Elikkä kolme vuotta on ollut finnejä ja nyt ikää on 16 vuotta.
Ongelmanani ovat siis finnit ja niiden jättämät arvet. Nopeasti katsottuna näkee, että kasvoni olisivat täynnä finnejä vaitka todellisuudessa nämä harhanäöt ovatki rumia arpeja. Olen käyttänyt melkeen kaikkia apteekin hyllyjen tuotteita ja ProActiv Solutioniakin. Omega-3, maitoa, lihaa ja kalaa syön. Mikään ei tunnu auttavan noihin... Ihoni on poskilta erittäin kuiva ja kärsin punoituksesta melkein koko ajan. Tosin välillä iho on myös aika rasvainen, joten ihotyyppini saattaisi olla sekaiho. Olisiko kellään mitään ideaa tai tuotteita millä saisin finnit ja arvet kuriin? Satojen eurojen kosmetologi hoidot ei nyt mitenkään erityisesti houkuttele... Niin ja olen saanut lääkäriltä reseptin antibiootteihin ja jopa hain kuurin apteekista, mutten ole käyttänyt. Syy siihen miksi, niin olen varmaan satoja kertomuksia lukenut, joissa selitetään kuinka finnit palaavat takaisin kuurin jälkeen ja vielä kolme kertaa pahempana. Joten miksi edes aloittaa? Voisin ehkä koittaa sillaa, että n. 3tablettia per. 1vk
Keinot vähissä arpiin ja finniin
2
159
Vastaukset
- finnitpois
Antibiootit ei kuulemma yleensä toimi. Tai toimii väliaikaisesti, mutta todennäkösesti näpyt palaa.
Roaccutan on sitten aine, jolla lähtee "aina" akne, mutta saattaa siis tulla takaisin ehkä vuoden päästä, 10 vuoden päästä tai ei koskaan. Se ei ole antibioottikuuri, joten todennäköisyys kasvojen täydelle parantumiselle on paljon suurempi. Kannattaa kuitenkin noi antibiootit popsia, kosoka muuten ei kai roa kuuriakaan saa. Se on sen verran tujua tavaraa, että sitä ei anneta kun viimesenä vaihtoehtona (itsemurha-ajatukset, mahdollisuus diabetekseen, hiukset saattaa lähteä ja mitäs nyt kaikkea kivaa saattaa tulla vastaan).
Finniarpia et kyllä roalla saa pois, mutta se on sitten sen ajan murhe. Olen kyllä kuullut roaccutanista positiivisia kokemuksia, mutta sitä ei kannata eikä saakaan ilman että ei ole muuta vaihtoehtoa. Samaa ainetta voi käyttää myös syövän hoitoon, joten aika tujua tavaraa.
Mutta jos sun iho ei ole niin pahassa tilanteessa, niin käytä apteekin tuotteita. Arpiin pitäs auttaa sinkkipasta. Sitä saa apteekista nimellä zinkosal ja älä osta sitä voidetta vaan pastaa. Mulla on myös sekaiho, mutta pääosin rasvainen.
Olen kuullut että apteekin vichy tuotteet saattaa olla liian vahvoja joillekin. Mun iholle taas ne toimii. Aco on parempi suomalaiselle iholle. Riippuu vähän ihosi paksuudesta.
Basironia jotkut suosittelee, mutta mulla se ei kauheesti auta. Tosin en välttämättä jättänyt finnejä rauhaan, joka kai pahensi tilannetta. Toinen on acnicyl, jota en ole kokeillut. Ne on siis jonkunlaisia täsmähoitoja vaikka näiden acon tuotteiden rinnalle.
Ja näin aluks. Iho alkaa puskemaan finnit ulos eli pahentuu ensin. Et sais koskea kasvoihis etkä puristella finnejä. Jos puristelet, ihohuokonen saattaa vahingoittua ja tukkeutuu. Finnithän johtuu tukkeutuneista ihohuokosista, jotka eivät pääse ulos.
Ihan aluks tarkista ruokavalio (liika rasva pois), juo vettä ainakin se pari litraa. Sinkkitabletit auttaa ihoon ja omega 3 tabletit.- finnitpois
Sori äskönen postais :D...luulin lukeneen sun viestin kunnolla, mutta taisin lukea vain rivien välistä. Olet tiis syönyt juonut ja käyttänyt apteekin tuotteet läpi. No ohjeeni voi sitten toimia jollekulle muulle.
Sulle suositelen ehkä vaan sitä roaccutania, vaikka se onkin viimenen vaihtoehto.
Yks keino on kuitenkin vielä kokeilla ihan kotikonsteja.
"Pieni hinta puhtaasta ihosta
Tässä teille niksi miten saada iho 100% puhtaaksi viikossa. Vaatii uhrauksia, mutta eipä tarvitse huolehtia ihosta enää pitkään aikaan tämän jälkeen.
1# laita clearasil kuivatus puikkoa finnien päälle
2# Pantyson:n Orion pharama emulsio voidetta
3# Zinkosal-p tahnaa
(kaikki edellä mainitut samaan aikaan vaan naamalle) anna olla 4-5 tuntia (lisäile zinkosalia ja kuivatus puikkoa mielesi mukaan, koskaan ei voi olla liikaa edellämainittuja).
pese naama tässä välissä
4# mene saunaan, laita eukalyptys sauna hajustetta vesisaaviin.
5# laita hunajaa kasvoille ja ole saunan lämmössä 15min
6# huuhtele kasvot saunan jälkeen oliiviöljyllä
7# kohta 1,2,3 uudestaan.
(sauna kerran päivässä)
(tätä 7 päivää yhteen putkeen)
"tämä ei toimi kaikille"
on sanonta, joka tämä viikon kuuri pitää pilkkanaan. uhraan oman henkeni, jos jonkun iho ei ole malli kelpoinen viikon jälkeen.
Uhraus - 7 päivää kotona
100% puhdas iho"
Ton ohjeen löysin jostain täältä aikasemmin. Kokeilen tätä parhaillaan. En ihan tiedä missä suhteessa noita aineita kuuluu käyttää ja sinkkipastaan menee hermot, kun on vaikea saada pois naamasta (saa kyllä pumpulilla tai pyyhkeellä, mutta vedellä ei lähde). pantysonia käytän tosi vähän. Laitan sitä sen jälkeen kun clearasil on kuivunut ja niihin paikkoihin, jotka kiristää ja on tulehtuneet. Se siis jollain tapaa korjaa. Se sisältää kyllä kortisonia, mikä ohentaa ihoa (ei saa käyttää paljon eikä usein).
Mulla on siis ollut hyvä iho, joka pahentui yhden työpaikan takia. Olen basironilla sitä yrittänyt hoitaa, mutta ei toimi. Basiron washilla en täsmähoidolla. Meinaan alkaa käyttämään vichyn tuotteita, jos tämä kuuri ei toimi.
Olen siis pari päivää tätä tehnyt (tosin ei mulla ole aikaa kahta kertaa päivässä 4-5 tuntia istua noi tökötit naamassa. Laitan vähän illalla, käyn parin tunnin päästä saunassa hunaja naamio naamalla ja pesen oliiviöljyllä (jossa on kyllä välillä seassa jotain suolarakeita, joita olen luontaistuotekaupasta ostanut- kuorii) ja laitan yöks noi tahnat naamaan.
Mulla on kyllä auttanut jonkin verran. EN kyllä tiedä mistä tämän kuurin keksijä kyseisen puhdistussysteemin on keksinyt, mutta en usko tän ainakaan pahentavan. Tää kuuri kyllä kuivattaa aika paljon, mutta voi olla että jotain rasvaa voi kasvoihin laittaa jos haluaa. Ja tää pantyson kai poistaa sitä kiristystä (en ite oo kauheesti uskaltanut laittaa, kun voi aiheuttaa finnejä jos liikaa laittaa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093857Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1893694Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692108Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301172
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1531127- 511034
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914