Aivokasvaimesta jotain tietävät!

huolestunut

Kirjoitinkin jo neurologia-puolelle tästä aiheesta, mutta mulla on kauhea kiire saada vastauksia, joten kirjoitan nyt tännekin.

Olen siis 21-vuotias perusterve ja normaalipainoinen tyttö. En ole koskaan sairastanut mitään vakavaa. Minulla on lääkärissä todettu matala verenpaine (ja lääkäri kyselikin, eikö mua koskaan huimaa). Joskus on ollut näitä perushumahduksia, että ylös noustessa veri katoaa päästä, pimenee ja pyörryttää. Koskaan en ole pyörtynyt tai kaatunut, mutta ääniharhoja on ollut. Tämä käsittääkseni on ollut normaalia, ja siskollani on ollut hyvin samanlaisia kohtauksia.

Huolestuin kuitenkin lukiessani aivokasvaimen oireista. Viime syksynä makasin mahallani lattialla, kun kirjoitin jotain. Nousin nopeasti ylös kurottaakseni ylähyllylle. Tällöin veri pakeni jälleen päästä ja päässä surisi ja huimasi (niin kuin yleensä käy tällaisissa tilanteissa). Uusi oire kuitenkin oli eräänlainen tärinä ja polvien notkahtelu; se oli melkein kuin kouristelua. En kuitenkaan kaatunut, en purrut kieleeni, eikä mikään muukaan viitannut esim. epilepsiakohtaukseen.

Säikähdin kuitenkin, kun luin, että epilepsiakohtaus aikuisella viittaa lähes aina aivokasvaimeen. Mietin, jos omalla kohdallani kyse olikin epilepsiakohtauksesta, joka siis viittaisi kasvaimeen. Kohtaus ei ole koskaan toistunut.

Muita oireita minulla ei ole lukuun ottamatta lievää päänsärkyä, jonka olen ajatellut johtuvan isosta stressistä sekä huonosta ryhdistä ja hartioiden jännittämisestä. Minulle on myös määrätty silmälasit, mutta en käytä niitä, sillä koen näkeväni riittävän hyvin.

Voisiko kyse olla vain matalasta verenpaineesta? Tiedän, että nopeasti ylös noustessa veri "voi jäädä jalkoihin", jolloin jopa pyörtyily on yleistä. Mutta pelkään silti, että kyseessä onkin kasvain.

Toivon nopeasti mielipiteitä!

1

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ceetä

...Tai sitten liian korkea verenpaine.
      Itselläni on kaksi vuotta ollut, huimausta,näköhäiriöitä ym.
      Verenpaineeni tai siis alapaine huitelee ties missä,nyt on lääkitys ja paine heittelehtii.
      Käy lääkärissä,minulla oli jatkuva päänsärky,huimausta,väsymystä.ym.....
      noh, syy siihenkin selvisi aivorungon syöpä.Kortisoni vie aivopanetta alas, verenpainelääkitys paineet kohdilleen. Sädehoito alkaa toukokuussa.Mut kaks vuotta täs on menty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2541
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1475
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      86
      1447
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      920
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      814
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      37
      814
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe