Helluntaikansa ry on perinteisempi

Helluntaikansan tuoreita valokuvia kun katselee, niin iäkkäitä ovat, ainuttakaan nuorta ei näy joukossa.
http://www.helluntaikansa.fi/kurssikeskus.htm
Heitä on kuitenkin kai vielä tuhansia.

He ovat perinteisempiä helluntailaisia veteraaneja, jotka ovat joutuneet lähinnä helluntaikirkon vaatimuksesta hyljeksityiksi ja Ristin voittokin on sulkenut heidät ulkopuolelleen ja boikottia on kestänyt jo 4 vuotta ja se pakotti heidät perustamaan oman lehden.

He ovat hankkineen oman toimintakeskuksen, jonka saavat käyttöönsä syksyllä ja ensi vuoden juhannusjuhlat olisi jo siellä.
He ovat sitten ulkona jo Keuruun toiminnastakin.

Miksi pitää hyljeksiä vanhempia tienraivaajia?

Ristin voitto on kai ainoa lehti Suomessa, jossa ilmoitukset on sallittu vain tietyn mielipiteen omaaville ihmisille ja ulkopuolelle on laitettu jopa oman yhteisön rahoittajia ja jäseniä.

Ristinvoitolle itselleenkin tilanne on rahoituksen kannalta kestämätön ja osa helluntaikirkon jäsenseurakunnista haluaakin jäsentensä maksavan Ristinvoiton tilauksen kahteen kertaan.

Seurakuntalaisen palstalla on enemmän valoitettu nykytilannetta.
http://www.seurakuntalainen.fi/keskustelu?cat_id=4&thread_id=207&selPage=6

28

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hupsista huu

Ai, Mertiörannan ostivat. Oho.

• Pe.ku kirjoitti:

Myyntihinta oli 660000 euroa ja aika lähelle sitä he varmaan ovat joutuneet maksamaankin siitä.

http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.php?cmd=view_object&id=10411225&top_banner=&side_banner=&language=

Myyntihinta oli 660000 euroa ja Helluntaikansa maksoi siitä 5000 enemmän eli 665000.
        http://www.kvtl.fi/media/Paikallinen_toiminta/jasenkirjeet/jasenkirje_1_2012.pdf

Ei siinä ainakaan ole osattu tinkiä vai olisiko niin että alkuperäisellä myyntihinnalla myyjä olisi saanut pitää sen pari kuukautta pidempään, koska pidemmällekin syksyyn oli varauksia asiakkailta.

• lesken apu
        Pe.ku kirjoitti:

Myyntihinta oli 660000 euroa ja Helluntaikansa maksoi siitä 5000 enemmän eli 665000.
        http://www.kvtl.fi/media/Paikallinen_toiminta/jasenkirjeet/jasenkirje_1_2012.pdf

Ei siinä ainakaan ole osattu tinkiä vai olisiko niin että alkuperäisellä myyntihinnalla myyjä olisi saanut pitää sen pari kuukautta pidempään, koska pidemmällekin syksyyn oli varauksia asiakkailta.

Jos Masa ja Jyke olisivat olleet paikalla hintakin olisi ihan eri.

• hupsista huu

Hieno paikkahan se on.

• Minäkin luulin ensin että tode on myynyt sen talonsa heille.

• DoctorT

Niin, Helluntaikansa suurin ongelma on hartioiden vanhuus, ei vahvuus!

Jo perustamisvaiheessa se lähti ongelmallisen rakenteen suuntaan, keulaan näkyviksi ja kuuluviksi tulivat kaksi Heikkiä, Ahonen ja Lahti. Toinen lähempänä 7 ja toinen 8 -kymmentä. Vallanmakuisuus molemmille yksi suurin heikkous. Heikissa on isänsä Eino O:n geenit varsin puhtaina. Lahti taas on elänyt elämänsä vain liikkeen yhdistyksille.

Uskonvarainen askel, ostaa kurssikeskus. Ikärakenne ei paljon kursseja kaipaa,eikä jaksa osallistua. Puuttuu selkeästi kaksi sukupolvea koko joukosta.

Helluntaikansa jäi kolistelemaan hukkuvan Helluntaiherätyslaivan kylkiin. Olisi pitänyt ottaa reippaat soudut ulapalle. Nyt sitä vaivaa kaikenaikainen kompleksi suhteessa helluntairikkoon, siis RIKKOON!

Älyttömintä ja mitä kirkkainta ihmislähtöistä ilkeilyä on juuri tämä Ristin Voiton linja, jossa se ei julkaise edes maksullisia ilmoituksia!! KÄSITTÄMÄTÖNTÄ ollakseen saman Herran asialla!

RVssa saazvat kyllä humpuukiheikit -ja -hilkat ilmoituksiaan esitellä, kuten Jalovaara, Juntunen, Järvinen, Seinäjoki jne jne!

Helluntaikansalta puuttuu yhtenäisyys, puuttuu vahvat johtajat, sellaiset, joita kansa voisi katsella kunnioittaen. Ahonenkin taitaa olla remmissä kahtia jakautuneessa Keuruun hell srkssa!? Omituista ja tuskin hedelmällistä, koitapa siitä sitten rakentaa jotain uutta ja voimallista.

Syntyneet seurakunnat ovat enempi tai vähempi jääneet emänsä hylkäämiksi uikuttajiksi. Kasvua tapahtuu vain taivaaseen, se ei ole elämän merkki se.

Eli, ellei Herra nosta miestä tai naista, joiden kautta puhkeaisi herätys. Mutta mikään herätys ei voi puhjeta niin kauan kun on luutuneita, valtaansa ihastuneita veljiä. Valitettavasti.

• Jumalan suunnitelma.

Tiedän sen tosi asian ,että nuoria on tulossa vastuunkantajiksi Helluntaikansan
        joukkoon nyt kun on paikka löytynyt Jämijärveltä. Sieltä alkaa uusi Herätys !
        Jumala avaa ovet ja vie työtä eteenpäin . Ei tee mieli olla mukana kirkkokunnassa jossa on luovuttu pois Raamatun tärkeistä opetuksista jotka meille uskoville on henki ja elämä. Hieno ,että nämä arvostelemanne vahvuus ja vanhuus jättää nyt nuorimille uskoville perinnön joka kestää Jumalan edessä .Toivon jotta turha pahan puhuminen lopetetaan tunnen hyvin nykyiset Helluntaikansan johdossa olevat henkilöt ja pidän heitä luotettavan ja puhtaan opin jakajina ,Jumala heutä Siunatkoon. Haluan itsekkin olla mukana kun uusi paikka avattaan toiminassa tavalla ja toisella ja varsinkin Rukoilemassa Suomen nuorten puolesta koska heille viestin vienti Jeesuksesta siiryy !
        Vain Jumalan Sana kestää ja kaikki muu katoaa ja on turhaa .

• Jumalan suunnitelma. kirjoitti:

Jumala avaa ovet ja vie työtä eteenpäin . Ei tee mieli olla mukana kirkkokunnassa jossa on luovuttu pois Raamatun tärkeistä opetuksista jotka meille uskoville on henki ja elämä. Hieno ,että nämä arvostelemanne vahvuus ja vanhuus jättää nyt nuorimille uskoville perinnön joka kestää Jumalan edessä .Toivon jotta turha pahan puhuminen lopetetaan tunnen hyvin nykyiset Helluntaikansan johdossa olevat henkilöt ja pidän heitä luotettavan ja puhtaan opin jakajina ,Jumala heutä Siunatkoon. Haluan itsekkin olla mukana kun uusi paikka avattaan toiminassa tavalla ja toisella ja varsinkin Rukoilemassa Suomen nuorten puolesta koska heille viestin vienti Jeesuksesta siiryy !

"Tiedän sen tosi asian ,että nuoria on tulossa vastuunkantajiksi Helluntaikansan
        joukkoon...."

Onhan siinä paljon eroa, kun Helluntaikirkko otti opettajansa nokialaisten porukoista.

• sanapitää tiellä
        Jumalan suunnitelma. kirjoitti:

Ei minulla riitä ymmärrystä kyllä tällaisiin eri seuroihin, kenties samaan taivaaseen kai kaikki kuitenkin on menossa, ja jos on Jeesuksen ottanut vapahtajana vastaan ja turvautunut hänen sanaansa, mitä siinä on riitelemistä?

Olen ollut 44v kuulunut pk-seudulla helluntaiseurakuntiin, ja mielestäni täälläpäin seurakunnissa eletään raamatun sanan mukaan, ja rukoillaan että toisetkin löytäisivät Jeesuksen.

Jos on huoli ihmisten hädästä ja siitä mihin he ovat kuolemansa jälkeen menossa, ei ole aikaa vikoilla toisia, vieläpä uskovaisia, ja opin pilkkuja viilailla.

Olen näinä vuosina nähnyt kaikki saanat Katinalasta-Keuruulle ja Torontosta-Herzogeihin ja en ole niistä mihinkään vinksahtanut. Olen kuunnellut ja ottanut sen mikä on mielestäni sanan mukaista ja loput ilmiöt jättänyt Herran huomaan. Eikös raamattu opeta että "pitäkää se mikä hyvää on" .

• Noilla sinun jutuilla on se paha puoli, että ne ei pidä paikkaansa ja vaikuttavat kateellisen panettelulta.

"Jo perustamisvaiheessa se lähti ongelmallisen rakenteen suuntaan,"
      Ei Helluntaikansan seurakunnat lähteneet vaan pysyivät paikallaan.
      Lähtijät olivat kirkon perustajia.

"Uskonvarainen askel, ostaa kurssikeskus. Ikärakenne ei paljon kursseja kaipaa"
      Tuokaan ei pidä paikkaansa vaan he ostivat paikan joka oli ollut kurssikeskus ja he kertovat käyttävänsä sitä muuhun tarkoitukseen.

He kertovat sen olevan toimintakeskus jossa voi pitää leirejä., viikonlopputapahtumia, juhlia, kuten syntymäpäivät, häitä, muistotilaisuuksia, muita juhlia ja ennenkaikkea se on vapaa-ajan viettopaikka.

• tode*

"Ei Helluntaikansan seurakunnat lähteneet vaan pysyivät paikallaan.
        Lähtijät olivat kirkon perustajia."

Minä en ainakaan ole lähtenyt mihinkään. Mihin olisi pitänyt lähteä?

• tode* kirjoitti:

"Ei Helluntaikansan seurakunnat lähteneet vaan pysyivät paikallaan.
        Lähtijät olivat kirkon perustajia."

Minä en ainakaan ole lähtenyt mihinkään. Mihin olisi pitänyt lähteä?

Helluntaikirkkolaiset lähtivät pois entisestä seurakuntamallistaan.

• tode*
        Pe.ku kirjoitti:

Helluntaikirkkolaiset lähtivät pois entisestä seurakuntamallistaan.

millä tavalla seurakuntamalli on muuttunut?

• DoctorT

Pe.Ku: Kyllä kai minä sen tiedän, että jäivät paikalleen, mutta erittäin omituiseen koalitioon! Seurakunta seurakunnan sisässä on täysin toimimaton yhtälö. Herätysliike herätysliikkeessä on täysin toimimaton ja sairas yhtälö. Varsinkin, kkun vähemmistö päättää enemmistön yli ja vie vielä yhteisen omaisuudenkin.

Ymmärrän hyvin hankinnan, mutta jos ikärakenne on 60 ja kuoleman väliltä, ei sen käyttöasteen korkeutta voi paljon säädellä. UUTTA SUKUPOLVEA on tultava jostain tai 10 vuoden kuluttua se seisoo Helluntaikansan muistomerkkinä!

Tunnen systeemin hyvin ja läheltä?!

• DoctorT

Vai kateellinen! Tunnen sen liian hyvin kadehtiakseni mitään, mutta hyvin surullinen olen 10 vuotta jatkuneesta kehittymättömyydestä ja näköalattomuudesta. Sama ongelma oli vanhalla helluntaina Eino O Ahosen piispakaudella. Liike vapautui keskustelemaan ja kehittymään kuten Suomi Kekkosen jälkeen.

Niin, ja Yli-Vainion herätys meinasi mennä ohi herätysliikkeen vain yhden miehen vastustuksen vuoksi. Herra teki ratkaisevan siirron marraskuussa 1977.

Toivon Helluntaikansalle hengellistä menestystä ja tahtoisin jopa olla siinä mukana, mutta faktat eivät tue sellaista juuri nyt!

• DoctorT kirjoitti:

Vai kateellinen! Tunnen sen liian hyvin kadehtiakseni mitään, mutta hyvin surullinen olen 10 vuotta jatkuneesta kehittymättömyydestä ja näköalattomuudesta. Sama ongelma oli vanhalla helluntaina Eino O Ahosen piispakaudella. Liike vapautui keskustelemaan ja kehittymään kuten Suomi Kekkosen jälkeen.

Niin, ja Yli-Vainion herätys meinasi mennä ohi herätysliikkeen vain yhden miehen vastustuksen vuoksi. Herra teki ratkaisevan siirron marraskuussa 1977.

Toivon Helluntaikansalle hengellistä menestystä ja tahtoisin jopa olla siinä mukana, mutta faktat eivät tue sellaista juuri nyt!

Ei sitä itse aina huomaa kateuttaan, vaan tulkitsee sen ihan muuksi.

Heillä on nyt hyvä lomakeidas ja aikaa sen käyttämiseenkin.

• "ainuttakaan nuorta ei näy joukossa." Niin enhän minä mitään vuosilleni voi.
      Kurssikeskuksen pihassa havaitsin tiaisen laulavan ti, ti, ti. Nuoran ollessani tiainen lauloi koko säkeistön titityy, titityy.

Näin se käy helluntaikansankin: vielä siellä joku jaksoi veisata laulun loppuun vaan suurin osa huokaisi vain laulun sanan viimeisen tavun.

• Pe.ku kirjoitti:

108-vuotiaaksi olet aika hyvin säilynyt ja erotut kuvasta eduksesi.
        Minäkin olen jo pitkästi toisella sadalla ja ikäisekseni viriili.

Kunpa olisi älynnyt aikojen alussa kerätä Pakanain huuto-lehtiä niin nyt olisi saanut isot rahat.
        https://cpanel3.int2000.net/~int14134/secure/tuotteet/tuote/52701/1.html

Kyllä minä hyvin muistan, olisitpa älynnyt käyttää jotain muuta sytykettä nuotioon kuin minun matkalukemiseni silloin kun oltiin lohia pyydystämässä Kymijoesta. Siinä meni ne lehdet, mutta lohta tuli paljon ja hyvää oli.

Lopuilla P. Huuto lehdillä tilkitsin sitten mökkini, etten olisi jäätynyt talvella. Ne on muuten vieläkin tuossa tuvan seinässä pitämässä viimaa loitolla. Jotta jos rahan nuusaa on, niin voin kaivella nyt aikani kuluksi muutaman sinulle nettiin myytäväkäki. Minkä vuosikerran kaivan esille?

• Pe.ku kirjoitti:

108-vuotiaaksi olet aika hyvin säilynyt ja erotut kuvasta eduksesi.
        Minäkin olen jo pitkästi toisella sadalla ja ikäisekseni viriili.

Kunpa olisi älynnyt aikojen alussa kerätä Pakanain huuto-lehtiä niin nyt olisi saanut isot rahat.
        https://cpanel3.int2000.net/~int14134/secure/tuotteet/tuote/52701/1.html

Muistatko sinä paremmin tämän hinnoittelun kuin minä. Olen sitä koko illan ruutupaperilla laskenut, että kummin päin se meni. Onko puunkantohinta sama kuin kanto, vai lasketaanko se hinta vain puunkannosta ja kantoa ei huomioida ollenkaan.

Imatrankoskella oli tuosta juttua, kun tehtiin kesäretki Lohjalle.

• pakis__ kirjoitti:

Muistatko sinä paremmin tämän hinnoittelun kuin minä. Olen sitä koko illan ruutupaperilla laskenut, että kummin päin se meni. Onko puunkantohinta sama kuin kanto, vai lasketaanko se hinta vain puunkannosta ja kantoa ei huomioida ollenkaan.

Imatrankoskella oli tuosta juttua, kun tehtiin kesäretki Lohjalle.

Ei ne seinästä repäistyt lehden sivut kelepaa kuin ulkohyyskään ja kantohinta tulee siitä kun puuta kannetaan.
        Kymijoen reissun jälkeen olin torpparina Akaan pitäjässä ja sinnehi piti tulla kestikievariin Pakanain Huudot, mutta körttiläiset postipojat käytti ne sytykkeinä matkalla, kun pitivät niitä pakanain huuteluina.

• toivo tulevaan
        Pe.ku kirjoitti:

Ei ne seinästä repäistyt lehden sivut kelepaa kuin ulkohyyskään ja kantohinta tulee siitä kun puuta kannetaan.
        Kymijoen reissun jälkeen olin torpparina Akaan pitäjässä ja sinnehi piti tulla kestikievariin Pakanain Huudot, mutta körttiläiset postipojat käytti ne sytykkeinä matkalla, kun pitivät niitä pakanain huuteluina.

Mistä nykyään maailma tunnistaa uskovaiset?
        Jeesus sanoo että siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että te rakastatte toisianne.

• 1+11=12

Entisenä helluntailaisena, siellä uskoontulleena, kastettuna ja sen myöhemmin jumalattomaksi hippa-uskonnoksi muututtua, sieltä eronneena, pitkästä aikaa olen muutaman viime vuoden ajan yrittänyt tätä uskontokuntaa takaisin lähestyä.

No näillä hellarifoorumeillahan saa heti turpaansa.

Yritin sitten taannoin lähestyä Helluntaikansaa heidän omalla foorumillaan. Olin liian rehellinen alusta asti, kerroin nykyään kuuluvani kirkkoon. Minut haukuttiin antikristuksen palvelijaksi, sekä paljon muuta, siellä käyntini kesti vajaat kaksi viikkoa. Siedin paljon, mutta lopulta suutuin kunnolla.

Vaikka näillä foorumeilla veisataan helluntailaisuuden ylivertaisuutta ja hellareiden olevan korkeimman tason (33.) uskovaisia, esitän tästä vastaväitteen. Esim. ortodoksien (perinteisiä kristittyjä) kohdalla olen törmännyt suurempaan kristilliseen rakkauteen, vieraanvaraisuuteen ja auttavaisuuteen kuin konsaan pilkallisten ja ilkeiden helluntailaisten keskellä.

Minusta olisi vielä vuosi sitten voinut tulla hellari, mutta ei tule enää. Tunsin sympatioita Helluntaikansaa kohtaan, minulle tuli oikein heidän lehtensäkin (peruutettu), puolustin heitä täysillä hellareiden omalla, sekä kristillisillä foorumeilla. En puolusta enää. Varoitan heistä, annan ääneni kuulua toreilla.

• Ei hellari

Katkeroituminen on synkkä ja yksinäinen tie.
        Kristittynä tiedät enemmän anteeksiannosta. Tiedät myös sen, että joka puolella on sydänten yhteyttä, yli kirkko- ja seurakuntarajojen, huolimatta joistain öykkäreistä. Nyt on kasvun paikka, mene tämän yli.

• meikkuli

höpö höpö... ITSE lähtivät menemään, kukaan ei ole HYLJEKSINYT!!!!

• Kaaleb

1 11=12 :lle

Entä hellareita aiempi historiasi?
      Taitaa olla pettymyksiä täynnä, oletan!

• tikantapainen

Ei Helluntaikansaa kukaan hyljeksinyt. He eiväy hyväksyneet kirkollistumista. Nyt on jo sovinnon kättäkin lyöty kirkkoilijoiden kanssa. Näkyi Ristin Voitossa olevan Helluntaikansan ilmoituskin.
        Kuulun Helluntaikansaan, mutta kyllä ne tietää, että koetan istua kahdella tuolilla. Kyllä se näinkin keikkuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      65
      4242
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4241
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      109
      2905
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      58
      2796
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2029
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1353
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1281
    Aihe