Oho,jopas oli eilen Ilkassa uutinen Lapuan Seurakunnan käytännöstä viikonloppuisin.
Oma lapio mukaan omaisen hautajaisiin ja eikun hihat heilumaan niin saat hänet maan multiin viikonloppuisin.
Tämä oli kyllä kaikesta itsemääräämisoikeudestaan ja omasta itsekehu hajustaan paljon negatiivistä palautetta saaneelle Lapualle todella iso miinus.
Todella häpeällistä.
Hauta itse peitettävä viikonloppuna.
15
232
Vastaukset
- martta V
hyvä lisäansio esim urheiluseuroille !
- Lapiot saa
hautausmaalta. Viimeinen palvelus omaiselleen, kevyet mullat vaan kaikille...
- vb654
vitsi vitsi
- jhj4433
mikäs ihmeen kiire nyt taas on joillekkin iskeny
- suekio
Onko seurakuntakin sekaantunut urheiluseuroihin"lisäansiota urheiluseuroille"
Kaikella rajansa ,en halua että minut joka olen elämäni kustantanut verorahoilla urheilua, peittää urheiluseura ? - ....
Lapiot tosiaan saa seurakunnalta. Asia vaan pitää sopia etukäteen. Eikä sitä hautaa ole pakko itse peittää. Voi odottaa myös sinne maanantaille, niin se seurakunnan toimesta peitetään. Laitetaanhan siihen haudan päälle kansi ja kukat. Mitä väliä vaikka se onkin auki? Ei sieltä kukaan karkaa eikä varmaankaan kukaan ylimääräinen kuoppaan mene.
Eikä Lapuan seurakunta ole ainut joka näin tekee, vaan jutussa kerrottiin, että se on yleinen käytäntö suuremmissa seurakunnissa.- E.I Kares
Kiitos vaan lapioista. Näistä kirkonkelloista kyselen vaan,
että pitääkö olla omat helistemet, jos kävis niin ikävästi,
että kualis vääränä päivänä. - Kunn-nuss
Kyllä niitä saarenkankaan juoppoja löytyi vasta kaivatuista haudoistakin. Ennen.
Luuletko olevasi kaikki tietäjä?????-------Se oli silloin ennen----
- la PIO
TIedoksi:Useissa seurakunnissa on tapana että omaiset peittävät haudan HETI hautaanlaskemisen jälkeen .
Miksette tee samoin?- Så är det
Vain niin, ei täällä Lapualla mitään peitellä. kyllä se on niin kun
ihinen kualoo, niin se on henki pois heti paikalla.
Ainakin ennen oli näin.Tiaroksi muillekin.
- pööööööööööööööööööö
suurissa kaupungeissa haudat peitetään heti samana päivänä---nykyään on kaikenmaailman saatananpalvontaa ym---eihän täällä maalla oo ku juoppoja ja muutama huumehörhö---ei ne uskalla hautuumaalle mennä ku eivät uskalla peiliinkään kattua
- omin voimin
Kävin aamulla Lapuan hautuumaalla ja siellä oli rauhallista, mutta kaksi vainajaa oli noussut ylös haravoimaan.
Kohta ne täyttää hautansa itse.- rtvs
Se on kehitystä se.
Kaupoissa ja pankeissakin asiakkaat palvelee itseään ja maksaa siitä vielä.
- taivaan ilo
Jaksakaa nyt hyvät ihmiset odottaa. Taivaassa sitten teitä enkelit palvelee kaiken aikaa, kaikkina päivinä ja ihan ilmaiseksi.
- minun mielipide asia
Mä oo sitä mieltä, ettö jokkainen täyttäköön hautansa ite ja tuomiokirkkoseurakunnan kirkollisvero tulis alentaa yhteen(1) prosentiin.
Ostan pojilleni hyvät lapiot, notta ne täyttää mun kuopan aikanaan,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882