Hyvin jää rahaa ryyppäämiseen

Tosi on

Käteen jää asumiskulujen jälkeen 461 euroa kuussa. Ruokaan menee vain satku koska Espoossa on senverran hyvät ilmaisruokajakelut, syön oikein hyvin. Muihin laskuihin, vaatteisiin, kaikkeen muuhun menee n. 150 euroa, ruokaan se satku, muuhun jää kolme hunttia. Ja se kolme hunttia menee kurkusta alas, nytkin juon halpaa keskiolutta.

Meikäläistä suuresti huvittaa väitteet ettei rahaa ryyppäämiseen jää. Jos minulla jää enkä ole edes niitä pahimpia happoja niin varmasti jää muillakin. Mieluusti istun aina silloin tällöin kapakassakin, tosin pitää olla hyvä pohjat kun ravintolaan lähtee ryyppäämään.

37

278

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhafdhadfh

Huono on provo.

• Kerro viisas

En tiedä onko aloitus provo mutta miten spurguilla riittää rahaa ryypätä miltei joka päivä? Välilllä ovat katkolla, jossain parantolassa, lusimassa mutta sitten taas ryyppäävät viikkokaupalla, miten rahat riittää?

• fhafdhadfh
        Kerro viisas kirjoitti:

En tiedä onko aloitus provo mutta miten spurguilla riittää rahaa ryypätä miltei joka päivä? Välilllä ovat katkolla, jossain parantolassa, lusimassa mutta sitten taas ryyppäävät viikkokaupalla, miten rahat riittää?

Juopot syö ainakin vähemmän,kirkot "auttaa",roskis dyykkays,isoissa kaupungeissa on ilmaisia ruokajakeluita,laskut voi jättää maksamatta,kilju keitokset on halpoja,toisten samanlaisten luona majailu ja juopot saattaa saada myös harkinnanvaraista toimeentulotukea kun on juonut kaikki rahat. Kyllähän sitä rahaa sitten jää tarpeeksi viikkojen/kuukausien ryyppy putkeen. Alkoholismihan on sairaus mutta siihen yleensä puututaan väärillä keinoilla ja ratkeamisen vaara on aina vaikka parantuisikin siitä.

• Raha ei auta
        fhafdhadfh kirjoitti:

Juopot syö ainakin vähemmän,kirkot "auttaa",roskis dyykkays,isoissa kaupungeissa on ilmaisia ruokajakeluita,laskut voi jättää maksamatta,kilju keitokset on halpoja,toisten samanlaisten luona majailu ja juopot saattaa saada myös harkinnanvaraista toimeentulotukea kun on juonut kaikki rahat. Kyllähän sitä rahaa sitten jää tarpeeksi viikkojen/kuukausien ryyppy putkeen. Alkoholismihan on sairaus mutta siihen yleensä puututaan väärillä keinoilla ja ratkeamisen vaara on aina vaikka parantuisikin siitä.

Alkoholismihan on sairaus mutta siihen yleensä puututaan väärillä keinoilla ja ratkeamisen vaara on aina vaikka parantuisikin siitä."

Ilmaisruoka ja harkinnanvarainen toimeentulotuki eli rahan syytäminen ei hyödytä juoppoa yhtään, rahaa jää vain juomiseen enemmän. Vähemmän tukia juopoille ja maksusitoumus hoitoon, se on ainoa mikä auttaa.

• Minä miellän
        fhafdhadfh kirjoitti:

sairaudeksi sellaisen mitä ei voi itse päättää.
        Jos minulla on syöpä niin en todellakaan voi päättää, että tänään lopetan tuon syöpäni.
        Mistä mahtaa johtua, että monet parantuvat alkoholismistansa silloin kun lääkäri sanoo, ettei maksa enää kestä? Miksei näitä ihmeparantajalääkäreitä käytetä syöpähoidoissa??
        Tuo sairauden höpöttäminen alkoholisteille antaa vain luvan juoda.
        "Enhän tälle mitään mahda kun tää on niin hirveä sairaus..."

Minäkin poltan tupakkaa, olen siis nikotinisti.
        Riippuvuushan tämäkin on, joten onko tämäkin vain sairautta, jolle en itse voi mitään? Voi harmi, koska olin ajatellut lopettaa tämän sauhuttelun...

• Kysyn vaan
        Minä miellän kirjoitti:

Jos minulla on syöpä niin en todellakaan voi päättää, että tänään lopetan tuon syöpäni.
        Mistä mahtaa johtua, että monet parantuvat alkoholismistansa silloin kun lääkäri sanoo, ettei maksa enää kestä? Miksei näitä ihmeparantajalääkäreitä käytetä syöpähoidoissa??

Riippuvuushan tämäkin on, joten onko tämäkin vain sairautta, jolle en itse voi mitään? Voi harmi, koska olin ajatellut lopettaa tämän sauhuttelun...

"Mistä mahtaa johtua, että monet parantuvat alkoholismistansa silloin kun lääkäri sanoo, ettei maksa enää kestä? Miksei näitä ihmeparantajalääkäreitä käytetä syöpähoidoissa??"

Aika monet eivät pysty lopettamaan ja kuolevat. Miksi eivät lopeta kun se kerran on niin helppoa?

• fhafdhadfh
        Minä miellän kirjoitti:

Tämä väite ei pidä paikkaansa->monet parantuvat alkoholismistansa silloin kun lääkäri sanoo, ettei maksa enää kestä. Jos riippuvuus on riittävän paha sitä ei kuule lopeteta pelkällä päätöksellä. Tupakointi aiheuttaa riippuvuutta mutta en usko että yhtä voimakkaasti kuin alkoholi. Oletko koskaan tavannut alkoholistia jolle on tullut aikuisiän diabetes,maksa menossa,hermosto täysin sekaisin, muu sisukalu huonossa hapessa ja veti 1-2 viinapottua päivässä? Minä olen ja voin sanoa että hän ei olisi selviytynyt avohoidossa tai pelkällä päätöksellä. Tätä yritettiin ja lopputulos oli että hän kuoli 25 vuotiaana sydänkohtaukseen. Osa syy oli myös hänessa mutta muut tekijät olivat isommassa osassa.

• kokenut.
        Raha ei auta kirjoitti:

Alkoholismihan on sairaus mutta siihen yleensä puututaan väärillä keinoilla ja ratkeamisen vaara on aina vaikka parantuisikin siitä."

Ilmaisruoka ja harkinnanvarainen toimeentulotuki eli rahan syytäminen ei hyödytä juoppoa yhtään, rahaa jää vain juomiseen enemmän. Vähemmän tukia juopoille ja maksusitoumus hoitoon, se on ainoa mikä auttaa.

Mihin helvetin hoitoon... Jos ihminen ei tule uskoon, rakastu palavasti tai kykene omaksumaan AA:n oppien mukaista raitista elämäntapaa, niin hän on mennyttä.
        Nämä muut "hoitolaitokset" ovat täysin hyödyttömiä puuhastelupaikkoja, joilla siirretään
        veronmaksajien rahaa kaikenkarvaisten puolivillaisten yhdistysten ja organisaatioiden
        loputtomiin tarpeisiin.Veronmaksajille tulisi paljon halvemmaksi pitää juoppo yötäpäivää kännissä vääjäämättömään loppuunsa saakka, kuin maksella näiden
        hölynpöly-laitosten suojatyöpaikoista järjettömiä summia..

• Minä miellän
        Kysyn vaan kirjoitti:

"Mistä mahtaa johtua, että monet parantuvat alkoholismistansa silloin kun lääkäri sanoo, ettei maksa enää kestä? Miksei näitä ihmeparantajalääkäreitä käytetä syöpähoidoissa??"

Aika monet eivät pysty lopettamaan ja kuolevat. Miksi eivät lopeta kun se kerran on niin helppoa?

Missä mahdoin mainita, että juomisen/tupakoimisen lopettaminen on helppoa?
        Elämä vaan harvoin on helppoa...

Kuten sanoin, että itsekin poltan tupakkaa.
        Usko vaan, että olen parin vuosikymmenen aikana päättänyt lopettaa sauhuttelun jo monta kertaa. Enkä ole onnistunut.
        Nyt alkaa olemaan viimeiset mahdollisuudet lopettamiselle.

Eli tällä metodilla myös tupakointi on sairaus. Monihan tätäkään ei pysty lopettamaan ja kuolevat tupakan aiheuttamiin sairauksiin.

• Pitkäaikatyötön
        Minä miellän kirjoitti:

Missä mahdoin mainita, että juomisen/tupakoimisen lopettaminen on helppoa?
        Elämä vaan harvoin on helppoa...

Kuten sanoin, että itsekin poltan tupakkaa.
        Usko vaan, että olen parin vuosikymmenen aikana päättänyt lopettaa sauhuttelun jo monta kertaa. Enkä ole onnistunut.
        Nyt alkaa olemaan viimeiset mahdollisuudet lopettamiselle.

Eli tällä metodilla myös tupakointi on sairaus. Monihan tätäkään ei pysty lopettamaan ja kuolevat tupakan aiheuttamiin sairauksiin.

Menee ohi aiheesta, mutta uteliaisuuttani kysyn: Onko mielestäsi tupakoinnista kuitenkin jotain hyötyä, kun lopettamisesi ei ole onnistunut?

Itse lopetin 27 tupakointivuoden jälkeen ja lopettamisesta on jo 2½ vuotta.

• Minä miellän
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Menee ohi aiheesta, mutta uteliaisuuttani kysyn: Onko mielestäsi tupakoinnista kuitenkin jotain hyötyä, kun lopettamisesi ei ole onnistunut?

Itse lopetin 27 tupakointivuoden jälkeen ja lopettamisesta on jo 2½ vuotta.

Ei ole kessuttelusta hyötyä ollut eli ihan omasta saamattomuudesta ja typeryydestä tuo lopettaminen on ollut kiinni.
        Tuntuu, ettei kukaan tutuista enää polta, joten miksi sitten minäkään?
        Ja kun mittarissa alkaa olemaan noita kilometrejä niin alkaisi jo olemaan korkea aika... (Ikää 44v)

Onnittelut sulle lopetuksen onnistumisesta!
        Itsekin aion onnistua nyt kun motivaatio on kunnossa!
        Entä mitä mieltä olet siitä, että onko alkoholismi sairaus?

• Pitkäaikatyötön
        Minä miellän kirjoitti:

Ei ole kessuttelusta hyötyä ollut eli ihan omasta saamattomuudesta ja typeryydestä tuo lopettaminen on ollut kiinni.
        Tuntuu, ettei kukaan tutuista enää polta, joten miksi sitten minäkään?
        Ja kun mittarissa alkaa olemaan noita kilometrejä niin alkaisi jo olemaan korkea aika... (Ikää 44v)

Onnittelut sulle lopetuksen onnistumisesta!
        Itsekin aion onnistua nyt kun motivaatio on kunnossa!
        Entä mitä mieltä olet siitä, että onko alkoholismi sairaus?

Kiitos onnitteluista ja tsemppiä lopettamiseen! Kun tutuistasi ei kukaan polta, on ilman sosiaalista sauhuttelupainetta hyvä ympäristö lopettaa. Minä aloitin 15-vuotiaana (silloin sai 16-vuotias ostaa) ja pääsin eroon; sinä ehkä helpommin, jos aloitit vanhempana(?).

Minulla on parempi olo, kun savun mukana tulleita myrkkyjä on jo poistunut elimistöstä ja hengitys kulkee kevyemmin. Tuntuu, että olen henkisesti voimakkaampi ja tietysti iloinen aina kun satun lopettamistani ajattelemaan; en tarvitse sitä enää, vaan pääsin eroon! Tätä kannattaa tavoitella.

Alkoholismi vaikuttaa kovasti sairaudelta, ainakin tyypin II jatkuvan juomisen kaltaisena. Varhain aloitettu juominen varmaankin tuhoaa kehitysvaiheessa olevia aivoja ja muuttaa niiden toimintaa. Tästä pidän osoituksena II-tyypin alkoholistille tavanomaista voimakasta impulsiivisuutta ja aggressiivisuutta, joita säätelee myöhäisellä iällä valmistuva etuotsalohko. Olen kylläkin vähän epäilevä, voidaanko sellaista menestyksellisesti hoitaa.

Toisaalta I-tyypin alkoholistit eli tuurijuopot ovat enemmistönä. Maallikkona pidän heidän paranemismahdollisuuksiaan suurempina, jos jollakin dopamiinijutulla voidaan korvata alkoholin käyttö.

Hoidoista ja niiden onnistumisista riippumatta alkoholismi on siinä mielessä sairaus, että se vakavasti haittaa sekä potilaan että hänen lähiympäristönsä elämää. Epäilen vahvasti, että kaikki pystyisivät lopettamaan pelkällä tahdonvoimalla.

Nikotiiniin verrattuna alkoholi on voimakkaammin päihdyttävä aine, joka voi aiheuttaa jopa aistiharhoja niin käyttämisen kuin sen lopettamisenkin aikana. Se on muutenkin enemmän verrattavissa ns. huumeisiin, sillä siitäkin voidaan ottaa kuolemaan johtava yliannostus.

• Minä miellän
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Kiitos onnitteluista ja tsemppiä lopettamiseen! Kun tutuistasi ei kukaan polta, on ilman sosiaalista sauhuttelupainetta hyvä ympäristö lopettaa. Minä aloitin 15-vuotiaana (silloin sai 16-vuotias ostaa) ja pääsin eroon; sinä ehkä helpommin, jos aloitit vanhempana(?).

Minulla on parempi olo, kun savun mukana tulleita myrkkyjä on jo poistunut elimistöstä ja hengitys kulkee kevyemmin. Tuntuu, että olen henkisesti voimakkaampi ja tietysti iloinen aina kun satun lopettamistani ajattelemaan; en tarvitse sitä enää, vaan pääsin eroon! Tätä kannattaa tavoitella.

Alkoholismi vaikuttaa kovasti sairaudelta, ainakin tyypin II jatkuvan juomisen kaltaisena. Varhain aloitettu juominen varmaankin tuhoaa kehitysvaiheessa olevia aivoja ja muuttaa niiden toimintaa. Tästä pidän osoituksena II-tyypin alkoholistille tavanomaista voimakasta impulsiivisuutta ja aggressiivisuutta, joita säätelee myöhäisellä iällä valmistuva etuotsalohko. Olen kylläkin vähän epäilevä, voidaanko sellaista menestyksellisesti hoitaa.

Toisaalta I-tyypin alkoholistit eli tuurijuopot ovat enemmistönä. Maallikkona pidän heidän paranemismahdollisuuksiaan suurempina, jos jollakin dopamiinijutulla voidaan korvata alkoholin käyttö.

Hoidoista ja niiden onnistumisista riippumatta alkoholismi on siinä mielessä sairaus, että se vakavasti haittaa sekä potilaan että hänen lähiympäristönsä elämää. Epäilen vahvasti, että kaikki pystyisivät lopettamaan pelkällä tahdonvoimalla.

Nikotiiniin verrattuna alkoholi on voimakkaammin päihdyttävä aine, joka voi aiheuttaa jopa aistiharhoja niin käyttämisen kuin sen lopettamisenkin aikana. Se on muutenkin enemmän verrattavissa ns. huumeisiin, sillä siitäkin voidaan ottaa kuolemaan johtava yliannostus.

Yläasteella tuo paha tapa tarttui, joten kyllähän sitä on kääryle poikineen tullut vedettyä.

En toki kiellä, etteikö se viina aiheuttaisi sairautta, kuten tupakointikin, mutten tosiaan miellä tuota juomista itseään sairaudeksi.
        Itse tiedän työni puolesta, että moni on päättämällä lopettanut juomisen, joten ihan tältä pohjalta täältä huutelen. Jotkut aika huonossakin kunnossa olleet ovat päässeet juomisesta ja nostan heille kyllä hattua ja kannustan täysillä!
        Joitakin olen nähnyt vuosien jälkeen eivätkä he ole koskaan syyttäneet juomisestaan kuin yhtä ihmistä; itseään.

• Pitkäaikatyötön
        Minä miellän kirjoitti:

Yläasteella tuo paha tapa tarttui, joten kyllähän sitä on kääryle poikineen tullut vedettyä.

En toki kiellä, etteikö se viina aiheuttaisi sairautta, kuten tupakointikin, mutten tosiaan miellä tuota juomista itseään sairaudeksi.
        Itse tiedän työni puolesta, että moni on päättämällä lopettanut juomisen, joten ihan tältä pohjalta täältä huutelen. Jotkut aika huonossakin kunnossa olleet ovat päässeet juomisesta ja nostan heille kyllä hattua ja kannustan täysillä!
        Joitakin olen nähnyt vuosien jälkeen eivätkä he ole koskaan syyttäneet juomisestaan kuin yhtä ihmistä; itseään.

Se on varmasti totta, että ei voi parantua, jos ei ole siihen halua. Tahto on oltava ensin, ja sen jälkeen tarvittaessa hoitoa.

Potilaan henkisen tilan merkityksestä kertoo myös dokumenttiohjelmasta näkemäni tutkimus plaseboista eli lumelääkkeistä. Siinä potilaat paranivat hoidotta jätettyä verrokkiryhmää useammin, koska uskoivat saavansa hoitoa sairauteensa, vaikka tosiasiassa "lääkkeessä" ei ollut mitään vaikuttavaa ainetta. Parasta tietenkin on saada myös sitä oikeaa lääkettä;-)

Paljon voi saavuttaa pelkästään sillä, että haluaa jotain, uskoo pystyvänsä sen saamaan ja ryhtyy toimeen. Mehän olemme kaikki mestareita keksimään tekosyitä, kuinka mitään ongelmaa ei oikeastaan ole tai ainakin juuri nyt on kovin vaikeaa tehdä muutoksia elämään: "Lopetan juomisen, kun kossupullon hinta nousee 10 euroon" ja "ensi kuussa minulla on paremmin aikaa keskittyä tupakoinnin lopettamiseen".

• Pitkäaikatyötön

"Käteen jää asumiskulujen jälkeen 461 euroa kuussa... Muihin laskuihin, vaatteisiin, kaikkeen muuhun menee n. 150 euroa, ruokaan se satku, muuhun jää kolme hunttia."

Jaa. Minä laskin tällä tavalla:
      461
      -150
      -100
      = 211
      Ei ihan kolmea sataa jää sitten kuitenkaan.

• Kerro viisas

Eikö 211 eurolla kuussa saa aika paljon ostettua viinaa, varsinkin jos sitä hakee Virosta jossa puoli litraa 40% vodkaa maksaa viisi euroa pullo? Viinaa saisi 40 pulloa, eiköhän kuukaudeksi riitä varsinkin kun pitää pari välipäivää ryyppäämisessä. PK-seudulla on helppo käydä ostamassa Viron viinaa, matkat halpoja. Aamupäivällä lähtö, illalla takaisin ja sama reissu aina kerran kuussa.

• Pitkäaikatyötön
        Kerro viisas kirjoitti:

Eikö 211 eurolla kuussa saa aika paljon ostettua viinaa, varsinkin jos sitä hakee Virosta jossa puoli litraa 40% vodkaa maksaa viisi euroa pullo? Viinaa saisi 40 pulloa, eiköhän kuukaudeksi riitä varsinkin kun pitää pari välipäivää ryyppäämisessä. PK-seudulla on helppo käydä ostamassa Viron viinaa, matkat halpoja. Aamupäivällä lähtö, illalla takaisin ja sama reissu aina kerran kuussa.

En ole Virossa käynyt tällä vuosisadalla, mutta kuulostaa vaikealta uskoa, että sinne ja takaisin pääsisi 11 eurolla? Mutta jos näin, ja kävelee Helsingissä satamaan, Tallinnassa satamasta ostopaikkaan, ja sama takaisin, niin kai sitten pääsisi edullisesti.

Hmm... mittaanpa tuosta tuon puolen litran vodkapullon painon... noin snapsin verran verotettuna lasinen laulukirja näyttää painavan 739 grammaa, eli täysinäinen voisi olla 750 g. Tällöin 40 kpl painaisi 30 kilogrammaa. Tuleehan siinä vähän kuntoiltuakin sitten, kun paarustaa takaisin lastin kanssa. Kannattaa ottaa vahvempia kasseja, jos 15-kiloiset kantamukset ottaa molempiin käsiin. Saakos muuten nykyään tuoda tuollaiset 20 litraa väkevää?

Toisaalta nuo heitot "satku ruokaan" ja *150 muuhun" vaikuttavat aika ylimalkaisilta luvuilta, ettei tässä kai ihan pullontarkasti kannata laskea:-)

• Tosi on

Viina on aina hintansa väärti! Ihminen ei elä pelkästään leivästä, pitää olla huvituksiakin, kännissä ja kihloissa on aina kivaa!

• elämä on hauskaa

Ompa elämä huonolla mallilla joillakin. Itse teen töitä josta saan palkkaa, siinä sivussa muita osto/myynti diileja netissä (laillista kauppaa).

Käyn vuodessa 5-10 kertaa ulkomailla "lomalla", näistä vähintään yksi on kaukomatka joka suuntautuu Aasian. Jenkit nähty jo 10-20 vuotta sitten läpikotaisin. Lyhyempiä pyrähdyksiä sitten keski-eurooppaan tai britteihin johon yleensä 2-3 päivän pyrähdyksiä, lennot kun nykyään puoli-ilmaisia. Punaiselle merelle sukeltamaan kerran vuodessa.

Kumman elämä on mielestänne kiinnostavampaa? Tapaan erittäin mielenkiintoisia ihmisiä matkoillani, saan uusia ideoita ja nautin vapaa ajastani lomillani täysin sieluin. Rannoilla en makoile enkä käytä valmismatkoja kuin punaiselle merelle.

Jos minulla olisi yhtä vähän rahaa kuin aloittajalla en todellakaan joisi tippaakaan alkoholia, ei tulisi edes mieleen juhlia. Alkoholi maistuu todella hyvälle reissuilla, varsinkin kun hinnat murto-osan Suomen hinnoista sekä miljöö jotain aivan muuta kuin lähiökapakkka jouppoineen.

Kaikki tekee omat valintansa, tämä on minun. nyt 45 vuotiaana äijänä olen alkanut todella pitämään elämää hauskana, eiks sen niin pidä ollakin. Kaikki pystyy rahaa tuhlaamaan, sen hankkiminen tosin vaatii työtä. ponnistuksia ja tahtoa. Palkintona on vapaus tehdä mitä haluaa ja toteuttaa itseään.

• -l-

Ei se niin paljon haittaa vaikka käytkin ulkomailla, voit silti olla ihan normaali ihminen. Se on vain oma vikasi, kun matkustelet niin paljon. Ei se ole muiden ongelma.

• niinpä niin...

Sama juttu. Köyhänäkin on vaimon kanssa joskus eletty mutta nytten 46 vuotiaana ja aktiivisesti töitä tekevänä kuten vaimokin niin voi nauttia elämästä hieman paremmin. Asuntokin parin vuoden kuluttua maksettu ja asuntovaunulla voi reissata kesäisin. Välillä lentäen. Moottoripyörän hankin kolme vuotta sitten ja kiva sillä välillä ajella ja muutama pikku reissukin tehty. Kaikki tuo voittaa kyllä viinan kanssa läträäminen aamusta iltaan....Jokunen tölkki kaljaa voi kyllä mennä vappuna kun kannan kaasugrillin´tuonne terassille takapihalle....Ja lihat tietty tirisemään...

• elämä on hauskaa
        -l- kirjoitti:

Ei se niin paljon haittaa vaikka käytkin ulkomailla, voit silti olla ihan normaali ihminen. Se on vain oma vikasi, kun matkustelet niin paljon. Ei se ole muiden ongelma.

Tykkään matkustella ja nähdä paikkoja, samoin lämpimästä ilmastosta ja varsinkin silloin kun Suomessa on kylmä ja pimeetä.

Hyvä jos joku ajattelee että elämäntavassani on jokin vika, pääasia että itse tykkään.

sääliksi käy jos tykkää dokata ja juhlia lähiökapakassaan päivästä toiseen kalliilla hinnoilla. No, jokainen pelaa omalla tavallaan tämän elämän rupeaman.

• Pah, sanon minä

Käyt ulkomailla huorissa, siitäkö pitäisi olla kateellinen? Minulla on aivan tarpeeksi naisia Suomessa ja ne ovat ihan ilmaisia!

• Dodanui
        elämä on hauskaa kirjoitti:

Tykkään matkustella ja nähdä paikkoja, samoin lämpimästä ilmastosta ja varsinkin silloin kun Suomessa on kylmä ja pimeetä.

Hyvä jos joku ajattelee että elämäntavassani on jokin vika, pääasia että itse tykkään.

sääliksi käy jos tykkää dokata ja juhlia lähiökapakassaan päivästä toiseen kalliilla hinnoilla. No, jokainen pelaa omalla tavallaan tämän elämän rupeaman.

Mä taas tykkään samoilla lähimettässä eri vuodenaikoina ihailemassa suomen luontoa,marjastaa sienestää ja pillkiä. Illaksi pääsee kotiin omaan sänkyyn nukkumaan. Ei jaksais ulkomaan reissua kun korkeintaan kerran vuodessa. Meitä ihmisiä on niin erillaisia...

• Niinpä niin...
        Pah, sanon minä kirjoitti:

Käyt ulkomailla huorissa, siitäkö pitäisi olla kateellinen? Minulla on aivan tarpeeksi naisia Suomessa ja ne ovat ihan ilmaisia!

Ne on ilmaisia niin kauan kun on kevyt seksisuhde mutta sitten kun se etenee ne ei ole enää ilmaisia ja sinulla ei ole mitään mahdollisuutta saada pysyvää naista. Minulla siitä kokemusta 90-luvulta.

• Pah, sanon minä
        Niinpä niin... kirjoitti:

Ne on ilmaisia niin kauan kun on kevyt seksisuhde mutta sitten kun se etenee ne ei ole enää ilmaisia ja sinulla ei ole mitään mahdollisuutta saada pysyvää naista. Minulla siitä kokemusta 90-luvulta.

Miksi ihmeessä tahtoisin jotain pysyvää naista? Kuka sitä nyt samaa jaksaa vuosikausia painaa, vaihtelu virkistää. Lapset on tehty, ei senkään takia mitään kotia tarvitse leikkiä.

• 798

Ei kannata pubissa ryypätä. Suhteiden kautta saa virolaista laadukasta, korostan LAADUKASTA olutta hintaan 12e x 24 tölkkiä. Se tarkkoittaisi sinullakin, että 300 eurolla saat 150 tölkkiä kuussa, eli hyvät peruspörinät päivässä ilman alkoholismia. Siis laadukasta olutta, ei mitään pimeetä tai puolipimeetä viinaa.

Suosittelen!

• Kaikkea sitä kuulee

"Ei kannata pubissa ryypätä. Suhteiden kautta saa virolaista laadukasta, korostan LAADUKASTA olutta hintaan 12e x 24 tölkkiä. Se tarkkoittaisi sinullakin, että 300 eurolla saat 150 tölkkiä kuussa, eli hyvät peruspörinät päivässä ilman alkoholismia. Siis laadukasta olutta, ei mitään pimeetä tai puolipimeetä viinaa."

Todellisia matematiikkaneroja palsta täynnä aloittajasta lähtien. Hän tosin itse kertoi juovansa olutta, alkoholi tunnetusti alentaa suorituskykyä. Mikä on sinun syysi vai oletko muuten vain tyhmä?

• 300 / 12 x 24 =
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

"Ei kannata pubissa ryypätä. Suhteiden kautta saa virolaista laadukasta, korostan LAADUKASTA olutta hintaan 12e x 24 tölkkiä. Se tarkkoittaisi sinullakin, että 300 eurolla saat 150 tölkkiä kuussa, eli hyvät peruspörinät päivässä ilman alkoholismia. Siis laadukasta olutta, ei mitään pimeetä tai puolipimeetä viinaa."

Todellisia matematiikkaneroja palsta täynnä aloittajasta lähtien. Hän tosin itse kertoi juovansa olutta, alkoholi tunnetusti alentaa suorituskykyä. Mikä on sinun syysi vai oletko muuten vain tyhmä?

Juu... kerrottakoon tässä nyt kaikille epätietoisille, että 300:lla eurolla saa eestikaljaa huikeat 600 tölkkiä, mikäli loota maksaa tuon ylläolevan kirjoittajan mainitsemat 12 euroa.

• työtön mies
        300 / 12 x 24 = kirjoitti:

Juu... kerrottakoon tässä nyt kaikille epätietoisille, että 300:lla eurolla saa eestikaljaa huikeat 600 tölkkiä, mikäli loota maksaa tuon ylläolevan kirjoittajan mainitsemat 12 euroa.

Nimimerkki 798 ei selvästi osaa laskea, mutta pointti tuossa laadukkaan juomisessa silti on. Alkoholi on alkoholia, mutta en työttömänäkään ala kittaamaan mitään halpaa viinaa/tärpättiä. Kyllä kun juo, niin pitää juoda hyvää :P

• Tietoa on
        työtön mies kirjoitti:

Nimimerkki 798 ei selvästi osaa laskea, mutta pointti tuossa laadukkaan juomisessa silti on. Alkoholi on alkoholia, mutta en työttömänäkään ala kittaamaan mitään halpaa viinaa/tärpättiä. Kyllä kun juo, niin pitää juoda hyvää :P

Halpa viina ei ole yhtään sen huonompaa kuin kalliskaan kun puhutaan kirkkaista. Mitään eroja ei ole, kalliimmassa maksaa vain brändistä!

• joojuukyllä

Mun ei tartte matkustella yhtään mihinkään oikeasti,kun mulla on tämä googlen katunäkymät.Tänään olin kanarialla ja pietarissa.Huomenna vois käväistä australiassa :)

• Tämä on TOTUUS!

VALHETTA, VALHETTA, Suomessa on niin pienet tuet ja niin kallis ruoka ettei jää euroakaan viinaan! Tämä on tämän palstan virallinen TOTUUS, joka muuta väittää VALEHTELEE!!!

• Aloittaja=luuseri

Palataan asiaan 10n vuoden kuluttua ja katsotaan kuinka mukavasti sulla silloin menee. Oot jo nyt säälittävä luuseri.

• Kaikkea sitä kuulee

Sitä ei tiedä kuka on kymmenen vuoden päästä elossa, sinullakin voi olla silloin suu täynnä multaa. Elämä on tässä ja nyt eikä missään kymmenen vuoden päässä!

• repe n

Minun elämäni en melko sekavaa olen mies ja asun vuokralla yksiössä sossu maksaa koko vuokran veden sähkön ja lääkekulut yms ruokaan hean säännöllisesti leipäjonosta ja elän sillä oikeastaam olen ollut työttömänä jo yli 20 vuotta ja nykyään saan enää sossun rahaa ja siitä on ne kaikki vähennykset thty. laskuja minulla ei ole ja lähes kaiken rahan joudun laittamaan viinaan ja tupakkiin. kun rahat ovat vähissä niin teen yleensä tuhtia kiljua moneksi päiväksi. minulla ei ole kuin juoppoja kavereita ja yhdessä sekoillaan en muista enää mitä olen tehnyt edellisinä päivinä ja kerapulan sammutan aamulla oluella ainut oikea yhteys ulkomaailmaan on tää mun läppäri jonka ostin kierrätyskeskuksesta ja siihen tää tikku. hermot eivät kestä pitkään kirjoittelua näillä mennään kuitenkin ja kesää odotan

• köyhyys on asenne

mulla jää asumiskulujen jälkeen 24 euroa, koska opiskelen ja lainaa en saanut eikä sossu silti anna enempää toimeentulotukea, ihmetyttää vähän kun 461 eurolla kehut itseäs köyhäksi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      16
      3850
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      232
      3776
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      132
      3416
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      72
      3394
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2277
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      34
      1813
    7. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      50
      1666
    8. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1600
    9. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32