ja katumuksen tarve ja mahdollisuus kirkkokunnassamme? Olisikohan jossakin päin sellaista tarvetta?
Yhteisöllisen synnin
3
71
Vastaukset
- korjausst
Piti tietenkin olla: yhteisöllisen synninkatumuksen tarve...
- jokainen katuu omia
Mielestäni toki yhteisöllisenkin synnin voi vallan hyvin katua tavallisessa synnintunnustuksessa ilman sen suurempaa yleisöä.
Jos olette esimerkiksi harjoittanut suuremmalla porukalla huijausta tai asuntomurtoja tai muuta laitonta, kaikkein parasta on ensin ilmoittautua lähimmälle poliisille, tunnustaa tekonsa ja palauttaa rikoksella saatu omaisuus takaisin. Sitten asia etenee tuomioistuimessa ja saadaan ansaittu rangaistus. Kaiken tämän maallisen lisäksi on sitten asiallista mennä myös synnintunnustukselle, jossa jokainen rikolliskoplan jäsen erikseen tunnustaa ja katuu omia syntejään muiden synneistä mitään mainitsematta.
Millainen käytäntö muuten teidän omassa kirkkokunnassanne on ollut tällaisissa vastaavissa tapauksissa. - yx-dallaajasateessa
jokainen katuu omia kirjoitti:
Mielestäni toki yhteisöllisenkin synnin voi vallan hyvin katua tavallisessa synnintunnustuksessa ilman sen suurempaa yleisöä.
Jos olette esimerkiksi harjoittanut suuremmalla porukalla huijausta tai asuntomurtoja tai muuta laitonta, kaikkein parasta on ensin ilmoittautua lähimmälle poliisille, tunnustaa tekonsa ja palauttaa rikoksella saatu omaisuus takaisin. Sitten asia etenee tuomioistuimessa ja saadaan ansaittu rangaistus. Kaiken tämän maallisen lisäksi on sitten asiallista mennä myös synnintunnustukselle, jossa jokainen rikolliskoplan jäsen erikseen tunnustaa ja katuu omia syntejään muiden synneistä mitään mainitsematta.
Millainen käytäntö muuten teidän omassa kirkkokunnassanne on ollut tällaisissa vastaavissa tapauksissa.Entäs sitten jos osa yhteisöstä rikkonut ja luokannut pappiaan vastaan1 Voisivatko he kenties pitää yhteisen katumuskanonin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m734405Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513140
- 402628
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231996
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715