Jag hamnade alldeles av misstag på Senioripuolueforumen och jag blev chockerad.Hela spalten är full av negativa inlägg om SFP och finlandssvenskarna.Där är åtminstone ingen censur,jag rekommenderar alla fennont att besöka forumet.
SFPdebatten rätt så saklig.
11
<50
Vastaukset
- 1947 9.8
Visst,visst RKPpalsta för seniorer.
- qwerty!
Pitäisit sinäkin hurriloinen sen sontaluukkusi jo pienemmällä ja oppisit
jotain sivistyneen Suomalaisen tapoja. Oikeastaan teistä hurriloisista ei löydy mitään hyvää olette sitä mitä tulee tuolta alapäästä eli sontaa.- avföring
Sanningen får man väl ändå säga,det är ju fritt fram för var och en att göra sina egna slutsatser.Jag förstår inte varför någon älskar de här piss och bajskommentarerna.
- dlda böjelser ?
Varför sjunker alltid "fennoparasiterna " till anusavdelningen ?
- ent.sossutäti
Du som skriver om hurriloisia,om vi skall hålla oss till fakta så är det nog de här äkta fennoparasterna som lever på samhället,.Procentuellt jobbar finlandssvenskarna mycket mera och betalar skatt.
- bevare mig
Tack och lov föddes jag i en svenskspråkig familj, det vore hemskt att vara så högt civiliserad som Suomalainen.
- Pointti?
Mikä on pointtisi? Ei kai se voi olla yllätys?
"Niin makaa kuin petaa", "Mitä kylvää, sitä niittää", " Ei pidä syyttää peiliä, jos naama on vino".
Tässä muutama vanha suomalainen viisas sanalasku pohdittavaksi.
Ehkä sinullekin valkenee RKP:n politikoinnin haitallisuus?- borgåbo +
Tyvärr får vi på många tidigare svenskspråkiga orter lida när en del av våra nyinflyttade finskspråkiga invånare inte kan bete sig.Sosialkostnaderna stiger,brottsligheten stiger,de här är bara såna saker som man inte får tala om.I Borgå har vi bittert fått erfara vad inflyttningen fört med sig.
- Näin se on
borgåbo + kirjoitti:
Tyvärr får vi på många tidigare svenskspråkiga orter lida när en del av våra nyinflyttade finskspråkiga invånare inte kan bete sig.Sosialkostnaderna stiger,brottsligheten stiger,de här är bara såna saker som man inte får tala om.I Borgå har vi bittert fått erfara vad inflyttningen fört med sig.
Hurriloisilla on omat säännöt Suomessa.
Hurriloisilla on oikeus rasismiin.
Hurriloiset vihaavat kaikkea Suomalaisuutta. - fru virtanen
Näin se on kirjoitti:
Hurriloisilla on omat säännöt Suomessa.
Hurriloisilla on oikeus rasismiin.
Hurriloiset vihaavat kaikkea Suomalaisuutta.Vi hatar inte normala finskspråkiga människor,tvärtom gifter vi oss med dem och skaffar barn med dem.Motvilja känner vi mot sådana som kallar oss hurriloisia och håller oss som andra klassens medborgare.
- tolerant+++
fru virtanen kirjoitti:
Vi hatar inte normala finskspråkiga människor,tvärtom gifter vi oss med dem och skaffar barn med dem.Motvilja känner vi mot sådana som kallar oss hurriloisia och håller oss som andra klassens medborgare.
Jag tycker det är stor brist på mänsklighet att kalla andra levande personer för parasiter.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242371Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441971Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101653Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17990- 63855
- 55840
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2798