin kysymästä.- Edelleen ihmetyttää
eivätkö palstan säännöt koske sinua?
- iso d
Edelleen ihmetyttää kirjoitti:
eivätkö palstan säännöt koske sinua?
mitkä ihmeen säännöt?
säännöt on niinkuin ne luetaan, ja täällä niitä lukee moku-intoilija. - - mutta
mitä sinä näit eilen livenä Suomessa? ihmiskauppaa, rikoksia vai korruptiotako?
valheen jäljillä kirjoitti:
Hups TAAS. EIi EI sitten ollut muslimi-vaksi vai hoitiko vain miehiä........
Mikä on muslimi-vaksi (on hän kyllä muslimi)?
Hoitaa sairaita.- myös naisia ???
Mover kirjoitti:
Mikä on muslimi-vaksi (on hän kyllä muslimi)?
Hoitaa sairaita.Anteeksi kirjaviisas yli-imaami muuveri( muslimi-vaksi on slangia) sanasta muslimiuskoinen lääkintävahtimestari KELPAAKO ?? Kysymys kuuluikin että hoitaako em. muslimi-vaksi myös naisia ???
myös naisia ??? kirjoitti:
Anteeksi kirjaviisas yli-imaami muuveri( muslimi-vaksi on slangia) sanasta muslimiuskoinen lääkintävahtimestari KELPAAKO ?? Kysymys kuuluikin että hoitaako em. muslimi-vaksi myös naisia ???
No niinpä on.
Vastasin, että hän hoitaa sairaita.
Meinaatko, että Suomessa otettaisiin ambulanssiin ammattilainen, joka valitsee itse hoidettavat potilaat...!- pro kodinhoitaja
Mover kirjoitti:
No niinpä on.
Vastasin, että hän hoitaa sairaita.
Meinaatko, että Suomessa otettaisiin ambulanssiin ammattilainen, joka valitsee itse hoidettavat potilaat...!"Minä olen tavannut( 1) siis yhden live-duuni somalin ( mies).Oli mutsin kodinhoitajana mutta KIELTÄYTYI viemästä mutsia suihkuun/pesulle koska mutsi oli NAINEN .KIELTÄYTYI antamasta ruokaa joka sisälsi sianlihaa." SIIS EI AMMATTILAINEN vai näinkö unta ??
pro kodinhoitaja kirjoitti:
"Minä olen tavannut( 1) siis yhden live-duuni somalin ( mies).Oli mutsin kodinhoitajana mutta KIELTÄYTYI viemästä mutsia suihkuun/pesulle koska mutsi oli NAINEN .KIELTÄYTYI antamasta ruokaa joka sisälsi sianlihaa." SIIS EI AMMATTILAINEN vai näinkö unta ??
Missä kunnassa on valittu ihminen homman, jota ei hoida?
iso d kirjoitti:
mitkä ihmeen säännöt?
säännöt on niinkuin ne luetaan, ja täällä niitä lukee moku-intoilija.Tuoko on suhteesi sääntöihin?
- kääääk, sanoi ankka
Mover kirjoitti:
En mene pidemmälle.
Aiheen kannalta oleellinen tuli lausuttua - kiitos kuitenkin kysymästä.En mene Itiksessä minäkään ovea pidemmälle. Mogadishu-avenue on iltahämärässä kohtalaisen pelottava paikka... ole hyvä.
- ( Helsinki )-Stadi
Mover kirjoitti:
Missä kunnassa on valittu ihminen homman, jota ei hoida?
Kaupungissa Stadissa sory en bonjannu että et tsennaa slangia ( Helsinki) -Kysymys kuuluikin että hoitaako em. muslimi-vaksi myös naisia ??? Minä vastasin sinä ET
- iso d
Mover kirjoitti:
Tuoko on suhteesi sääntöihin?
sinähän niistä aina meteliä pidät, ja niitä moku-kiimaiseen tyyliin tulkitset...
- Oletko sinä ainoa
Mover kirjoitti:
Tuoko on suhteesi sääntöihin?
joka saa luvallisesti valehdella.....muka työssä käyvä somali, älä naurata.
( Helsinki )-Stadi kirjoitti:
Kaupungissa Stadissa sory en bonjannu että et tsennaa slangia ( Helsinki) -Kysymys kuuluikin että hoitaako em. muslimi-vaksi myös naisia ??? Minä vastasin sinä ET
ai stadi on oikein kaupunki.
Nää bon-jannut on vielä lystikkäämpiä kun nееkеrit.- Jos se olikin
moverin_kaveri kirjoitti:
Nää bon-jannut on vielä lystikkäämpiä kun nееkеrit.Tshadissa?
( Helsinki )-Stadi kirjoitti:
Ilman muuta jokainen kaupungin hommaan valittu tekee juuri sen tehtävän mitä höneltä edellytetään.
Ja varmaan myös kodinhoitaja - tai on nopeesti ex-kodinhoitaja...iso d kirjoitti:
sinähän niistä aina meteliä pidät, ja niitä moku-kiimaiseen tyyliin tulkitset...
Minä vastaan tulkinnoistani - sinä et edes kritiikistä tulkintoihini.
Oletko sinä ainoa kirjoitti:
joka saa luvallisesti valehdella.....muka työssä käyvä somali, älä naurata.
Poistisin typerän ja ajattelemattoman viestisi, jollen kommentoimalla sitä siksi kaikille osoittaisi.
- sinäkin budjaat
moverin_kaveri kirjoitti:
Nää bon-jannut on vielä lystikkäämpiä kun nееkеrit.jo ja Savo on lande missä sinäkin budjaat .( vai onko hoitolasi jo siirretty )
- duunari
Mover kirjoitti:
Ilman muuta jokainen kaupungin hommaan valittu tekee juuri sen tehtävän mitä höneltä edellytetään.
Ja varmaan myös kodinhoitaja - tai on nopeesti ex-kodinhoitaja...rellei ole" kiintiö "duunari
- ¢
Mover kirjoitti:
Poistisin typerän ja ajattelemattoman viestisi, jollen kommentoimalla sitä siksi kaikille osoittaisi.
ei åidä tehdä harhaanjpjtsbboa yöeistyksiä somslisöaisistta. Sr on suurts tasosmia.
- Muista säännöt
valehtelukielto koskee myös musulmaaneja.
- iso d
minä olen nähnyt yhden bussikuskin. toisaalta niitäkin saisi lähempää/halvemmalla, ihan suomalaisiakin.
suomalaisen työttömän ja esim. bussikuskin paikkaa hakevan on vain mahdotonta saada asuntoa, itselleen, puhumattakaan jos on perhettä.
somaleille se järjestyy kätevästi... - Bussikuskikollega 3v
Ei pilkata bussikuskeja. Ammatti siinä missä joku muukin. Eikä työ miestä pilaa.
Minulla on somali työkaverina ja voin sanoa että kunnon työmies onkin. Täys tasa-arvoinen muiden kanssa. Suomea vääntää jo hyvin ja on sopeutunut. Yksi vaimo ja kaksi lasta niinkuin monella muull kuskilla.
Hän en siedä maanmiehiään jotka vain vetävät sosiaaliedut ja asunnot tekemättä työtä. He eivät halua sitoutua suomalaiseen elämäntapaan. Hän haluaisi että he muuttaisivat pois maasta koska pilaavat kaikkien somalien maineen.
Tämä jos mikä on miehen puhetta.
Monesta muustakin maasta on tulijoita tässä työssä. Kaikki elävät palkallaan ja lapset tarhassa. Ihan niinkuin suomalaisillakin. Samat sosiaaliedut ja palkkatyö.
Bussikuskin hommasta senverta, että tässä kuulee joka päivi kunniansa. Palautteita sataa mitättömistäkin pikkuasiaoista. Lehtien yleisön osastoilla mollataan samoin eri mikrosyistä kuskeja. Ei ole helppoa olla "musta mies" kuskinpukilla jos ei se ole helppoa suomalaisellekaan.
Tosiasia on se, että tämä työ on jäänyt työoloissa noin sata vuotta jälkeen muista aloista. Työpäivät ovat pääsääntöisesti pitkät noin 12 tuntisia joista työtunneiksi lasketaan päivää kohti 8 tuntia. Eli 2ssa viikossa työssä ollaan yli sata tuntia mutta palkka tulee 80stä tunnista.
TÄMÄN ja asiakaspalautteiden vuoksi SUOMALAINEN EI BUSSIKUSKIKSI RYHDY.
SIKSI KAIKKI KUNNIA MAAHANMUUTTAJAKUSKEILLE ! He ovat bussiyrittäjien VIIMEINEN TOIVO.
Työolot (pitkät päivät) ja valittaja-asiakkaat ovat tehneet tämän työn vastenmieliseksi suomalaisille. Minäkin vaihdan alaa heti kun voin.- ¢
toisin sanoen se pussikuski pilaa somaöien ,maineen
- Bussikuskille kunnia
Jos osaa sisälukutaidon lisäksi ymmärryksen siitä mitä tekstissä tarkoitetaan, tarkoitti nm. -bussikuskikollega 3v- sitä, että tämä somali häpeää lekottelevia maanmiehiään.
Bussikuskina olo on kova homma jo valkoihoselle saatika sitten afrikkalaiselle. Varmaan saa joka päivä kuulla kunniansa ja olla varuillaan. Nostan hattua hänelle!
Nämä "lekottelevat maanmiehet" ovat juuri niitä jotka aiheuttavat ensin ärtymystä ja sitten rasismia.
Jokainen maahanmuuttaja olisi palkattava valtion varoin suomalaiseen työntekoon mukaan oppiakseen maan tavat, työnteon, kielen ja ammatin.
Työvoimareservinä olo nykymallillaan on tuhoon tuomittu jo syntyessään. Suomalainen on parempi joka asiassa ja suomalainen palkataan. Siksi somali jää työllistymättä.
Makaamalla kotona ei sopeuduta eikä osata ammattia eikä edes elää silä tapaa kuin pitäisi.- ¢
eijän ne kotona makaa, vaan buskissa ja kellareissa kiimaosia mapapaotatyttöjä.
- Viimeinen toivo
Bussikuski homma on joka paikassa Suomea aivan peestä.
Työnantajat saavat kiittää itseään siitä, miksi alalle ei hakeudu suomalaisia. "Maahanmuuttajat ovat heidän ainoa toivons" pitää täysin paikkansa. - 32e
Muutamaan bussikuskiin olen törmännyt ja pelkkää hyvää sanottavaa heistä. Ovat nopeita kuskeja ja palvelu pelaa muutenkin hyvin. Eräskin somalikuski venttas kun juoksin bussiin. Pointsit siitä hänelle.
Muuten olen törmännyt muutamiin somalinaisiin muutamassa entisessä työpaikassani. He eivät voineet hoitaa työtehtäviään yhtä hyvin kuin suomalaiset. Heille ei voinut antaa samalla lailla vastuuta. Muuten olivat kyllä ihan ok ihmisiä.
Suomessa syntyneet somalit pitäs kyllä laittaa töihin. Sosiaaliedut vaan heiltä alas, samalle tasolle kuin meillä muillakin. Postissa somaleita ei kuulemma ole kun eivät osaa lukea tarpeeksi sujuvasti suomea.
Omissa porukoissaan nuo tuntuvat lähinnä viihtyvän. Ymmärtäähän sen kun ovat vielä muslimeita. Onkohan Suomessa muuten yhtään kristittyä somalia? Tuntuu kyllä siltä, että ehkä olis parasta jos Somaliaan saatais rauha ja porukka takas sinne jälleenrakentamaan isänmaataan. Onko somaleissa muuten raksamiehiä? Tietääkö kukaan? ja tästä pääsemme taas siihen, mitä minä olen aika-ajoin tolkuttanut. eivät KAIKKI somalit ole sopeutumis haluttomia, kieroja, ylimielisiä, väkivalta- ja seksuaalirikollisia, eivätkä sosiaalitukihuijareita. on sopetuneitakin, kunnollisia somaleita.
kourallinen, niitä tuhansia "mätiä omenia" kohtaan.
ennen myytiin lidlissä tomaatteja sellaisessa verkkokassissa. piti ostaa aina koko kassillinen, ja halpoja ja hyviä olivat. piti vain katsoa tarkkaan, minkä kassin otti. joissain oli yksi, joissain enemmän mätiä.
tietyn määrän mätiä saattoi ostaa, mutta hyysärit ovat ostamassa meidän rahoillamme tomaatteja, joista hyvällä tuurilla joka kymmenes on syötävä. joissain kasseissa saattaa olla 100% mätiä, mutta hyysärit ostavat sen silti.
mehän sen maksamme, ja syömme, joten hyysäriä ei kiinnnosta.- - mutta
kauppa ja sen tekeminen on taitolaji.
minä palautin pilaantuneet tomaatit takaisin kauppaan ja niiden oli pakko ottaa ne takaisin. - ¢
aivan siis brrrrriljantti vertaus. 10 pistettä!
hirrrrrwen humalassa:
http://www.youtube.com/watch?v=uKpwcb6AS_Y
. - ¢
- mutta kirjoitti:
minä palautin pilaantuneet tomaatit takaisin kauppaan ja niiden oli pakko ottaa ne takaisin.hyysäripettureitten mielestä niissä pilaantuneissa on parhaimmat sperm... geenit.
- -mutta
- mutta kirjoitti:
minä palautin pilaantuneet tomaatit takaisin kauppaan ja niiden oli pakko ottaa ne takaisin.miksi joku on, niin tyhmä, että ostaa afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä pilaantuneita "tomaatteja"?
- - mutta
-mutta kirjoitti:
miksi joku on, niin tyhmä, että ostaa afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä pilaantuneita "tomaatteja"?
sitä varmaan pitäisi kysyä vihreiden kannattajilta, koska kauheaan tomaattipulaan löytyy kotimaisiakin turvallisia vihanneksia.
- 5+6
Mover näki eilen.
Hän näki unta, että tapasi työtä tekevän somalin, jolta otti suihin. - havaintoja ???
viimeinen työtätekevä somali tavattu 17.04 onko sen jälkeen havaintoja em tapahtumista ???
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837