Oon parikymppinen nainen, joka on kuntoutustuella. Mua on aina ihmetyttänyt puheet siitä, että esim. eläkeläiset elää köyhyydessä. Ainakin mulla kuntoutustuki riittää kaikkeen, mitä tarvitsen ja jää vielä säästöönkin. Minkä verran te siis "tienaatte" ja mihin kulutatte?
Mun tulot (noin):
-eläke 608e
-takuueläke 100e
-asumistuki (asumistuen tai vuokran tarkkaa määrää en halua kertoa, mutta asumistuen jälkeen maksettavaa jää 120e)
yht. 708e
Menot (sunnilleen):
-vuokra (sis. vesi) 120e
-sähkö 20e
-puhelin 20e
-netti 15e
-bussikortti 50e
-lemmikit 20e
- ruoka ja muut pakolliset jokapäiväiset ostokset (wc-paperi yms.) 200e
-muut: vaatteet, heräteostokset, junamatkat, lääkkeet yms. 100e
yht. 545e
Tulot (708e) - menot (545e) = 136e Ruokaan ja muut -kohtaan saattaa kulua muutama kymppi arvioitua vähemmän. Pystyisin helposti säästämään kymmeniä euroa, jos jättäisin esim. bussikortin ostamatta (oon liian laiska pyöräilemään) ja kiinnittäisin vielä enemmän huomiota ruokatarpeiden ostamiseen.
Omasta mielestäni elän suht. "leveästi" mutta ilmeisesti ulkopuolisten silmissä aika pihisti. Ruokakaupassa vertailen tarkasti hintoja ja vaatteet ostan kirppareilta tai halppiskaupoista. En käytä alkoholia enkä tupakoi tai meikkaa, joten niihin ei mene rahaa. En omista autoa, enkä tilaa yhtäkään lehteä. En käy baareissa, leffassa tms.
Tulot-menot, mitä jää?
7
202
Vastaukset
- 3+14
mene töihin äläkä valita!
- näin se on valitetta
LUitko ihminen KUTNOUTUSTUKI!!! Ei silloin mennä töihin jos saadaan kutoutustukea ja eläkettä!!
Itse olen odottamassa eläkepäätöstä, jäämässä sairaseläkkeelle, alle 5 kymmppisenä, ja toddella tulosa pieni eläke.
Sossuun vaan hakemaan tai leipäjonoon, ei muu auta. Yhteiskunta maksaa jos muuten ei rahat riitä, kun ne on mitoitettu niin pieneksi, ettei ruokaan saisi jäädä yhtään.
Jokaiselle olisi taattava 1500 e, oli tilanne mikä hyvänsä.
- ''''''''''''''''''''
Kohtuuttomat vaatimukset, vesittävät kaikki parannus mahdollisuudet.
http://www.menomap.com/ - niukkavaara
aloittaja elää järkevästi. samoihin tuloihin- menoihin päätyy pienipalkkaine pätkätyöläinen työttömyysjaksojen aikana. Tosin sen asumistuen saa unohtaa jos on 5 kk vuodessa töissä. Hyvin on kuitenkin pärjätty. Oma auto tosin on, tulee halvemmaksi kuin yleiset kulkuneuvot. Jos käy esim 40km päässä töissä, menee 18 euroopäivässä bussiin. Parasta tietty, jos saa kipmmpakyytiä, ei tartte maksaa kuin puolet bensasta.
- esim,lääkemenot
Esim,suuret lääkemenot voi laittaa eläkeläisen talouden kuralle,silmälasien hankinta,tekohampaat,kodinkoneet ei plikka(aloittajalle noi sinun laskutoimitukset noin yksinkertaisia ole.Asumis kulut voivat olla eriluokkaa.Jopas jotakin ku 20v eläkeelle suunnittelua juuuuu.
- ikälisää**
Kun alat maksaa "ikälisää" silmälaseistasi ja viet säännöllisen erän kuukausittain Apteekkiin ihan vaikka perinnön vuoksi puhu sitten.
- niinkö tekeeee
Siinäpä oikeen prototyyppi Suomalaisesta jos ei nyt paljon niin vähän nälväsee ni tulee hyvä olo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743