Kirjoitinkin jo neurologia-puolelle tästä aiheesta, mutta mulla on kauhea kiire saada vastauksia, joten kirjoitan nyt tännekin.
Olen siis 21-vuotias perusterve ja normaalipainoinen tyttö. En ole koskaan sairastanut mitään vakavaa. Minulla on lääkärissä todettu matala verenpaine (ja lääkäri kyselikin, eikö mua koskaan huimaa). Joskus on ollut näitä perushumahduksia, että ylös noustessa veri katoaa päästä, pimenee ja pyörryttää. Koskaan en ole pyörtynyt tai kaatunut, mutta ääniharhoja on ollut. Tämä käsittääkseni on ollut normaalia, ja siskollani on ollut hyvin samanlaisia kohtauksia.
Huolestuin kuitenkin lukiessani aivokasvaimen oireista. Viime syksynä makasin mahallani lattialla, kun kirjoitin jotain. Nousin nopeasti ylös kurottaakseni ylähyllylle. Tällöin veri pakeni jälleen päästä ja päässä surisi ja huimasi (niin kuin yleensä käy tällaisissa tilanteissa). Uusi oire kuitenkin oli eräänlainen tärinä ja polvien notkahtelu; se oli melkein kuin kouristelua. En kuitenkaan kaatunut, en purrut kieleeni, eikä mikään muukaan viitannut esim. epilepsiakohtaukseen.
Säikähdin kuitenkin, kun luin, että epilepsiakohtaus aikuisella viittaa lähes aina aivokasvaimeen. Mietin, jos omalla kohdallani kyse olikin epilepsiakohtauksesta, joka siis viittaisi kasvaimeen. Kohtaus ei ole koskaan toistunut.
Muita oireita minulla ei ole lukuun ottamatta lievää päänsärkyä, jonka olen ajatellut johtuvan isosta stressistä sekä huonosta ryhdistä ja hartioiden jännittämisestä. Minulle on myös määrätty silmälasit, mutta en käytä niitä, sillä koen näkeväni riittävän hyvin.
Voisiko kyse olla vain matalasta verenpaineesta? Tiedän, että nopeasti ylös noustessa veri "voi jäädä jalkoihin", jolloin jopa pyörtyily on yleistä. Mutta pelkään silti, että kyseessä onkin kasvain.
Toivon nopeasti mielipiteitä!
Aivokasvaimesta jotain tietävät!
huolestunut
1
246
Vastaukset
- Ceetä
...Tai sitten liian korkea verenpaine.
Itselläni on kaksi vuotta ollut, huimausta,näköhäiriöitä ym.
Verenpaineeni tai siis alapaine huitelee ties missä,nyt on lääkitys ja paine heittelehtii.
Käy lääkärissä,minulla oli jatkuva päänsärky,huimausta,väsymystä.ym.....
noh, syy siihenkin selvisi aivorungon syöpä.Kortisoni vie aivopanetta alas, verenpainelääkitys paineet kohdilleen. Sädehoito alkaa toukokuussa.Mut kaks vuotta täs on menty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka912541- 671475
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww861447EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81943
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19920Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105814Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe37814- 54793
- 30716