Virtsavaivat ja alavatsakipu

NuorenaVirtsavVäänne

Olen alle 30v mies, jolla on ollut virtsaamisvaivoja varmaan useamman vuoden ajan. Pikku hiljaa oireet ovat pahentuneet. Yöllä käyn wc:ssä 2, josku 3 kertaa. Virtsasuihku on usein varsinkin yöllä heikko ja joudun "väkisin" pinnistämään, että kaikki virtsa tulee ulos. Välillä suihku on myös normaali. En pysty nukkumaan vatsallani, koska alavatsaa alkaa koskemaan. Yöllä en pysty nukahtamaan uudelleen ennen kuin olen käynyt wc:ssä. Virtsaa ei välttämättä tule kuin 5 sekunnin ajan. Vatsaa alkaa koskemaan, jos en käy wc:ssä.

Lisäksi alavatsa kipeytyy usein yhdynnän jälkeen. Kivekset tulevat hyvin kosketusaroiksi ja joudun odottelemaan tunnin pari, että kipu hellittäisi ja saisin nukahdettua. Toinen kives on suurempi ja myös kipeämpi.

Elän terveellisesti, ei alkoholia, tupakkaa, kahvia. Iltaisin yritän välttää ylimääräisen nesteen juontia ettei tarvitsisi rampata wc:ssä. Yöllä kuitenkin usein kova janontunne ja kostutan suuta vedellä.Tuntuu, että oireet alkavat haittaamaan elämänlaatua, mutta en viitsisi oikein lääkäriinkään mennä tällaisten vaivojen takia.

3

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pertsa7

      Mikä on vaivana, kun diaknoosi on N40 Hyperplasia prostatae, rakko on hieman tornimainen?

    • Itse kokenut

      Hei. Näiden tietojen mukaan sinulla olisi mahdollisesti piilevä 2 - luokan diabetes, eli sokeritauti. Itselläni oli myös näitä kysenlaisia oireita alkuun. Toinen vaihtoehto on, että munuaisissa on pahan laajuinen tulehdus. Tämän vuoksi tilaisin mahdollisimman nopeasti lääkäriltä ajan. Voin sanoa sinulle, että tämän kanssa ei kannata sitten leikkiä. Olen itseni kohdalta joutunut käymään leikkauksessa virtsasairauden vuoksi, koska oli jatkuvasti poltetta alavatsassa. Sitten ei enään pidätyskyky toiminut, ja leikkaus ei täydellisesti onnistunut. Nyt joudun käyttää vaippoja 24 / 7. Eli käyppä mieluusti lääkärissä puhumassa.

    • pertsa71

      Olen ollut lääkärissä ja siellä todettiin munuaisten olevan kunnossa, eikä alavatsassa ole mitään poltetta, virtsan paine vain on heikentynyt, mutte rakko tyhjenee kuitenkin aika hyvin, vain 45ml jäi virtsaa rakkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe