Uskooko Jehovan todistajat Jeesukseen?

83758w3ng

Minulle postiluukkuun kolahti pieni Jehovien lappunen jossa luki tyyliin että: Kuka Jeesus oli....syntien sovittaja, mahtava kuningas...? Luulin sen lappusen perusteella että Jehovat on tavallisia kristittyjä ja se Harmagedon kirjanenkin(joka myös kolahti postiluukussa) vaikutti ihan kiinnostavalta. Sitten jostain luin kommentin että he eivät uskokkaan niinkuin normi kristityt, että heille Jeesus ei kuollut heidän syntien puolesta. Miksi he sitten puhuvat Jeesuksesta,jos Hän ei heille olekaa Jumala? Vai olenko ihan hakoteillä itse tän asian kanssa???

34

1457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7

"Vai olenko ihan hakoteillä itse tän asian kanssa???"

-no ehkäpä hakoteillä. Todistajat uskovat , että jeesus kuoli syntien puolesta . missä niin lukee ,etteivät uskoisi?

Jeesus ei ole jehovantodistajien jumala ,vaan Jeesuksen isä.

molenmpiin asioihin löytyy hyvät raamatun perusteet.

Näistä pluspisteet toditajille. kolminaisuusoppi on virheellinen.

• Seri Ously

*Jeesus ei ole jehovantodistajien jumala ,vaan Jeesuksen isä.*
        kummallinen oppi.

• 15
        Seri Ously kirjoitti:

kummallinen oppi.

mitä kummallista siinä on että jeesuksen isä on todistajien jumala?
        Jeesuksen isä on jwhw eli jahve/jehova ja seuran tulkinnan mukaan tämä isä on jumala eikä jeesus.

Jeesus on jumalan poika ,joka sovittu ihmiskunnan synnit uhrikuolemallansa.

Jeesus ei ole jumala.

Kummallisempi oppi mielestäni on uskoa jeesuksen olevan jumala vaikka en enää todistaja olekaan.

Raamatun tulkintoja on monenlaisia ja löytyy sakkia jotka vilpittömästi uskoo jeesuksen jumaluuteen... mitäpä sitä tuomaroimaan...

Kolminaisuusoppi ei ainakaan minua vakuuta.

• Who's the Father?
        Seri Ously kirjoitti:

kummallinen oppi.

kummallinen oppi.
        kieliopillisesti tarkasteltuna tässä sanotaan, selvästi:

Jeesus ei ole jehovantodistajien jumala.
        Jeesus on Jeesuksen isä.
        Kummallinen oppi minunkin mielestäni.

• M&&M
        Who's the Father? kirjoitti:

kummallinen oppi.
        kieliopillisesti tarkasteltuna tässä sanotaan, selvästi:

Jeesus ei ole jehovantodistajien jumala.
        Jeesus on Jeesuksen isä.
        Kummallinen oppi minunkin mielestäni.

MARIA synnytti JEESUKSEN ja raamattu sanoo:"Mikään ei ole JUMALASTA mikä syntyy ihmisestä". Pieni pakko ehkä on että MARIA on JUMALA, vai miten ttämä Teologia haluaisi kääntää asiat tai muut uskot omaksi edukseen mitä eivät muutoin voi tai halua ymmärtää??

• lukemalla oppii:

Jehovantodistajat uskovat Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen,
      jonka tulosta jo Vanhan Testamentin kirjoitukset ilmoittivat.

Taulukossa [”Ennustuksia Messiaasta”] otsakkeen ”Ennustus” alla olevissa raamatunkohdissa mainitaan yksityiskohtia Messiaasta.
      Vertaa niitä otsakkeen ”Täyttymys” alla oleviin raamatunkohtiin.
      Se vahvistaa uskoasi Jumalan sanan totuudenmukaisuuteen. :)

Pidä raamatunkohtia tutkiessasi mielessä, että nämä profeetalliset jakeet kirjoitettiin muistiin _satoja vuosia ennen Jeesuksen syntymää._
      Jeesus sanoi: ”Kaiken, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen lakiin ja Profeettoihin ja Psalmeihin, on täytyttävä.” (Luukas 24:44.)
      Voit tarkistaa _omasta Raamatustasi_, että ne tosiaan täyttyivät – jokaista yksityiskohtaa myöten! :D :D

http://www.watchtower.org/fi/bh/appendix_03.htm

• helppo ymmärtää.

Kirkkoraamattu sanoo että Jeesus on Jumalan POIKA.
      Ei siis Jumala.

Jumala on Jeesuksen ISÄ.

• exhellari

Suosittelisin kuitenkin DNA-testiä ennen kuin annetaan ihan täysin varmoja lausuntoja asiasta.

• 22
        exhellari kirjoitti:

Suosittelisin kuitenkin DNA-testiä ennen kuin annetaan ihan täysin varmoja lausuntoja asiasta.

Ei tarvi kun jumala ei kiellä isyyttä vaan tunnustaa jeesuksen olevan hänen rakas poikansa... ainakin raamatun mukaan.

• taneli hyvä ystävä

Esim. jaakobista nikille Jeesus on hyvä ystävä.Minullakin on paljon ystäviä esim. naapurin Pertti on minun hyvä ystävä.

• 2 eri persoonaa.

eihän Jeesus voi olla Jumala, koska on Jumalan Poika.

Vai olenko mää mun Faija, koska olen hänen poikansa?

• älyytkö

Isäsi on ihminen. Sinä et varmaan ole ihminen, sillä olet vain isäsi poika.

• outo juttu

ihme päätelmä.Olenko minä lintu jos olen linnunpoika.Olenko minä edes karhu jos ole ja niin edelleen

• Näin on

KIRJE HEPREALAISILLE. JUMALA ON PUHUNUT

Jumala puhui esi-isillemme kauan sitten profettojen välityksellä monin eri tavoin. Nyt hän on puhunut meille Poikansa välityksellä. Hän on antanut Pojalleen kaiken ja luonut hänen kauttaan koko maailman.
        Jumalan Poika säteilee Jumalan kirkkautta. Hänen olemuksensa ja tekonsa osoittavat , että hän on Jumala. Hän ohjaa maailmankaikkeutta sanansa voimalla. Hän kuoli puolestamme puhdistaakseen meidät kaikesta synnistä. Nyt hän on taivaassa ja istuu siellä kunniapaikalla suuren Jumalan oikealla puolella.
        Tämän vuoksi hän on enkeleitä paljon korekea-arvoisempi. Kutsuuhan Jumala häntä Pojakseen, eikä Jumala ole koskaan sanonut kenellekään enkelille:"Sinä olet minun Poikani, joka tänään synnyit minusta." Mutta Jeesuksesta Jumala sanoi niin. Hän sanoi myös:"Minä olen hänen Isänsä ja hän minun Poikani." Ja vielä uudelleen, kun hänen esikoisensa tuli maailmaan, Jumala sanoi: "Kaikki enkelit palvokoot häntä."

Jumala nimittää enkeleitään läheteiksi, jotka ovat nopeita kuin tuuli, ja palvelijoiksi, jotka ovat kuin tulenliekit. Mutta Pojastaan hän sanoo: "Jumala, sinun valtakuntasi kestää ikuisesti. Sinä hallitset aina oikeudenmukaisesti. Rakasta oikeutta ja vihaat vääryyttä.Siksi Jumala, sinunkin Jumalasi,on antanut sinulle iloa
        enemmän kuin kenellekään muulle."
        Jumala on käyttänyt hänestä myös nimeä Herra:"Herra , sinä teit alussa maan, ja taivaat ovat sinun käsialaasi.Kerran ne tuhoutuvat olemattomiin, mutta sinä olet olemassa ikuisesti. Ne kuluvat loppuun kuin vanha vaate, ja tulee päivä, jona sinä käärit ne kokoon ja siirrät syrjään. Mutta sinä itse et muutu eikä sinun aikasi lopu."

• jaakobista
        Näin on kirjoitti:

KIRJE HEPREALAISILLE. JUMALA ON PUHUNUT

Jumala puhui esi-isillemme kauan sitten profettojen välityksellä monin eri tavoin. Nyt hän on puhunut meille Poikansa välityksellä. Hän on antanut Pojalleen kaiken ja luonut hänen kauttaan koko maailman.
        Jumalan Poika säteilee Jumalan kirkkautta. Hänen olemuksensa ja tekonsa osoittavat , että hän on Jumala. Hän ohjaa maailmankaikkeutta sanansa voimalla. Hän kuoli puolestamme puhdistaakseen meidät kaikesta synnistä. Nyt hän on taivaassa ja istuu siellä kunniapaikalla suuren Jumalan oikealla puolella.
        Tämän vuoksi hän on enkeleitä paljon korekea-arvoisempi. Kutsuuhan Jumala häntä Pojakseen, eikä Jumala ole koskaan sanonut kenellekään enkelille:"Sinä olet minun Poikani, joka tänään synnyit minusta." Mutta Jeesuksesta Jumala sanoi niin. Hän sanoi myös:"Minä olen hänen Isänsä ja hän minun Poikani." Ja vielä uudelleen, kun hänen esikoisensa tuli maailmaan, Jumala sanoi: "Kaikki enkelit palvokoot häntä."

Jumala nimittää enkeleitään läheteiksi, jotka ovat nopeita kuin tuuli, ja palvelijoiksi, jotka ovat kuin tulenliekit. Mutta Pojastaan hän sanoo: "Jumala, sinun valtakuntasi kestää ikuisesti. Sinä hallitset aina oikeudenmukaisesti. Rakasta oikeutta ja vihaat vääryyttä.Siksi Jumala, sinunkin Jumalasi,on antanut sinulle iloa
        enemmän kuin kenellekään muulle."
        Jumala on käyttänyt hänestä myös nimeä Herra:"Herra , sinä teit alussa maan, ja taivaat ovat sinun käsialaasi.Kerran ne tuhoutuvat olemattomiin, mutta sinä olet olemassa ikuisesti. Ne kuluvat loppuun kuin vanha vaate, ja tulee päivä, jona sinä käärit ne kokoon ja siirrät syrjään. Mutta sinä itse et muutu eikä sinun aikasi lopu."

Missä Raamatuntutkijat tai Jehovantodistajat väittävät Jeesuksen olevan olemukseltaan ja luonnoltaan enkeli?
        - Katso kirjasta "Jumalan aikakausi suunnitelma" , sen luvusta " Erilaiset luonnot", Raamatuntutkijoiden näkemyksiä:
        www.heraldmag.org

Todistajien näkemyksiä:
        www.jehovantodistajat.org

• alottajajj

Okei, siis en ole varma käsitinkö vieläkään täysin.. Eli Jehovat uskovat Jeesuksen olevan Jumalan poika, mutta ei Jumala, eikä yksi Jumalan kolmesta ns. persoonasta? Eli ette usko niinkuin luterilainen kirkko opettaa?

• Jeesus on Jumala

Ei ne usko niinkuin kristityt uskovat. Siksi he eivät kuulu kristinuskokategoriaan lainkaan. Heillä on aivan eri uskonto niinkuin mormooneilla, islamilaisilla, hinduilla...

• jumalan poika
        Jeesus on Jumala kirjoitti:

Ei ne usko niinkuin kristityt uskovat. Siksi he eivät kuulu kristinuskokategoriaan lainkaan. Heillä on aivan eri uskonto niinkuin mormooneilla, islamilaisilla, hinduilla...

Jehovan Todistajien mukaan Jeesus on Jumalan poika. Siis tietysti eri persoona.
        Jeesus ilmensi Jehovan Todistajien mukaan jumalallisia ominaisuuksia eri lailla kuin ns tavalliset ihmiset. Jumalan poikana Jeesus oli täyttämässä vanhan testamentin ennustuksia.
        Kristinuskon vaalima oppi, jonka mukaan Isä, Poika ja Pyhä henki ovat yhtä mutta samalla eivät on sekava. Ns kolminaisuusoppi on kokonaan Raamatun vastaínen ja lainattu pakanauskonnoista.
        Lause: Jeesus on Jumala - on täysin käsittämätön. Se, että Jeesuksella on jumalallisia ominaisuuksia ja erityisvoimia on taas eri asia.

• käsitätkö?
        jumalan poika kirjoitti:

Jehovan Todistajien mukaan Jeesus on Jumalan poika. Siis tietysti eri persoona.
        Jeesus ilmensi Jehovan Todistajien mukaan jumalallisia ominaisuuksia eri lailla kuin ns tavalliset ihmiset. Jumalan poikana Jeesus oli täyttämässä vanhan testamentin ennustuksia.
        Kristinuskon vaalima oppi, jonka mukaan Isä, Poika ja Pyhä henki ovat yhtä mutta samalla eivät on sekava. Ns kolminaisuusoppi on kokonaan Raamatun vastaínen ja lainattu pakanauskonnoista.
        Lause: Jeesus on Jumala - on täysin käsittämätön. Se, että Jeesuksella on jumalallisia ominaisuuksia ja erityisvoimia on taas eri asia.

Yksi ja sama Jumala kolmessa eri muodossa. Niinkuin, jos rautalangasta väännän, niinkuin vesi pystyy oleman paitsi vettä itseään, niin myös sumua tai jäätä.

• jeesus ei jumala
        käsitätkö? kirjoitti:

Yksi ja sama Jumala kolmessa eri muodossa. Niinkuin, jos rautalangasta väännän, niinkuin vesi pystyy oleman paitsi vettä itseään, niin myös sumua tai jäätä.

Siis Jumalan Poika Jeesus ei ole Jumalan Poika vaan itse Jumala jne.
        En ymmärrä.
        Olen perehtynyt kolminaisuusoppiin teologiaa opiskellessani ja ihmettelen miten mikään uskonto voi sellaista selvästi ei-kristillistä oppia julistaa.
        Sinun käsityksesi mukaan Jumala oli maan päällä Jeesuksen muodossa.
        Kuka silloin oli Jumala. Jeesuksella oli jumalallisia voimia ja se on eri asia.
        Jumalan avulla Jeesus teki ihmetekoja.
        Sinun mukaasi pitäisi sanoa, että Jeesus jumalana teki ihmetekoja omalla voimallaan.
        Kuitenkin Raamattu antaa käsityksen, että Jeesus teki ihmetekonsa Jumalan voimallla ei itsensä voimalla.

• käsitätkö? et
        jeesus ei jumala kirjoitti:

En ymmärrä.
        Olen perehtynyt kolminaisuusoppiin teologiaa opiskellessani ja ihmettelen miten mikään uskonto voi sellaista selvästi ei-kristillistä oppia julistaa.
        Sinun mukaasi pitäisi sanoa, että Jeesus jumalana teki ihmetekoja omalla voimallaan.
        Kuitenkin Raamattu antaa käsityksen, että Jeesus teki ihmetekonsa Jumalan voimallla ei itsensä voimalla.

Jos sinun pakasteessasi on jäätynyttä vettä, niin onko meri silloin kuivunut?

• rautalankaa lisää:
        käsitätkö? kirjoitti:

*Yksi ja sama Jumala kolmessa eri muodossa. Niinkuin, jos rautalangasta väännän,
        niinkuin vesi pystyy oleman paitsi vettä itseään, niin myös sumua tai jäätä.*

Se hookaksoo on kuitenkin Jumalan luoma.

Jeesus on Jumalan luoma, ainutsyntyinen Poika kuten Raamattu kertoo.

Ei poika voi olla oma Isänsä, vaikka hänen yhteydessään eläisikin.
        Isä oli ennen Poikaa jo.

Jeeusko loi Isänsä, Jumalan ? :D

• 15+11
        jeesus ei jumala kirjoitti:

En ymmärrä.

Jumala on henki, joka ilmoittaa itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä, Isä ei ole sama kuin Poika, eikä Poika ole sama kuin Isä, mutta ei kuitenkaan ole kolmea eri jumalaa vaan kaikki on yhtä ainoaa Jumaluutta,ja yksi on herraus.

Käsite Isä, Poika ja Pyhähenki on yksikkö, kun kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (yksikössä) ei nimiin.

Mielestäni siinä ei ole mitään sekavaa, Jeesus tuli maailmaan ihmiseksi, Jeesus ei tullut mailmaan Jumalaksi, vaikka Hän oli Jumala, Hän ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan ihmisen kaltainen, Hänet havaittiin olennaltaan sellainen kuin ihminen.
        Jeesus ei julistanut täällä ollessaan olevansa Jumala. Vaikka Hän puhui kuin Jumala, Isä puhui Jeesuksen kautta, Jeesushan on eläväksi tullut Jumalan SANA Hänessä asui Jumaluuden KOKO TÄYTEYS ruumiillisesti..

ihmisenä Jeesus oli täysin alamainen ja kuuliainen Isälleen, joka on Häntä suurempi, Isä on se joka päätti asiat, Pojassansa Hän ne toteutti ja teki,

Jumalaa ei voi kukaan nähdä, ainoastaan Jeesus voitiin nähdä, joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, sanoi Jeesus.

Kuten ei aurikoakaan voida nähdä, vaan auringon voi kohdata ainoastaan sen säteissä, et silti sano että on monta eri aurinkoa, jos taivaalla on aurinko ja minun huoneessani on aurinko. Ethän ihmettele miten aurinko voi olla taivaalla ja se kuitenkin kohdataan maassa. Samoin Isäkin oli taivaassa ja Poika maanpäällä
        Jeesuksesta satotaankin, että hän oli Hänen säteittensä heijastus.

Jos ihmiset olisivat tienneet kuka Jeesus on, he eivät olisi koskaan KIRKKAUDEN HERRAA ristiin naulinneet, näin sana sanoo.
        Jeesus on HERRA, eikä yksi monista vaan Jeesus on uskovan ainoa HERRA, ja jokaisen muunkin täytyy tämä joskus tunnustaa, ja Hänen eteensä polvistua .

• 3+5
        rautalankaa lisää: kirjoitti:

*Yksi ja sama Jumala kolmessa eri muodossa. Niinkuin, jos rautalangasta väännän,
        niinkuin vesi pystyy oleman paitsi vettä itseään, niin myös sumua tai jäätä.*

Se hookaksoo on kuitenkin Jumalan luoma.

Jeesus on Jumalan luoma, ainutsyntyinen Poika kuten Raamattu kertoo.

Ei poika voi olla oma Isänsä, vaikka hänen yhteydessään eläisikin.
        Isä oli ennen Poikaa jo.

Jeeusko loi Isänsä, Jumalan ? :D

syntynyt ja luotu on eri asia, perheeseen syntynyt poika on eri asia, kuin isä olisi luonut puunuken. Jumalalle ei ole syntynyt muita poikia, vaikka Hän on luonut muita, jotka luomisen perusteella ovat Jumalan lapsia, Mutta Jeesus oli syntymän perusteella Jumalan AINOA poika
        Ja poika ei kolminaisuudenkaan mukaan ole sama kuin isä, vaan heillä on sama Jumaluus, he ovat samaa Jumalaa. Isä, Poika ja Pyhähenki on yhtäkuin HERRA

• ei Raamatussa:

KOLMINAISUUSOPPIIN uskovat ihmiset sanovat,
        että Jumalassa on kolme persoonaa:
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Kukin näistä kolmesta persoonasta on yhdenvertainen toisten kanssa, kaikkivaltias ja luomaton. Näin ollen Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, mutta silti
        on vain yksi Jumala.

Monet kolminaisuusopin kannattajat myöntävät,
        etteivät he kykene selittämään tuota opetusta.

Silti he saattavat uskoa, että Raamattu opettaa sitä.
        On hyvä huomata, että Raamatussa ei ole kertaakaan sanaa ”kolminaisuus”. Löytyykö sieltä kuitenkin kolminaisuuden ajatus?

http://www.watchtower.org/fi/bh/appendix_04.htm

• m.naat...
        15+11 kirjoitti:

Jumala on henki, joka ilmoittaa itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä, Isä ei ole sama kuin Poika, eikä Poika ole sama kuin Isä, mutta ei kuitenkaan ole kolmea eri jumalaa vaan kaikki on yhtä ainoaa Jumaluutta,ja yksi on herraus.

Käsite Isä, Poika ja Pyhähenki on yksikkö, kun kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (yksikössä) ei nimiin.

Mielestäni siinä ei ole mitään sekavaa, Jeesus tuli maailmaan ihmiseksi, Jeesus ei tullut mailmaan Jumalaksi, vaikka Hän oli Jumala, Hän ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan ihmisen kaltainen, Hänet havaittiin olennaltaan sellainen kuin ihminen.
        Jeesus ei julistanut täällä ollessaan olevansa Jumala. Vaikka Hän puhui kuin Jumala, Isä puhui Jeesuksen kautta, Jeesushan on eläväksi tullut Jumalan SANA Hänessä asui Jumaluuden KOKO TÄYTEYS ruumiillisesti..

ihmisenä Jeesus oli täysin alamainen ja kuuliainen Isälleen, joka on Häntä suurempi, Isä on se joka päätti asiat, Pojassansa Hän ne toteutti ja teki,

Jumalaa ei voi kukaan nähdä, ainoastaan Jeesus voitiin nähdä, joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, sanoi Jeesus.

Kuten ei aurikoakaan voida nähdä, vaan auringon voi kohdata ainoastaan sen säteissä, et silti sano että on monta eri aurinkoa, jos taivaalla on aurinko ja minun huoneessani on aurinko. Ethän ihmettele miten aurinko voi olla taivaalla ja se kuitenkin kohdataan maassa. Samoin Isäkin oli taivaassa ja Poika maanpäällä
        Jeesuksesta satotaankin, että hän oli Hänen säteittensä heijastus.

Jos ihmiset olisivat tienneet kuka Jeesus on, he eivät olisi koskaan KIRKKAUDEN HERRAA ristiin naulinneet, näin sana sanoo.
        Jeesus on HERRA, eikä yksi monista vaan Jeesus on uskovan ainoa HERRA, ja jokaisen muunkin täytyy tämä joskus tunnustaa, ja Hänen eteensä polvistua .

Amen.piste.

• m.naat...
        ei Raamatussa: kirjoitti:

KOLMINAISUUSOPPIIN uskovat ihmiset sanovat,
        että Jumalassa on kolme persoonaa:
        Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Kukin näistä kolmesta persoonasta on yhdenvertainen toisten kanssa, kaikkivaltias ja luomaton. Näin ollen Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, mutta silti
        on vain yksi Jumala.

Monet kolminaisuusopin kannattajat myöntävät,
        etteivät he kykene selittämään tuota opetusta.

Silti he saattavat uskoa, että Raamattu opettaa sitä.
        On hyvä huomata, että Raamatussa ei ole kertaakaan sanaa ”kolminaisuus”. Löytyykö sieltä kuitenkin kolminaisuuden ajatus?

http://www.watchtower.org/fi/bh/appendix_04.htm

Eikä raamatussa ole kertaakaan kirjoitettu,että on lopunaikana yksi amerikkalainen järjestö joka edustaa Jumalaa,sitä Jehovaa ja tuo järjestö on siitä huolimatta Jumalan kanava,vaikka ei tee muuta kuin mokailee ja valehtelee.

Tuosta samasta järjestöstä sanotaan että se ei ole profeetta,mutta siihen pitää suhtautua kuin profeettaan.
        Minkä ihmeen takia nämä samat vääntävät sanaa kolminaisuus,kun eivät edes tajua millainen on hän joka edustaa Jumalaa?

Minusta väittämä vartiotorniseura on Jumalan puhetorvi on yhtäkuin Jumalanpilkkaa ja Jumalan vääristämistä.
        Paljon pienempi asia kuin se onko raamatussa sanaa kolminaisuus.

• Jeesuksen_oma_2017

Ilmestyksen armolahja

Tämän armolahjan saaneelle henkilölle Jumala näyttää ilmestyksiä ja näkyjä, joissa Herramme tahtoo rohkaista, lohduttaa ja ohjata seurakuntaansa. 1. Kor. 14:26

Niin minulle on Jumala antanut tämän armolahjan,ja voin kerttoa että Isä ja Poika omaavat ihan omat persoonalliset henget! saan joka päivä nähdä heidät ,minä koen tämän pelastuksen ohella suurena armona Kiitos Jeesus Kiitos Jumala aamen.Toivottavasti tämä pieni tiedon muru auttaa jotakuta siskoa /veljeä nyt ?!!

PS:maallista seurakuntaa yhteyttä ei minulla ole sen kun vielä löytäisi jostain ?!

• Luukas 18:28

Jehovalaisten "päivän teksti" on tänään:

"Me olemme jättäneet sen, mikä oli omaamme, ja seuranneet sinua. (Luuk. 18:28)"

Ton perusteella oletan heidän olevan Jeesuksen seuraajia.
      Jättävät maailman "humun js sumun" pois ja seuraavat Kristusta :)

• kulkevainen_78

eli rukouset on kuultu vai onko?! .Jehovalaiset ovat nyt sitten Jeesuksen Kristuksen omat?! se on sitten ilon ja riemun asia jos näin on?! Kiitos Jeesus aamen :)

• Uskova

Syntyy Poika jonka nimi ON väkevä Jumala (Jesaja).
      Raamatusta kun tekee yhden kohdan tyhjäksi tekee kaikki, tosin se Kristus tie ei ole helppo kun sitä ei KUKAAN muu viitoita tehkää kutsumuksenne ja valintanne niin lujaksi ettette koskaan lankea. Tämä on uudestisyntymisen ihme joka on aivan muu asia kuin uskoa VALMIIKSI opetettuun materiaaliin KYSEENALAISTAMATTA onko se tosiaan Jumalasta. Yksi usko ja YKSI HERRA Jeesus Kristus.
      Onko toista Jumalaa Minä en tunne ? tunnetko SINÄ ?
      Epäilevä tuomas polvistui Jeesuksen eteen ja NÄIN hän sai ymmärryksen kuka Jeesus Kristus todella on. Tätä ennen hän ei tiennyt ennenkuin Jumala asian hänelle valaisi.

• hghjhr5

Voisko joku nyt oikeesti selitää tän asian, ilman noita ihme 10 rivin sepityksiänne. Kysymys kuuluu: Onko Jeesus Jumala vai ei?
      Matt. 28:18:"Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

• Vartiotorni lehden 1.4.2012 s. 5 vastaa kysymykseen "Onko Jeesus Jumala?": "Ei ole. Jeesus ei koskaan pitänut itseään Jumalan vertaisena, vaan päinvastoin osoitti toistuvasti olevansa häntä alempi."

Tuo on vastoin sitä, mitä sanotaan Johanneksen evankeliumin 1. luvussa:

1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        ...
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. [Room. 8:15; Gal. 3:26, Gal. 4:5,6; Ef. 1:5; 1. Joh. 3:1]
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta. [Joh. 3:5; Jaak. 1:18; 1. Piet. 1:23; 1. Joh. 5:4]
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta. [Mark. 1:11 | Kol. 2:9; 1. Tim. 3:16; 1. Joh. 1:1-3]

• äö alle 100?
        Tapani1 kirjoitti:

Vartiotorni lehden 1.4.2012 s. 5 vastaa kysymykseen "Onko Jeesus Jumala?": "Ei ole. Jeesus ei koskaan pitänut itseään Jumalan vertaisena, vaan päinvastoin osoitti toistuvasti olevansa häntä alempi."

Tuo on vastoin sitä, mitä sanotaan Johanneksen evankeliumin 1. luvussa:

1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        ...
        11 Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. [Room. 8:15; Gal. 3:26, Gal. 4:5,6; Ef. 1:5; 1. Joh. 3:1]
        13 He eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta. [Joh. 3:5; Jaak. 1:18; 1. Piet. 1:23; 1. Joh. 5:4]
        14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta. [Mark. 1:11 | Kol. 2:9; 1. Tim. 3:16; 1. Joh. 1:1-3]

Nythän on niin,että jt:t ovat keskiverto heikkolahjaisempia ja siten eivät tajua esim.Jeesuksen jumalisuutta ja olemusta.Se nyt vaan on valitettava totuus.
        Heidän keskimääräistä heikompi lahjakkuutensa näkee m.m. siinä että eivät he selviä "siivoojaa" parempiin hommiin.Nippanappa talkkariksi ja posteljooniksi.Myös viinakaupanmyyjäksi he soveltuvat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe