IKUINEN HELVETTIOPPI EI OO RAAMATUSTA

saku7777

Meidän tulee perustaa kaikki Raamattuun.Jumala on valinnut meidän aikalaisillemme Raamatun kanavaksi jonka kautta Hän selvittää meille asiat.Raamatussa sanotaan selkeesti,että ne jotka ei pelastu,jotka ei vastaanota Jeesusta Vapahtajaksi,eikä luovu synneistään,joutuu helvettiin,tuliseen järveen.
Ilmestyskirjassa taas helvetistä puhutaan 4 kertaa toisena kuolemana.Ja että "tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät....ei sanota:kuluttaa heitä vaan kuluttaa heidät....eli tää ilmaisu selkeesti kertoo että tuli polttaa heidät kokonaan,olemattomiin ."
Jumala on kaikessa oikeudenmukainen...myös helvetin rangaistuksessa....jokainen sinne joutuva joutuu kärsiin omien pahojen tekojen mukaisen rangaistuksen ja sitten kuolee lopullisesti.Ikuinen ********-oppi ,jota jotkut opettavat,ei oo Raamatusta vaan...ylätys yllätys:koraanista,joka väittää kaikkien kristittyjenkin sinne joutuvan
.Raamattu ei missään kohdin opeta ikuisesti palavaa helvettiä.....muutamat kohdat....aion/aionios sanasta on käännetty hieman väärin tarkoittaan ikuista aikaa,ja näistä vois huolimattomalla luvulla ja mielikuvituksella saada jonkinlaisen kuvan ikuisesta helvetistä...mutta mikään kohta ei suoraan opeta ikuista helvettiä...suurin osa helvettikohdista sanoo suoraan helvetin olevan täystuho ja hävitys tulisessa järvessä(varsinkin alkukielen mukaan).....
ikuinen helvettioppi on sadismia,meidän Jumalamme ei oo sadisti vaan rakastava ,oikeudenmukainen Isä.Paholainen on keksinyt ikuisenhelvettiopin mustamaalatakseen Jumalaa.

11

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tietenkään ole ikuista helvettiä. Se on muinaisten kansojen jumalataruista otettu uskomus / luulo. Sillä on peloteltu ihmisiä ja pelotellaan vieläkin.

• Rivka

Helvetti on olemassa ja kaikki sinne joutuu, jotka eivät rukoile Jeesusta Vapahtajakseen, syntejään anteeksi sekä tee parannusta pahoista teoistaan.

Sinä olet pahasti eksynyt, kun muuta väität. Lue Raamattua ja huomaat, että nimenomaan Jeesus puhuu helvetistä oikein paljon, paljon enemmän kuin rakkaudesta.

• että tämmöstä

Avaus on täyttä valetta. Miten olen säilynyt lukutaidottomana suomessa?

Lappixen ei pidä puhua mitään kosta ei tiedä mitään. Ellet käänny,
      tulet palamaan kadotuksessa ikuisesti. Ei käy kateeksi ihmisparkaa!

• Rivka

Olet ymmärtänyt kaiken aivan väärin. Jeesus itse puhuu helvetistä aivan tosi paljon enemmän, kuin taivaasta.

Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesuksen mielestä helvetti on todellinen tulinen pätsi, ikuinen valtavan kärsimyksen paikka, kaikille niille jotka eivät ota hänta Jumalakseen ja seuraa häntä loppuelämänsä.

Sitäpaitsi MIKSI Jeesuksen piti sitten kuolla meidän puolestamme, jos helvettiä ei olisi olemassakaan???

Jeesushan nimenomaan kuoli siksi, ettei kenenkään, joka Häneen uskoo tarvitsisi mennä ikinä helvettiin, vaan hänellä olisi iankikkinen Pelastus taivaassa, Jeesuksen täytetyn työn kautta.

• Totuuspaistaa

Matt 25:
      41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ‘Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.’
      44 Silloin hekin vastaavat sanoen: ‘Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?’
      45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: ‘Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle’.
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen (kolasis), mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."

Jeesus Kristus puhui ja opetti iankaikkisesta rangaistuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Jos aionios ei tarkoita iankaikkista, vaan aikaa joka päättyy niin kuin kadotus ei ole iankaikkinen harhaopin kannattajat opettavat, niin se merkitsisi sitä, että iankaikkinen elämä Jeesuksessa ei olisi iankaikkista, vaan se päättyisi jossakin kohtaa. On huomattavaa, että Matt 25:ssa on sana aionios niin iankaikkisen rangaistuksen kuin myös iankaikkisen elämän kohdalla. Tietenkin se merkitsee molemmissa samaa asiaa eli iankaikkista. Jos kadotus ei olisi iankaikkinen, niin siinä esiintyisi joku muu sana kuin aionios, joka tarkoittaa iankaikkista. Tämä jo yksistään riittää kumoamaan kadotus ei ole iankaikkinen harhaopin väärän opetuksen aionios sanasta sekä siitä, että kadotus ei ole iankaikkinen. Iankaikkinen kadotus ja iankaikkinen elämä ovat kummatkin iankaikkisia, joilla ei ole loppua, näin opettaa meille Jumalan sana.

2 Kor 4:18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia (proskairos), mutta näkymättömät iankaikkisia (aionios).

Korinttolaiskirjeen kohdasta käy hyvin selville kuinka Raamattu todella erottaa iankaikkisen sanan merkityksen ajallisesta, joka kestää tietyn aikaa ja päättyy. Proskairos tarkoittaa ajallista, eli aikaa joka päättyy ja aionios tarkoittaa iankaikkisuutta. Raamatun oman todistuksen mukaan aionios todellakin tarkoittaa iankaikkista, eli aikaa jolla ei ole loppua.

teksti on kopsattu http://koti.phnet.fi/petripaavola/iankaikkinenkadotus.html

• totisesti totisesti

ero Jumalasta=ikuinen kadotus ja tottaa, jos et käänny Jeesuksen puoleen ja usko häneen

• ml213.

Eniten ihmettelen näiden paavoloiden opetuksessa sitä, miten vähän he tuntevatkaan turmeltuneen ihmisen olemusta. Jos he tuntisivat edes hitusen tätä ihmisen olemusta, niin he tulisivat myös ymmärtämään ettei tämän olemuksen/ihmisen varaan JUMALA heitä mitään ,- edes vastuuta pelastumisestaan.

Aivan sama asia, jos täysin rappioalkoholistille antaisit 1000 euroa ja sanolisit, miten tämä raha tulee käyttää ruokaan ja vaatteisiin. Selän käännettyään rahat hupeneisivat viinan ostamiseen.Vain mieltä vailla/ymmärtämätön ihminen kuvittelisi ja uskoisi miten tämä alkoholisti ostaisi vain ruokaa ja vaatteita.

Niin, kun ymmärtää ja uskoo, miten kaik-ki on JUMALASTA, mikä ihmisen pelastukseen liittyy, niin tuo usko avaa ymmärryksen näkemään myös laajemmin JUMALAN aivoittaman ihmisen pelasttuksen. Nyt paavolat katsovat ja tulkitsevat ja ymnmärtävät asiaa putkinäöllä eli kuvbittelevat, miten jokin tilanne / sen minä putkellä näkevät ja ymmärtävät, niin se olisi se kokonaisuus.

Todellisuudessa ihminen ei tule ymmärtämään JUMALAN aivoittamaa kokonaisuutta ja tämä ymmärrys aktivoi juuri ymmärryksen laajentumisen ihmisessä.

PS.
        Jos kuka vielä uskoo näitä paavoloita, niin samalla he lukitsevat myös itseltään ymmärryksen laajentumisen.Ovathan he mielenohjattavana. Siis todellisesti aina tunnetasoihin sakka.Tätähän se mielenohjaus on tänä päivänä. Tulevat myös osallisiksi muustakin kuin tiedollisista asioista.

Vappaana on mukava ellee!

• ml213.

Vieläkö on ihmisiä, jotka uskovat ja jopa opettavat, että JUMALA olisi antanut pelastuksestaan vastuun turmeltuneelle ihmiselle.

Ihan huvittaa miten narrin asemaan JUMALAN monet ihmiset laittavat, koska JUMALA juuri tietää tarkoin, miten tämä turmeltunut / kuollut ihminen haraa joka paikassa häntä/JUMALAA vastaan.

Niin, ja järjestänyt vielä tälle ikuisen piinan. Voi tätä sokeutta.

Kyllä se on suuren ilon aihe, miten JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen ja tälle taas ihminen ei itse mahda ja voi sitä estää itsessään. JUMALA on kaiken yläpuolella.

"Samoin kuin te olitte JUMALALLE tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden totelemattomuuden kautta"

" samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

"Sillä JUMAA on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi".

"OI SITÄ JUMALAN RIKKAUDEN JA VIISAUDEN JA TIEDON SYVYYTTÄ! KUINKA ....TUT-KI-MAT-TO-MAT.... OVAT... HÄNEN... TUO-MI-ON-SA .... JA KÄSITTÄMÄ'TTÖMÄT.... HÄNEN ....TIENSÄ.!

"Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
      Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
      Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; Hänelle kunnia iankaikkisesti! Aamen"
      Room.11:30......36

• Väärä mielenlaatu, viha, kiukku, kateus ja katkeruus on se todellinen helvetin tuli, josta Jumala armossaan pelastaa antamalla saman neitseellisen mielenlaadun, mikä Kristuksella oli ja on: [2.Kor.11: 2,3; Fil. 2:5]

Jesaja 33
      11 "Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät."

Jesaja 47
      14 "Katso, he ovat kuin kuivat korret: tuli polttaa heidät; he eivät pelasta henkeään liekin vallasta. Se ei ole hiillos heidän lämmitelläkseen eikä valkea, jonka ääressä istutaan."

Roomalaiskirje 1
      29 "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;"

Jaakobin kirje 3
      6 "Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä."

Mutta kun Jumala antaa heille mielen muutoksen, he tulevat tuntemaan totuuden! [2.Tim.2:25]

• Usko Toivonen

Se, joka voittaa ...

4. Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
      5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
      Ilm. 3.

( Elämänkirjassa oleva nimi voidaan siis pyyhkiä pois)

Mutta, mutta ..

27. Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
      Ilm. 21.

5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
      Joh. 15.

14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
      Ilm. 20.

Vain yksi mahdollisuus - toivo - Jeesus Kristus.

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      Joh. 15.

- Kristus teissä, kirkkauden toivo - ( Kol 1:27)

• Inhottava realisti

Helvetti on ihmisen keksimä käsite - uskovaisille tarjotaan keppiä ja porkkanaa. Ei siis mitään uutta.

Jokainen ihminen löytää tosiasit tästäkin käsitteestä halutessaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      64
      4431
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      97
      3678
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      108
      3321
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      18
      1879
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      87
      1129
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      82
      819
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      44
      803
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      105
      797
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      23
      764
    Aihe