Aikas hauskaa - luin tuolta

ei kyllä vakuuta

Viralliset valvojat valitsevat pallot, laittavat ne rumpuun, suorittavat koearvonnan ja sitten myös varsinaisen arvonnan. Herää kysymys, että kuka valvoo näitä virallisia valvojia siinä tilanteessa, kun he näin tekevät ja itse saavat suorittaa valvonnan ja arvonnan eli valvovat itse itseään. Poliisihalliltus, joka valitsee nämä viralliset valvojat ei ilmeisestikkään ole tilaisuudessa lainkaan mukana valvomassa.

Aivan sama kuin minut valittaisiin tekemään tuo sama ja saisin itse valvoa itseäni - eikös vaan - eihän kukaan ole valvomassa heidän tekemisiään. Tosi hupaisaa.

14

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan kamalaa

      No just. Pitää äkkiä palkata näille virallisille valvojille viralliset valvojat. Ja sit niille valvojien valvojille pitää myös saada viralliset valvojat, ja niin edelleen ad infinitum.
      Vai tarkoititko että koko Poliisihallituksen virkamieskunnan pitäisi ahtautua sinne kopperoon?

      • ei kyllä vakuuta

        Eikun mä tarkoitan, että tavallisia kansalaisia, pelaajia, pitää kutsua valvomaan arvontaa. Tietysti näille tavallisille kansalaisille pitää järjestää oma valvojansa, mutta sehän on vain valintakysymys demokratiassa.


      • uidui
        ei kyllä vakuuta kirjoitti:

        Eikun mä tarkoitan, että tavallisia kansalaisia, pelaajia, pitää kutsua valvomaan arvontaa. Tietysti näille tavallisille kansalaisille pitää järjestää oma valvojansa, mutta sehän on vain valintakysymys demokratiassa.

        No mikäs sen takaa, että nämä tavallisten kansalaisten valvojat ovat rehellisiä?


      • ei kyllä vakuuta
        uidui kirjoitti:

        No mikäs sen takaa, että nämä tavallisten kansalaisten valvojat ovat rehellisiä?

        Mutta kun ne on valittu demokraattisesti, ovat he tietysti rehellisiä!


      • kansa valitsee
        ei kyllä vakuuta kirjoitti:

        Mutta kun ne on valittu demokraattisesti, ovat he tietysti rehellisiä!

        Ai, ettäkö pitäisi oikei vaaleilla valita. Entä sitten jos nämäkin osoittautuisivat epärehelliseksi


      • kyllä vakuuttaa
        kansa valitsee kirjoitti:

        Ai, ettäkö pitäisi oikei vaaleilla valita. Entä sitten jos nämäkin osoittautuisivat epärehelliseksi

        Voiskos tavallisia kansalaisia edustaa kansanedustajat? Kansanedustajat ovat rehellisiä ja hyvämaineisia.


    • uuuuteeeliiiaaasss

      miksi pallot pitää ns valita? Eikös tuo ole selvä että kaikki pallot 1 -39 lotossa ja kenossa 1-70 mukaan jne. Mistä pallon valinnassa on kyse?

      • Älykäs

        Tarkoittaa sitä, että palloja on 2 tai 3 sarjaa joista satunnaisesti otetaan.

        Noin se menee lotossakin, on useita pallosarjoja, joissa numerot 1-39

        pallosarja valitaan.


      • Älykäs
        Älykäs kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä, että palloja on 2 tai 3 sarjaa joista satunnaisesti otetaan.

        Noin se menee lotossakin, on useita pallosarjoja, joissa numerot 1-39

        pallosarja valitaan.

        Todetaan vielä, että valitun pallosarjan pallot asetetaan lähtötelineeseen täysin

        sattumanvaraiseen järjestykseen. Joskus olivat nurojärjestyksessä, mutta koska

        halutaan, että arvonta täysin sattumanvarainen, nekin laitetaan "epäjärjestykseen"


      • 87k
        Älykäs kirjoitti:

        Todetaan vielä, että valitun pallosarjan pallot asetetaan lähtötelineeseen täysin

        sattumanvaraiseen järjestykseen. Joskus olivat nurojärjestyksessä, mutta koska

        halutaan, että arvonta täysin sattumanvarainen, nekin laitetaan "epäjärjestykseen"

        Maan vetovoimahan on vakio, eivätkä pallotkaan juuri kulu käytössä.

        Joten eikö silloin juuri tolla pallojen asetteleulla saada päätettyä mikä rivi tulee?

        Itse ainakin uskoisin, että saisin melkolailla samanlaisen rivin useita kertoja peräkkäin, asettamalla aina pallot samlla laill, ja kyännistämällä koneen samasta paikasta


      • Ei satunnaisuutta
        87k kirjoitti:

        Maan vetovoimahan on vakio, eivätkä pallotkaan juuri kulu käytössä.

        Joten eikö silloin juuri tolla pallojen asetteleulla saada päätettyä mikä rivi tulee?

        Itse ainakin uskoisin, että saisin melkolailla samanlaisen rivin useita kertoja peräkkäin, asettamalla aina pallot samlla laill, ja kyännistämällä koneen samasta paikasta

        Eihän juuri mikään mekaaninen arvonta ole lainkaan satunnainen, mutta voitaisi parantaa tuota kuvaa satunnaisuudesta, asettelemalla ne pallot kouruun numerojärjestyksessä, eikä jossain tietyssä järjestyksessä kuten nyt.

        Mutta ei se tietokonearvontakaan 100% rehellinen ole, tai muistatteko kun jokerikone tökkis, ja sitten se lähti käyntiin ja arpos riivn 0000000 ja tietenkin tämäkin pantiin tekniseksi mokaksi, kummaa että satunnaisesti pyörivät kiekot voi pysähtyä kaikki tohon samaan kohtaan, ja se on vieläpä tekninen vika...

        Mutta myös ruletissa vaikuttaa pallon pysähdyskohtaan pallon nopeus ja pyödän nopeus, mutta useimmiten näitä pyörittää ihminen, jolloin on mahdotonta määrittää mihin pallo pysähtyy, koneelta tämäkin onnistuisi.

        Lottokoneessa taasen ei tosiaan ihminen tee mitään.

        Mutta paras arvontakone olisi tietokone, joka arpoisi nuo luvut, siis semmonen kone mikä ei oliisi yhteydessä muualle, you know....


      • detective Magnet
        Älykäs kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä, että palloja on 2 tai 3 sarjaa joista satunnaisesti otetaan.

        Noin se menee lotossakin, on useita pallosarjoja, joissa numerot 1-39

        pallosarja valitaan.

        tarkoitatko valinnalla kai palloja joissa on magneetti tms


    • 123123

      kuka valvoo konetta ja sen koodia? Koodin pitäisi olla myös julkinen kaikille. Ei ne pallot sitä arvontaa tee vaan kone siellä takana.
      Kokemuksesta tiedän, että jos virkamiehet valvoo jotain kohdetta niin eivät he tarkemmin tunne tekniikka. Riittää kun toteavat että kaikki kunnossa ja homma toimi.

      • Hörhöt hoitoon

        Mikähän sun kokemus on? VTT tutkii järjestelmät säännöllisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe