Hei kaikki köyhät! Kyselläänpäs vähän että kuinka monta kenkäparia omistat, niin talvi kuin kesäkengät? Itse oon ollut liki 15v työmarkkinatuella, työtön ja ruokaan ja vaatteisiin jää kuukautta kohti 80 euroo ja se menee tietysti ruokaan! Aikoinaan työssä ollessa hankitut kengät on kaikki aikoja sitten hajonneet. Nyt omistan vain kaksi kenkäparia, Lidlin sandaalit joita käytän kesällä, nekin jo 4 kesää olleet käytös mut jospa vielä yhen kesän kestäisivät. Anttilan lenkkareissa kuljen sitten syksyn-talven-kevään. Eli ei mitään muuta jalkaoihin pantaa meikämannella ole...
Kenkä-gallub
18
175
Vastaukset
- 15
4 paria talvikenkiä,6 paria kesä-kevät-syys-kenkiä,muutamat puutarhakengät, eli jo julkisesta käytöstä poistetut, mutta menee vielä puutarhassa.Työtön, putkessa.
- Tohtori Peräpää
Gallubs-kysely:
Minkä ikäinen olitte kun saitte ensimmäisen kerran kyrrpää perrseeseenne? - hunsalan jäbä
Tohtori Peräpää kirjoitti:
Gallubs-kysely:
Minkä ikäinen olitte kun saitte ensimmäisen kerran kyrrpää perrseeseenne?Ai mää vai? Se tais olla niin että mä olin semmonen 11 vee kuma olin saunassa Kaken ja Untamon kaa. Jätkät imi toistensa munaa ja sitten ne pani mua perrseeseen.
Ensin Kake ja sitten Untamo.
Niin se oli.
- Siivooja vaan
Siis miten joku VOI olla 15 vuotta työmarkkinatuella? Olisko jo aika mennä töihin? Mulla on kenkiä vaikka olen köyhä.
- pätkätyöllinen*
Mulla n, 40 paria kenkiä (sisältää kaikki niin talvi- kuin kesä ym. kengät). Silti köyhä...Siivoojalle tiedoksi: jos on 15 v ollut työtön ei sitä työtä todedennäköisesti enää koskaa saa, ei kukaan palkkaa noin pitkään työttämänä ollutta!!
- Mullakin on kenkiä
Eikös pitäisi poistaa sellainen ihminen työkkäristä, jota kukaan ei palkkaa? Varmasti olisi inhimillisempää päästää henkilö eläkkeelle työrajoitteisena. Tuollaiset n.s. työttömät vievät maineen työttömiltä.
Olen itse ollut pisimmillään työttömänä 2-3 kk kerrallaan. Pätkätyöläisenä joutuu välillä työttömäksi, se vähän kuuluu elämään, mutta kyllä Helsingin seudulla pääsee aika helposti töihin jos haluaa eikä ole turhan nirso.
Kun vielä jaksaisi pitää koko ajan hakua päällä niin että työsuhteitten väliin ei aina tulisi taukoja. Kenkiä en ole laskenut, mutta tarpeeksi on.
- puupenni.
Taitaa olla aloitus provojuttua.
- köyhä ja kipeä
Köyhä tarvitsee vain sandaalit, talvikengät, varvastossut, lenkkarit, mahdollisesti yhdet siistit kävelykengät juhlatilaisuuksia varten.
Yhdet talvikengät, kahdet lenkkarit, mokkasaapikkaat, sandaalit, pistokkaat, kävelykengät, kumisaappaat....lisäksi kengänrajoja...10 paria. - Hyvä kun kesä tulee
Niin voit mennä poimimaan marjoja, sieniä ja käpyjä metsästä. Nämä sitten myymällä saat rahaa ostaaksesi uudet kengät.
Samalla voit kerätä myös tyhjiä pulloja ja tölkkejä. Nekin kierrättämällä saat rahaa. - eivettäkenkässä
Mul vaa yhet risat lenkarit. Sateella laitan niihi muovipussit ni hyvin toimii saappaana eikä kastu! Sit talvella tungen sinne sanomalehtiä ja pysyy lämpö kenkässä. Suosittelen! Turhaa ostaa useampaa kengäparia!
- ei rikas
Olen ollut töissä vuoden, välillä vuoden työttömänä ja sitä ennen pitkään töissä. Yhdet talvikengät, yhdet kesäkengät, naapurilta saadut pihatyökengät ja kumisaappaat on. Avokkaat ei mahdu enää jalkaan vaivaisenluun takia. Jos kengät ostaa pitää olla syömättä monta viikkoa. Viimeisimmät kesäkengät maksoi 10 e, toivottavasti löydän samanhintaiset
- puupenni.
Mene kierrätyskeskukseen tai kirppiksille etsimään kenkiä. On aika hyvät valikoimat kunnollisia kenkiä lähes joka lähtöön. Eikä maksa paljon.
- köyhä leidi
puupenni. kirjoitti:
Mene kierrätyskeskukseen tai kirppiksille etsimään kenkiä. On aika hyvät valikoimat kunnollisia kenkiä lähes joka lähtöön. Eikä maksa paljon.
Kirpputoreilta saa aivan upeita kenkiä, itse tein juuri hyvän löydön kuudella
eurolla. Ostin kuin uudet mustat nahkaiset avokkaat. Viime talvena löysin
nilkkurit kahdeksalla eurolla, todella trendikkäät ja uuden veroiset.
Ihmetyttää kovasti, että kuka raskii luopua niin hyvistä kengistä ja laittaa
ne myyntiin muutamalla eurolla, vaikka on itse voinut maksaa niistä kymmeniä
euroja, eikä niitä ole kunnosta päätellen käytettykään kuin muutaman kerran.
- Lama-ajan työtön
Olen ollut työttömänä nyt yli 20 vuotta ja joitain kenkiä on tullut hankittua matkan varrelta. Yhdet juhlakengät, sandaalit, parit lenkkarit, parit bootsit. Mielestäni työkkärin tulisi ehdottaa eläkkeelle sellaiset henkilöt jotka ovat olleet työttöminä n 10 vuotta. Aivan turhaan minäkin siellä työkkärissä ravaan n 3kk välein ja saan vain uuden ajan virkailijalle tai vain sellaisen ajan että pitää ilmoittoitua vaan työkkäriin jollekkin ja saa korttiin lisää "virtaa"
- kenkiä joka lähtöön
Käyn ahkerasti kirpputoreilla. Sitten vielä tinkaa ja vetoaa varattomuuteen niin kyllä kengissä pysyy. Jos pelkää sienitartuntaa niin pitää pakkasessa pari vuorokautta.
- 17
Ei taida sienet kuolla pakkasessa... Eihän ne luonnossakaan kuole talvella. Kai jollain Klorhexolilla (tappaa sienet ja muut pöpöt) voi kengät holvata, sehän haihtuu kuitenkin nopeasti.
Sauna eli kuumuus tappaa yleensäkin paremmin kaiken maailman pöpöt ja loiset.
- rahhoo rahhoo joo
Talvin kengät, gummi-saappuut, sandaalit ja juhlakengät, siis 4 paria ja kaikki vanhoja. Juhlakenkii en oo pitänny vuosiin, kun nää juhlat ei ole vähäosasille ja niihin joihin kutsutaan voi mennä vaikka sukkasillaan. En koskaan ole ollut mikää kenkien kerääjä ja parhaina aikoina määrä oli varmaan sama, mut uudempia.
- tuossapa
Jaaha... talvikenkiä lienee tällä hetkellä yhdet. Nojoo, todella vähän, mutta talvella ei oikesti juurikaan ole väliä muulla kuin sillä, että kenkulit lämmittävät. Muina vuodenaikoina käytettäviä en kyllä tarkkaan osaa sanoa...mutta veikkaisin, että n.25paria saattaisi osua aika lähelle oikeaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938