Kaikki Ahon tallilla käyneet tänne!

???

Moi. Oon tälläne 12-13 vuotias tyttö täältä Helsingistä päin ja ratsastanut kolme vuotta säännöllisesti. Olen ajatellut mennä kesällä vuokraamaan Aholle ja haluaisin tietää kannattaako sinne mennä ennen kuin aijon varata mitään. Äitini sanoi, että voi maksaa myös kahden viikon leirin. Olisiko se liian pitkä aika? Entä millaisia hevoset ovat? Kannattaako vuokrata mielumin ponia vai hevosta vai onko se ihan sama? Pitääkö leirille ottaa mahdollisesti rahaa mukaan ruokaa varten, vai onko siellä ruuan ainekset kaapissa, joista voi valmistaa kummoisen aterian tahtoo? Itse siis ymmärsin, että ruoka valmistetaan siis itse. Millainen on henkilökunta kokemusten perusteella? Ovatko omistajat tiukkoja ja hyvin tarkkoja hevosten hoitamisesta? Vuokrausleirit sivulla luki, että: ''Voit suunnitella itsellesi päiväohjelman joka sisältää vuokrahevosesi hoidot sekä halutessasi ratsastusta joko kentällä, maastossa tai maneesissa.'' Onko päiväohjelman suunnittelu pakollista, vai voiko esim. joku muu neuvoa mitä kuuluu tehdä mihinkin aikaan? Voiko joku hakea minut juna-asemalta? Mennäänkö leirille ylipäätänsä junalla? Ja sitten vielä viimeinen kysymys: voiko Mikaa jo vuokrata? Kysymyksiä on todella paljon, mutta olisi kiva jos joku/jotkut voisivat vastata niihin, edes osaan. Kiitos etukäteen

9

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitaja

      Eiks kukaan voi auttaa? Ü

    • .........

      kaksi viikkoa on liian pitkä aika olla siellä. viimeklsi kun olin sillä tallilla leirillä ja en tykännyt. hevoset olivat ilkeitä jä näykkiviä ja talli oli likainen ja huonokuntoinen. henkilö kunta menetteli. itte joutuu valmuistaa ruuan ja se alko käymään hermoille. en suosittele. ps. sellainen on minun käsitykseni

    • aloittaja ;)

      olen pahoillani ettet tykännyt tallista ); haluaisin silti kuulla muunkin laisia mielipiteitä

    • nausku.

      En ole kuullut että kukaan olisi vuokrannut kahta viikkoa, että yleensä se viikko on ollut sellainen pisin aika siellä. Kannattaa kuitenkin asia varmistaa Jukalta.
      Itse olen vuokrannut vain poneja mutta olen kyllä saanut sellaisen käsityksen että myös hevoset on oikein asiallisia siellä (: Millaisista hevosista yleensä tykkäät?
      Leirillä ruuat täytyy maksaa itse, eli kun menet vuokraukselle ota jo joitain ruokatarvikkeita mukaan jotta pärjäät niillä ekan päivän ja voit sitten myöhemmin lähteä kauppareissulle. Tarvikkeet valmistukseen löytyy tietysti Aholta. Itse olen ainakin tykännyt tästä järjestelmästä, on kiva kokkailla vähän sitä mitä tykkää.
      Henkilökunta on tosi rentoa ja mukavaa, mitä nyt Tarja saattaa ärähtää silloin jos rikkoo sääntöjä. Henk.kunta ei koko ajan kyttää sitä hevosten hoitamista mutta varmistaa että homma hoidetaan asiallisesti.
      Ei sitä päiväohjelmaa ihan kirjaimellisesti suunnitella, kunhan mennään vain miten vuokrausporukka tykkää, yhdessä sitten suunnitellaan että haluaisitteko mennä aamulla vai illalla esteitä yms.
      Leirille voi mennä junalla, ja asemalta haku muistaakseni onnistuu myös kunhan asiasta sopii etukäteen.
      Mikaa voi jo vuokrata.

    • Aloittaja ;)

      kiitti kiitti ja vielä kerran kiitti! nausku. olet paras

    • Noora Flinck

      Joo no ihan paska paikka hepat huono kuntosii ja ratsastuksen jälkee ei anneta vettä ei karsinas oo edes heinää...

      • nooraflinck

        millonkoha nää ihmiset oppii oman nimensä kirjottamaan ni ei tartte mun nimellä kirjotella jokapaikkaan:) eli tosiaan ite en oo tätä kommenttia laittanu:D -nyt iha oikiasti noora flinck:DD


    • aprilfani

      Oon käynyt vain leirillä ja hyviä kokemuksia oli. Henkilökunta oli tosi mukava paaaitsi että yhtenä yönä kun vähän riehuttiin siellä hyrskylässä niin piti tarjan tulla sanomaan että muutkin haluavat nukkua:D
      Mulla oli hoitoponina april ja se oli niiiin ihana ja söpö ja ihana ja söpö polle.

      Olen ehkä menossa kesällä vuokraamaan ja haluisin niin vuokrata aprillia mutta oon 143cm pitkä nii en ehkä voi ku sen vuokrauksen pituusraja on 140cm:(( mut onneksi kome ja inkkari on olemassa koska neki on nii herttasii ja kilttei♡♡♡

    • Heppakivaa

      Kiltti henkilökunta. Hevoset on ystävällisiä. Vuokrauksille omat ruoat mukaan. Maximi aika vuokrata on viikko. Mikaa voi vuokrata mutta en heti ekalle vuokraukselle suosittele mut sen hepan voi sit vaihtaa viikon vuokrauksil puolessa välissä vuokrausta jos ei pärjää sen vuokrattavan kans.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe