Syrjäytyneen miljoona euroa ????

Oikesti syrjässä

Usein kuulee yhteiskunnan päättäjien puheita laskelmista, joiden mukaan syrjäytynyt maksaa yhteiskunnalle miljoona euroa menoja...
Oikeasti syrjäytynyt ihmisen tilanne on sellainen, että hän on syrjäytynyt kaikesta, eikä saa yhteiskunnalta euron euroa.
Eihän tässä tilanteessa yhteiskunnalta mene euron euroa rahaa tälle syrjäytyneelle ihmiselle, koska yhteiskunta ei maksa mitään tukeakaan.
Minä olen ollut 4 vuotta syrjäytyneenä kaikesta yhteiskunnan tuesta eli
olen nollatuloinen.
Onneksi aikanaan tuli säästettyä, että on vähän pahanpäivän varalle rahaa.
Niin kauan, kun ihminen saa jotain yhteiskunnan tukea, ei hän ole vielä syrjäytynyt, koska hän on kuitenkin kiinni yhteiskunnan tukiverkossa, eikä vielä pudonnut täysin tyhjän päälle.

Veroilmoituksessakin on tyhjinä kohdat: Palkat ja luontaisedut, Eläkkeet, Etuudet , Muut ansiotulot.
Eipä ole verottajakaan pyytänyt selvityksiä eli ne pelotelut siitä, että kyllä se verottaja alkaa kyseleen, jos ei ole mitään näkyviä tuloja on valetta.
On jo neljän vuoden kokemus asiasta.

10

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskelmassa

lienee mukana se, minkä verran verotuloja valtio keskimäärin menettää, kun se syrjäytynyt ei ole töissä jne.?

• Pitkäaikatyötön

Tämän suuntaisesti minäkin olen "miljoonan euron" ymmärtänyt. Sillä viitataan siihen, paljonko yhteiskunta on keskimäärin sijoittanut jokaiseen suomalaiseen syntymästä lähtien. Äitiyspakkaukset, lapsilisät sekä sairaaloiden synnytysosastot, neuvolat, päiväkodit, peruskoulut, hammashoitolat jne. henkilökuntineen maksavat valtavan summan, joka kansantalouden näkökulmasta on investointi yhteiskunnan tulevaisuuteen.

Jos nuori kuitenkin syrjäytyy tuottamattomaksi, yhteiskunnan sijoitus menee hänen kohdaltaan hukkaan. Tällä tavalla perustellaan talouden termein sitä, että on kannattavaa ryhtyä toimenpiteisiin syrjäytymisen estämiseksi. Jo tuhat syrjäytynyttä on ollut miljardin euron sijoitus, jonka rinnalla muutama miljoonan hintainen lisäsijoitus toimintaan syrjäytymisen välttämiseksi on pikkuraha, jos edes puolet heistä saadaan työelämään.

• toisaalta.
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Tämän suuntaisesti minäkin olen "miljoonan euron" ymmärtänyt. Sillä viitataan siihen, paljonko yhteiskunta on keskimäärin sijoittanut jokaiseen suomalaiseen syntymästä lähtien. Äitiyspakkaukset, lapsilisät sekä sairaaloiden synnytysosastot, neuvolat, päiväkodit, peruskoulut, hammashoitolat jne. henkilökuntineen maksavat valtavan summan, joka kansantalouden näkökulmasta on investointi yhteiskunnan tulevaisuuteen.

Jos nuori kuitenkin syrjäytyy tuottamattomaksi, yhteiskunnan sijoitus menee hänen kohdaltaan hukkaan. Tällä tavalla perustellaan talouden termein sitä, että on kannattavaa ryhtyä toimenpiteisiin syrjäytymisen estämiseksi. Jo tuhat syrjäytynyttä on ollut miljardin euron sijoitus, jonka rinnalla muutama miljoonan hintainen lisäsijoitus toimintaan syrjäytymisen välttämiseksi on pikkuraha, jos edes puolet heistä saadaan työelämään.

isät ja äidit maksavat kyllä kaikki lastensa kulut maksuina ja veroina. lapsettomat maksavat osuutensa myös. yhteiskunta ei sijoita ihmisiin mitään.

• toisaalta.

jos minä olisin työelämässä, siitä ei saisi veroina irti edes sataatonnia. miljoonasta puhumattakaan.

orjuuttajien jossittelua tuollaiset syrjäytyneistä aiheutuvat miljoonatappiot. ei tänne synnytä millään miljoonan euron tuottavuusvelvoitteilla!

• Pitkäaikatyötön
        toisaalta. kirjoitti:

jos minä olisin työelämässä, siitä ei saisi veroina irti edes sataatonnia. miljoonasta puhumattakaan.

orjuuttajien jossittelua tuollaiset syrjäytyneistä aiheutuvat miljoonatappiot. ei tänne synnytä millään miljoonan euron tuottavuusvelvoitteilla!

Tappiot ovat ilman muuta vain laskennallisia ja kansantalouden tasolla, eikä niitä voi kohdistaa yksittäiseen ihmiseen, saati että voitaisiin väittää jokaisella olevan miljoonan euron kokoinen tuottavuusvelvoite. Osa ihmisistä ei tuota koskaan mitään bruttokansantuotteella mitattavaa, kuten esimerkiksi vaikeasti kehitysvammaiset. Hyvätuloiset taas saattavat tuottaa enemmän kuin laskennallisen "saamaosuutensa", ainakin jos eläkkeistä maksettavat verot otetaan mukaan.

Tämän lisäksi on tärkeää huomata luonnollisten henkilöiden ohella ns. oikeushenkilöt. Nämä yritykset ja yhteisöt tuottavat kansantalouteen jaettavaa ilman tarvetta vaikkapa synnytysosaston palveluille. Esimerkiksi Fortum maksoi vuonna 2010 Suomessa veroa 193 miljoonaa euroa, mutta ei tule koskaan tarvitsemaan neuvolan rokotepiikkiä.

Luonnollinen tasapainotila Suomessa on ilmeisesti sellainen, että yhteiskunta sijoittaa kansalaisiinsa keskimäärin enemmän kuin mitä he veroina ja maksuina maksavat takaisin. Aiheutuva vaje kerätään pääasiassa yrityksiltä.

• Kommari ja ylpeä
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

Tappiot ovat ilman muuta vain laskennallisia ja kansantalouden tasolla, eikä niitä voi kohdistaa yksittäiseen ihmiseen, saati että voitaisiin väittää jokaisella olevan miljoonan euron kokoinen tuottavuusvelvoite. Osa ihmisistä ei tuota koskaan mitään bruttokansantuotteella mitattavaa, kuten esimerkiksi vaikeasti kehitysvammaiset. Hyvätuloiset taas saattavat tuottaa enemmän kuin laskennallisen "saamaosuutensa", ainakin jos eläkkeistä maksettavat verot otetaan mukaan.

Tämän lisäksi on tärkeää huomata luonnollisten henkilöiden ohella ns. oikeushenkilöt. Nämä yritykset ja yhteisöt tuottavat kansantalouteen jaettavaa ilman tarvetta vaikkapa synnytysosaston palveluille. Esimerkiksi Fortum maksoi vuonna 2010 Suomessa veroa 193 miljoonaa euroa, mutta ei tule koskaan tarvitsemaan neuvolan rokotepiikkiä.

Luonnollinen tasapainotila Suomessa on ilmeisesti sellainen, että yhteiskunta sijoittaa kansalaisiinsa keskimäärin enemmän kuin mitä he veroina ja maksuina maksavat takaisin. Aiheutuva vaje kerätään pääasiassa yrityksiltä.

Yleensä isotuloiset eivät itse tuota ainakaan tavallista työläistä enempää. Kyllä se on pienituloinen työläinen, joka kaiken jaettavan, rohmuttavan ja keinoteltavan tuottaa. Työläisen työllä firmatkin pyörivät ja lihovat. Jos isotuloinen tai firma jotain antaa, todellinen antaja on työläinen.

• Voihan sitä olla

työssäoloaikanaan sen verran fiksu että pistää pari milliä syrjään, sijoittaa ne ja elää pääomatuloillaan lopun elämäänsä "syrjäytyneenä" tästä systeemistä ulkomailla. Näin ainakin minä teen. No, osinkoverojahan sitä joutuu maksamaan mutta hyvin sitä silti pärjää.

• toisaalta.

syrjäytynyt saa olla varsin rauhassa, pahiten syrjäytyneitä ei kiusaa edes verottaja hahaha. minä olen kerran saanut jostain eläkejutuista tiedotteen, jossa sanottiin tietojeni puuttuvan.

• toisaalta.

tosiaan en käytä mitään yhteiskunnan palveluita, ei pitäisi olla ongelma, etten niitä myöskään maksa.

syrjäytyneen aiheuttamaa miljoonan tappiota hoetaan ajoittain paljon. orjuuttajien sopii tulla sanomaan minulle päin naamaa, että teen heille miljoonatappiota. saavat kuulla, ettei kukaan synny tänne orjan paperit kourassa tuottavuusvelvoitteisena!

minua ei kiinnosta ollenkaan nämä pyramidihuijaus-yhteiskunnat. minulle riittää, että jättävät minut rauhaan.

• varo tuota

Joo sosiaalitoimi ottaa ne huomioon 10e/pvä, niin kauan kun laskennallisesti riittävät.

Jos tulee edunvalvoja, niin saat kerran kuussa käydä nostamassa pankin tiskiltä. Visa, pankkikortti, visa electron ja pankkitunnukset menee kiinni, kun JULISTETAAN edunvalvoja.

Eli älä ota edunvalvojaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4822
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3952
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3850
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1376
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1334
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      169
      1309
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      553
      1198
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe