kuluttajansuoja auttaa huijareita

rautamyyyja

Minä pyöritän pientä nettikauppaa ja homma toimii, alle tonnin se tuottaa kuussa mutta eipä siihen ole aikaa enempää panostaa. Nyt ongelmaksi ovat nousseet tavaran palauttajat. Aina näitä jonkin verran on ja ok, hyväksyn sen. Nyt sitten on tullut kolme palautusta tällä viikolla, joissa on tullut takaisin tavaraa jota en ole edes myynyt. Ja ihan suututti niin paljon että jätän kyllä rahat palauttamatta. Pistin sähköpostia jokaiselle näistä ja ilmoitin että palautan tuotteen heille jos maksavat postikulut, rahoja en palauta kun en ole niitä tuotteesta saanut, yksi suostui, kaksi ei. Tämähän on petos. Pistin sähköpostin myös asianajajalle, katsotaan mitä se neuvoo tekemään. Kyse on kuitenkin yli 100 euron tuotteesta.

7

108

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täääh....

Siis täh? En tajua pätkääkään nyt, siis pari ihmistä on postittanut sinulle tavaraa mikä ei sinulle kaupallesi kuulu. Miksi sinun pitäisi heille jotain maksaa? Käytkö nyt ihan täysillä? Palautusoikeus koskee myymiäsi tavaroita ja ostosta pitää olla dokumentti sinulla, asiakkaalla. Mitä ihmettä oikein touhuat. Kirjoittelet sähköposteja ettet anna heille rahaa, heidän lähettämänsä tavaran vastineeksi ja kyselet suostumuksia. Suosittelen lämpimästi unohtamaan koko yrittäjä hommat!

• Hyyssäystä karsittav

Jos olisi rahaa, veisin oikeuteen kaikki tahallaan väärän tavaran palauttaneet. Tämä kommunistijärjestelmä suosii huijareita ja loisia, virkavalta hyyssää aivan liikaa.

Minä olin töissä Prismassa asiakaspalvelussa ja kyllä meillekin tuotiin milloin mitäkin. Johtaja sanoi että jos kyse on muutaman euron tavarasta, älkää alkako kinaamaan, vaan ottakaa tuote vastaan.

Yhtenä päivänä viime keväänä tuli mummeli tiskille PIRKKA-kahvipaketin kanssa, joka oli pehmeä ja hän väitti kivenkovaan, että paketti on vetänyt ilmat sisään ja hän haluaa rahat takaisin. Myöntelin että niin on vetänyt ilmat sisään, mutta eikö tämä tuote ole ostettu naapuri-liikkeestä. Ei ole kun teiltä, väitti mummo kivenkovaan. Minä sitten kilttinä työntekijänä annoin mummolle kuitin, että saa hakea myymälästä juhlamokka-paketin.

Nostin Pirkka-kahvipaketin toimiston seinälle (ei asiakkaiden näkyviin). Siinä se oli vielä jouluna, kun tein töitä ko. Prismassa. Pomo muuten kysyi vain kerran tuotteesta, sanoin, että asiakas väitti ostaneensa sen täältä enkä alkanut 5 minuuttia pitempään kinaamaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan suuttunut minulle, kun joulutyöhönkin pääsin...

• loiset aitan taakse

Mun isällä samanlainen ongelma. Hän myy mittauslaitteita nettikaupassa ja kuukausi sitte tuli "asiakaspalautuksena" laite, jota emme ole edes myyneet, laite oli kolhuinen ja eri värinen eikä sarjanumerokaan täsmännyt yhteenkään myymäämme laitteeseen.

Isä soitti miehelle, että mitä tämä tänne tuli, onko rikki, ei meillä ole huoltoa näille. Siellä mies väitti että on ostanut tuotteen meiltä ja me lähetimme sille tällaista paskaa. Me emme varmasti ole lähettäneet, mutta nyt isä kieltäytyi maksamasta mitään ja ilmoitti kanssa sille, että jos haluat tavarasi, maksa postimaksut.

Tää palauttaja oli mennyt tekemään poliisille rikosilmoituksen petoksesta.

Me käytämme Itellan palveluja. Olisiko mahdollista, että joku Itellan työntekijä on vaihtanut pakettiin vanhan vehkeen. Meiltä se ei nimittäin voi olla peräisin, kun firma ei ole niin vanha kun noita on ollut myynnissä. Eli täysi mahdottomuus että me sitä olisimme postittaneet.

Toisaalta yhä selvemmin tulee tunne, että asiakas yrittää kusettaa ja hän on vaihtanut tuotteen. haluaa vain vedättää viimeiseen asti, yrittäjä yleensä luovuttaa kun asiakas on tyhjätasku, jolta ei mitään saa.

• Juuri tällaiset puliveivaaja-asiakkaat rapauttavat toimivaa järjestelmää, jonka tarkoitus on turvata kuluttajan oikeuksia mutta myös opastaa myyjiä tuotteidensa laatdunvalvonnassa.
      Meitä on kaikenlaisia ... onko yrittäjillä mitään ohjeita siitä, miten kohdata kuvatuntyyppinen asiakas? Milloin selkeän huijauksen voi paljastaa viranomaisille? (Taitaa olla niin, että huijari harvoin valitsee vain yhden uhrin ja suorittaa yksittäisen teon ... kyllä heidän toimintansa todennäköisesti järjestelmällistyy yritys yritykseltä, kunnes he jäävät kiinni.)

• kllöklklklk

Jos minulle joku palauttaisi tuotteen, jota en ole myynyt, en korvaani lotkauttaisi koko asialle. Jos asiakas ottaisi yhteyttä, pyytäisin maksamaan postarit edestakas, niin saisi rojunsa halutessaan takaisin.

• rättieetu

Minäkin oon verkkokauppias, minä en enää vaatteita toimita postiennakolla, erityisesti naiset jättävät paketin lunastamatta, siinä tulee parin kympin hameelle 14 e postikuluja. Pahimmillaan tietyn tuotteen postiennakoista jäi lunastamatta 20 prossaa. Saman tuotteen palautus e_maksun kautta tilattuna jää alle 10 Prosentin. Palautus ok yleensä, kuuluu vaatekaupan luonteeseen, joskus tuotetta on selvästi pidetty, ei vain kokeiltu, mutta vielä ihan siedettävyyden rajoissa.

• rojut roskiin

Tietenkään sinun ei tarvitse maksaa mokomille lähettäjille yhtään mitään, ethän sinä ole saanut myymääsi tavaraakaan takaisin.
      Jos jotkut ihmiset lähettävät sinulle rojujaan postissa, jätä huomiotta koko asia tai palauta paketti asiakaspalautuksena vastaanottajalle. En tosin tiedä, onnistuuko moinen, mutta postissa voisi kysyä, mitä tehdä vääräänosoitteeseen tuodulle paketille.
      Itse en missään tapauksessa maksaisi postikuluja palauttaakseni pakettia. Omahan on häpeänsä, jos on väärää tavaraa sinulle lähettänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      265
      2418
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      75
      2396
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1568
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      1412
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1230
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1029
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe