Psalm.110:1 Daavidin virsi:
Herra [ YAHWEH ] sanoi minun Herralleni [ Adonai / Messias Jeesus ] :
Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.
Tämä on profeetallinen Psalmi jonka Jumalan tosi palvelija Kuningas Daavid kirjoitti.
- Daavid ymmärsi että Messias, josta jo Abraham oli saanut lupauksen tulisi aikanaan Jumalan Poikana tarjoamaan elämän Jumalan valtakunnassa.
Jehovan-todistajat ja Raamatuntutkijat ymmärtävät että Jumala ei anna kyseisessä Psalmin kohdassa lupauksia itselleen vaan hän kuvaa tulevaa Ihmisen Pojan, Jeesuksen Kuninkuutta ( Melekh, päällikkö, jumaluus) sanalla Adonai.
Apt.3:
15. mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
13. Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen...
Aiheesta lisää:
http://www.youtube.com/watch?v=aVfL4S_i1xk
Psalm. 110:1
6
59
Vastaukset
- Hepr. 1:13
Heprealaiskirjeen kirjoittja lainaa samaa kohtaa. Hän on selvästi sitä mieltä ettei Isä ole koskaan sanonut enkeli mikaelille noin vaikka vartiotorni niin opettaa.
Hepr.1:13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?- jaakobista
Kuka Raamatuntutkija / Todistaja, on koskaan väittänyt Jeesuksen eli Sanan olevan luonnoltaan enkeliolento?
- Tiedoksi, Jeesus on toiminut Ylienkeli Mikaelin toimessa, se on eräs Jeesuksen taivaallisen järjestyksen mukaisista tehtävistä.
- Ylienkeli Mikael on Israelin Herran sanansaattaja ja esimerkiksi Joosua tapasi ilmeisesti Ylienkeli Miikaelin miekka kädessään Jerikon muurilla.
- psalmi 110
Jehova sanoi minun Adonailleni:Daavid kuuli hengessä Jehovan mahtavan äänen
puhuvan Messiaalle,joka oli olemassa muinaisuudesta saakka.Millainen ihmeellinen yhteys onkaan Isän ja Pojan välillä ollut.Tästä salatusta ja läheisestä yhteydestä on lähtöisin armoliitto kaikkine ihanine lupauksineen.
Kaikki suuret armonteot on saatettu olemaan Jumalan sanan kautta ja ellei hän olisi puhunut,ei keskellemme olisi ilmestynyt jumaluutta,mutta alussa oli Sana
ja muinaisuudesta saakka oli olemassa ihmeellinen yhteys Isän ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen välillä,joka vaikutti hänen kansaansa,sekä suuri taistelu hänen ja pahan valtojen välillä.
Vaikka Daavid uskoi lujasti jumaluuden ykseyteen,hän kuitenkin erottaa hengessä kaksi eri persoonaa,ja huomaa,että hänellä on erityinen kiinostus toiseen niistä,jota hän kutsuu minun Herrakseni .Tämä oli Tuomaan huudahduksen ennalta lausumista,joka kuului:"Minun Herrani ja Minun Jumalani," ja ilmaisee psalmistan kunnioituksen,kuuliaisuuden,uskon ja ilon Kristuksessa.On hyvä ymmärtää selkeästi siunatun Kolminaisuuden eri persoonien keskinäist suhteet,sillä niiden ymmärtäminen edesauttaa pysymistämmeja kasvuamme armossa.Jumaluuden persoonien välillä on eroja,koska yksi voi puhua toiselle,mutta kuitenkin Jumala on yksi.
Istu minun oikealla puolellani,kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi. Jehova kutsuu Adonain ,meidän Herramme,pois maallisen elämän häpeästä ja kärsimyksistä hänen taivaallisen istuimensa lepoon ja kunniaan.Hänen työnsä on tehty,joten hä saa istua;se on tehty hyvin ja hän saa istua hänen oikealla puolellaan;sillä on suuret seuraukset,joten hän voi siksi hiljaa odottaa varmasti seuraavan voittonsa täydelliseksi tulemista.
Kunnianarvoinen Jehova puhuttelee Kristusta Vapahtajaksemme,sillä Daavidin mukaan hän sanoi:"minun herralleni" Jeesus asetettiin voiman, vallan ja arvovallan istuimelle,ja istuu siellä Jumalan käskystä,sillä aikaa kun Jehova sotii hänen puolestaan ja asettaa jokaisen kapinallisen hänen jalkojensa alle.- jaakobista
Jeesus taistelee Jehovalta tulleen profetian mukaan vastustajaa vastaan kuten voimme todeta:
Ilm.12:7-9
Raamatuntutkijat ymmärtävät että "kolminaisuus oppi" on ihmisteologiaa.
Palaan tähän...
- näin on
raamatuntutkijat ymmärtävät mitä ymmärtävät.Kristityt Raamatuntutkijat taas ovat eri mieltä kanssanne ja heitä on paljon.
- jaakobista
Sanl.9:1
Viisaus on talonsa rakentanut, veistänyt seitsemän pylvästänsä.
-Luku 7:n kuvaa Raamatussa täyttymystä ja täydellisyyttä.
Ilmestyskirja kertoo seitsemästä seurakunnasta joista viimeinen täyttää tiedossa sen minkä aiemmin sen asemassa olleet kuusi muuta jättävät vajaaksi.
Sananlaskujen 9:n luvun jakeet 2-6 kehottaa nauttimaan Viisauden tarjoamaa hengellistä ateriaa joka vahvistaa edelleen vastustamaan Tyhmyyden tarjoamaa vaihtoehtoa jota kuvataan jakeissa 17-18.
- Miksi muutoin esität etteivät "Biblestudents" tai J:n- todistajat olisi kristittyjä?
Kun edustan itse näkemyksiltäni Raamatuntutkijuutta joka jossakin määrin eroaa J:-todistajuudesta, en silti ajattele että muut Jeesukseen uudentestamentin mukaisesti uskovat eivät olisi kristittyjä samalla tavoin kuin vaikkapa Raamatuntutkijat.
( Koska sana "kristitty/kristillisyys on yleisesti tunnettu Jeesuksen seuraajista käytetty nimitys, on se täysin sopiva kuvaamaan heidän uskoaan.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070