Voinko tehdä perustamisilmoituksen jo nyt, kun aloituspäivä on vasta 1.6? Tällöin saisin y-tunnuksen ja nimen tietää aiemmin ja hankittua mm.kotisivut ja lainan. Ja kun tuo alkamispäivä merkitään 1.6 niin eihän sen pitäisi vaikuttaa kelan työmarkkinatukeen,eli tuohon 1.6 asti saisin silti työmarkkinatuen?
Yrityksen perustamisilmoitus?
7
442
Vastaukset
- ... ..
Paras keino on varmistaa työmarkkinatuen maksajalta ja selvittää samalla mahdollisuus starttirahan hakemiseen.
Yrityksen toiminimen voi rekisteröidä etukäteen ja siitä saa y-tunnuksen ja kun samalla merkitsee, että ei ilmoittaudu verohallinnon rekistereihin. Sitä tsekataan sitten joka käänteessä, jos vaikka hakee starttirahaa, joten sen kuvion on oltava itselle selvitettynä, mitä voi tehdä ja mikä taas katsotaan yritystoiminnan tosiasialliseksi aloittamiseksi. Nähdäkseni y-tunnusta ei voi käyttää ennen aloittamista. - aapee
Ok kiitoksia. Tiistaina olen yhteydessä taas pankkiin, eihän tässä olisi kun kuukausi enää aikaa mutta pankki on sitä mieltä että heti vaan yritys rekisteröimään että päästään laina-asiassa eteenpäin..
- uus yrittäjä
Hei mitenkähän pitkään menee tuossa y tunnuksen saamisessa. Itse olen aloittamassa jo yritys toimintaa toukokuun alussa, voinkohan aloittaa vaikkei se ennättäis tulemaan nimittäin nyt vasta tällä viikolla teen perustamisilmoituksen. Tila vuokrattu, laitteet, kalusteet, yrityksen nimi ym.valmiina. ei muuta kun y tunnus.puuttuu.lainaa en yritykseeni tarvitse. Voinkohan avata tilin yritykselle ilman tuota y tunnusta?meinaan huomenna mennä pankkiin kyselemään tuota maksupäätelaitetta(vuokraan laitteen)pankkikorttimaksuja varten. Kertokaa mulle :)
- Aloitteleva LJK
Hei uudet yrittäjät,
Y-tunnuksen saa heti.
Olen perustanut 5 yritystä ja homma toimii näin:
1) Täytätte perustamispaperit
2) Menette pankkiin osakepääoma perustamispaperit mukana (min 2500€)
3) Avaatte uudelle yritykselle tilin, verkkopankkitunnuksia ei saa vasta kun on viralliset paperit, jotka prh toimittaa ~1kk sisällä
4) Talletatte osakepääoman ja otatte kuitin
5) Nostatte 350€ kassaan
6) Kävelette kaupunkinne kaupparekisteriin
7) Annatte perustamispaperit suoraan sinne ja maksatte 350€, muistakaa kuitti kirjanpitoon
8) Virkailija laittaa yrityksenne perustiedot järjestelmään, jolloin yritys näkyy ytj:ssä Y-tunnuksen kanssa (menee noin 5min)
HUOM! Kohdan 5-7 voi myös suorittaa pankista käsin maksamalla prh:lle suoraan tilisiirrolla, muistakaa kuitti.
HUOM HUOM! Tässä vaiheessa ainut varma tieto on Y-tunnus, joka ei tule muuttumaan, yrityksen lopullinen nimi, hallituskokoonpanot ja muut tiedot voivat vielä muuttua erinäisistä syistä.
Suosittelen teille molemmille 1) starttirahaa 2) finveran yrittäjälainaa.
Toimin liikkeenjohdon konsulttina, jos neuvoni vakuuttivat tarjoan mieluusti palveluitani! - dfhdhd
Eikä sitten marssita mihinkään ennekuin se starttiraha on hoidettu, jos sitä meinaa sitten saada.
- aapee
Kiitoksia! starttirahapäätös tulikin jo ja torstaina vien perustamisilmoituksen maistraattiin. Kuulemma pari päivää menee että y-tunnus näkyy.
Toiminimi kyseessä. - yrittaja...
Osakeyhtiö syntyy paperilla sinä päivänä joka papereihin halutaan laittaa ja se tulee ilmoittaa kaupparekisteriin 6kk sisällä. Y-tunnuksen osakeyhtiö saa siis vasta kun kaupparekisteri-ilmoitus on tehty. Ennen sitä voi perustamisasiakirjoilla tehdä sitoumuksia perustettavan yhtiön lukuun kuten avata pankkitilin ilman että yritys mistään rekisteristä tulisi esiin. Jo 6kk sisällä yhtiötä ei viedä kaupparekisteriin niin se raukeaa ja velvoitteet jää osakkaiden henkilökohtaisiksi.
Jos on hakemassa starttirahaa niin rekisteröi yrityksen vasta sitten kun on saanut päätökset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799