Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laittomuus

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman.Jaak 1:15

11

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen oma

      Kaikki teemme syntiä ja kaikki kuolemme. Me jotka turvaamme Jeesukseen olemme armahdettuja syntisiä, jos kadumme syntejämme ja pyydämme anteeksi ja pyrimme parannukseen.

      • jeesuksen oma
        Uudesti syntynyt ei tee syntiä,mutta kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. Jaak.3:2

        kaikki kuolemme,riimiilisesti ei henkisesti kerran olemme jeesuksen omaat.


      • Jeesuksen oma
        kuulija1 kirjoitti:

        jeesuksen oma
        Uudesti syntynyt ei tee syntiä,mutta kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. Jaak.3:2

        kaikki kuolemme,riimiilisesti ei henkisesti kerran olemme jeesuksen omaat.

        Joka kuvittelee itse olevansa synnitön, syylistyy suureen syntiin.


      • Jeesuksen oma kirjoitti:

        Joka kuvittelee itse olevansa synnitön, syylistyy suureen syntiin.

        jeesuksen oma
        Synnitön on vai jeesus itse me olemme armahdettuja syntisiä,jota jeeus on pessyt verenkautta puhtaaksi.
        Siinä on ero jos tietää mikä on armon saanut syntinen.


      • Jeesuksen oma
        kuulija1 kirjoitti:

        jeesuksen oma
        Synnitön on vai jeesus itse me olemme armahdettuja syntisiä,jota jeeus on pessyt verenkautta puhtaaksi.
        Siinä on ero jos tietää mikä on armon saanut syntinen.

        Kirjoitin edellisessä viestissä armahdetusta syntisestä. Tiedän mitä se tarkoittaa, koska itse olen sellainen.


      • Jeesuksen oma kirjoitti:

        Kirjoitin edellisessä viestissä armahdetusta syntisestä. Tiedän mitä se tarkoittaa, koska itse olen sellainen.

        Jeesuksen oma
        Niin armon saaneena,onkin sitten on ilo kertoa sitä muillekin,kun on vapaa ja kuolut tälle maailmalle,kuten paavalikin toteaa.
        Meidän kerskausena on herra.


      • Jeesuksen oma
        kuulija1 kirjoitti:

        Jeesuksen oma
        Niin armon saaneena,onkin sitten on ilo kertoa sitä muillekin,kun on vapaa ja kuolut tälle maailmalle,kuten paavalikin toteaa.
        Meidän kerskausena on herra.

        Kyllä, aivan niin, tahdon kertoa ilosanoman Jeesuksesta.


      • OttoPetteri
        Jeesuksen oma kirjoitti:

        Joka kuvittelee itse olevansa synnitön, syylistyy suureen syntiin.

        Ai jaahas...
        Minä olen täysin synnitön, koska en usko enkä tunnusta yhdenkään uskonlahkon ja kirkkokunnan syntikäsitystä. Niiden oppien mukaisesti saa tuomita oman lahkon jäseniä ja porukkaa ihan niin paljon kuin haluaa. Muita se ei koske. Ei mitenkään.
        Erilahkojen syntikäsitys on niin ristiriitaista, että siitä ei ota kukaan selvää. Kyseessä on ihan pekkkä hallinnan ja vallan väline. Jows et tee ja elä kuten lahkon kirjassa määrätään, niin tuomitaan johonkin helvetin kiirastuleen.
        Jos taas alistutu lahkon määräyksiin ja noudatat näöyränä määräyksiä, pääset lahkon määrittelemään paratiisiin.

        Sen lisäksi lahkot ja kirkkokunnat ovat omineet itselleen oikeuden määritellä hyvä elämä ja todeta muiden, kuin lahkolaisten elävän pahaa elämää.
        Jippijajei!

        Hihhulihei eli hallelujaa!


      • OttoPetteri kirjoitti:

        Ai jaahas...
        Minä olen täysin synnitön, koska en usko enkä tunnusta yhdenkään uskonlahkon ja kirkkokunnan syntikäsitystä. Niiden oppien mukaisesti saa tuomita oman lahkon jäseniä ja porukkaa ihan niin paljon kuin haluaa. Muita se ei koske. Ei mitenkään.
        Erilahkojen syntikäsitys on niin ristiriitaista, että siitä ei ota kukaan selvää. Kyseessä on ihan pekkkä hallinnan ja vallan väline. Jows et tee ja elä kuten lahkon kirjassa määrätään, niin tuomitaan johonkin helvetin kiirastuleen.
        Jos taas alistutu lahkon määräyksiin ja noudatat näöyränä määräyksiä, pääset lahkon määrittelemään paratiisiin.

        Sen lisäksi lahkot ja kirkkokunnat ovat omineet itselleen oikeuden määritellä hyvä elämä ja todeta muiden, kuin lahkolaisten elävän pahaa elämää.
        Jippijajei!

        Hihhulihei eli hallelujaa!

        otto petteri
        olen täysin armahdettu syntinen,ei lahkot vaikuta yhtään mitään,en tiedä lahkojen synti käskyitä.
        Sen tiedän joka tekee synti on sen orja,se ei ole kirkko lahkoissa vaan pyhässä kirjassa.
        Hyvää elämää ei voi määtä kukaan sen saa lahjan jeesukselta,se on varma ei ole kirkko kuntien määtävissä.
        En tiedä tarkalleen mitkä ovt hihuleita,ehkä jotkut pienet ryhmittymät,omien oppien sa vankeja.


    • Ruskoa

      Jaa-a.Laittomuus ja een henki on jo vaikuttamassa.Sen näkee virastoissa ja yhteiskunnassa.Jumala puhui minulle vuoksi sitten.Näytti oikein näyn.
      Kaupungissa oli yöhämärissä mainosvaloja ja kaikkinaisia valoja kodeista ja kaupoista jne..kuin suurissa kaupungeissa onkaan.Tuli käärme joka iso ja paksu,se luikerteli kaupunkiin ja sen kolkaan,kukaan ei huomannut sitä koska sen käärmeen kyljestä heijasteli valot takaisin,piti olla tosi tarkkanäköinen jos sen varjon huomasi,minulle sanottii sana EKSYTYS.

    • ****n ä i n*****

      ***********************************************
      Kristuksen sovitustyön tähden Jumala antaa
      kaikki synnit anteeksi jokaiselle, joka sitä
      häneltä pyytää. Jumala ei muistele pahuuttamme,
      vaan rakastaa meitä lapsinaan.

      *****************************************
      Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä
      loppuun asti. Kaikkien on joka päivä turvauduttava
      Jumalan armoon, koska kukaan ei omin voimin
      pääse irti elämäänsä hallitsevasta pahuudesta.
      Olemme yhtä aikaa kokonaan syntisiä ja
      kuitenkin Kristuksen tähden kokonaan vanhurskaita
      eli Jumalalle kelvollisia.

      ****************************************
      Kun Jumala antaa meille synnit anteeksi,
      hän synnyttää meissä uuden elämän.
      Hän vahvistaa uskoamme ja lisää
      rakkauttamme lähimmäisiin. Meidän ei
      tarvitse olla toivottomia, vaikka löydämme
      itsestämme epäuskoa ja pahuutta.
      Jumala lupaa, että hän jatkaa meissä
      aloittamaansa työtä.

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      ♪ Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda,
      mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.
      Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja
      parantaa kaikki sairauteni. Hän päästää
      minut kuoleman otteesta ja seppelöi minut
      armolla ja rakkaudella. (Ps. 103:2–4)

      ♥ Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi:
      ”Ystäväni, sinun syntisi on annettu anteeksi.”
      (Luuk. 5:20)♥

      **Jeesus sanoi: ”He saavat syntinsä anteeksi,
      kun uskovat minuun, ja heillä on oleva
      paikkansa niiden joukossa, jotka Jumala
      on pyhittänyt.” (Ap.t. 26:18)**

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala,
      joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille
      synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta
      vääryydestä. (1. Joh. 1:9)
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe