Kristillisten lahkojen vertailua.

Elokuviin?

Aloitan sattuneesta syystä Jehovalaista, koska heidän nimensä Jeesusta eniten kiinnosti, koska Jeesus oli varma, että oli Jehova, ja Jahve on sama, vaikka se jumaluus VAIN KUULOSTAAN enemmän Jaakobilta, mutta siis vain yksi mies, kuka tahansa se sitten onkin. Jehovalaisuus on erilainen, monessa suhteessa, ja heillä on vaikeatajuisimmat lapselliselle mielelle olevat raamatun tulkinnat, eikä siksi ole se "oikea" lapsiuskoisten kristittyjen paikka, ehkä sittenkään....
Seuraava on helluntailahkoni, jota tietysti enemmän rakastan silti, koska siihen vanhempani ja itsekin olen ilmoittautunut kuuluvani.... Järjettömästi skitsofreniaa: Uskotaan suunnassamme olevamme koko ajan Taivaan tai Helvetin rajamailla, vaikka maastamme tiedetään, että se tulee muuttumaan vain Hellvetiksi joskus, jos ei pääse Taivaaseen, ei ole pelastusta silloin enää näköpiirissä 7000 vuoteen.... Vaikka se on vain lepoa etupäässä maalle, kun ollaan Helvetissä maan sisällä lihojemme puolesta, enkä minä ole se joka tietäisin voiko sitä sittenkään kukaan välttää?

Lestadiolaisuudesta tiedän hellulahkoni jälkeen eniten, se on Suomessa lukumääräisesti vähän isompi, ja isompi siinäkin, että sieltä suurin osa luterilaisiakin on peräisin, vaikka sitä ei kyllä uskota....

Luterilaisuus on maailmamme Suomen uskonto ja tietysti kovin, ja maailman ihmiset valitsevat Suomessa luterilaisuuden, koska sen piirissä saa parhaan maallisen menestyksen näistä lahkoista... Kovin ja paras kuulemaan kaikki ajatukset, ja hienoimmat maailman ihmeet nähdään Suomessa luterilaisuuden piirissä... Isovanhempani olivat luterilaisia, ei vaan Kalevala ehkä enemmän?

Ortodoksismia en tiedä, siksi viides sija... Paljon kuvien(vanhojen maalausten) palvontaa, ja ei sielläkään nykyajasta haluta enää mitään tietää, siksi ei ole kovin suosikkiuskonto minulle.... Katolinen on lähes sama, vaikka siellä tehdään mieluummin patsaita.... Kyllä ortodoksinen punakone oli kova, ja siitä on peräisin maallisen ja uskonnollisen regimentin erottelu eri kategoriaan....

Vapaakirkko on se johon kuuluisin, jos minut erotetaan hellulahkosta, sinne pääsevät kaikki, joska jonkun muun pikkulahkon Julmat jumaluudet erottavat.... Varmasti armollisin, ja siksi Jeesuksen suosiossa ehkä näistä eniten....

Edelleen asia, jota kukaan ei ymmärrä, miksi valitsen muista uskonnoista kääntyneet seuraavaksi? Muslimeja kääntyy muista uskonnoista eniten kristityiksi, jos ei tiedeuskonnosta silti enemmän. Mutta tilanne on melko tasan, moni syntyy muslimiksi sen jälkeen kun joku on tullut murhatuksi Kristityssä maassa, koska muslimit näyttävät ja olivatkin silloin voimakkaampia....

Buddhalaisuudesta tai hindulaisuudesta ei ole kovin helppoa ja mahdollista kääntyä kristityksi, enkä tiedä, kuka niistä oli "uskonnon keksijä" ja oppi-isä, Buddha, Krishna ja Jeesus, heidän välisen tietonsa suuruuden mittailu ei ole helppoa, joskin lukumäärällisesti väitetään kuitenkin kristityyjen olevan suurempaa...Juutalaisetkin tavallisesti jotenkin ymppään tänne, koska he uskovat vielä joskus Moosesta, joka on vain Jumalan Palvelija ja ihmisessä on tietysti siitä kyse aina....

Antikristus on kuolema kaikelle uskonnolle, sille kaikki on vain jollakin todennäköisyydellä totta, ja se vertailee vain tilastoilla sitä, mihin kannattaa kuulua, vaikka usein luulee, ettei itse ole mikään kristillinen lahko....

Jumala on Taivaassa, muualla avaruudessa on uskontoja joista emme tiedä, ja muualla on paljon hyvempiäkin uskontoja, se on varma, mutta ei kannata tietenkään liikaa heistä tietää, koska myös heidän paha puolustajansa on ollut suuri siinä, ettemme ole saanut tietää heistä. Siksi Mikael poistaa tämän näköesteen edestämme ja tänä vuonna on kova kortti uskoa se, koska Ilmestys 12 ja vuosi 12 on monella lapsenmielisellä Raamatunlukijalla menossa, ja tuskin Jumala ja enkelit haluavat lastaan pettää, näyttämättä mitään, ja Usa on ollut paras palvelija ja jopa "Herra" siinä, että näyttää näistäkin asioista elokuvissaan...

8

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammael ei Saattana

      "Sammael" ei ole se enkelijumala, jonka ei ole tiedetty olleen langennut, ja Aadam oli aina hyvin lähellä kaiken sammuttamista, kunnes....
      Sammaelin jutut ovat niin katkera yrtti, että jos sellaisen jutun taas Usalta nielette, niin en ihmettele miksi pistätte telkun kiinni,,,

      • Högly Akimel

        Öh, hökelsin päinvastoin, tai mistä minä sen tiedän? Olen lukenut mies....
        Skywalker?


      • Ei ole hyötyä katsoa
        Högly Akimel kirjoitti:

        Öh, hökelsin päinvastoin, tai mistä minä sen tiedän? Olen lukenut mies....
        Skywalker?

        Jos et pysty estämään amerikkalaisen typerää surmaamista kun katsot televisiota, niin ei se ole hyvää suurta voimaa sinultakaan, siksi on silloin viisainta sammuttaa, jos huomaat että se oli purkitettu sinusta tai ehkä vain tässä tapauksessa minusta mitään välittämättä... Vaikka on sananlasku, parempi katsoa kuin katua? Mitä tässä komparatiivi auttaa?


      • Jeesus haluaa katsoa
        Ei ole hyötyä katsoa kirjoitti:

        Jos et pysty estämään amerikkalaisen typerää surmaamista kun katsot televisiota, niin ei se ole hyvää suurta voimaa sinultakaan, siksi on silloin viisainta sammuttaa, jos huomaat että se oli purkitettu sinusta tai ehkä vain tässä tapauksessa minusta mitään välittämättä... Vaikka on sananlasku, parempi katsoa kuin katua? Mitä tässä komparatiivi auttaa?

        Mutta muslimien uhri ja verenvuodatus on tällä hetkellä suurempi kuin Usan, en tiedä mitä hyötyä on sitäkään tietää....
        Mutta Juutalaisuus on normaalisti parempi karitsa ja sonni Jumalankin SYÖDÄ, mutta heillä on vahva puolustaja, liittyy Daavidiin ja Sauliin ja Moosekseen tietysti... Jeesusta eivät vain halua tietää....
        Ja ei tässä suomalaisen itsenkään kannata aina jättää joka asiassa kuolematta, jos on tehnyt pahan synnin, se ei tarkoita sitä, että itsemurhan tekisin tai tekisit, ellet ole tappanut jotakutamuuta, vaikka ei se ole varma asia, onko se vain pakanutta jos itsensä tuomitsee, en tiedä oliko Juudas pakana, kun murhasi Jeesuksen? Ei välttämättä ollut....
        Se oli vähän ahneella päällä välillä Jeesuskin, ei se liian erilainen ihminen ollut kuin me....


      • Eivät rakasta....
        Jeesus haluaa katsoa kirjoitti:

        Mutta muslimien uhri ja verenvuodatus on tällä hetkellä suurempi kuin Usan, en tiedä mitä hyötyä on sitäkään tietää....
        Mutta Juutalaisuus on normaalisti parempi karitsa ja sonni Jumalankin SYÖDÄ, mutta heillä on vahva puolustaja, liittyy Daavidiin ja Sauliin ja Moosekseen tietysti... Jeesusta eivät vain halua tietää....
        Ja ei tässä suomalaisen itsenkään kannata aina jättää joka asiassa kuolematta, jos on tehnyt pahan synnin, se ei tarkoita sitä, että itsemurhan tekisin tai tekisit, ellet ole tappanut jotakutamuuta, vaikka ei se ole varma asia, onko se vain pakanutta jos itsensä tuomitsee, en tiedä oliko Juudas pakana, kun murhasi Jeesuksen? Ei välttämättä ollut....
        Se oli vähän ahneella päällä välillä Jeesuskin, ei se liian erilainen ihminen ollut kuin me....

        Eipäs taas halunnutkaan, poika vain taas Usaleffassa murhasi isänsä(ei vaan vahemman veljensä = Pyhän Hengen pilkka), mitä hyötyäkään siitä pojan maineellekaan ole, jonkun suuren murhaajan maineen ja isäksi isänsä paikalle, vain sekin halusi, vaikka en minä sitä vielä riko, että on se niin vitun satanistisen kunniallista... muuttua liikaa osastaan elämässä ja maailmassakin.... Mutta eihän sielläkään enää kuin Perkkeeleet murhaa itseään isompia Saattanoita, mikä on tietysti tavallista, jos sotamies on luullut voineensa jotakin rakastaa....


      • Lohikäärme tyyntyy
        Eivät rakasta.... kirjoitti:

        Eipäs taas halunnutkaan, poika vain taas Usaleffassa murhasi isänsä(ei vaan vahemman veljensä = Pyhän Hengen pilkka), mitä hyötyäkään siitä pojan maineellekaan ole, jonkun suuren murhaajan maineen ja isäksi isänsä paikalle, vain sekin halusi, vaikka en minä sitä vielä riko, että on se niin vitun satanistisen kunniallista... muuttua liikaa osastaan elämässä ja maailmassakin.... Mutta eihän sielläkään enää kuin Perkkeeleet murhaa itseään isompia Saattanoita, mikä on tietysti tavallista, jos sotamies on luullut voineensa jotakin rakastaa....

        Nelosella oli ihan kiva ylpeä häpeällisen iloinen komedia, alaston ase, mutta en minä sen näkemiseen amerikkalaista tarvi....

        Ei ole helppoa tietää sitäkään, kummasta Jumala olisi jotenkin enemmän kiinostunut, PETO sanoo, yhtä paljon, ja pedon sana on laki, mutta karitsa sanoo, että se häpeällinen kiva ilo on hyvempi kuolema, koska sellaiset eivät saavuta murhaavan pitkää ikää, mutta vain sille Saattanalle -lohikäärmeele sekin satanistisen sodan kunnia lisätään ikäänsä, EI Meille ihmislle...


      • Ei pääty....
        Lohikäärme tyyntyy kirjoitti:

        Nelosella oli ihan kiva ylpeä häpeällisen iloinen komedia, alaston ase, mutta en minä sen näkemiseen amerikkalaista tarvi....

        Ei ole helppoa tietää sitäkään, kummasta Jumala olisi jotenkin enemmän kiinostunut, PETO sanoo, yhtä paljon, ja pedon sana on laki, mutta karitsa sanoo, että se häpeällinen kiva ilo on hyvempi kuolema, koska sellaiset eivät saavuta murhaavan pitkää ikää, mutta vain sille Saattanalle -lohikäärmeele sekin satanistisen sodan kunnia lisätään ikäänsä, EI Meille ihmislle...

        Ei ihminen niitä dinoja, niissä ulottuuskoneissaan, meitä tarkkailemassa, jotka ovat huolissaan ainoastaan siitä, että muistamme KUOLLA, koskaan suorastaan varmaan voita, niillä on vain liian iso PÄÄ!


      • Tiedeuskoa
        Ei pääty.... kirjoitti:

        Ei ihminen niitä dinoja, niissä ulottuuskoneissaan, meitä tarkkailemassa, jotka ovat huolissaan ainoastaan siitä, että muistamme KUOLLA, koskaan suorastaan varmaan voita, niillä on vain liian iso PÄÄ!

        Jehovalaisuuden vaikein koetinkivi on Ap. 13:1-15
        Lukaiskaapa ja ihmetelkää miksi Jehovalaiset ovat kiintyneet "Barjesukseen, juutalaiseen mieheen, joka oli väärä profetta, apostololien kirjoittajan mielestä!"
        Ei kätään epäilevää Mestaria, Kuningasta, Isää tai Miestä ole lupa jättää saamatta tytärtä ja vaimoa, se on paha pyhän hengen pilkka, Saulinkin eli Paavalin mielestä, ja siitä oli kyse Bar-Jeesuksen toimissa, vain uskovaisella miehellä on vaimo, mutta Jumalan vaimona on vain massa, mikä on käsittämättömän suurta, eikä siihen valintaan tietysti tavalliset biologiset isäkuninkuudet ja pikku-olennot ja muut kaltaisemme luontokappaleet tule koskaan pystymään.... Mutta ei minunkaan osani ole se, että poikana, tai palvelijana tai vain jonain "narrina" oleminen olisi minulle vielä ollut liian vastenmielistä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe