Mä en ymmärrä miksi inssi hylkäsi tänään ajokokeen. Mukamas kaksi virhettä. Punaiset valot syttyivät ja kun olin jarruttamassa ja inssi provosoiden paniikkijaruttamalla pysäytti auton. Sanoin hänelle juuri olleen jarruttamassa. Sitten vähänmatkan päästä käännyin oikealle, inssi kysyi missä pyöräilijät ja rullaluistelijat. Mitkä helvetin pyöräilijät, eihän niitä ollut missään. Nyt joudun ajamaan lisätunteja vain mukamas kahden virheen vuoksi. Olin jarruttamassa punaisiin valoihin ja käännyin oikealle risteyksessä eikä siellä ollut pyöräilijöitä tai rullaluistelijoita.
Tuolla inssillä on varmaan joku asennevamma. Minulla on nenärenkaita ja tatuointeja. Mihinkä voi valittaa tahallisesta hylkäyksestä.
Hylkäsi inssin tahallaan
20
2412
Vastaukset
- Sitkeästi vaan
Eikös pidä ennakoida valojen vaihtuminen ja reagoida jo keltaiseen valoon? Ja jos et riittävän hyvin varmistanut, että kevyen liikenteen väylältä ei ole tulossa ketään vauhdilla, niin virhehän se on, vaikka ei nyt juuri tällä kertaa sattunut ketään tulemaankaan. Itsellä on inssi vasta edessä, joten korjatkaa muut, jos olen väärässä.
- kylläsustajtntulee
Valoissa pitää ennakoida jo keltaisen valon nähdessään, jos sitä ei näe, niin se on sitten oma ongelma. Tämä ei välttämättä liene kuitenkaan ollut ratkaiseva virhe.
Ei ne opettajat turhaan huomauta jalankulkijoista ja pyöräilijöistä. Joko niitä oli, etkä vain nähnyt niitä tai sitten et edes kiinnittänyt niiden mahdolliseen olemassaoloon huomiota.
Turhaan tilität täällä tuollaista, se antaa sinusta vain "huonon häviäjän" kuvan, ja sitähän sinä et halua olla?
Opettajatkin ovat vain ihmisiä, en sano että he eivät voisi olla väärässä, mutta todennäköisimmin sen virheen tekee kuitenkin sen auton ajaja.
Seuraavalla kerralla näytät taitosi ja keskityt itse ajamiseen täysillä (tarkoitan nyt sitten keskittymistä täysillä, en ajamista täysillä).- Mikko.
Ei inssiä voi hylätä punaisista valoista kun olin jo jarruttamassa. Tämä mulkvisti inssi kerkesi ensin ja hylkäsi. Samaten pyöräilijät, joita ei edes ollut. Teen valituksen mielivaltaisesta hylkäyksestä.
- ota opiksesi
Mikko. kirjoitti:
Ei inssiä voi hylätä punaisista valoista kun olin jo jarruttamassa. Tämä mulkvisti inssi kerkesi ensin ja hylkäsi. Samaten pyöräilijät, joita ei edes ollut. Teen valituksen mielivaltaisesta hylkäyksestä.
Voi hylätä ja myös siitä , että et ole riittävän varovainen esim. risteyksissä .
- Mikko.
ota opiksesi kirjoitti:
Voi hylätä ja myös siitä , että et ole riittävän varovainen esim. risteyksissä .
Mitenköhän mitataan riittävä varovaisuus risteyksissä, minähän myös jarrutin. Kyllä koko inssiajo on aivan perseestä. Henkilökemiat vaikuttavat aivan liikaa. Minulla oli inssinä vanha eläkkeelle pääsyä odottava käpy ja jo päivää sanoessaan aavistin mitä tuleman pitää. Minullahan on nenärengas ja tatskoja. Viereeni istui osittain kalju virkamies joka jo varmasti minun ulkoisen habitukseni perusteella päätti hylätä ajoni.
- Sitkeesti vaan
Mikko. kirjoitti:
Mitenköhän mitataan riittävä varovaisuus risteyksissä, minähän myös jarrutin. Kyllä koko inssiajo on aivan perseestä. Henkilökemiat vaikuttavat aivan liikaa. Minulla oli inssinä vanha eläkkeelle pääsyä odottava käpy ja jo päivää sanoessaan aavistin mitä tuleman pitää. Minullahan on nenärengas ja tatskoja. Viereeni istui osittain kalju virkamies joka jo varmasti minun ulkoisen habitukseni perusteella päätti hylätä ajoni.
Hei Mikko, sinun kannattaisi miettiä omaa asennettasi."Moon oikees, soot vääräs" -asenne on vaarallinen liikenteessä sinulle itsellesi ja muillekin. Luulenpa, että kun asenteesi muuttuu, niin inssikin suhtautuu myötämielisemmin kortin myöntämiseen. Kaikella ystävyydellä:)
- Olet kyllä
Mikko. kirjoitti:
oikeassa tuossa, että meillä vanhemmilla ihmisillä on ikäviä ennakkoluuloja joitakin nuoria kohtaan.
Minullakin on vävynä kalju nuorimies, jolla on tatuointeja vaikka muille jakaa. Minua ja miestäni asia ei häiritse ja vävymme on oikein mukava, joka onkin pääasia. Silti monet ystävämmekin ovat kyselleet, että "minkäs alan mies se vävy on...". Ja tuo tietysti sellaisella äänensävyllä, josta ei voi erehtyä. Vävy on kuitenkin ihan vakiduunissa ja hyvä&ahkera työssään.
Ikävää jos olet joutunut tuollaisen ihmisen kaltoinkohtelemaksi.
Onnea uuteen kokeeseen! - Ruma tyttönen
Olet kyllä kirjoitti:
oikeassa tuossa, että meillä vanhemmilla ihmisillä on ikäviä ennakkoluuloja joitakin nuoria kohtaan.
Minullakin on vävynä kalju nuorimies, jolla on tatuointeja vaikka muille jakaa. Minua ja miestäni asia ei häiritse ja vävymme on oikein mukava, joka onkin pääasia. Silti monet ystävämmekin ovat kyselleet, että "minkäs alan mies se vävy on...". Ja tuo tietysti sellaisella äänensävyllä, josta ei voi erehtyä. Vävy on kuitenkin ihan vakiduunissa ja hyvä&ahkera työssään.
Ikävää jos olet joutunut tuollaisen ihmisen kaltoinkohtelemaksi.
Onnea uuteen kokeeseen!Kaltoinkohtelua ulkonäön perusteella?? Hah, hah, hah ja hah. Kyllä inssiajon arvosteluperusteet lähtevät jostain muista kuin ulkonäkö/ -olemus seikoista.
http://www.finlex.fi/data/normit/32937-Kuljettajantutkinnon_ajokoe_luokat_A1,_A,_B,_C1_ja_C.pdf
Luetaanpas sieltä, millä perustein ajokoetta arvostellaan. - Hyvinhän nuo
Ruma tyttönen kirjoitti:
Kaltoinkohtelua ulkonäön perusteella?? Hah, hah, hah ja hah. Kyllä inssiajon arvosteluperusteet lähtevät jostain muista kuin ulkonäkö/ -olemus seikoista.
http://www.finlex.fi/data/normit/32937-Kuljettajantutkinnon_ajokoe_luokat_A1,_A,_B,_C1_ja_C.pdf
Luetaanpas sieltä, millä perustein ajokoetta arvostellaan.säännöt pystyy kiertämään jos vain haluaa.
Esim. aloittajan tapauksessa inssi voi lyödä jarrut pohjaan juuri ennen kuin kokelas. Millä oppilas sen todistaa, että meinasi jarruttaa lähes samaan aikaan?
Ja vaikka pää pyörisi kuin viipperä niin voihan inssi sanoa, ettet katsonut tarpeeksi hyvin.
Onhan näitä mahdollisuuksia, mutta toivon, ettei kakaan inssi sellaisia käytä.
- ei sitä kaikille
Tuo aloittajan kortintarve kyllä ihmetyttää, jos on omat renkaat niin ei silloin korttia enää anneta, ja kyllä pitää olla hiukan asennettakin.
- Inssi ykösellä läpi
Mikko oot vaan niin huono kuski. Älä tuu tänne mulle itkemään kun et pääse inssiä läpi!
- Pakistan Kimmooo
Mikko.. älä Mikkoile " ulkoisen habitukseni" kanssa... lisäksi lue nämä ja ota opiksesi
urbaanisanakirja.com/word/mikko/
urbaanisanakirja.com/word/mikkoilu/
Ja kun valot vaihtuu jarruta eikä "Jarrutan sitten kun osun bussin kylkeen" - Porvari ajaa oikeelt
Pakistan Kimmooo kirjoitti:
Mikko.. älä Mikkoile " ulkoisen habitukseni" kanssa... lisäksi lue nämä ja ota opiksesi
urbaanisanakirja.com/word/mikko/
urbaanisanakirja.com/word/mikkoilu/
Ja kun valot vaihtuu jarruta eikä "Jarrutan sitten kun osun bussin kylkeen"Poista nenärenkaat seuraavalla kerralla. Saattaapi vanhempi henkilö katsella vähän kieroon ponnareita ja korvarenkaita pojilla.
Ajoin minäkin aikanaan ja tutkintoa vastaanottanut kaveri hyppäsi jarruille.
Melkein rupesin haisemaan, mutta sain soperrettua liikenteen joustavuudesta ja
tää kaveri käski ajaa konttorille.
Sillä tiellähän tässä ollaan. - Vas ajaa vasemmalta
Porvari ajaa oikeelt kirjoitti:
Poista nenärenkaat seuraavalla kerralla. Saattaapi vanhempi henkilö katsella vähän kieroon ponnareita ja korvarenkaita pojilla.
Ajoin minäkin aikanaan ja tutkintoa vastaanottanut kaveri hyppäsi jarruille.
Melkein rupesin haisemaan, mutta sain soperrettua liikenteen joustavuudesta ja
tää kaveri käski ajaa konttorille.
Sillä tiellähän tässä ollaan."Porvari ajaa oikeelt" ; tosi hyvä asian vääntö aiheesta pois!
Tuolla oli aiemmin aika hyvä linkki ajokokeen arvosteluperusteisiin:
Ei siellä viitata puoluekantaan, ihonväriin, ulkonäköön tai ajokokelaan käytöstapoihin.
Ihan sama millainen ihminen olet, kun vain ajat ajokokeen edellä mainitun linkin mukaisesti. Ajokortin saaminen on noiden ohjeiden mukaan ajettuna helppoa kuin heinän teko! - Utelias..
Vas ajaa vasemmalta kirjoitti:
"Porvari ajaa oikeelt" ; tosi hyvä asian vääntö aiheesta pois!
Tuolla oli aiemmin aika hyvä linkki ajokokeen arvosteluperusteisiin:
Ei siellä viitata puoluekantaan, ihonväriin, ulkonäköön tai ajokokelaan käytöstapoihin.
Ihan sama millainen ihminen olet, kun vain ajat ajokokeen edellä mainitun linkin mukaisesti. Ajokortin saaminen on noiden ohjeiden mukaan ajettuna helppoa kuin heinän teko!Kuinkakohan moni on joutunut suorittamaan ajokokeessa:
"Renkaiden, ohjauksen, jarrujen, öljyjen ja nesteiden (esim. moottoriöljy, jäähdytysneste, pesuneste) valojen, heijastimien, suuntamerkin- ja äänimerkinantolaitteiden kunnon tarkistaminen pistokokein."
Jos ei osaa tarkastaa jäähdytysnesteen määrää niin tuleeko hylky? - Tupu 18 vuotta
Utelias.. kirjoitti:
Kuinkakohan moni on joutunut suorittamaan ajokokeessa:
"Renkaiden, ohjauksen, jarrujen, öljyjen ja nesteiden (esim. moottoriöljy, jäähdytysneste, pesuneste) valojen, heijastimien, suuntamerkin- ja äänimerkinantolaitteiden kunnon tarkistaminen pistokokein."
Jos ei osaa tarkastaa jäähdytysnesteen määrää niin tuleeko hylky?Minulta kysyttiin renkaiden ilmanpaineista about näin; inssi pyysi keskustelun lomassa ennen ajoa autosta ulos ja kysyi renkaiden paineista, mitä tiedän niistä, miten totean vajaat paineet ja miten voin ne tarkastaa. Jotain osasin kertoa ihan renkaan ulkopuolisesta tarkastelusta ja jos näyttää renkaan olevan vajaapaineinen, niin se on litteämpi tiehen nähden. Sanoin vielä renkaan paineen tarkastuksesta heti huoltoasemalla. Hyvin meni, inssiäkin nauratti kun tohkeissani kerroin isältä oppimani jutskat. Leppoisa tunnelma oli luotu ja pienillä huomautuksilla, ohjeilla sain kortin.
- Karva-keijo
itsehän ajoin punaisia päin ja inssi käytti jarrua kun peruutun parkkiin mutta läpi meni
- Äidin opetukset
Äitisi on varmasti opettanut sinulle, että narraaminen on rumaa ja tyhmää.
- Porvari ajaa oikeelt
Äidin opetukset kirjoitti:
Äitisi on varmasti opettanut sinulle, että narraaminen on rumaa ja tyhmää.
En vääntänyt asiasta pois. Yritin vain hienovaraisesti vaikuttaa aloittaja Mikon
ajatusmaailmaan.
Ajoin inssissä oikealta ja päälikkö hyppäsi jarruille. Säikähdin todella ja
olin varma hylkäyksestä. Siihenaikaan se oli varma hylky.
Uskalsin perustella ajoani juuri liikenteen sujuvuudella, eikä siinnä mitään.
Tultiin konttorille ja ukko pisti kättä ja sanoi jotain, en tosin muista mitä.
Se epäusko joka sitten muuttuikin iloksi.
Voin kyllä sanoa, ettei heinänteko ole helppoa ja ajokoekin koneen ääressä
on lastenleikkiä. - lycka till.
Porvari ajaa oikeelt kirjoitti:
En vääntänyt asiasta pois. Yritin vain hienovaraisesti vaikuttaa aloittaja Mikon
ajatusmaailmaan.
Ajoin inssissä oikealta ja päälikkö hyppäsi jarruille. Säikähdin todella ja
olin varma hylkäyksestä. Siihenaikaan se oli varma hylky.
Uskalsin perustella ajoani juuri liikenteen sujuvuudella, eikä siinnä mitään.
Tultiin konttorille ja ukko pisti kättä ja sanoi jotain, en tosin muista mitä.
Se epäusko joka sitten muuttuikin iloksi.
Voin kyllä sanoa, ettei heinänteko ole helppoa ja ajokoekin koneen ääressä
on lastenleikkiä.Milloinkohan "porvarin" inssi oli ja missä kaupungissa? Aika uskomatonta että inssisi hyväksyttiin. Kuitenkin lycka till.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891