Mikä joissain ihmisissä ärsyttää

sdfghjkli

En aina osaa itsellenikään selittää mikä se jokin joissain ihmisissä on, joka ottaa päähän niin paljon ettei kestä kuunnella.

Jos nyt jätetään vaikka Räsäsen falskius tässä käsittelemättä, niin on monia julkisuuden henkilöitä, joiden olemus vaan tökkii niin paljon ettei sitä kestä.

Kyllä kai itselleni useimmat ärsytykset osuvat ihmisiin jotka vastoin parempaa tietoaan väittävät tietävänsä jumalansa tahdon ja sitten arvostelevat ihmisiä, jotka eivät joko sitä samaa uskoa jaa, tai eivät ole samaa mieltä siitä millaisessa parisuhteessa ihmiset saavat elää.

Mutta ei sekään ihmisen olemuksesta välttämättä ärsyttävää tee. Olen joissain keskusteluissa katsonut ja kuunnellut ihmisiä, jotka ovat uskovaisia ja puhuvat aika suoraankin asioista, jotka ovat heidän mielestään "syntiä" ja tuovat vahvastikin esiin sen, että eivät sellaista hyväksy. Silti heitä voi kuunnella.

Tänään katselin pressikubia, jossa keskustelijoina olivat Claes Andersson, Tapani Ruokanen ja Tuomas Enbuske, jotka eivät ärsyttäneet ollenkaan. Stiller sitten tapansa mukaan ärsytti.

Sitten erehdyin katsomaan tätä Suomen hotimpaa tyrkkyä, eli Helena Erosta Streamissa ja sen jälkeen vielä Korkojen kera-ohjelmassa. Oma vika, mitäs katsoin.

Ärsyttävää omahyväisyyttä, lapsellista kikattelua ja omien mokien selittelyä. No, ehkä se tuosta petraantuu, kun hän aikansa opettelee julkisuutta.

Niistä ärsyttävistä ihmisistä vielä. Breivikillä on sellainen olemus, jota en kestä enää katsella. Naama on kuin vahanukella, kylmä katse ja äärimmäisen itsetietoinen olemus.

11

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Sitten erehdyin katsomaan tätä Suomen hotimpaa tyrkkyä, eli Helena Erosta Streamissa ja sen jälkeen vielä Korkojen kera-ohjelmassa. Oma vika, mitäs katsoin.

Ehkä se Helena on tuleva Ilse, keskitysleirin kauhu.

• hghiitrui

diipadaapa huu hoo

Katsojan oma luonne on syypää. Se kaikki toisesta kuviteltu paska on pöljän katselian mielikuvituksen tuotetta.

Ärsyyntyjien pitää tarkistaa lääkitys.

• Kuka mitä häh

Minulle joku uskova kertoi,ettei kukaan ihminen voi väittää tietävänsä Jumalan tahtoa. Heti tämän jälkeen sama heppu kertoi minulle, mitä tietää Jumalan minusta tahtovan.

Kun mainitsin ilmeisestä loogisesta ristiriidasta, tämä ihmetteli kovasti, eikä ymmärtänyt koko asiaa. Siis mikä ihmeen ristiriita missä??

Jepjep. Uskovien kuuppajumien kanssa on sitten kiva keskustella...

Ärsyttävää vai huvittavaa? No vähän molempia, riippuu mielentilasta.
      Surkuhupaisan säälittävää nyt ainakin, aina.

• sdfghjkli

Tuollaista juttua jossain ketjussa oli pari päivää sitten.

Toisaalta "herran "tiet ovat tutkimattomat ja sitten nämä uskovaistulkit kuitenkin väittävät tietävänsä "herran" tahdon.

• zyrt
    • Minua ärsyttää eniten liikaa pälpättävät ihmiset, sellaiset ADHD tyyppiset ylivilkkaat pälpättäjät ja tyhjännaurajat jotka eivät kuuntele muita eikä heiltä saa suunvuoroa. Sellaisen ihmisen seurassa on todella raskasta olla. Julkisuuden henkilöistä Arja Koriseva vaikuttaa sellaiselta, mutta en minä tiedä millainen hän IRL on.

• kuvasi juuri sellain

Itseäni voisivat vilkaana eloisana ärsyttää juuri sinunlaisesi synkännäköiset, murjottavat ja jotakin vihaisesti altakulmain mulkoilevat jopa ylpeätmustiinpukeutuneet nuoret. Saa tuskin vastausta jos jotakin kysyy.

• kuvasi juuri sellain kirjoitti:

Itseäni voisivat vilkaana eloisana ärsyttää juuri sinunlaisesi synkännäköiset, murjottavat ja jotakin vihaisesti altakulmain mulkoilevat jopa ylpeätmustiinpukeutuneet nuoret. Saa tuskin vastausta jos jotakin kysyy.

Et sinä minua tunne. :D

En minä sanonut että minua ärsyttää vilkkaat ulospäinsuuntautuneet ihmiset. Luehan uudelleen mitä kirjoitin. Jos olet tyyppiä joka pälpättää omaa asiaansa kuuntelematta toisia ja keskeyttämällä niin olet ärsyttävä

Vilkkautesi ja eloisuutesi lisäksi olet tuntemattomia ihmisiä mollaava ja henkilökohtaisuuksiin menevä lapsellinen ja vittumainen tyyppi. :)

• et ole sinut jonkin

Jos uskoo psykologeja niin ärsyttää voi juuri se kipeä kohta, mikä on itselle arka paikka: joko pelko tai voi olla myös se oma heikko piirre, joka heijastuu tosessa ihmisessä. Toinen ihminen on peili?

• Uskovia kovasti näyttää ärsyttävän homot ja heidän tekemiset...

• sdfghjkli

"et ole sinut jonkin"

Jos sinua siis ärsyttää joku ihminen, niin se on järkeilysi mukaan sitä, että hän on kaltaisesi? Vai mitä yritit sanoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe